Skip to main content

Eufy kamerat ym

  • 24. heinäkuuta 2022
  • 9 kommenttia
  • 283 katselukertaa

Eufy home base 2 ei ota yhteyttä ZTE modeemin ja Telian netin kanssa. Elisa ja Decon modeemilla toimii, eli vika ei ole eufyn laitteissa.  Home base vilkuttaa sinistä valoa kun Ethernet johto on kytketty, pitäisi palaa sinisenä 

VeraEk
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • 25. heinäkuuta 2022

@Selma2017  kirjoitti:

Eufy home base 2 ei ota yhteyttä ZTE modeemin ja Telian netin kanssa. Elisa ja Decon modeemilla toimii, eli vika ei ole eufyn laitteissa.  Home base vilkuttaa sinistä valoa kun Ethernet johto on kytketty, pitäisi palaa sinisenä 


Heippa @Selma2017 ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa että päätit liittyä Yhteisön jäseneksi ja kysyä neuvoa täältä. 

 

Toimiiko ZTE modeemi ja Telian nettiin yhdistäminen kuitenkin muilla laitteilla normaalisti? Ja kokeilitko yhdistämistä ZTE modeemiin samalla Ethernet -johdolla kuin sait yhdistettyä Decon modeemiin?


  • Savumerkittäjä
  • 25. heinäkuuta 2022

Joo sama johto oli käytössä. Testattiin ZTE toista SIM korttia, sama vika. Hain uuden modeemin gigantista niin nyt toimii. Eli joku perustavanlaatuinen yhteensopimattomuus kyseessä 


SakuMik
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 25. heinäkuuta 2022

@Selma2017  kirjoitti:

Joo sama johto oli käytössä. Testattiin ZTE toista SIM korttia, sama vika. Hain uuden modeemin gigantista niin nyt toimii. Eli joku perustavanlaatuinen yhteensopimattomuus kyseessä 


Okei. Hienoa, että nyt sait kuitenkin tuon pelaamaan! 😁>


  • Savumerkittäjä
  • 11. tammikuuta 2025

Samaa vikaa on täällä. Mulla on ollut  käytössä Eufy S380 Homebase vajaan vuoden. Laite toimi loistavasti ASUS mobiilireitittimen kanssa, jossa oli Elisan prepaid liittymä. Uutisoinnista lueskelin, että reititin tulisi tietoturvasyistä vaihtaa ajoittain ja olihan kyseinen ASUS jo aika vanha. Hankin sitten tilalle Telialta ZTE MC888B reitittimen ja siihen liittymän. Tätä nyt makselen seuraavat 3 vuotta.

 

Sitten alkoivat ongelmat. Mulla on verkossa useampi Eufy kamera liitettynä HomeBasen ja edelleen ethernetillä reitittimeen. ZTE reitittimen käyttöön oton jälkeen alkoi tulla virheilmoituksia, että HomBaseen ei saada yhteyttä. Ajattelin ensin ongelman johtuvan etäisyydestä kameran ja HomeBasen välillä, mutta tällä ei ollut merkitystä. Yhteyden saamisessa oli ongelmaa, vaikka kamera oli HomeBasen vieressä. Kyllä ne kamerat kuitenkin yhteyden lopulta saavat, kun tarpeeksi monta kertaa yrittää.

 

Eilen yritin liitää uutta kameraa järjestelmään eikä onnistunut millään. HomeBase ei löytänyt kameraa. Onneksi olen säästäväinen enkä ollut hävittänyt vanhaa ASUS reititintä ja kokeilin vielä liittää HomeBasen siihen. Kamera yhdistyi välittömästi ja alkoi toimimaan. Laitoin HomeBasen takaisin ZTE reitittimeen ja kamera toimi, tosin hieman tahmeasti. 

 

Tarkastelin sitten vielä HomeBasen asetuksia ja huomasin, että laite ei ollut päivittynyt ZTE reitittimen hankkimisen jälkeen. Yritin päivittää laitetta siinä onnistumatta. Päivitys keskeytyi toistuvasti johonkin virheeseen. Tänään vielä kokeilin viimeisenä keinona vanhaa ASUS reititintä ja päivitykset käynnistyivät automaattisesti heti liittämisen jälkeen. Samoin kamerayhteydet toimivat takeltelematta.

 

Nyt sitten ihmettelen, mitä tekisin ZTE reitittimellä. Ei tämä nyt näin pitäisi olla, että kun hankkii uuden ja monta kertaa kalliimman reitittimen, niin siihen liitetyt laitteet lakkaavat toimimasta. Tämä harmittaa, koska hankin uuden reitittimen Eufyn kamerasysteemiä varten. Kyllä tavallinen netin selailu sujuu muutenkin.


Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 12. tammikuuta 2025
tänäskän kirjoitti:

Samaa vikaa on täällä. Mulla on ollut  käytössä Eufy S380 Homebase vajaan vuoden. Laite toimi loistavasti ASUS mobiilireitittimen kanssa, jossa oli Elisan prepaid liittymä. Uutisoinnista lueskelin, että reititin tulisi tietoturvasyistä vaihtaa ajoittain ja olihan kyseinen ASUS jo aika vanha. Hankin sitten tilalle Telialta ZTE MC888B reitittimen ja siihen liittymän. Tätä nyt makselen seuraavat 3 vuotta.

 

Sitten alkoivat ongelmat. Mulla on verkossa useampi Eufy kamera liitettynä HomeBasen ja edelleen ethernetillä reitittimeen. ZTE reitittimen käyttöön oton jälkeen alkoi tulla virheilmoituksia, että HomBaseen ei saada yhteyttä. Ajattelin ensin ongelman johtuvan etäisyydestä kameran ja HomeBasen välillä, mutta tällä ei ollut merkitystä. Yhteyden saamisessa oli ongelmaa, vaikka kamera oli HomeBasen vieressä. Kyllä ne kamerat kuitenkin yhteyden lopulta saavat, kun tarpeeksi monta kertaa yrittää.

 

Eilen yritin liitää uutta kameraa järjestelmään eikä onnistunut millään. HomeBase ei löytänyt kameraa. Onneksi olen säästäväinen enkä ollut hävittänyt vanhaa ASUS reititintä ja kokeilin vielä liittää HomeBasen siihen. Kamera yhdistyi välittömästi ja alkoi toimimaan. Laitoin HomeBasen takaisin ZTE reitittimeen ja kamera toimi, tosin hieman tahmeasti. 

 

Tarkastelin sitten vielä HomeBasen asetuksia ja huomasin, että laite ei ollut päivittynyt ZTE reitittimen hankkimisen jälkeen. Yritin päivittää laitetta siinä onnistumatta. Päivitys keskeytyi toistuvasti johonkin virheeseen. Tänään vielä kokeilin viimeisenä keinona vanhaa ASUS reititintä ja päivitykset käynnistyivät automaattisesti heti liittämisen jälkeen. Samoin kamerayhteydet toimivat takeltelematta.

 

Nyt sitten ihmettelen, mitä tekisin ZTE reitittimellä. Ei tämä nyt näin pitäisi olla, että kun hankkii uuden ja monta kertaa kalliimman reitittimen, niin siihen liitetyt laitteet lakkaavat toimimasta. Tämä harmittaa, koska hankin uuden reitittimen Eufyn kamerasysteemiä varten. Kyllä tavallinen netin selailu sujuu muutenkin.

Oletko laitteen asetuksista muuttanut ZTE-reitittimessä langattoman verkon taajuuksia (2,4/5GHz)?  Kyseinen kamera toimii ainakin vain 2,4Ghz -taajuudella, joten se voisi olla yksi tekijä.

Siis laitteen hallintaohjelmaan pääset tarkistamaan langattoman verkon asetukset ja muuttamalla tässä tapauksessa ottamalla 5GHz -taajuuden kokonaan pois käytöstä. Ilmoittelehan kuinka käy.

 

 


irritus
Tekstaaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Tekstaaja
  • 12. tammikuuta 2025
tänäskän kirjoitti:

Uutisoinnista lueskelin, että reititin tulisi tietoturvasyistä vaihtaa ajoittain

Niin, mikä sitten on järkevä syy vaihtaa toimiva reititin.

Asuksen vanhoista reitittimistä on löytynyt kirjautumisongelma, mutta en ole saanut selvää, onko ongelma ainoastaan paikallishallinnassa vai etähallinnassa. Mikäli ongelma on paikallishallinnassa, kuka hyvänsä verkon ulkopuolelta ei pysty reititintä kaappaamaan. Mutta jos itse menet vihamieliselle www-sivulle, niin se pystyy kyllä Asuksen vanhan reitittimen hallinnan korkkaamaan.

tänäskän kirjoitti:

Mulla on verkossa useampi Eufy kamera liitettynä HomeBasen ja edelleen ethernetillä reitittimeen.

Onhan Zte:n ja HomeBasen välisessä kaapelissa kaikki 8 johdinta kytketty ja kaapelin laatu on vähintään Cat5e tai Cat6?

Onko Zte:n Ethernet-portissa käytössä automaattinen lan/wan-tunnistus? Kytke se pois päältä ja pakota portti käsin lan-tilaan.

Mikäli epäilet, että ongelma on Zte:n ja HomeBasen välisessä yhteydessä, oletko kokeillut laittaa Asuksen reitittimen Zte:n ja HomeBasen väliin? Eli Zte → Asuksen WAN-liitin ja Asuksen LAN-liitin → HomeBase?

Ethän ole ottanut Zte:stä siltaavaa tilaa käyttöön? Valtaosa mobiilireitittimistä osaa avata vain yhden istunnon matkaviestinverkkoon, jolloin siltaavassa tilassa mobiilireitittimeen ei voi kytkeä kuin yhden ainoan laitteen kiinni.

tänäskän kirjoitti:

ZTE reitittimen käyttöön oton jälkeen alkoi tulla virheilmoituksia, että HomBaseen ei saada yhteyttä.

Toimiiko netti kuitenkin muuten luotettavasti Zte:n kanssa?

Jos epäilet, että ongelma voisi olla 5G:ssä, kokeile pakottaa Zte 4G-verkkoon. Nuo 5G vempeleet ovat vieläkin hieman lastenkengissään, eikä ole tavantonta, että 5G-reititin pätkii 5G-verkossa.


jokeri59
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+5
  • 12. tammikuuta 2025

Mulla on ollut reitittimien salasananvaihdossa aina ongelma, jostain syystä en vaan osaa.

Meillä on ulkona neljä Google Nest valvontakameraa. Jos vaihdan salasanan reitittimeen johon ne on kytketty, joudun asentamaan kaikki kamerat uusiksi. Kaikki pitää palauttaa tehdasasetuksiin, koska eivät hyväksy “uutta reititintä” ilman täydellistä puhdistusta.

Toisaalta näinhän sen pitääkin olla, ettei laitteet ota mitään epämääräisiä käskyjä ulkopuolelta...


  • Savumerkittäjä
  • 27. maaliskuuta 2025

Mulla meni kärsivällisyys tuon ZTE reitittimen kanssa. Yritin muuttaa ZTE:n langattoman verkon asetuksia. Ei se ollutkaan niin yksinkertaista. Ohjeet olivat, mitä olivat. En löytänyt mistään ohjetta, miten muutetaan taajuuksia. Aikaisemmin saamaani linkin perusteella ei sitä voinut tehdä. Siellä avautui jonkin muun laitteen ohjeita  Mainitsin aiemmin, että Homebase toimi ASUS reitittimen kanssa ja täällä herätti ihmetystä, miksi vaihtaa toimiva laite.

ASUS  itsessään on jo useita vuosia vanha  ja tietoturvasta en ole varma. Olen muuttanut salasanat ja asetukset. Jos tulee sähkökatko 3 minuuttia, laite palautuu perusasetuksille. Ei ole kovin kätevää. Lisäksi, kun yhdistää iPadin ASUS verkkoon se huomauttaa välittömästi verkon turvattomuudesta.

Sitten tapahtui, että minulle soitettiin Telialta ja kysyttiin, miten menee ZTE reitittimen kanssa. Kun kerroin ongelmasta, minulle ehdotettiin reitittimen vaihtamista kokonaan toisenlaiseen. Minulle toimitettiin Technicolor Wifi-Router FIX Wh ja Nokia FastMile 5G. Sitten alkoi homma toimimaan. Homebase ja kamerat toimivat todella nopeasti. Muutenkin nettiyhteys on aivan jotakin muuta, mitä oli aiemmin.

Nyt tämä menee jo asian vierestä, mutta sopimuksen mukaan yritin palauttaa  ZTE:n  Telialle. Ei ollut sekään yksinkertaista. Taisin ottaa 5 kertaa yhteyttä asiakaspalveluun ja sain aina erilaisia ohjeita palauttamisesta. Sain kuitenkin lopulta ohjeen, jonka perusteella laitteen pystyi palauttamaan. Luulin asia olevan järjestyksessä, mutta ei ollut. Pari viikkoa laitteen palautuksesta tuli lasku laitteesta ja sopimuksen ennenaikaisesta päättymisestä reilut 320 €.   Taas asiaa väännettiin useamman kerran asiakaspalvelun kanssa ja lopulta minulle tuli maksettavaa n 11 €. Niiltä osin asia on nyt kunnossa.

Sitten vielä ZTE reitittimen. Meillä on edelleen kakkosasunnosa samanlainen ZTE kuin se joka minulle aiheutti ongelmaa. Mulla on ylimääräinen Eufy Homebase2. Jouduin aikanaan hankkimaan Homebase3 laitteen, koska kehittyneemmät kamerat edellyttävät sitä. Ajattelin eilen ottaa käyttöön siellä Homebase2 laitteen ja liittää siihen EufyCam 2c kameran.  Jälleen toistui sama ongelma eli Homebase ja ZTE eivät sovi yhteen. Palasin lähtöruutuun.

 

 

 

 

 


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 29. maaliskuuta 2025
tänäskän kirjoitti:

Mulla meni kärsivällisyys tuon ZTE reitittimen kanssa. Yritin muuttaa ZTE:n langattoman verkon asetuksia. Ei se ollutkaan niin yksinkertaista. Ohjeet olivat, mitä olivat. En löytänyt mistään ohjetta, miten muutetaan taajuuksia. Aikaisemmin saamaani linkin perusteella ei sitä voinut tehdä. Siellä avautui jonkin muun laitteen ohjeita 

Tästä ZTE MC888 laitteesta on kaksi versiota. Alkuperäinen MC888, sekä ulkonäöltään, mutta toiminteiltaan hieman uudistunut MC888B. MC888B laitteen wifi-asetusten ohjeet löytyvät tästä ja verkkolukituksen ohjeet tästä.

 

tänäskän kirjoitti:

Mainitsin aiemmin, että Homebase toimi ASUS reitittimen kanssa ja täällä herätti ihmetystä, miksi vaihtaa toimiva laite.

ASUS  itsessään on jo useita vuosia vanha  ja tietoturvasta en ole varma. Olen muuttanut salasanat ja asetukset. Jos tulee sähkökatko 3 minuuttia, laite palautuu perusasetuksille. Ei ole kovin kätevää. Lisäksi, kun yhdistää iPadin ASUS verkkoon se huomauttaa välittömästi verkon turvattomuudesta.

Sitten tapahtui, että minulle soitettiin Telialta ja kysyttiin, miten menee ZTE reitittimen kanssa. Kun kerroin ongelmasta, minulle ehdotettiin reitittimen vaihtamista kokonaan toisenlaiseen. Minulle toimitettiin Technicolor Wifi-Router FIX Wh ja Nokia FastMile 5G. Sitten alkoi homma toimimaan. Homebase ja kamerat toimivat todella nopeasti. Muutenkin nettiyhteys on aivan jotakin muuta, mitä oli aiemmin.

Toimivaa laitetta harvoin kannattaa vaihtaa. Tietoturvan kannalta laite voi olla viisasta vaihtaa, jos edellisestä tietoturvapäivityksestä on kulunut vuosia. Vanha ohjelmistoversio ei automaattisesti tarkoita, että laite on vaarantunut, mutta riski tietysti kohoaa ajan kuluessa. Tärkeintä tietoturvan kannalta on, että laitteen etähallinta ei ole päällä, oletustunnukset ovat vaihdettu tai ne eivät ole yksinkertaiset.

Todella hyvä, kuulla että vaihtamalla reititintä sait hommat rokkaamaan ja lisäpuhtia yhteyden toimintaan.

 

tänäskän kirjoitti:

Nyt tämä menee jo asian vierestä, mutta sopimuksen mukaan yritin palauttaa  ZTE:n  Telialle. Ei ollut sekään yksinkertaista. Taisin ottaa 5 kertaa yhteyttä asiakaspalveluun ja sain aina erilaisia ohjeita palauttamisesta. Sain kuitenkin lopulta ohjeen, jonka perusteella laitteen pystyi palauttamaan. Luulin asia olevan järjestyksessä, mutta ei ollut. Pari viikkoa laitteen palautuksesta tuli lasku laitteesta ja sopimuksen ennenaikaisesta päättymisestä reilut 320 €.   Taas asiaa väännettiin useamman kerran asiakaspalvelun kanssa ja lopulta minulle tuli maksettavaa n 11 €. Niiltä osin asia on nyt kunnossa.

Hyvä lisähuomio joka liittyy aiheeseen. Yhteensopivuuden ongelmat eivät lähtökohtaisesti ole peruste laitesopimuksen purkamiselle, mutta tilannetta harkitaan aina kokonaisuutena. Etämyynnin 14 vrk peruutusoikeuden aikana laitesopimuksen purkaminen on yksinkertaisempaa kuin muutaman kuukauden jälkeen tapahtuvassa reklamoinnissa.

Hyvä kuulla, että laite saatiin vaihdettua ja ongelma siten korjattua. Vaikka asianhoito ei mennyt ilman mutkia maaliin, niin lopputulos on varmasti kaikille osapuolille miellyttävä. 

 

tänäskän kirjoitti:

Sitten vielä ZTE reitittimen. Meillä on edelleen kakkosasunnosa samanlainen ZTE kuin se joka minulle aiheutti ongelmaa. Mulla on ylimääräinen Eufy Homebase2. Jouduin aikanaan hankkimaan Homebase3 laitteen, koska kehittyneemmät kamerat edellyttävät sitä. Ajattelin eilen ottaa käyttöön siellä Homebase2 laitteen ja liittää siihen EufyCam 2c kameran.  Jälleen toistui sama ongelma eli Homebase ja ZTE eivät sovi yhteen. Palasin lähtöruutuun.

Olitko kerennyt kokeilla näitä ohjeita, jotka ​@irritus aiemmin kirjoitti ketjuun?


Vastaa