Tervehdys!
Kirjoitetaampas huvikseen tännekkin hommasta. 26-27.2 asuinalueellani tehtiin jonkin asteista verkon huoltotyötä, ja tämän jälkeen 27 päivä iltapuoleen reitittimeltä katkesi yhteys. Mikäli reitittimen asettaa käyttämään ainoastaan 4g verkkoa, yhteys toimii. Jos reititin on 5g tilassa näyttää reititin signaalitiedoissa band, RSSI, RSRQ, RSRP ja SINR kohdissa arvoa N/A ja yhteys ei enää muodostu.

No miksipä minä oikeastaan tästä tänne kirjoitten, tässähä on selkeästi jokin vika päällä. Otin toki yhteyttä vikapalveluun, josta sain vastaukseksi että vikaa ei ole, ja kyseiseen viestiin ei voi vastata. Telian sivuilla keskusteluista ohjataan soittamaan tuonne kalliiseen helppi numeroon, mutta minusta se taasen on ajan ja rahan tuhlaamista kun kyse nyt ei ole mistään tulostimen asentamisesta. Reitittimelle se helppi ei pysty tekemään sen enempää kun minäkään, ei edes etänä, kun se yhteys ei kerran 5g puolella toimi.
Toki onhan se teoriassa mahdollista että multa on tuo reititin hajonnut (Telewell 5g industrial) mutta erikoinen on vika siinä jos ainoastaan piirisarjasta on 5g:n puolella vikaa.
--
Muokkaus katjane: Muokkasin otsikkoa "27.2 jälkeisen 5g verkon huollon jälkeen yhteys meni hajalle", jotta aihe löytyy hauilla helpommin.