Skip to main content
Kysymys

Technicolor cga2121 pätkii päivittäin

  • 24. maaliskuuta 2025
  • 2 kommenttia
  • 25 katselukertaa

Käytössä CGA2121 Telian modeemi joka pätkii päivässä 1-5 kertaa. Kun modeemi pätkäisee se lähtee välittömästi toimimaan sen resetoinnin jälkeen. Jos modeemia ei käynnistä uudelleen, se ei lähde toimimaan. Tämä kuitenkin kestää aina sen muutaman kriittisen minuutin. Tietokoneeni on kytketty modeemin ethernet-kaapelilla ja modeemin yhteyden katketessa myös Wifi katkeaa eli koko modeemi menee pimeäksi. Seuraavia toimenopiteitä on yritetty:

Ethernet-kaapelin vaihto, Toisen CGA2121 modeemin kokeilu (sama ongelma), resetointi, eri asetusten vaihtaminen modeemin hallintasivulta, taloyhtiön netti on testattu ja todettu toimivaksi, Telian mukaan ei ole katkoksia ja yhteys heidän puolestaan on toiminut 100%.

 

Mitä muuta voisi vielä testaa ja onko muita vaihtoehtoisia modeemeja joita voisi käyttää? Docsis loki ei myöskään kerro mitään katkos hetkillä. En ole tilaamassa/maksamassa huoltajaa käymään asuntooni.

  • Savumerkittäjä
  • 24. maaliskuuta 2025

Niin ja joka kerta kun olen ollut asiakastukeen yhteydessä on asia viety “tekniselle puolelle” selvitettäväksi, mutta sieltä on tosiaan myöhemmin vain kuulunut että “ongelma korjattu” tai “heidän puolessa ei vikaa”. 


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 25. maaliskuuta 2025
Louhiss kirjoitti:

Käytössä CGA2121 Telian modeemi joka pätkii päivässä 1-5 kertaa. Kun modeemi pätkäisee se lähtee välittömästi toimimaan sen resetoinnin jälkeen. Jos modeemia ei käynnistä uudelleen, se ei lähde toimimaan. Tämä kuitenkin kestää aina sen muutaman kriittisen minuutin. Tietokoneeni on kytketty modeemin ethernet-kaapelilla ja modeemin yhteyden katketessa myös Wifi katkeaa eli koko modeemi menee pimeäksi. Seuraavia toimenopiteitä on yritetty:

Ethernet-kaapelin vaihto, Toisen CGA2121 modeemin kokeilu (sama ongelma), resetointi, eri asetusten vaihtaminen modeemin hallintasivulta, taloyhtiön netti on testattu ja todettu toimivaksi, Telian mukaan ei ole katkoksia ja yhteys heidän puolestaan on toiminut 100%.

 

Mitä muuta voisi vielä testaa ja onko muita vaihtoehtoisia modeemeja joita voisi käyttää? Docsis loki ei myöskään kerro mitään katkos hetkillä. En ole tilaamassa/maksamassa huoltajaa käymään asuntooni.

Hei ​@Louhiss ja tervetuloa Yhteisöön! 

Kiitos tarkasta ongelmankuvauksesta. Kuvauksen perusteella ongelma minun korvaan kuulostaisi johtuvan modeemista, modeemin virtalähteestä tai muusta virransyötön ongelmasta, jos koko modeemi menee pimeäksi katkon aikana. Olit kokeillut toista modeemia yhteydessä ja sama ongelma oli myös sillä jatkunut. Vaihdoitko pistokkeen paikkaa tai virtalähdettä samalla?

Kaapeliverkossa voi olla satunnaista ja toistuvaa kohinaa, joka aiheuttaa yhteyksille häiriöitä. Kohinan aiheuttamat häiriöt vaikuttavat myös muihin liittymiin, jotka toimivat samassa ketjussa. Yksittäiset yhteysongelmat lähtökohtaisesti johtuvat joko kiinteistön sisäverkosta tai asiakkaan laiteympäristöstä. 

Tekninen asiakaspalvelumme voi viantutkinnan aikana varmistaa antamiesi esimerkkien avulla miten yhteys modeemin ja verkon välillä on toiminut ja verrata yhteyden toimintaa esimerkiksi naapurin liittymän toimintaan. Asentajaa ei lähetetä meidän kautta paikalle, jos viitteitä kaapeliverkon vian mahdollisuudesta ei ole havaittavissa etätutkinnan aikana. 

 

Tarkennatko vielä, että palavatko modeemin valot kuitenkin normaalisti katkon aikana ja pysyykö päätelaitteilla yhteys wifi-verkkoon, vaikka sen kautta ei tieto liikkuisikaan? Oletko havainnut yhteydessä katkoksia myös silloin, kun tietokone on sammutettu?


Vastaa