Skip to main content

Puhelimen palautus

  • 15. lokakuuta 2016
  • 6 kommenttia
  • 477 katselukertaa

Heips! :smileyhappy:

 

Ostin tällä viikolla osamaksusopimuksella Samsung Galaxy A5 puhelimen, mutta haluaisin palauttaa sen. Puhelin on ollut käytössä muutaman päivän, enkä oo lainkaan tyytyväinen. Suojakalvot siis poistettu ja laturi "korkattu" sekä alkuperäispakkaus tietysti avattu, mutta laite itsessään täysin virheettömässä kunnossa.

Nyt mietinkin, onko puhelin vielä "palautuskunnossa" kun muutaman päivän ollut käytössä? Palautuslomakkeessa maininta myyntihinnan 30% osuuden maksamisesta jos laitteen arvo alenee, mitä tää käytänössä tarkoittaa?Käynnistämistä ja kalvojen irrottamista? Vai onko laite jo kokonaan "myyntikelvoton" kun ollut käytössä?

 

Sunnuntai-iltana hiukan vaikee saada apua muutalta niin jos täältä tärppäis :)

6 kommenttia

olkitu
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • 6959 kommenttia
  • 25. lokakuuta 2015

Ei laitteesi ole myyntikelvoton mutta koska avattu myyntipakkauksesta niin uskon että tuotteen arvo tippuu koska ei voida myydä uutena.


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • 7034 kommenttia
  • 25. lokakuuta 2015

Ota yhtettä omien sivujen chatin kautta ( ne puhekuplat ylhäällä ) ja kysy neuvoa. Verkkokaupasta ostetuilla laitteilla on 14 vrk palautusoikeus. En usko että sievästi avattu myyntipakkaus ja laturin käyttö olisivat este täydelle hinnanpalautukselle, mutta suojakalvojen poistoista en tiedä. Siksi kysyisin sinuna suoraan palveluneuvojalta.

https://www4.sonera.fi/c2c_login/chatrequest


  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • 1 kommentti
  • 25. lokakuuta 2015
Juuh kunhan joskus pääsis sinne läpi. Noo täytyy huomenna selvittää ihmisten aikaan tää asia, kiitos kuitenkin molemmille 🙂

kjns
Irkkaaja
  • Irkkaaja
  • 2330 kommenttia
  • 26. lokakuuta 2015

Noissa palautuksissa ja maksuissahan rajanveto on tutustumisen ja käyttämisen välillä.


Ohjeista ymmärtäisin, että päätös tapahtuu vasta sitten kun laite palautuu Soneralle ja palautus on käsitelty siellä.


 


 


"Voit avata saamasi paketin ja tutustua rauhassa sen sisältöön. Mikäli kuitenkin otat laitteen käyttöön ja peruutat sen jälkeen tekemäsi sopimuksen peruutusajan puitteissa, on mahdollista, että perimme sinulta laitteen arvon alentumisen johdosta 30 % laitteen myyntihinnasta."


 


Lähde: palautuslomake 1, https://www.sonera.fi/secure/peruminen+ja+palautus


PasiS
Savumerkittäjä
  • Savumerkittäjä
  • 3994 kommenttia
  • 26. lokakuuta 2015

"on mahdollista, että perimme"


Veikkaukseni on, ettei tätä mahdollisuutta kovin laajasti käytetä, jos puhelin on alle kahden viikon ikäänsä vastaavassa kunnossa ja myyntipakkaus tallella. Sitä en kyllä tiedä, mitä Sonera näillä asiakaspalvelu-kamalla tekee. Tele Finlandilla on nykyjään Teletori, jossa myydään asiakaspalautuksia ja poistoeriä alennuksella, mutta vain liittymän kanssa.


kjns
Irkkaaja
  • Irkkaaja
  • 2330 kommenttia
  • 26. lokakuuta 2015

@PasiS kirjoitti:

"on mahdollista, että perimme"


Veikkaukseni on, ettei tätä mahdollisuutta kovin laajasti käytetä, jos puhelin on alle kahden viikon ikäänsä vastaavassa kunnossa ja myyntipakkaus tallella. Sitä en kyllä tiedä, mitä Sonera näillä asiakaspalvelu-kamalla tekee. Tele Finlandilla on nykyjään Teletori, jossa myydään asiakaspalautuksia ja poistoeriä alennuksella, mutta vain liittymän kanssa.




 


Voipi olla totta.


Joskus olen itsekin ostanut pari kannettavaa firmalta, joka realisoi Soneran asiakaspalautuskamaa, mutta siitä nyt on useita vuosia aikaa niin ei tietoa mitä nykyään tehdään.


Vastaa