Skip to main content
Hei, olen pelaillut pitkään verkkopeliä nimeltä Battlefield 2. Muutama kuukausi sitten peli lakkasi toimimasta, en voi kirjautua pelin sisäiselle käyttäjätilille enkä luoda uutta. Olen selvitellyt asiaa pitkin nettipalstoja tuloksetta, mutta otettuani yhteyttä pelin julkaisijan tech-helppiin minua neuvottiin kysymään, josko palveluntarjoajani blokkaa pelin tarvitsemia portteja. Olen kokeillut jo kaikkea (laitteistoajurien päivitykset, palomuuri/virusturvaohjelmien säätö ja jopa sammutus hetkeksi, pelin päivittäminen etc) muuta, ja säätänyt Telewellin reititin/modeemi komboni sallimaan liikenteen kyseisten porttien kautta.

Tällainen info tuli EA Gamesin tekniseltä tuelta:

The ports for Battlefield 2 are as follows:

UDP ports:

27900
29900
29910
27901
55123
55124
55215
16567
1500-4999
18060

TCP ports:

80
29900
29901
29920
28910
4711
18060


Onko jokin näistä mahdollisesti blokattu? Käytössä on Sonera Laajakaista Extra, muistaakseni 10/2.
Soneran kuluttajaliittymissä ei ole muita rajoituksia kuin se, että portti 25:n kautta liittymästä verkkoon päin kulkeva liikenne on rajoitettu Soneran sähköpostipalvelimelle mail.inet.fi, joten ongelma johtuu nyt jostain muusta. Voisit ottaa esimerkiksi tietokoneeltasi tracerouten palvelimeen, josta näkee, mitä reittiä pitkin yhteys palvelimeen kulkee ja onko välissä joitain palvelimia, jotka eivät vastaa.

Kaikki palvelimet eivät kuitenkaan tarkoituksellisesti vastaa pingiin tai traceroutiin, joten tästä ei suoraan pysty vielä ongelman syytä paikallistamaan, mutta jotain selvyyttä asiaan voi saada.

Ohjeet tracerouteen löydät sivuiltamme täältä, vaihdat vain 'ping' -komennon tilalle komennoksi 'traceroute'.

T. Panu
I have similar problem but it takes other side of connection. I am a new user of Sonera's Wide Broadband ADSL Extra connection. On my computer is working and always properly worked few network services like http and ssh. But anyone of my friends can't access to my computer now. Is it true, what all ports instead 25 on your routers (gateways) are opened also for incoming packets or not?
Hi,

test your port(s) availability e.g using:

https://www.grc.com/x/ne.dll?rh1dkyd2

Indeed, all the ports (what I have been testing) except 25 / smtp (outbound) are available. Actually, all the ports used to be open, but due to requirement from FICORA any Finnish ISP is forbidden to allow clients access outbound smtp, to fight against spam. Well FICORA does state that on request also outbound smtp could be opened... but i doubt ISPs would do it. :)

You might have problem related to Router (e.g have you enabled routing / NAT in ADSL - or do you have router behind adsl that has NAT/FW, or do you use it as dummy bridge etc), personal firewall, ...

First of all check you have received public IP from Sonera, and try accessing that from internet. If you have private IP, you have router sitting between you and internet, in which case check the router configuration.

Points to check there could be e.g:
DMZ Host, *NAT*, ..
Kiitos vastauksesta. Minä ymmärän kaikki tämä asioita. Tarkistan sita...
Want to repeate my question again with other explanation and examples...

From my side I have ADSL2+ modem A-Tech RR24AP as router and my local computer have intranet IP address 10.0.0.2. When my modem connects with your network it receives real IP address. At this and moments of my tests it was 84.251.113.152. On my router defined IP forwarding for ports 22 and 80 from outside to same ports on my local computer. It worked always correctly before connection with your network. But now it not works.

I made few tests from my local computer and some computers outside Sonera's network. I checked both that ports (22,80) and echo request also (7). Now examples...

Example 1. Ping test, port 7.

From outside:

>ping microplus.no-ip.org
Pinging microplus.no-ip.org [84.251.113.152] with 32 bytes of data:
Request timed out.
Request timed out.
...


From local computer:

$ ping 84.251.113.152
PING 84.251.113.152 (84.251.113.152) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 84.251.113.152: icmp_seq=1 ttl=255 time=1.04 ms
64 bytes from 84.251.113.152: icmp_seq=2 ttl=255 time=0.872 ms
...


That means what some of your routers blocks incoming echo-requests from outside.


Example 2. Check HTTP (Web) service, port 80.

From outside:

>telnet 84.251.113.152 80
Connecting To 84.251.113.152...Could not open connection to the host, on port 80
: Connect failed


From local computer:

$ telnet 84.251.113.152 80
Trying 84.251.113.152...
Connected to 84.251.113.152.
Escape character is '^]'.
GET /

<html>
<head>
<title>&gt;Log In</title>
...
</body>
</html>
Connection closed by foreign host.


That means again, what your router blocks such incoming requests also like echo-request.

Thinking, that I do not must to show some other examples, because thats enough.

Wait for your answer again with
Ystävällisin terveisin.
There are no routers in our network blocking incoming connections. The problem is probably somewhere in your adsl router's settings, possibly in the firewall. You can also try to set the modem to bridged state, where your computer receives a dynamic ip address from the dhcp server.

T. Panu
Sonera Customer Service
joo minullakin on ongelmia nimen omaan Battlefield 2 kanssa elikkäs yhteys peli serveriin katkeaa jatkuvasti. Sillon kun minulla vielä oli yhden mekan nopeunen netti se pelasi hyvin mutta kun vaihdettiin 100 mekaseen niin pätkiminen alkoi.
juippi kirjoitti:
joo minullakin on ongelmia nimen omaan Battlefield 2 kanssa elikkäs yhteys peli serveriin katkeaa jatkuvasti. Sillon kun minulla vielä oli yhden mekan nopeunen netti se pelasi hyvin mutta kun vaihdettiin 100 mekaseen niin pätkiminen alkoi.


Olimmekin antaneet jo toisessa keskusteluketjussa neuvoja tämän tyyppiseen ongelmaan. Kannattaa vielä koittaa toisessa ketjussa antamiamme ohjeita.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa