Aikaisemminkin tänne kirjoitellut alati pätkivästä yhteydestäni.
Vikailmoituksia tehnyt viikoittain, ei apua.. MIKSI?
Yhteys on poikki päivittäin, joskus 5min joskus 2h joskus 1/2päivä. Joskus yhteys palautuu modeemin uudelleen käynnistämällä joskus ei.
Yhteyden nopeuskin on n. 1/2 luvatusta, silloin kun toimii...
Suorastaan raivostuttaa tuo NAURETTAVA vikailmoitus automaattinne. Aina samat hölinät, aikaa menee.. mitään ei tapahdu.. kuukaudesta toiseen..
Mikäli vikaan ei ala tulla Soeran tahdolta korjausta otan yhteyttä kuluttaja suojaan / vaadin korvausta vain osittain toimivasta yhteydestä täyteen hintaan. jne. jne.
Niin ja se teidän hemmetin automaattinne aina jankuttaa, että asentajakäynti maksaa sitä ja sitä.
MILLOIN SONERA KORVAA ASIAKKAILLEEN KAIKESTA TÄSTÄ HARMISTA VAIVASTA JA TOIMIMATTOMASTA YHTEYDESTÄ ???? MILLOIN ???
Sonera = Kusetusta ?
- Yhteisö
- Foorumin etusivu
- Arkisto
- Kysy ja keskustele -palstan arkisto
- 100/5 kaapeli pätkii edelleen
100/5 kaapeli pätkii edelleen
- 11. joulukuuta 2014
- 99 kommenttia
- 9 katselukertaa
Näytä ensimmäinen kirjoitus
A
- Anonymous
- 27. lokakuuta 2010
jeejee224: En löytänyt liittymästäsi tuoretta vikailmoitusta, eikä sinulle soittanut henkilö ollut kirjannut ylös liittymän tilanteeesta mitään. Laitoit ilmeisesti viestin Vikapalveluun Omien sivujen kautta?
Liittymän vian syyn selvittäminen asiakkaalle: on paljon vikailmoituksen käsittelijästä kiinni millaisen infon vikailmoituksen tekijä saa tai toisaalta mitä asiakkaan luona käyvä asentaja viasta ja sen korjauksesta kertoo. Yleensä vikailmoitus kuitataan loppuun käsitellyksi tekstiviestillä, joka läheteään vikailmoituksen tekijän antamaan numeroon.
Liittymän vian syyn selvittäminen asiakkaalle: on paljon vikailmoituksen käsittelijästä kiinni millaisen infon vikailmoituksen tekijä saa tai toisaalta mitä asiakkaan luona käyvä asentaja viasta ja sen korjauksesta kertoo. Yleensä vikailmoitus kuitataan loppuun käsitellyksi tekstiviestillä, joka läheteään vikailmoituksen tekijän antamaan numeroon.
A
- Anonymous
- 27. lokakuuta 2010
Hei,
Yritinpä oikaista näin iltaisn ja lähettää viestini sähköpostitse osoitteeseen "internetpalvelut@sonera.com". No bumerangihan sieltä tuli. Eivätkä viestistä saadut ohjeet yhteydenottoon pitäneet paikkaansa, pitäisikö sanoa tietenkään. No tässä se naputtelemani viesti on (vikailmoituslomakkeen juuri täytin, vikailmoituksessa siis on tämä lauseke johon alempana viittaan "Olen toiminut ohjeiden mukaan ja tietoinen maksullisesta asentajakäynnistä, jos asentaja rajaa vian loppukäyttäjän laitteisiin tai asunnon sisäverkkoon. (99,81 €) * "):
Hei,
Koska saatte kuntoon kaapeliverkon laajakaistayhteyteni?
Olen tehnyt vikailmoituksia asiasta nyt yli kahden juukauden ajan. Erään kerran asiaa tutkittiin yli viikon ajan, ja sitten tuli tekstiviesti-ilmoitus "Emme löytäneet vikaa verkosta". Taisi olla seuraava tai sitä seuraava päivä kun vika taas ilmeni (useasti yleensä tämä tapahtuu klo 20 jälkeen niinkuin nytkin, tosin myös tänä aamuna klo 8 jälkeen vika oli päällä, mutta vikailmoitusnumeroon ei silloin saanut yhteyttä!), Samana tai seuraavana päivänä tuli tekstiviesti, että vika on korjattu. No nythän se löytyi nopeasti!
Vikaa ei kuitenkaan tähän päivään asti ole saatu korjattua. Mitä hyötyä on 100 Mb verkkoyhteydestä kun se ei kuitenkaan tarvittaessa toimi? Joskus saattaa jopa olettaa, että hoitaisi jonkun tärkeän asian internetin kautta, mutta verkkopa ei olekaan käytettävissä. Aina ei voi ennakoida Soneran palvelun puutteita ja asia jää hoitamatta. Eipä tarvitse soitella internet puheluja, käyttää skypeä jne. Saati katsoa tv-kaistasta haluamiani tv-ohjelmia haluamaani aikaan.
Turha myöskään odottaa, että voisi hoitaa jonkin työasian kotoa käsin illalla.
Hanaksti ilmoitetaan että jos asiakkaan jätettyä vikailmoituksen vika onkin asiakkaan laitteissa, niin turhasta korjauskäynnistä esimerkiksi taloyhtiön tiloissa veloitetaan 98 €. Voisin yhtä hyvin laskuttaa jokaisesta vikatilanteen vikailmoituksesta, missä vika ei ole minun laitteissani tuon saman 98 €. Reilua, eikö?
Voisitteko nyt yksinkertaisesti selvittää missä vika on ja panna systeeminne kuntoon!
Nytkin tässä on jo kaksi tuntia odoteltu, että saisi tämän sähköpostin lähtemään. Modeemi on bootattu ja kaikki asiakkaan tehtävissä olevat asiat on tehty.
Uudeksi kulta-asiakkaan eduksi ehdotankin ilmaisia vikailmoituspuheluja.
"Kulta-asiakas"
Lappeenranta
Yritinpä oikaista näin iltaisn ja lähettää viestini sähköpostitse osoitteeseen "internetpalvelut@sonera.com". No bumerangihan sieltä tuli. Eivätkä viestistä saadut ohjeet yhteydenottoon pitäneet paikkaansa, pitäisikö sanoa tietenkään. No tässä se naputtelemani viesti on (vikailmoituslomakkeen juuri täytin, vikailmoituksessa siis on tämä lauseke johon alempana viittaan "Olen toiminut ohjeiden mukaan ja tietoinen maksullisesta asentajakäynnistä, jos asentaja rajaa vian loppukäyttäjän laitteisiin tai asunnon sisäverkkoon. (99,81 €) * "):
Hei,
Koska saatte kuntoon kaapeliverkon laajakaistayhteyteni?
Olen tehnyt vikailmoituksia asiasta nyt yli kahden juukauden ajan. Erään kerran asiaa tutkittiin yli viikon ajan, ja sitten tuli tekstiviesti-ilmoitus "Emme löytäneet vikaa verkosta". Taisi olla seuraava tai sitä seuraava päivä kun vika taas ilmeni (useasti yleensä tämä tapahtuu klo 20 jälkeen niinkuin nytkin, tosin myös tänä aamuna klo 8 jälkeen vika oli päällä, mutta vikailmoitusnumeroon ei silloin saanut yhteyttä!), Samana tai seuraavana päivänä tuli tekstiviesti, että vika on korjattu. No nythän se löytyi nopeasti!
Vikaa ei kuitenkaan tähän päivään asti ole saatu korjattua. Mitä hyötyä on 100 Mb verkkoyhteydestä kun se ei kuitenkaan tarvittaessa toimi? Joskus saattaa jopa olettaa, että hoitaisi jonkun tärkeän asian internetin kautta, mutta verkkopa ei olekaan käytettävissä. Aina ei voi ennakoida Soneran palvelun puutteita ja asia jää hoitamatta. Eipä tarvitse soitella internet puheluja, käyttää skypeä jne. Saati katsoa tv-kaistasta haluamiani tv-ohjelmia haluamaani aikaan.
Turha myöskään odottaa, että voisi hoitaa jonkin työasian kotoa käsin illalla.
Hanaksti ilmoitetaan että jos asiakkaan jätettyä vikailmoituksen vika onkin asiakkaan laitteissa, niin turhasta korjauskäynnistä esimerkiksi taloyhtiön tiloissa veloitetaan 98 €. Voisin yhtä hyvin laskuttaa jokaisesta vikatilanteen vikailmoituksesta, missä vika ei ole minun laitteissani tuon saman 98 €. Reilua, eikö?
Voisitteko nyt yksinkertaisesti selvittää missä vika on ja panna systeeminne kuntoon!
Nytkin tässä on jo kaksi tuntia odoteltu, että saisi tämän sähköpostin lähtemään. Modeemi on bootattu ja kaikki asiakkaan tehtävissä olevat asiat on tehty.
Uudeksi kulta-asiakkaan eduksi ehdotankin ilmaisia vikailmoituspuheluja.
"Kulta-asiakas"
Lappeenranta
A
- Anonymous
- 28. lokakuuta 2010
Tapio kirjoitti: jeejee224: En löytänyt liittymästäsi tuoretta vikailmoitusta, eikä sinulle soittanut henkilö ollut kirjannut ylös liittymän tilanteeesta mitään. Laitoit ilmeisesti viestin Vikapalveluun Omien sivujen kautta?
Liittymän vian syyn selvittäminen asiakkaalle: on paljon vikailmoituksen käsittelijästä kiinni millaisen infon vikailmoituksen tekijä saa tai toisaalta mitä asiakkaan luona käyvä asentaja viasta ja sen korjauksesta kertoo. Yleensä vikailmoitus kuitataan loppuun käsitellyksi tekstiviestillä, joka läheteään vikailmoituksen tekijän antamaan numeroon.
Laitoin viestin Omien Sivujen kautta.
Olen tehnyt asiakkuuden aikana vikailmoituksen 2 kertaa, aiemmallakaan kerralla ei kuittausta tullut tekstiviestinä. Ensimmäisen jälkeen tuli sähköpostiin kysely tyytyväisyydestä, mitään ei varsinaisesti olla "kuitattu" korjatuksi.
A
- Anonymous
- 28. lokakuuta 2010
Äsken oli taas noin 40 minuutin katkos.
Modeemin Wideband lakkasi taas palamasta. Ja modeemi tyrkkäsi oman ip:nsä reitittimelle, muotoa 192.168.100.2 ja modeemin hallintaan pääsin tutkimaan(eihän siellä mitään voinut muuttaa, eikä se ollut tarkoituskaan).
Siellä luki "Waiting for DHCP offer". Otin kuvankaappauksia sieltä ja ajattelin kysyä onko Signal/Noise kohtaan sopiva arvo 40 dB, kun kaapeli on kytkettynä seinään?
Kokeilin ilman kaapelia ja Signal/Noise kohdan arvo putosi 14-23 dB -välille koko ajan muuttuen.
Huomasin muuten Wideband-valon syttyessä, ei enää hallintasivu näkynyt. Pian taas Wideband valo sammui ja hallintaan pääsi.
Kuvankaappauslinkit:
http://www.aijaa.com/v.php?i=6954402.jpg - About
http://www.aijaa.com/v.php?i=6954403.jpg - Status
http://www.aijaa.com/v.php?i=6954401.jpg - Signal
Modeemin Wideband lakkasi taas palamasta. Ja modeemi tyrkkäsi oman ip:nsä reitittimelle, muotoa 192.168.100.2 ja modeemin hallintaan pääsin tutkimaan(eihän siellä mitään voinut muuttaa, eikä se ollut tarkoituskaan).
Siellä luki "Waiting for DHCP offer". Otin kuvankaappauksia sieltä ja ajattelin kysyä onko Signal/Noise kohtaan sopiva arvo 40 dB, kun kaapeli on kytkettynä seinään?
Kokeilin ilman kaapelia ja Signal/Noise kohdan arvo putosi 14-23 dB -välille koko ajan muuttuen.
Huomasin muuten Wideband-valon syttyessä, ei enää hallintasivu näkynyt. Pian taas Wideband valo sammui ja hallintaan pääsi.
Kuvankaappauslinkit:
http://www.aijaa.com/v.php?i=6954402.jpg - About
http://www.aijaa.com/v.php?i=6954403.jpg - Status
http://www.aijaa.com/v.php?i=6954401.jpg - Signal
A
- Anonymous
- 29. lokakuuta 2010
Signaali-kohinasuhde on sitä parempi mitä suurempi arvo on. 40 dB on hyvä arvo.
Vaikuttaa siltä että Wideband-valon sammumisen jälkeen modeemi antaa siihen kytketylle verkkosovittimelle sisäverkon IP-asetukset ja tätä kautta on mahdollista päästä modeemin hallintaan.
Vaikuttaa siltä että Wideband-valon sammumisen jälkeen modeemi antaa siihen kytketylle verkkosovittimelle sisäverkon IP-asetukset ja tätä kautta on mahdollista päästä modeemin hallintaan.
A
- Anonymous
- 29. lokakuuta 2010
Taas poikki ollut jo 0:12 asti.
Jos huomenna vielä pätkii jätän vikailmoituksen jatkuvista katkoksista ja niin tulen tekemään joka katkoksen kohdalla. Juoskoon sitten asentajat täällä vaikka joka päivä.
Kerrotte hyvin: "Käynnistäkää modeemi uudelleen, tarkistakaa johdot, kokeilkaa eri pistokkeista, kokeilkaa eri modeemilla" Ei mulla ole aikaa joka katkeamisen kohdalla olla aina modeemia uudelleen käynnistämässä kymmeniä kertoja. Muut johdot paitsi "seinä->modeemi" on testattu koska en omista kyseistä F-liittimen omaavaa toista kaapelia. Eikä voida olettaa aina yhteyden katketessa että ihmiset juoksee ympäri asuntoja ja säätää laitteita, varsinkaan kun katkot on jatkuvia.
Mikä modeemissa voi olla vikana, jos yhteys vain katkeilee? Eihän sitä vikaa saada todennettua modeemiin vaikka se vika siinä olisikin, mutta ei esiinny sillä hetkellä liikkeessä.
Taas valittaa DHCP-ongelmasta.
EDIT: 31.10 Jälleen tänään 50minuutin katkos äskettäin. Nyt jätin vikailmoituksen sisältäen selviyksen katkojen tiheydestä ja siitä milloin katkot olivat alkaneet. Toivottavasti vika saadaan tällä kertaa selvitettyä.
Jos huomenna vielä pätkii jätän vikailmoituksen jatkuvista katkoksista ja niin tulen tekemään joka katkoksen kohdalla. Juoskoon sitten asentajat täällä vaikka joka päivä.
Kerrotte hyvin: "Käynnistäkää modeemi uudelleen, tarkistakaa johdot, kokeilkaa eri pistokkeista, kokeilkaa eri modeemilla" Ei mulla ole aikaa joka katkeamisen kohdalla olla aina modeemia uudelleen käynnistämässä kymmeniä kertoja. Muut johdot paitsi "seinä->modeemi" on testattu koska en omista kyseistä F-liittimen omaavaa toista kaapelia. Eikä voida olettaa aina yhteyden katketessa että ihmiset juoksee ympäri asuntoja ja säätää laitteita, varsinkaan kun katkot on jatkuvia.
Mikä modeemissa voi olla vikana, jos yhteys vain katkeilee? Eihän sitä vikaa saada todennettua modeemiin vaikka se vika siinä olisikin, mutta ei esiinny sillä hetkellä liikkeessä.
Taas valittaa DHCP-ongelmasta.
EDIT: 31.10 Jälleen tänään 50minuutin katkos äskettäin. Nyt jätin vikailmoituksen sisältäen selviyksen katkojen tiheydestä ja siitä milloin katkot olivat alkaneet. Toivottavasti vika saadaan tällä kertaa selvitettyä.
A
- Anonymous
- 4. marraskuuta 2010
Kiitos! Nyt on vahva tunne, että homma on vihdoin kunnossa! Jätin vikailmoituksen jatkuvasta pätkimisestä Sunnuntai-iltana ja eilen illalla tuli ilmoitus, että vika on korjattu ja täytyy kertoa, että tiistaista asti toiminut jo hyvin. Ei ainuttakaan katkosta tiistaina, keskiviikkona tai tänään! Olen tyytyväinen.
Nyt ainoa mikä askarruttaa on, että mikä se korjattu vika oli? Näkeekö asiantuntijat lisätietoja?
Kiitos paljon :)
Nyt ainoa mikä askarruttaa on, että mikä se korjattu vika oli? Näkeekö asiantuntijat lisätietoja?
Kiitos paljon :)
A
- Anonymous
- 6. marraskuuta 2010
Toimii... ei toimi... toimii... ei toimi... Kyseessä ei ole blondin auton vilkku, vaan 100/5 kaapeli Rovaniemellä. Hidastelua oli jo eilen illalla ja nyt aamulla on ollut jatkuvaa pätkimistä. Minkäänlaiset uudelleenkäynnistykset eivät tilannetta korjaa. Tällä hetkellä taas toimii (mikäli viesti lähtee...)
A
- Anonymous
- 6. marraskuuta 2010
olankila kirjoitti: Toimii... ei toimi... toimii... ei toimi... Kyseessä ei ole blondin auton vilkku, vaan 100/5 kaapeli Rovaniemellä. Hidastelua oli jo eilen illalla ja nyt aamulla on ollut jatkuvaa pätkimistä. Minkäänlaiset uudelleenkäynnistykset eivät tilannetta korjaa. Tällä hetkellä taas toimii (mikäli viesti lähtee...)
Sama homma. Itse asun myös Rovaniemellä.
Ongelmat ovat jatkuneet jo useita viikkoja.
A
- Anonymous
- 8. marraskuuta 2010
Jahas, melkein viikon sitäkin iloa riitti! Taas poikki täsmällisesti kello 21:00. Tänään juuri mietin miten oudolta tuntui kun netti toiminut niin hyvin. Ja illalla katko, taas DHCP heittää volttia.
Tällä tavoin 4 vuoden asiakkuus palkitaan. Jo netin alkaessa kunnolla aloin miettiä uuden sopimuksen solmimista, mutta omat sivut tyylikkäästi kertovat "Ei muutoksia hintaan" . Toivoin, jotain mukavaa tarjousta, mutta olin jopa valmis hyväksymään nykyhinnan vaikkakin tarjous olisi piristänyt. Onneksi ajattelin kuitenkin vielä odotella ensi vuoden puolelle.
Ensinnäkin ei vanhoille asiakkaille tarjouksia, toimimaton yhteys=suorastaan törkeää toimintaa! Nyt korjatkaa systeeminne ja vauhdilla, nimittäin en ole ainoa joka näistä katkoista kärsii. Joskus ihmettelin miksi Soneralla on toimimattomuuden kuva päällään, mutta nyt kantapään kautta opittuna ymmärrän täysin.
Ja eikös varsin tuore tutkimus kertonut, että Soneran kaistoihin ollaan tyytymättömimpiä?! Laitan linkkiä jos löydän.
Melko reilua, sanonpa vaan!
Nyt on nimittäin mitta virallisesti täynnä, se on helmikuussa soronoo Sonera!
Tällä tavoin 4 vuoden asiakkuus palkitaan. Jo netin alkaessa kunnolla aloin miettiä uuden sopimuksen solmimista, mutta omat sivut tyylikkäästi kertovat "Ei muutoksia hintaan" . Toivoin, jotain mukavaa tarjousta, mutta olin jopa valmis hyväksymään nykyhinnan vaikkakin tarjous olisi piristänyt. Onneksi ajattelin kuitenkin vielä odotella ensi vuoden puolelle.
Ensinnäkin ei vanhoille asiakkaille tarjouksia, toimimaton yhteys=suorastaan törkeää toimintaa! Nyt korjatkaa systeeminne ja vauhdilla, nimittäin en ole ainoa joka näistä katkoista kärsii. Joskus ihmettelin miksi Soneralla on toimimattomuuden kuva päällään, mutta nyt kantapään kautta opittuna ymmärrän täysin.
Ja eikös varsin tuore tutkimus kertonut, että Soneran kaistoihin ollaan tyytymättömimpiä?! Laitan linkkiä jos löydän.
Melko reilua, sanonpa vaan!
Nyt on nimittäin mitta virallisesti täynnä, se on helmikuussa soronoo Sonera!
A
- Anonymous
- 10. marraskuuta 2010
nehä tosiaan muutti jotai kaapeli juttuja vasta rovaniemellä. IP vaihtuu noin 2-3pv:n välein. toisin ku ennen jollon sama ip pysy kokoajan. ainakin itsellä. itsellä sama modeemi mutta uudemmalla firmwarella kuvien perusteella. ettei vaa siksi DHCP sulla heitä volttia?
A
- Anonymous
- 14. marraskuuta 2010
Itsellä korjautui ongelmat tämän 100/5 kaapeliyhteyden kanssa sillä, että vaihdoin verkkokortin ajurit vanhempaan versioon.
Tai ainakin nyt about viikon toiminut täydellisesti. (En tiedä sitten onko täällä Varkauden alueella korjattu ongelmia samanaikaisesti)
Ennen tätä vaihdosta netti pätki lähes jatkuvasti. Välillä oli jopa koko illan poikki ja yön aikana sitten yleensä sai yhteyden takaisin. (Ainakin mitä modeemin logia katsellut)
Koko syksyhän tämän netin kanssa on jo taisteltu. Toimivuus vaihdellut laidasta laitaan. Syyskuussa netti ei toiminut juuri ollenkaan ja tein tuolloin virheilmoituksenkin. Lokakuussa ongelmat sitten vaihtuivat juurikin tuohon pätkimiseen, joka toivottavasti on nyt korjaantunut.
Mietinkin, että mikä tässä nyt on ollut ongelmana? Mikään tekniikkanero en siis ole.
Pitäisihän netin toimia uusillakin ajureilla...
En siis ole vielä kokeillut laittaa uudemmampia ajureita takaisin. Vainoharhaisuus ja taikausko jo vaivaa. Nautiskelen mieluummin toimivasta netistä, oli ongelmien syynä mikä tahansa.
Tai ainakin nyt about viikon toiminut täydellisesti. (En tiedä sitten onko täällä Varkauden alueella korjattu ongelmia samanaikaisesti)
Ennen tätä vaihdosta netti pätki lähes jatkuvasti. Välillä oli jopa koko illan poikki ja yön aikana sitten yleensä sai yhteyden takaisin. (Ainakin mitä modeemin logia katsellut)
Koko syksyhän tämän netin kanssa on jo taisteltu. Toimivuus vaihdellut laidasta laitaan. Syyskuussa netti ei toiminut juuri ollenkaan ja tein tuolloin virheilmoituksenkin. Lokakuussa ongelmat sitten vaihtuivat juurikin tuohon pätkimiseen, joka toivottavasti on nyt korjaantunut.
Mietinkin, että mikä tässä nyt on ollut ongelmana? Mikään tekniikkanero en siis ole.
Pitäisihän netin toimia uusillakin ajureilla...
En siis ole vielä kokeillut laittaa uudemmampia ajureita takaisin. Vainoharhaisuus ja taikausko jo vaivaa. Nautiskelen mieluummin toimivasta netistä, oli ongelmien syynä mikä tahansa.
A
- Anonymous
- 17. marraskuuta 2010
regos kirjoitti: Mietinkin, että mikä tässä nyt on ollut ongelmana?
Hyvä kysymys. Selkeä verkon vika on suhteellisen helppo paikallista ja se saadaan korjattua nopeasti, mutta erityisesti yksittäisessä liittymässä silloin tällöin esiintyvien katkoksten syyn paikallistaminen on hankalaa. Asiaa ei helpota se että vika voi olla periaatteessa missä tahansa asiassa joka on mukana internet-yhteydessä. Tästä syystä Vikapalvelu neuvoo aina testaamaan omien laitteiden osuus ongelmaan, siillä niiden vikaa ei Soneralta voi havaita eikä korjata.
A
- Anonymous
- 7. joulukuuta 2010
Toimii, ei toimi, toimii. Tätä ollut taas viimeiset kaksi tuntia tänä aamuna mäntsälässä, teepä tällä nyt töitä sitten. Vikailmoitus tehty mutta mitäpä se auttaa, ehkä buuttaavat tuon 80.222.120.1:sen kun tulevat töihin ja sillä mennään taas pari päivää.
router#ping 80.222.120.1 repeat 500
Type escape sequence to abort.
Sending 500, 100-byte ICMP Echos to 80.222.120.1, timeout is 2 seconds:
!!!!!!!...!!!...!!.!!...!..!!!.!!.!!.!.!!!!!!.!!!!!!.!!...!.!!!!!.!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...!!!!!.!!!!!!!!!!!!!!.!..!.....!!..!.!!.!
.!!!!!!...!!!!!.!.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!
Success rate is 90 percent (454/500), round-trip min/avg/max = 4/7/20 ms
router#ping 80.222.120.1 repeat 500
Type escape sequence to abort.
Sending 500, 100-byte ICMP Echos to 80.222.120.1, timeout is 2 seconds:
!!!!!!!...!!!...!!.!!...!..!!!.!!.!!.!.!!!!!!.!!!!!!.!!...!.!!!!!.!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...!!!!!.!!!!!!!!!!!!!!.!..!.....!!..!.!!.!
.!!!!!!...!!!!!.!.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!
Success rate is 90 percent (454/500), round-trip min/avg/max = 4/7/20 ms
A
- Anonymous
- 8. joulukuuta 2010
Musta tuntuu, että pätkimiset ovat Soneran VDSL-2-verkon vakio-ominaisuus. ZTE:n modeemin vaihto Telewelliin auttoi sen verran ,että Telewell osaa itse nousta jaloilleen katkon jälkeen, jota soneralta ostettu ZTE ei osannut. Mutta silti katkominen kyrtsii. Entinen ADSL-yhteys oli huomattavasti vakaampi. Asiasta olen tehnyt yhteensä varmaan 10 vikailmoitusta ja lopullinen vastaus oli, että soita Helpsonille (ja maksa suolainen hinta minuutilta), ei meidän verkossa ole mitään vikaa..
A
- Anonymous
- 11. joulukuuta 2010
0400315942 kirjoitti: Musta tuntuu, että pätkimiset ovat Soneran VDSL-2-verkon vakio-ominaisuus.
Marraskuussa liittymästäsi valmistuneen vikailmoituksen perusteella liittymäsi VDSL2-yhteyden ongelmien syy jää talon sisäverkkoon eli puhelinkaapelointiin. Kyseessä ei ole VDSL2-tekniikan ominaisuus tai puute, vaan mitä ilmeisemmin 100/10M-nopeusluokan VDSL2-yhteydelle hieman liian heikkolaatuinen Cat3-kaapelointi talon sisällä. Talon sisäverkon kaapeloinnin kunto, korjaus tai uusiminen jää taloyhtiön hoidettavaksi. Soneran puolesta tarvittaessa korjataan kytkentä Soneran DSL-keskittimelle.
A
- Anonymous
- 12. joulukuuta 2010
kiitos kommentista !
jos asia on todellakin näin, niin olisin taipuvainen toteamaan, että soneran markkinointi on johtanut minut harhaan. markkinointikirjeessä sanottiin, että taloyhtiössäsi on nyt saatavilla huippunopea 100/10 -yhteys. ei kai voida olettaa, että tämä yhteys olisi saatavissa vain taloyhtiön kellarissa olevassa soneran kaapissa ?
mikä on se sisäkaapelointiluokka, joka olisi kelvollinen ? jos vedätän omaan laskuuni kaapelin kellarista asuntooni, ja yhteys katkoo sen jälkeen edelleen, niin mitäs sitten ? voinko tilata sonerata tällaisen sisäkaapelin udelleenvetopalvelun ? ja jos ei auta, niin en tarvitse maksaa ?
voinko palata vanhaan adsl-yhteyteen ?
jos asia on todellakin näin, niin olisin taipuvainen toteamaan, että soneran markkinointi on johtanut minut harhaan. markkinointikirjeessä sanottiin, että taloyhtiössäsi on nyt saatavilla huippunopea 100/10 -yhteys. ei kai voida olettaa, että tämä yhteys olisi saatavissa vain taloyhtiön kellarissa olevassa soneran kaapissa ?
mikä on se sisäkaapelointiluokka, joka olisi kelvollinen ? jos vedätän omaan laskuuni kaapelin kellarista asuntooni, ja yhteys katkoo sen jälkeen edelleen, niin mitäs sitten ? voinko tilata sonerata tällaisen sisäkaapelin udelleenvetopalvelun ? ja jos ei auta, niin en tarvitse maksaa ?
voinko palata vanhaan adsl-yhteyteen ?
A
- Anonymous
- 13. joulukuuta 2010
kama kirjoitti: Toimii, ei toimi, toimii. Tätä ollut taas viimeiset kaksi tuntia tänä aamuna mäntsälässä, teepä tällä nyt töitä sitten. Vikailmoitus tehty mutta mitäpä se auttaa, ehkä buuttaavat tuon 80.222.120.1:sen kun tulevat töihin ja sillä mennään taas pari päivää.
router#ping 80.222.120.1 repeat 500
Type escape sequence to abort.
Sending 500, 100-byte ICMP Echos to 80.222.120.1, timeout is 2 seconds:
!!!!!!!...!!!...!!.!!...!..!!!.!!.!!.!.!!!!!!.!!!!!!.!!...!.!!!!!.!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...!!!!!.!!!!!!!!!!!!!!.!..!.....!!..!.!!.!
.!!!!!!...!!!!!.!.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!
Success rate is 90 percent (454/500), round-trip min/avg/max = 4/7/20 ms
Joo samaa pätkimistä, hidastelua ym. ollut myös minulla Mäntsälässä oikeastaan jo muutaman viikon ajan. Saattaa toimia pari päivää "ihan ok", sitten voi koko yhteys olla muutaman tunnin katki, tai ping pomppia miten sattuu ja paketeista kadota matkalle 5-20%.
Vikailmoituksia on mukavalle robotille jätetty tasaisin väliajoin ja aina "vika", mikä se sitten onkaan ollut, on korjattu. Viimeksi tänään töihin sain viestin että yhteyteni vika on korjattu ja ainakin hetki sitten yhteys pätki, eivätkä mitkään nettisivut tahtoneet aueta. Modeemin bootin jälkeen ei nettiin päässyt sitten enää ollenkaan, nyt ollaan puhelimen 3g yhteyden varassa.
A
- Anonymous
- 13. joulukuuta 2010
Mäntsälässä täälläkin ihan keskustassa ja liikenne poikki eilen ja tänään. Taas on robotille juteltu ja vikailmoitus jätetty. Muutenkin vauhti tässä kaapeliliittymässä on ollut ala-arvoista ja viive jotain aivan älytöntä. Oiskohan nyt jo korkea aika hoitaa yhteydet kuntoon.
EDIT: ja puhelimen varassa täälläkin ollaan noin kello 19. DNS:t tuntuvat olevan ainakin hukassa ja ip:t myös. En tiedä itkisikö vai nauraisiko. Asentajat on kertaalleen käyneet, joten täällä päässä se vika ei tosiaankaan ole. Ketuttaa kyllä maksaa tästä p...kasta.
EDIT: ja puhelimen varassa täälläkin ollaan noin kello 19. DNS:t tuntuvat olevan ainakin hukassa ja ip:t myös. En tiedä itkisikö vai nauraisiko. Asentajat on kertaalleen käyneet, joten täällä päässä se vika ei tosiaankaan ole. Ketuttaa kyllä maksaa tästä p...kasta.
A
- Anonymous
- 13. joulukuuta 2010
Täytyypä itsekin näin Mäntsäläläisenä liittyä valituskuoroon. Liittymän toiminta on ollut täysin ala-arvoista koko loppuvuoden osalta - yhteys pätkii täysin satunnaisesti ympäri vuorokauden. Myös tuttavallani on samoja ongelmia, itse liittymät sijaitsevat Mäntsälän keskustan tuntumassa.
Kun yhteys toimii, se toimii erittäin hyvin. Valitettavasti tämä on ollut lähiaikoina pikemminkin poikkeus kuin itsestäänselvyys. Töiden puolesta joudun pitämään puhelinta varalla, että työnteko sujuisi varmuudella.
Toivonkin, että Sonera tutkisi asiaa ja katsoisi josko asialle on tehtävissä jotain. On täysin kohtuutonta periä 50 euroa kuukaudessa liittymästä, jonka toimintaan ei voi luottaa lainkaan.
Ohessa vielä esimerkki liittymän toiminnasta tänään 13.12.2010 noin kello 18.30:
--- 80.221.136.1 ping statistics ---
844 packets transmitted, 206 packets received, 75% packet loss
round-trip min/avg/max = 3.850/6.620/27.719 ms
PS. Noin kello 19.15 kaikki lähti toimimaan kuin salamaniskusta, katsotaan kauanko iloa taas kestää. Keskuksen avaimia vaan tänne päin, voin toimia talkkarina ja käydä boottaamassa laitteet aina kun jumittaa.
Kun yhteys toimii, se toimii erittäin hyvin. Valitettavasti tämä on ollut lähiaikoina pikemminkin poikkeus kuin itsestäänselvyys. Töiden puolesta joudun pitämään puhelinta varalla, että työnteko sujuisi varmuudella.
Toivonkin, että Sonera tutkisi asiaa ja katsoisi josko asialle on tehtävissä jotain. On täysin kohtuutonta periä 50 euroa kuukaudessa liittymästä, jonka toimintaan ei voi luottaa lainkaan.
Ohessa vielä esimerkki liittymän toiminnasta tänään 13.12.2010 noin kello 18.30:
--- 80.221.136.1 ping statistics ---
844 packets transmitted, 206 packets received, 75% packet loss
round-trip min/avg/max = 3.850/6.620/27.719 ms
PS. Noin kello 19.15 kaikki lähti toimimaan kuin salamaniskusta, katsotaan kauanko iloa taas kestää. Keskuksen avaimia vaan tänne päin, voin toimia talkkarina ja käydä boottaamassa laitteet aina kun jumittaa.
A
- Anonymous
- 14. joulukuuta 2010
Soneralla on taidettu painaa pitkää päivää kun illalla 22:33 on tullut tekstiviesti että liittymän vika on korjattu. En aamulla kerennyt nettiä testaamaan mutta katsotaan taas töiden jälkeen miltä näyttää.
A
- Anonymous
- 15. joulukuuta 2010
Mäntsälässä on havaittu katkomista kaapelitelevisioverkon laajakaistayhteyksissä. Asiaan on tulossa korjausta. Tämän yksityiskohtaisempia tietoja ei tällä hetkellä ole käytettävissäni, mutta joka tapauksessa asiaan on verkon ylläpidon puolella kiinnitetty huomiota.
A
- Anonymous
- 18. joulukuuta 2010
Eilen ja tänään on taas pätkinyt, eilen pitkän ajan ja tänään huomasin kun heräsin, että nettihän on poikki ja noin puoli tuntia olikin poikki. Nyt kesti taas jo vähän pidempään toimivuus.
A
- Anonymous
- 20. joulukuuta 2010
Tänään taas poikki kahteen otteeseen Mäntsälässä. Jokohan se syy pian löytyisi. Yhteys on nimittäin lähes päivittäin poikki ja pingit taivaassa.
A
- Anonymous
- 20. joulukuuta 2010
imob kirjoitti: Tänään taas poikki kahteen otteeseen Mäntsälässä. Jokohan se syy pian löytyisi. Yhteys on nimittäin lähes päivittäin poikki ja pingit taivaassa.
Joo Mäntsälän keskustassa ainakin puoliviidestä lähtien ollu netti poikki. Olisin jättänyt vikailmoituksen mutta näytti olevan edellinen vielä sisällä. Onneksi sain soneralta tällaisen sähköpostin tänään:
"Hyvä asiakkaamme,
Liittymäsi viankorjaus on valmistunut.
Haluamme palvella sinua mahdollisimman hyvin, ja tämän vuoksi kehitämme toimintaamme jatkuvasti. Vastaamalla oheiseen kyselyyn voit vaikuttaa vianhallintamme kehittymiseen tulevaisuudessa. Vastaamiseen ei mene muutamaa minuuttia kauempaa. Suuri kiitos jo etukäteen!"
Ei muutakun täyttelemään..
edit:
no nyt puol kahdeksan aikaan on netti alkanut taas toimimaan, kauankohan tätä iloa kestää
edit2:
joo onhan se hienoa että pääsee linjoille mutta ei tällä 20-300ms välillä pyörivällä yhteydellä tee mitään
Vastaa
Muuta aiheeseen liittyvää luettavaa
IFS Middleware server OS Version questionicon
Framework & Experience (Infrastructure, Cloud, Integration, Dev Tools)Apps 9 OS compatibility Sheeticon
Service (Touch Apps, MWO, MRO)IFS Apps 9 installation on Server 2019
Upgrades & UpdatesDoes windows server 2022 support IFS APP10 UPD17?icon
Support & Services FAQs and HelpApps9 on windows server 2022icon
Upgrades & Updates
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.
OKTätä tiedostoa ei voida ladata
Pahoittelut, virusskannerimme havaitsi, että tämän tiedoston lataaminen ei ole turvallista.
OK