Muutin uuteen kotiin ja tässäkin on Telian laajakaista, kuten edellisessä kodissani. Nyt vain ongelmana se, että telkkari ei pysty lataamaan käyttäjäsopimuksia epävakaan verkon vuoksi. Toisinsanoen en pysty lataamaan mitään sovelluksia. Ihan pikkusenko nypyttää.
Mitähän pitäisi tehdä? Olen nyt tehnyt mielestäni kaiken voitavan.
Ratkaisu jäseneltä PiaJo
Siskopikkuinen kirjoitti:
Läppäri mökillä, ei onnistu toikaan kokeilu tänään. Ja nyt alkaa riittämään tää voimistelu tän kanssa, vaikka pitkä pinna onkin. Teliahan ei osaa tässä asiassa auttaa.
Oletko ollut yhteydessä meidän asiakaspalveluumme, mistä on tarkistettu liittymäsi tila? Meidän asiakaspalvelun saa kiinni puh. 020 690 400 (mpm/pvm) tai sitten voit kirjautua Minun Telia -sivustolle ja olla yhteydessä Chat -palveluumme. @irritus on myös tuossa aiemmin maininnut, että meille voi jättää häiriöilmoituksen asiasta, mutta ensin kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme mistä näemme liittymän ja sopimuksen tilan. Asiakaspalvelu tekee tarvittaessa eteenpäin meillä Häiriöilmotuksiin tutkittavaksi vikailmoituksen. Näemme tarkemmin onko siellä kaikki kunnossa.
Elikkä kun aikaiset TV menet asetuksiin ja sieltä menet verkko asetuksiin haet sieltä uudestaan verkon joka sinulla on ja kirjaudut sisään ja hyväksyt sen niin verkkoyhteys aukeaisi.
Olethan muistanut tilata liittymän uuteen osoitteeseesi?
Pääsetkö selaamaan www-sivuja normaalisti jollakin muulla samaan nettiyhteyteen kytketyllä laitteella, kuten tietokoneella?
Käy vaikka myip.fi ja varmista, että isäntänimi viittaa Teliaan, eli siinä lukee joko telia tai se päättyy inet.fi. Jos äly-tv:ssä on selain, voit mennä myip.fi myös televisiolla itsellään.
Kokeile kytkeä läppäri modeemiin ja tarkasta, toimiiko yhteys myös sitä kautta.
Jos aikaisemmalla asukkaalla on ollut jonkun muun kuin Telian yhteys, piuhat on kytketty jollekin muulle operaattorille kuin Telialle. Silloin Telian liittymä ei voi toimia. Mikäli kyse on tästä, liittymästä täytyy jättää Telialle vikailmoitus, niin he käyvät kytkemässä johdot oikein.
Toki modeemin hallintasivustolta kannattaa tarkastaa, onko modeemi ylipäätään saanut mitään yhteyttä. Voit samalla tarkastaa modeemin saaman WAN IP-osoitteen.
Sen jälkeen läppärille, kun se on kytketty toimivaan internet-yhteyteen, voi loitsuta komentoriville
nslookup xxx.xxx.xxx.xxx
, jossa korvaat äksät modeemisi WAN IP-osoitteella. Näin näet, minkä operaattorin yhteyden modeemi on saanut, jos minkään.
Kokeile kytkeä läppäri modeemiin ja tarkasta, toimiiko yhteys myös sitä kautta.
Jos aikaisemmalla asukkaalla on ollut jonkun muun kuin Telian yhteys, piuhat on kytketty jollekin muulle operaattorille kuin Telialle. Silloin Telian liittymä ei voi toimia. Mikäli kyse on tästä, liittymästä täytyy jättää Telialle vikailmoitus, niin he käyvät kytkemässä johdot oikein.
Toki modeemin hallintasivustolta kannattaa tarkastaa, onko modeemi ylipäätään saanut mitään yhteyttä. Voit samalla tarkastaa modeemin saaman WAN IP-osoitteen.
Sen jälkeen läppärille, kun se on kytketty toimivaan internet-yhteyteen, voi loitsuta komentoriville
nslookup xxx.xxx.xxx.xxx
, jossa korvaat äksät modeemisi WAN IP-osoitteella. Näin näet, minkä operaattorin yhteyden modeemi on saanut, jos minkään.
Läppäri mökillä, ei onnistu toikaan kokeilu tänään. Ja nyt alkaa riittämään tää voimistelu tän kanssa, vaikka pitkä pinna onkin. Teliahan ei osaa tässä asiassa auttaa.
Läppäri mökillä, ei onnistu toikaan kokeilu tänään. Ja nyt alkaa riittämään tää voimistelu tän kanssa, vaikka pitkä pinna onkin. Teliahan ei osaa tässä asiassa auttaa.
Oletko ollut yhteydessä meidän asiakaspalveluumme, mistä on tarkistettu liittymäsi tila? Meidän asiakaspalvelun saa kiinni puh. 020 690 400 (mpm/pvm) tai sitten voit kirjautua Minun Telia -sivustolle ja olla yhteydessä Chat -palveluumme. @irritus on myös tuossa aiemmin maininnut, että meille voi jättää häiriöilmoituksen asiasta, mutta ensin kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme mistä näemme liittymän ja sopimuksen tilan. Asiakaspalvelu tekee tarvittaessa eteenpäin meillä Häiriöilmotuksiin tutkittavaksi vikailmoituksen. Näemme tarkemmin onko siellä kaikki kunnossa.
Oletko ollut yhteydessä meidän asiakaspalveluumme, mistä on tarkistettu liittymäsi tila? Meidän asiakaspalvelun saa kiinni puh. 020 690 400 (mpm/pvm) tai sitten voit kirjautua Minun Telia -sivustolle ja olla yhteydessä Chat -palveluumme. @irritus on myös tuossa aiemmin maininnut, että meille voi jättää häiriöilmoituksen asiasta, mutta ensin kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme mistä näemme liittymän ja sopimuksen tilan. Asiakaspalvelu tekee tarvittaessa eteenpäin meillä Häiriöilmotuksiin tutkittavaksi liittymän, jos siellä kaikki ei ole kunnossa.
Chattailin illalla ja asia on nyt tutkittavana, kiitos.
Hyvää varhaista huomenta, näin alkoi viesti tänä aamuna.
Asuntooni oli Elisan kytkentä ja telian kytkentä tekemättä, nyt kuulemma pitäis pelittää. No, just nyt mökillä, joten testaaminen jää su iltaan.
Laskenko jonkin tuntipalkan itselleni, montako kymmentä kertaa kokeilin saada homman toimimaan?
Ilmeisesti asiakaspalvelussa oli siis jäänyt aktivointi tekemättä syystä tai toisesta, kun olit yhteydessä ensimmäisen kerran. Ymmärrän, että tällainen voi turhauttaa. Pyrimme tietenkin aina hoitamaan kaikki asiat kerralla kuntoon, jotta samasta asiasta ei pitäisi olla useampaan otteeseen yhteydessä.
Nauti nyt kuitenkin mökkireissusta ja ilmoittele tänne ketjuun sunnuntaina, kun olet testannut yhteyden, että miten se pelittää. Toivottavasti säät suosii viikonloppuna 🙂
Ilmeisesti asiakaspalvelussa oli siis jäänyt aktivointi tekemättä syystä tai toisesta
Asiakaspalvelulla ei ole näkymää siihen, miten johdot ovat kadun varressa tai kellarissa kytketty. Liittymä on hyvinkin voitu aktivoida, mutta kun fyysistä yhteyttä asiakkaaseen ei ole, niin eihän liittymä voi toimia.
Vaikka tämä tapaus varmaan nyt nytkähti vikailmoituksella eteenpäin, mieleeni tuli modeemin WAN IP osoitteen tarkastamista helpompi, joskaan ei yhtä kattava testi.
Yritä mennä televisiolla www-sivulle, joka ei käytä salausta, kuten NeverlSSL tai Applen suljetun portaalin tunnistin. Jos päädyt jonnekin muualle kuin NeverSSL tai Success-sivulle, internet yhteydessä on jotakin outoa. Todennäköisesti käytät irtisanottua tai suljettua liittymää.
Hyvää varhaista huomenta, näin alkoi viesti tänä aamuna.
Asuntooni oli Elisan kytkentä ja telian kytkentä tekemättä, nyt kuulemma pitäis pelittää. No, just nyt mökillä, joten testaaminen jää su iltaan.
Laskenko jonkin tuntipalkan itselleni, montako kymmentä kertaa kokeilin saada homman toimimaan?
Ilmeisesti asiakaspalvelussa oli siis jäänyt aktivointi tekemättä syystä tai toisesta, kun olit yhteydessä ensimmäisen kerran. Ymmärrän, että tällainen voi turhauttaa. Pyrimme tietenkin aina hoitamaan kaikki asiat kerralla kuntoon, jotta samasta asiasta ei pitäisi olla useampaan otteeseen yhteydessä.
Nauti nyt kuitenkin mökkireissusta ja ilmoittele tänne ketjuun sunnuntaina, kun olet testannut yhteyden, että miten se pelittää. Toivottavasti säät suosii viikonloppuna 🙂
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.