Aikaisemminkin tänne kirjoitellut alati pätkivästä yhteydestäni.
Vikailmoituksia tehnyt viikoittain, ei apua.. MIKSI?
Yhteys on poikki päivittäin, joskus 5min joskus 2h joskus 1/2päivä. Joskus yhteys palautuu modeemin uudelleen käynnistämällä joskus ei.
Yhteyden nopeuskin on n. 1/2 luvatusta, silloin kun toimii...
Suorastaan raivostuttaa tuo NAURETTAVA vikailmoitus automaattinne. Aina samat hölinät, aikaa menee.. mitään ei tapahdu.. kuukaudesta toiseen..
Mikäli vikaan ei ala tulla Soeran tahdolta korjausta otan yhteyttä kuluttaja suojaan / vaadin korvausta vain osittain toimivasta yhteydestä täyteen hintaan. jne. jne.
Niin ja se teidän hemmetin automaattinne aina jankuttaa, että asentajakäynti maksaa sitä ja sitä.
MILLOIN SONERA KORVAA ASIAKKAILLEEN KAIKESTA TÄSTÄ HARMISTA VAIVASTA JA TOIMIMATTOMASTA YHTEYDESTÄ ???? MILLOIN ???
Sonera = Kusetusta ?
- Yhteisö
- Foorumin etusivu
- Arkisto
- Kysy ja keskustele -palstan arkisto
- 100/5 kaapeli pätkii edelleen
100/5 kaapeli pätkii edelleen
- 11. joulukuuta 2014
- 99 kommenttia
- 9 katselukertaa
Näytä ensimmäinen kirjoitus
A
- Anonymous
- 16. tammikuuta 2011
Eikait tuossa oo muuta kun ilmoittaa irtisanomisesta ko. päivänä. Näin itse olen tehnyt ennen kilpailevalla palveluntarjoajalla.
Ihme kyllä meillä on nyt yhteys toiminut tietääkseni täysin ilman pätkimisiä. Kop kop...
Ihme kyllä meillä on nyt yhteys toiminut tietääkseni täysin ilman pätkimisiä. Kop kop...
A
- Anonymous
- 16. tammikuuta 2011
Täällä on taas koko viikonlopun pätkinyt aivan tuhottomasti.
Juuri nytkin modeemi kovasti yrittää ja saa yhteyden aina pariksi sekunniksi kerrallaan, noin minuutin välein. Yritä siinä sitten tehdä yhtään mitään.
Tuolla häiriöilmooituksissa lukee jotain Rovaniemen ongelmista, mahtaakohan se koskea Torniota myös kun kohtalaisen lähellä kuitenkin ollaan.
Minkähänlainen takuu mahtaa olla tuolla modeemilla? Se on tuollainen Cisco Linksys WCM 300-EU purkki jonka Soneralta ilmaiseksi sain silloin kun päivitin nopeudet tähän 100/5 luokkaan. Se käy aika kuumana jos on vähänkin trafiikkia sisään ja ulos. Pitäskö se vaihtaa tai voisko sitä firmwarea päivittää tai jotain.
Juuri nytkin modeemi kovasti yrittää ja saa yhteyden aina pariksi sekunniksi kerrallaan, noin minuutin välein. Yritä siinä sitten tehdä yhtään mitään.
Tuolla häiriöilmooituksissa lukee jotain Rovaniemen ongelmista, mahtaakohan se koskea Torniota myös kun kohtalaisen lähellä kuitenkin ollaan.
Minkähänlainen takuu mahtaa olla tuolla modeemilla? Se on tuollainen Cisco Linksys WCM 300-EU purkki jonka Soneralta ilmaiseksi sain silloin kun päivitin nopeudet tähän 100/5 luokkaan. Se käy aika kuumana jos on vähänkin trafiikkia sisään ja ulos. Pitäskö se vaihtaa tai voisko sitä firmwarea päivittää tai jotain.
A
- Anonymous
- 18. tammikuuta 2011
jeejee224 kirjoitti: OHO! Näyttää ihan tarjous tulleen Omille Sivuille. Uusi sopimus 24kk ja uusi kuukausihinta 40.9€, valitettavasti ei mitään lisätietoja tai tarjousehtoja, eikä tarjousta näy nyky-asiakkaille suunnatulla sivulla. Vähän parannusta tähän.
Voit tehdä uuden 24 kuukauden määräaikaisen sopimuksen hinnalla 39,90 euroa/kk. Liittymän nopeusluokka säilyisi ennallaan. Tilauksen on mahdollsta tehdä joko Myyntipalvelun numerosta 0800 133133, palvelupyyntölomakkeella tai varata soittoajan Asiakaspalveluista.
A
- Anonymous
- 19. tammikuuta 2011
Tapio kirjoitti:
Voit tehdä uuden 24 kuukauden määräaikaisen sopimuksen hinnalla 39,90 euroa/kk. Liittymän nopeusluokka säilyisi ennallaan. Tilauksen on mahdollsta tehdä joko Myyntipalvelun numerosta 0800 133133, palvelupyyntölomakkeella tai varata soittoajan Asiakaspalveluista.
Jahas, miksihän kyseinen tarjous ei mahda näkyä missään Omilla Sivuilla tai Pääsivustolla? Edelleenkin ne tarkat ehdot kys. tarjouksestakin pitäisi löytää, että tietää onko 39.9€ uusi kuukausihinta esim. puolivuotta vai koko sopimuskauden? Ja tällä hetkellä Omat Sivut näyttää sopimuksen uudistus -kohdalla "Uusi hinta: 50,31€"
Vaikka olenkin jo melko varma operaattorin vaihdosta, silti nämä asiat tulee saada kuntoon.
Eniten ärsyttää katkokset joista ei tule mitään informaatiota häiriötiedotteisiin, sinne tulisi saada edes joku "Epävarmat" -osio johon ilmaantuisi asiakkaiden jättämät vika-ilmoitukset esim. kaupungin perusteella ja ilmoitusajankohta sekä kuvaus. Tähän voisi myös laittaa palvelun, jossa voisi ilmoittaa, että itsellä on sama ongelma. Näin te saisitte tietää mahdollisesti ongelman laajuutta ja asiakkaat saisivat tietää, että muillakin on vikaa kuin itsellä.
Myös nykyisille asiakkaille tulisi saada enemmän tarjouksia jotka muistuttavat uusien asiakkaiden tarjouksia (esim. uutta laitteistoa(modeemi, reititin) alennuksia kk-hintaan(ei alennuksia johon tarvitaan uusi tuote esim. TV. Eli ei ostopakkoa tarjouksen hyödyntämiseksi.) Myös suurimman nopeusluokan käyttäjät tulee huomioida, ei pelkästään "Nosta laajakaistasi nopeutta +5€/kk, ei myöskään sellaisia, että "Ota uusi 24kk sopimus saat Spotify Premiumin kuukaudeksi kaupan päälle.") joko Omille sivuille tai pääsivustolle. Tämä voisi motivoida ihmisiä pitämään kaistansa teillä, nyt täältä viestejä lukiessani huomaan yhä useamman toivovan jo määräaikaisuuden päättymistä(itseni mukaanlukien). Suurin parannus kuitenkin olisi häiriötiedotteiden määrän lisääminen ja reaaliaikaistaminen.
Toivottavasti jotain joskus tapahtuu, sillä on tämä satameganen kaista niin hyvä silloinkun ei pätki, jos yllämainitut seikat, joskus saadaan kuntoon olisi asiakkuuteni taattu.
+ KotiTV:seen voisi lisätä samanlaisen tallennusmahdollisuuden kuin Elisa Viihteessä. Sonera on suuri yritys ja rahaa löytyy joten ei olisi varmaan mahdotonta toteuttaa.. Kuten tiedätte nykyään "Ota rahat ja juokse" ei ole myyntiä, osa myyntiä on pitkäaikaisten kanta-asiakassuhteiden luonti ja asiakkaan luoton säilyttäminen.
A
- Anonymous
- 20. tammikuuta 2011
jeejee224 kirjoitti: Jahas, miksihän kyseinen tarjous ei mahda näkyä missään Omilla Sivuilla tai Pääsivustolla? Edelleenkin ne tarkat ehdot kys. tarjouksestakin pitäisi löytää, että tietää onko 39.9€ uusi kuukausihinta esim. puolivuotta vai koko sopimuskauden? Ja tällä hetkellä Omat Sivut näyttää sopimuksen uudistus -kohdalla "Uusi hinta: 50,31€"
Hinta 39,90 euroa/kk on oko 24 kuukauden määräaikaisen sopimuksen ajan.
jeejee224 kirjoitti: Eniten ärsyttää katkokset joista ei tule mitään informaatiota häiriötiedotteisiin, sinne tulisi saada edes joku "Epävarmat" -osio johon ilmaantuisi asiakkaiden jättämät vika-ilmoitukset esim. kaupungin perusteella ja ilmoitusajankohta sekä kuvaus. Tähän voisi myös laittaa palvelun, jossa voisi ilmoittaa, että itsellä on sama ongelma. Näin te saisitte tietää mahdollisesti ongelman laajuutta ja asiakkaat saisivat tietää, että muillakin on vikaa kuin itsellä.
Häiriötiedottamisessa on pararantamisen varaa ja ehdotuksesi on kiinnostava. Häiriötiedottaminen ongelmahan on se, että tiedoite tulee aina viiveellä vian alkamiseen nähden. Tiedote tehdään vasta sitten kun viasta ja se vaikutusalueesta on faktaa olemassa.
Forum-tyyppinen tapa vikailmoituksille: Tätäkin palstaa lukemalla on huomattavissa, että jos joku vaikka kirjoittaa että "kaapelilaajakaistayhteys on hidas Rovaniemellä", niin toinen saattaa siihen vastata tyyliin "sama homma täällä", vaikka hänellä olisi kuituverkon 100M-yhteys Helsingissä ja se antaa 80M nopeuden. Asiaa liittymän käyttäjälle vaikeuttaa vielä se, että esimerkiksi naapureiden ADSL-liittymät voivat kulkea eri reittejä verkossa. Avoin forum-tyyppinen tapa tehdä vikailmoituksia ei ole nähdäkseni mahdollinen, sillä liittymän tunnistamiseksi tulisi kuitenkin lomake täytettäväksi (ja sellainen on käytössä).
Vikailmoituksissä on ensisijaisen tärkeää tietää täsmälleen mistä liittymästä vika tehdään. Liittymän käyttäjällä on nykyään mahdollisuus tehdä vikailmoitus joko soittamalla tai Omien sivujen kautta. Molemmat ovat mahdollisia 24/7.
jeejee224 kirjoitti: KotiTV:seen voisi lisätä samanlaisen tallennusmahdollisuuden kuin Elisa Viihteessä. Sonera on suuri yritys ja rahaa löytyy joten ei olisi varmaan mahdotonta toteuttaa..
Koti TV:n verkkotallennus on tulossa, mutta tarkempaa tietoa ei vielä ole.
A
- Anonymous
- 20. tammikuuta 2011
Tapio kirjoitti:
[quote="jeejee224":2zlbx9az]Eniten ärsyttää katkokset joista ei tule mitään informaatiota häiriötiedotteisiin, sinne tulisi saada edes joku "Epävarmat" -osio johon ilmaantuisi asiakkaiden jättämät vika-ilmoitukset esim. kaupungin perusteella ja ilmoitusajankohta sekä kuvaus. Tähän voisi myös laittaa palvelun, jossa voisi ilmoittaa, että itsellä on sama ongelma. Näin te saisitte tietää mahdollisesti ongelman laajuutta ja asiakkaat saisivat tietää, että muillakin on vikaa kuin itsellä.
Häiriötiedottamisessa on pararantamisen varaa ja ehdotuksesi on kiinnostava. Häiriötiedottaminen ongelmahan on se, että tiedoite tulee aina viiveellä vian alkamiseen nähden. Tiedote tehdään vasta sitten kun viasta ja se vaikutusalueesta on faktaa olemassa.
Forum-tyyppinen tapa vikailmoituksille: Tätäkin palstaa lukemalla on huomattavissa, että jos joku vaikka kirjoittaa että "kaapelilaajakaistayhteys on hidas Rovaniemellä", niin toinen saattaa siihen vastata tyyliin "sama homma täällä", vaikka hänellä olisi kuituverkon 100M-yhteys Helsingissä ja se antaa 80M nopeuden. Asiaa liittymän käyttäjälle vaikeuttaa vielä se, että esimerkiksi naapureiden ADSL-liittymät voivat kulkea eri reittejä verkossa. Avoin forum-tyyppinen tapa tehdä vikailmoituksia ei ole nähdäkseni mahdollinen, sillä liittymän tunnistamiseksi tulisi kuitenkin lomake täytettäväksi (ja sellainen on käytössä).
Vikailmoituksissä on ensisijaisen tärkeää tietää täsmälleen mistä liittymästä vika tehdään. Liittymän käyttäjällä on nykyään mahdollisuus tehdä vikailmoitus joko soittamalla tai Omien sivujen kautta. Molemmat ovat mahdollisia 24/7.
[/quote:2zlbx9az]
Asiaa pystyisi selventämään jaoittelemalla ilmoitukset paikkakunnittain ja alueittain esim. Lappeenranta/Keskusta tai Lappeenranta/Harapainen, jossa mahdollisesti voisi vielä osoitteittain jakaa esim. xkatu4 / 2 avointa vikailmoitusta. Tuohon voisi laittaa sen "Minullakin on sama vika" jolloin kirjauduttaisiin Omien Sivujen kautta ja jätettäisiin oma erillinen ilmoitus jonka kuvaus ilmenisi 3. avoimeksi vikailmoitukseksi.
Eli ei tälläinen ratkaisu jossa kaikki voivat ilmoittaa samaan kohtaan vrt. helsinkiläinen ja rovaniemeläinen.
Palvelu voisi jopa olla Omien Sivujen tunnusten takana jolloin aina tiedetään kenestä on kyse. Ja vikailmoitusten seuranta itse, jolloin voidaan itse seurata vika-ilmoituksen vaiheita ja saada tieto viasta, mitä nykyään ei saa: "Vika on korjattu, käynnistäkää laitteet uudelleen." -ilmoitus on mielestäni epäkäytännöllinen jolloin vian alkuperä jää selvittämättä, mikä puolestaan ärsyttää.
Tämä kaikki lienee suuri urakka toteuttaa, mutta vähentää varmaan turhautumista.
Aivan lisähuomautuksenä netti on taas poikki, nettitikku auttaa taas.
Tänään tuli puhelimessa tarjous KotiTV:stä 39.9€ ja nopeus säilyy ennallaan, käsitääkseni kaapelilaajakaistaan ei kuitenkaan saa kotiTV:tä?
Kun verkkotallennus tulee, niin tuleehan se ihan peruspalveluna eikä laitteiston uusimista tarvita ja hinnat ei nouse?
A
- Anonymous
- 21. tammikuuta 2011
jeejee224 kirjoitti:
Asiaa pystyisi selventämään jaoittelemalla ilmoitukset paikkakunnittain ja alueittain esim. Lappeenranta/Keskusta tai Lappeenranta/Harapainen, jossa mahdollisesti voisi vielä osoitteittain jakaa esim. xkatu4 / 2 avointa vikailmoitusta. Tuohon voisi laittaa sen "Minullakin on sama vika" jolloin kirjauduttaisiin Omien Sivujen kautta ja jätettäisiin oma erillinen ilmoitus jonka kuvaus ilmenisi 3. avoimeksi vikailmoitukseksi.
Eli ei tälläinen ratkaisu jossa kaikki voivat ilmoittaa samaan kohtaan vrt. helsinkiläinen ja rovaniemeläinen.
Palvelu voisi jopa olla Omien Sivujen tunnusten takana jolloin aina tiedetään kenestä on kyse. Ja vikailmoitusten seuranta itse, jolloin voidaan itse seurata vika-ilmoituksen vaiheita ja saada tieto viasta, mitä nykyään ei saa: "Vika on korjattu, käynnistäkää laitteet uudelleen." -ilmoitus on mielestäni epäkäytännöllinen jolloin vian alkuperä jää selvittämättä, mikä puolestaan ärsyttää.
Tämä kaikki lienee suuri urakka toteuttaa, mutta vähentää varmaan turhautumista.
Tähän voisi vielä lisätä, että olisi hienoa, jos vikatilanteen etenemistä voisi seurata esim. Omilla sivuilla ja niistä jäisi sinne arkisto. Tämä tietohan on jo jossain olemassa. Nykytilanne on aika turhauttavaa: juttelee robotille ja odottelee n päivää, kunnes tulee tekstiviesti "kaikki kunnossa"..
Voiko noita häiriötiedotteita personoida? Oletuksena näkisi "oman alueen" vikatilanteet/avoimet vikailmoitukset?
A
- Anonymous
- 21. tammikuuta 2011
Taas on noin aamu kuudesta asti pätkinyt Torniossa.
Samanlainen ongelma kuin viimeksikin, pari sekuntia aina toimii jonka jälkeen yhteys katkeaa, modeemin valot sammuu ja se aloittaa yhteyden muodostamisen uudelleen.
Palautui nähtavästi normaaliksi noin klo 16:10.
EDIT: Jaa, taisinpa mennä liian aikaisin iloitsemaan, pätkiminen jatkui tuossa puoli viiden kieppeillä.
Samanlainen ongelma kuin viimeksikin, pari sekuntia aina toimii jonka jälkeen yhteys katkeaa, modeemin valot sammuu ja se aloittaa yhteyden muodostamisen uudelleen.
Palautui nähtavästi normaaliksi noin klo 16:10.
EDIT: Jaa, taisinpa mennä liian aikaisin iloitsemaan, pätkiminen jatkui tuossa puoli viiden kieppeillä.
A
- Anonymous
- 27. tammikuuta 2011
Avasin tämän ketjun 24.elokuuta 2010 siis 5kk sitten.
Mitä tänä aikana on Sonera saanut aikaan ?
Ei juuri mitään ! ketjukin on pidentynyt ja pidentynyt, samoja ongelmia koko maassa...
Minullakin samat ongelmat jatkuu ja jatkuu. Uutena tullut, että nyt liittymän nopeus on jotain kuudesosa siitä mitä pitäisi. Useita kertoja soitettu vit** pelleautomaattiin ja aina kilahtelee tekstiviestinä samat joutavat jorinat ja taas mennään muutama päivä... kunnes taas poikki.
Enää ei muut perheenjäsenet kysele, että onko netti poikki? Siitä on tullut arkipäivää;) Tietenkin se on jälleen poikki...
On tämä jumankauta kummaa hommaa??
Juuri oli uutisissakin, että suomalaiset on kaikkein tyytymättömimpiä laajakaista palveluihin ja yllätys yllätys mikä oli mainittu, SONERA !!!
PS: tämän viestin kirjoittamisesta joudun veloittamaan 90€ ;) :)....
Mitä tänä aikana on Sonera saanut aikaan ?
Ei juuri mitään ! ketjukin on pidentynyt ja pidentynyt, samoja ongelmia koko maassa...
Minullakin samat ongelmat jatkuu ja jatkuu. Uutena tullut, että nyt liittymän nopeus on jotain kuudesosa siitä mitä pitäisi. Useita kertoja soitettu vit** pelleautomaattiin ja aina kilahtelee tekstiviestinä samat joutavat jorinat ja taas mennään muutama päivä... kunnes taas poikki.
Enää ei muut perheenjäsenet kysele, että onko netti poikki? Siitä on tullut arkipäivää;) Tietenkin se on jälleen poikki...
On tämä jumankauta kummaa hommaa??
Juuri oli uutisissakin, että suomalaiset on kaikkein tyytymättömimpiä laajakaista palveluihin ja yllätys yllätys mikä oli mainittu, SONERA !!!
PS: tämän viestin kirjoittamisesta joudun veloittamaan 90€ ;) :)....
A
- Anonymous
- 1. helmikuuta 2011
Eikö Tapiolla ole enää pokkaa vastata tähän ketjuun??
Nytkin netti ollut täysin poikki 30.1 alkaen. Pelleautomaattiin jos soittaa niin ilmoittaa, että liittymästäsi on jo luotu vikailmoitus.... tosin se on jo edellisestä katkoksesta, mutta kätevähän se on jättää taas kuittaamatta.
Nytkin netti ollut täysin poikki 30.1 alkaen. Pelleautomaattiin jos soittaa niin ilmoittaa, että liittymästäsi on jo luotu vikailmoitus.... tosin se on jo edellisestä katkoksesta, mutta kätevähän se on jättää taas kuittaamatta.
A
- Anonymous
- 2. helmikuuta 2011
Kime kirjoitti: Eikö Tapiolla ole enää pokkaa vastata tähän ketjuun??
Nytkin netti ollut täysin poikki 30.1 alkaen. Pelleautomaattiin jos soittaa niin ilmoittaa, että liittymästäsi on jo luotu vikailmoitus.... tosin se on jo edellisestä katkoksesta, mutta kätevähän se on jättää taas kuittaamatta.
Liittymäsi sekä edellinen että avoinna ollut vikailmoitus liittyivät alueen kaapelilaajakaistaverkon häiriöihin. Viimeisin vikailmoitus oli jostain syystä jäänyt avoimeksi, mutta nyt vikailmoitus on suljettu ja tarvittaessa uuden vikailmoituksen tekeminen on mahdollista.
Liittymäsi alueella on ollut useampia kaapelilaajakaistaverkon häiriöitä alkuvuoden aikana. Jokainen vikatilanne on saatu vian paikallistamisen jälkeen korjattua, mutta vie aina aikansa että asentaja löytää mistä korjata ja vian etsintään kuluva aika näkyy alueen kaapelilaajakaistaliitymin käyttäjille verkon katkoksena tai muuten heikentyneenä yhteyden toimintana.
Pahoittelen verkon häiriöiden aiheuttamaa haittaa. Näin keskutelupalstan välityksellä en voi muuta kuin antaa neuvon tekemään uusi vikailmoitus silloin kun se on tarpeen.
A
- Anonymous
- 5. helmikuuta 2011
Tulipa päivitettyä langattoman tukiaseman firmis kun vihdoin olivat kasan bugeja saaneet korjattua.
Otinpa siinä irti Cisco:n piuhatkin laitteita siirrellessä ja nyt ei prkl nouse linjoille lainkaan....
Paikkakunta valkeakoski ja ei vaan toimi ei..
Backup käytössä, eli puhelin+SAUNALAHTI pc:n kyljessä...
Otinpa siinä irti Cisco:n piuhatkin laitteita siirrellessä ja nyt ei prkl nouse linjoille lainkaan....
Paikkakunta valkeakoski ja ei vaan toimi ei..
Backup käytössä, eli puhelin+SAUNALAHTI pc:n kyljessä...
A
- Anonymous
- 9. helmikuuta 2011
Xinot: Uusilla kaapelimodeemeilla saattaa kestää joskus kohtuullisen kauan löytää verkkoyhteys, pahimmillaan ilmeisesti jopa useita tunteja. Kun kyseessä on verkosta hetkeksi irroitettu modeemi, pitäisi yhteys löytyä uudelleen muutamassa minuuutissa.
Melkoinen sattuma olisi, jos olisi yhtä aikaa verkkoon tullut vika kun otit modeemin verkosta.
Melkoinen sattuma olisi, jos olisi yhtä aikaa verkkoon tullut vika kun otit modeemin verkosta.
A
- Anonymous
- 14. helmikuuta 2011
Taas on ollut lähes koko Sunnuntain netti pimeänä + katkosia pitkin viikkoa. Välillä toimi retro puhelinmodeemi nopeudella ja välillä ei.
Vikailmoitus jätetty ja tänä aamuna tuli kuittaus tekstiviestinä, että taas toimii.
No EI toimi ja uusi soitto pelleautomaattiin ja jopa se ilmoittaa, että [u:adzr1uiv]yhteydestänne löytyi vika...[/u:adzr1uiv] vaikka juuri kuitattu että toimii... Uusi soitto ja pääsinpä ihan juttelemaan asiantuntialle siis joka on lihaa ja verta. Kaveri väitti, että kaiken pitäisi taas toimia...
Siis voi prkl... luulisi jo hidasälyisempikin tajuavan, että jokin mättää !
Vikailmoitus jätetty ja tänä aamuna tuli kuittaus tekstiviestinä, että taas toimii.
No EI toimi ja uusi soitto pelleautomaattiin ja jopa se ilmoittaa, että [u:adzr1uiv]yhteydestänne löytyi vika...[/u:adzr1uiv] vaikka juuri kuitattu että toimii... Uusi soitto ja pääsinpä ihan juttelemaan asiantuntialle siis joka on lihaa ja verta. Kaveri väitti, että kaiken pitäisi taas toimia...
Siis voi prkl... luulisi jo hidasälyisempikin tajuavan, että jokin mättää !
A
- Anonymous
- 15. helmikuuta 2011
Hei
Ajattelin ilmoittaa, että vaihdoin noin kuukausi sitten 8/1 ADSL:stä 100/5 kaapeliin ja koko tämän ajan yhteys on pätkinyt, hidastellut, peleissä ilmaantunut paljon packet lossia ym. Välillä yhteys toimii moitteettomasti ~80/~4.5 -nopeuksilla, joihin olen tyytyväinen. Ajattelin tähän asti, että pätkiminen on vaan väliaikaista näin liittymän alkuvaiheilla, mutta tässä vaiheessa ajattelin kysyä asiantuntijalta mitä tilanteelle voisi tehdä. Asiakaspalvelu-numerosta tavoitin vain Robotti Ruttusen, joten siitä ei paljoa apua ollut.
Ajattelin ilmoittaa, että vaihdoin noin kuukausi sitten 8/1 ADSL:stä 100/5 kaapeliin ja koko tämän ajan yhteys on pätkinyt, hidastellut, peleissä ilmaantunut paljon packet lossia ym. Välillä yhteys toimii moitteettomasti ~80/~4.5 -nopeuksilla, joihin olen tyytyväinen. Ajattelin tähän asti, että pätkiminen on vaan väliaikaista näin liittymän alkuvaiheilla, mutta tässä vaiheessa ajattelin kysyä asiantuntijalta mitä tilanteelle voisi tehdä. Asiakaspalvelu-numerosta tavoitin vain Robotti Ruttusen, joten siitä ei paljoa apua ollut.
A
- Anonymous
- 16. helmikuuta 2011
slendu kirjoitti: Ajattelin ilmoittaa, että vaihdoin noin kuukausi sitten 8/1 ADSL:stä 100/5 kaapeliin ja koko tämän ajan yhteys on pätkinyt, hidastellut, peleissä ilmaantunut paljon packet lossia ym. Välillä yhteys toimii moitteettomasti ~80/~4.5 -nopeuksilla, joihin olen tyytyväinen. Ajattelin tähän asti, että pätkiminen on vaan väliaikaista näin liittymän alkuvaiheilla, mutta tässä vaiheessa ajattelin kysyä asiantuntijalta mitä tilanteelle voisi tehdä. Asiakaspalvelu-numerosta tavoitin vain Robotti Ruttusen, joten siitä ei paljoa apua ollut.
Liittymäsi kaapelilaajakaistayhteys ilmeisesti katkoo välillä erittäin runsaasti tai sitten kaapelimodeemi on rikki. Jotain ongelmaa yhteydessä joka tapauksessa on, se on selvää.
Jos kaapelimodemin ja kaapeliverkon seinäpistokkeen välissä on jatkojohto, poista se käytöstä. Vaikka jatkojohtoa ei olisikaan, niin kannattaa kokeilla seuraavaa:
- Kaapelimodeemi kokonaan virroitta.
- Irroita ja kiinnitä modeemin kaapeli molemmista päistä kokonaan, siis myös modeemin liittimestä.
- Kun kaapeli takaisin paikallaan, virta päälle modeemin.
Ellei toimenpiteestä ole apua, tee liittymästä vikailmoitus joko soittamalla Vikapalveluun 0206 90101 (mpm/pvm) tai Laajakaistan vikailmoituslomakkeella.
Toisella kaapelimodeemilla testaaminen olisi tietenkin hyvä suorittaa, mutta asiaa mutkistaa se, että modeemi pitäisi olla valtuutettu toimimaan Soneran verkossa.
Soneralta lähetetyn kaapelimodeemin takuuvaihto tapahtuu Vikapalvelun kautta, jos vaikuttaa että vika jää modeemiin.
A
- Anonymous
- 22. helmikuuta 2011
Tapio kirjoitti: Toisella kaapelimodeemilla testaaminen olisi tietenkin hyvä suorittaa, mutta asiaa mutkistaa se, että modeemi pitäisi olla valtuutettu toimimaan Soneran verkossa.
Itsekin ehdotin tuota kahden modeemin mallia. Voisin vaikka huutokaupasta ostaa toimivan kakkosmodeemin vikatilanteissa testausta varten, mutta homma tyrmättiin, koska kuulemma ei voi olla kuin yksi valtuutettu modeemi.
Kumma kyllä, kun modeemini lopulta takuuvaihdettiin, verkkoon oli yhtäaikaiset valtuutukset sekä vanhalla, että uudella modeemilla.
Lappeenrannassa kaapelimodeemin toiminta on muuten ollut täysin /C:stä ainakin viime perjantaista asti. Alueellinen vika muka, mutta missään ei näy edes häiriötiedotetta.
A
- Anonymous
- 22. helmikuuta 2011
taas jälleen mystistä pätkimistä valkeakoski eerola yhteydessä
sekä yhteys 100/5 hidastunut suunnattomasti, mittauksia tehnyt niin soneran kuin speedtest sivuilla yhteyden nopeudeksi saadaan 35-38/2-2.5 megaa
mikähän mahtaa tällä kertaa olla syynä moiseen
sekä yhteys 100/5 hidastunut suunnattomasti, mittauksia tehnyt niin soneran kuin speedtest sivuilla yhteyden nopeudeksi saadaan 35-38/2-2.5 megaa
mikähän mahtaa tällä kertaa olla syynä moiseen
A
- Anonymous
- 24. helmikuuta 2011
0594juha kirjoitti: taas jälleen mystistä pätkimistä valkeakoski eerola yhteydessä
sekä yhteys 100/5 hidastunut suunnattomasti, mittauksia tehnyt niin soneran kuin speedtest sivuilla yhteyden nopeudeksi saadaan 35-38/2-2.5 megaa
mikähän mahtaa tällä kertaa olla syynä moiseen
Ei ole Valkeakoskella kuluvalta kuukaudelta tiedossa olevia kaapelilaajaakaistaverkon vikoja.
A
- Anonymous
- 28. helmikuuta 2011
Tapio kirjoitti: [quote="slendu":1pnthwgc]Ajattelin ilmoittaa, että vaihdoin noin kuukausi sitten 8/1 ADSL:stä 100/5 kaapeliin ja koko tämän ajan yhteys on pätkinyt, hidastellut, peleissä ilmaantunut paljon packet lossia ym. Välillä yhteys toimii moitteettomasti ~80/~4.5 -nopeuksilla, joihin olen tyytyväinen. Ajattelin tähän asti, että pätkiminen on vaan väliaikaista näin liittymän alkuvaiheilla, mutta tässä vaiheessa ajattelin kysyä asiantuntijalta mitä tilanteelle voisi tehdä. Asiakaspalvelu-numerosta tavoitin vain Robotti Ruttusen, joten siitä ei paljoa apua ollut.
Liittymäsi kaapelilaajakaistayhteys ilmeisesti katkoo välillä erittäin runsaasti tai sitten kaapelimodeemi on rikki. Jotain ongelmaa yhteydessä joka tapauksessa on, se on selvää.
Jos kaapelimodemin ja kaapeliverkon seinäpistokkeen välissä on jatkojohto, poista se käytöstä. Vaikka jatkojohtoa ei olisikaan, niin kannattaa kokeilla seuraavaa:
- Kaapelimodeemi kokonaan virroitta.
- Irroita ja kiinnitä modeemin kaapeli molemmista päistä kokonaan, siis myös modeemin liittimestä.
- Kun kaapeli takaisin paikallaan, virta päälle modeemin.
Ellei toimenpiteestä ole apua, tee liittymästä vikailmoitus joko soittamalla Vikapalveluun 0206 90101 (mpm/pvm) tai Laajakaistan vikailmoituslomakkeella.
Toisella kaapelimodeemilla testaaminen olisi tietenkin hyvä suorittaa, mutta asiaa mutkistaa se, että modeemi pitäisi olla valtuutettu toimimaan Soneran verkossa.
Soneralta lähetetyn kaapelimodeemin takuuvaihto tapahtuu Vikapalvelun kautta, jos vaikuttaa että vika jää modeemiin.[/quote:1pnthwgc]
Moro.
Kokeilin noita neuvoja, mutta pätkiminen/hidastelu on jatkunut. Tänään (28.2.2011) hidastelu on ollut pahinta: http://dl.dropbox.com/u/13482144/kaapeli.jpg
Tein vikailmoituksen, toivottavasti asia on korjattavissa.
A
- Anonymous
- 12. syyskuuta 2011
Jos joku on tämän ketjun lukenut alusta asti... voin vain todeta, että sama tilanne edelleen.
En tiedä onko Sonera koskaan koittannut vikaa oikeasti edes korjata.
Nykyään yhteys on poikki lähes päivittäin. Vikailmoituksia pelleautomaattiin tehty xxxx määrä...
Ei tulosta, vika vain jatkuu jatkuu jatkuu ja jatkuu.
ÄLÄÄ KUKAAN IHMEESSÄ OTTAKO SONERALTA YHTÄÄN MITÄÄN !!!!
KAIKKI MISSÄ LUKEE SONERA KANNATTAA KIERTÄÄ KAUKAA !!!
En tiedä onko Sonera koskaan koittannut vikaa oikeasti edes korjata.
Nykyään yhteys on poikki lähes päivittäin. Vikailmoituksia pelleautomaattiin tehty xxxx määrä...
Ei tulosta, vika vain jatkuu jatkuu jatkuu ja jatkuu.
ÄLÄÄ KUKAAN IHMEESSÄ OTTAKO SONERALTA YHTÄÄN MITÄÄN !!!!
KAIKKI MISSÄ LUKEE SONERA KANNATTAA KIERTÄÄ KAUKAA !!!
A
- Anonymous
- 12. syyskuuta 2011
Kime: Viikko sitten tekemäsi vikailmoitus on vielä auki, ja liittymä on laitettu seurantaan. Katsoin liittymäsi vikahistoriaa, ja ongelmia siinä kieltämättä on ollut. Toivottavasti tällä kertaa vika saataisiin rajattua ja korjattua.
A
- Anonymous
- 21. lokakuuta 2011
Rovaniemellä 96400 alueella 100/5 netti on pätkinyt jo 2 viikkoa ja nyt kun tekee soneran oman nopeustestin niin nopeus on http://aijaa.com/v.php?i=002318917442.jpg tuommoista luokkaa.. olemme jo 4 eri liittymääkin testattu ja nopeus ei nouse yli 5 megan ja pätkii todella paljon. onneksi itsellä on adsl joka toimii ainakin luotettavammin.
Asikaspalvlurobottiin ilmoittamisella ei ainakaan näillä näkymin ole ollut mitään hyötyä. Tässä on eräs asianumero 6620703 ajattelin vain kun emännänkin netti (josta kuvakaappaus on tehty) on 100/5 ja nopeus ei todellakaan ole sitä mitä luvattiin.
Asikaspalvlurobottiin ilmoittamisella ei ainakaan näillä näkymin ole ollut mitään hyötyä. Tässä on eräs asianumero 6620703 ajattelin vain kun emännänkin netti (josta kuvakaappaus on tehty) on 100/5 ja nopeus ei todellakaan ole sitä mitä luvattiin.
A
- Anonymous
- 24. lokakuuta 2011
Spankie kirjoitti: Rovaniemellä 96400 alueella 100/5 netti on pätkinyt jo 2 viikkoa ja nyt kun tekee soneran oman nopeustestin niin nopeus on http://aijaa.com/v.php?i=002318917442.jpg tuommoista luokkaa.. olemme jo 4 eri liittymääkin testattu ja nopeus ei nouse yli 5 megan ja pätkii todella paljon. onneksi itsellä on adsl joka toimii ainakin luotettavammin.
Asikaspalvlurobottiin ilmoittamisella ei ainakaan näillä näkymin ole ollut mitään hyötyä. Tässä on eräs asianumero 6620703 ajattelin vain kun emännänkin netti (josta kuvakaappaus on tehty) on 100/5 ja nopeus ei todellakaan ole sitä mitä luvattiin.
Vikailmoituksen voi myös jättää palvelupyyntönä, mikäli haluaa laittaa ilmoitukseen lisätietoja (esim. tehtyjä nopeustestituloksia). Noin 5/5M nopeudella toimiva 100/5M liittymä ei tosiaan toimi aivan normaalilla tavalla. Kannattaa tehdä uusi vikailmoitus pätkimisestä, jolloin liittymän toimintaa seurataan jonkun aikaa (ja pätkiminen huomataan varmemmin).
Vastaa
Muuta aiheeseen liittyvää luettavaa
IFS Middleware server OS Version questionicon
Framework & Experience (Infrastructure, Cloud, Integration, Dev Tools)Apps 9 OS compatibility Sheeticon
Service (Touch Apps, MWO, MRO)IFS Apps 9 installation on Server 2019
Upgrades & UpdatesDoes windows server 2022 support IFS APP10 UPD17?icon
Support & Services FAQs and HelpApps9 on windows server 2022icon
Upgrades & Updates
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.
OKTätä tiedostoa ei voida ladata
Pahoittelut, virusskannerimme havaitsi, että tämän tiedoston lataaminen ei ole turvallista.
OK