Skip to main content

Moi

Olen pitkään miettinyt että mistä mahtaa johtua kun puhelimeeni on alkanut tulemaan kevään aikana usein Telian häiriötiedotteita koskien mobiiliverkon parannustyöstä.

Hyvähän se on että tätä täällä loistavasti toimivaa verkkoa parannetaan vieläkin paremmaksi, mutta kun ilmoitus parannustyösä tulee lähes päivittän tai ainakin useamman kerran viikossa.

Tänään onkin isompi urakka luultavasti käynnissä, koska viesti tuli 8 kertaa 15 minuutin aikana 🤣>

Voisiko joku vähän valaista että mitä sieltä on oikein tulossa, kun noin paljon on verkko paranemassa🤔>

Hei @Eeros !

Tuolta häiriötiedoteasetuksista voit säätää noita häiriöviestien ilmoitusta kuinka tiheään niitä haluat tulevan 😉>

Sinulla on ilmeisesti sattunut sinne aika tiheä väli 😅>

Minulla on 24h välein ja sen voi säätää sieltä omilta sivuilta omat tiedot kohdasta.


Hei,

Hiukkajoella Savonlinnan Punkaharjulla on jo helmikuusta saakka tehty Hälvänmäen aseman "PARANNUS" ja korjaustyötä. Kysessä on yhteisverkon "parannus" ja 5G lisäys. Netin nopeus on "korjausten" jälkeen hidastunut huomattavasti, on ajoittain jopa vain 1-5Mb/s . Lisäksi netti ja puhelinliikenne katkeilee usein. Soneran häiriötiedotteissa kerrotaan jatkuvasti korjaustöistä,jotka valmistuvat yleensä 2-4pv:n kuluessa. Tätä on jatkunut siis helmikuusta lähtien. Asiakaspalvelu ilmoittaa aina vika korjataan muutamien päivien kuluessa. Ainkaan parannusta ei vielä ole tullut. Nytkin on ilmoitus korjaustyöt kestävät 04.07 klo 22.16.

Onko muilla samalaisia kokemuksia Soneran "loistavasta" toiminnasta?



@V0400167298  kirjoitti:


Hiukkajoella Savonlinnan Punkaharjulla on jo helmikuusta saakka tehty Hälvänmäen aseman "PARANNUS" ja korjaustyötä. Kysessä on yhteisverkon "parannus" ja 5G lisäys. Netin nopeus on "korjausten" jälkeen hidastunut huomattavasti, on ajoittain jopa vain 1-5Mb/s . Lisäksi netti ja puhelinliikenne katkeilee usein. Soneran häiriötiedotteissa kerrotaan jatkuvasti korjaustöistä,jotka valmistuvat yleensä 2-4pv:n kuluessa. Tätä on jatkunut siis helmikuusta lähtien. Asiakaspalvelu ilmoittaa aina vika korjataan muutamien päivien kuluessa. Ainkaan parannusta ei vielä ole tullut. Nytkin on ilmoitus korjaustyöt kestävät 04.07 klo 22.16.






Suosittelisin sinua olemaan meihin yhteydessä tarkkojen esimerkkien kera. Näitä ovat esimerkiksi katkenneiden puheluiden ajankohdat sekä nopeustesti tulokset hidastelun aikana. Tiedot olisivat tärkeitä asian selvittämisen kannalta. Voit lähettää tiedot meille yhteydenottopyyntö lomakkeen avulla.



@V0400167298  kirjoitti:

Hei,

Hiukkajoella Savonlinnan Punkaharjulla on jo helmikuusta saakka tehty Hälvänmäen aseman "PARANNUS" ja korjaustyötä. Kysessä on yhteisverkon "parannus" ja 5G lisäys. Netin nopeus on "korjausten" jälkeen hidastunut huomattavasti, on ajoittain jopa vain 1-5Mb/s . Lisäksi netti ja puhelinliikenne katkeilee usein. Soneran häiriötiedotteissa kerrotaan jatkuvasti korjaustöistä,jotka valmistuvat yleensä 2-4pv:n kuluessa. Tätä on jatkunut siis helmikuusta lähtien. Asiakaspalvelu ilmoittaa aina vika korjataan muutamien päivien kuluessa. Ainkaan parannusta ei vielä ole tullut. Nytkin on ilmoitus korjaustyöt kestävät 04.07 klo 22.16.

Onko muilla samalaisia kokemuksia Soneran "loistavasta" toiminnasta?


On kokemusta, Pieksämäen ympäristöön (maaseudulle) rakennettiin DNA:n ja Telian yhteisverkko ja sen jälkeen alettiin vanhojen mastojen alasajo niin yhteyksiä ei käytännössä enään ole. Puhelut pätkii jos edes yhdistyy sekä nettiyhteyden nopeudet kuvailemaasi luokkaa. Ongelma ainakin täällä koskee laajoja alueita, ei vain omaa tontin nurkkaa.



@Talvensa  kirjoitti:






On kokemusta, Pieksämäen ympäristöön (maaseudulle) rakennettiin DNA:n ja Telian yhteisverkko ja sen jälkeen alettiin vanhojen mastojen alasajo niin yhteyksiä ei käytännössä enään ole. Puhelut pätkii jos edes yhdistyy sekä nettiyhteyden nopeudet kuvailemaasi luokkaa. Ongelma ainakin täällä koskee laajoja alueita, ei vain omaa tontin nurkkaa.






Pystytkö antamaan sijainnistasi joitakin tarkempia koordinaatteja, esimerkiksi asuinaluetta, postinumeroa tai muuta vastaavaa? Tai oletko vielä kurkannut kuuluvuuskartastamme osoitteellasi millaista kuuluuvutta se sinne suunnalle näyttää kartan perusteella? 



@SannaMKoo  kirjoitti:

@Talvensa  kirjoitti:


On kokemusta, Pieksämäen ympäristöön (maaseudulle) rakennettiin DNA:n ja Telian yhteisverkko ja sen jälkeen alettiin vanhojen mastojen alasajo niin yhteyksiä ei käytännössä enään ole. Puhelut pätkii jos edes yhdistyy sekä nettiyhteyden nopeudet kuvailemaasi luokkaa. Ongelma ainakin täällä koskee laajoja alueita, ei vain omaa tontin nurkkaa.


Pystytkö antamaan sijainnistasi joitakin tarkempia koordinaatteja, esimerkiksi asuinaluetta, postinumeroa tai muuta vastaavaa? Tai oletko vielä kurkannut kuuluvuuskartastamme osoitteellasi millaista kuuluuvutta se sinne suunnalle näyttää kartan perusteella? 


Alue:  Loukolammintie, Montolantie, Pieksämäentie ja Naarajärventie. Oman osoitteeni läheisyyteen kuuluvuus kartan mukaan hyvä.

Edit: Ongelmat alkoi kun lähimasto Loukolampi (Mikkolantie) ajettiin alas.



@Talvensa  kirjoitti:



@SannaMKoo  kirjoitti:



@Talvensa  kirjoitti:






On kokemusta, Pieksämäen ympäristöön (maaseudulle) rakennettiin DNA:n ja Telian yhteisverkko ja sen jälkeen alettiin vanhojen mastojen alasajo niin yhteyksiä ei käytännössä enään ole. Puhelut pätkii jos edes yhdistyy sekä nettiyhteyden nopeudet kuvailemaasi luokkaa. Ongelma ainakin täällä koskee laajoja alueita, ei vain omaa tontin nurkkaa.






Pystytkö antamaan sijainnistasi joitakin tarkempia koordinaatteja, esimerkiksi asuinaluetta, postinumeroa tai muuta vastaavaa? Tai oletko vielä kurkannut kuuluvuuskartastamme osoitteellasi millaista kuuluuvutta se sinne suunnalle näyttää kartan perusteella? 






Alue:  Loukolammintie, Montolantie, Pieksämäentie ja Naarajärventie. Oman osoitteeni läheisyyteen kuuluvuus kartan mukaan hyvä.



Edit: Ongelmat alkoi kun lähimasto Loukolampi (Mikkolantie) ajettiin alas.






Kuvailemasi alueen kuuluvuus on tosiaan yleisesti ottaen hyvällä tasolla. Lähin tukiasema sijaitsee tällä hetkellä Montolasta noin 4km linnuntietä etelään päin. Havaitsetko yhteyksien pätkimistä kaikkina vuorokauden aikoina vai rajautuuko hidastelu ja pätkiminen esimerkiksi ilta-aikaan? 



@VeraEk  kirjoitti:

@Talvensa  kirjoitti:

@SannaMKoo  kirjoitti:

@Talvensa  kirjoitti:


On kokemusta, Pieksämäen ympäristöön (maaseudulle) rakennettiin DNA:n ja Telian yhteisverkko ja sen jälkeen alettiin vanhojen mastojen alasajo niin yhteyksiä ei käytännössä enään ole. Puhelut pätkii jos edes yhdistyy sekä nettiyhteyden nopeudet kuvailemaasi luokkaa. Ongelma ainakin täällä koskee laajoja alueita, ei vain omaa tontin nurkkaa.


Pystytkö antamaan sijainnistasi joitakin tarkempia koordinaatteja, esimerkiksi asuinaluetta, postinumeroa tai muuta vastaavaa? Tai oletko vielä kurkannut kuuluvuuskartastamme osoitteellasi millaista kuuluuvutta se sinne suunnalle näyttää kartan perusteella? 


Alue:  Loukolammintie, Montolantie, Pieksämäentie ja Naarajärventie. Oman osoitteeni läheisyyteen kuuluvuus kartan mukaan hyvä.

Edit: Ongelmat alkoi kun lähimasto Loukolampi (Mikkolantie) ajettiin alas.


Kuvailemasi alueen kuuluvuus on tosiaan yleisesti ottaen hyvällä tasolla. Lähin tukiasema sijaitsee tällä hetkellä Montolasta noin 4km linnuntietä etelään päin. Havaitsetko yhteyksien pätkimistä kaikkina vuorokauden aikoina vai rajautuuko hidastelu ja pätkiminen esimerkiksi ilta-aikaan? 


Hidastelua enemmän ruuhka- aikoina mutta myös keskellä päivää. Pätkimistä puheluissa, äänen katoamista ja puuroutumista milloin vain. Signaalitasot ulkona, laajalla alueella -110- -120 dBm luokkaa, sisällä paikasta riippuen vähän heikommat. Ei sellaisia rakenteita, betonia tai selektiivilaseja joilla asiaan suurta merkitystä.



@Talvensa  kirjoitti:



@VeraEk  kirjoitti:



@Talvensa  kirjoitti:



@SannaMKoo  kirjoitti:



@Talvensa  kirjoitti:






On kokemusta, Pieksämäen ympäristöön (maaseudulle) rakennettiin DNA:n ja Telian yhteisverkko ja sen jälkeen alettiin vanhojen mastojen alasajo niin yhteyksiä ei käytännössä enään ole. Puhelut pätkii jos edes yhdistyy sekä nettiyhteyden nopeudet kuvailemaasi luokkaa. Ongelma ainakin täällä koskee laajoja alueita, ei vain omaa tontin nurkkaa.






Pystytkö antamaan sijainnistasi joitakin tarkempia koordinaatteja, esimerkiksi asuinaluetta, postinumeroa tai muuta vastaavaa? Tai oletko vielä kurkannut kuuluvuuskartastamme osoitteellasi millaista kuuluuvutta se sinne suunnalle näyttää kartan perusteella? 






Alue:  Loukolammintie, Montolantie, Pieksämäentie ja Naarajärventie. Oman osoitteeni läheisyyteen kuuluvuus kartan mukaan hyvä.



Edit: Ongelmat alkoi kun lähimasto Loukolampi (Mikkolantie) ajettiin alas.






Kuvailemasi alueen kuuluvuus on tosiaan yleisesti ottaen hyvällä tasolla. Lähin tukiasema sijaitsee tällä hetkellä Montolasta noin 4km linnuntietä etelään päin. Havaitsetko yhteyksien pätkimistä kaikkina vuorokauden aikoina vai rajautuuko hidastelu ja pätkiminen esimerkiksi ilta-aikaan? 






Hidastelua enemmän ruuhka- aikoina mutta myös keskellä päivää. Pätkimistä puheluissa, äänen katoamista ja puuroutumista milloin vain. Signaalitasot ulkona, laajalla alueella -110- -120 dBm luokkaa, sisällä paikasta riippuen vähän heikommat. Ei sellaisia rakenteita, betonia tai selektiivilaseja joilla asiaan suurta merkitystä.






Signaalin voimakkuus kertoisi, että kuuluvuudessa on ongelmia. Toistuuko ongelma usealla eri laitteella, vai oletko havainnut ongelmaa vain omalla puhelimella, kun totesit, että ongelmaa muuallakin kuin omalla tontilla?

Minun Telia -itsepalvelusta voit kirjautuneena tehdä kuuluvuuspalautteen, joka menee suoraan verkonsuunniteluun. Palautteet ohjaavat verkon parannuksia, joten on tärkeää, että niitä meille kirjataan. Jos tuttavilla on myös meidän liittymien kanssa kuuluvuuden ongelmaa, kannattaa heitäkin suositella kirjaamana kuuluvuuspalaute.
Huom. Suosittelen Firefox -selainta lomakkeen täyttöön, muilla selaimilla on havaittu ongelmia toimivuudessa.



@HenriLie  kirjoitti:

@Talvensa  kirjoitti:

@VeraEk  kirjoitti:

@Talvensa  kirjoitti:

@SannaMKoo  kirjoitti:

@Talvensa  kirjoitti:


On kokemusta, Pieksämäen ympäristöön (maaseudulle) rakennettiin DNA:n ja Telian yhteisverkko ja sen jälkeen alettiin vanhojen mastojen alasajo niin yhteyksiä ei käytännössä enään ole. Puhelut pätkii jos edes yhdistyy sekä nettiyhteyden nopeudet kuvailemaasi luokkaa. Ongelma ainakin täällä koskee laajoja alueita, ei vain omaa tontin nurkkaa.


Pystytkö antamaan sijainnistasi joitakin tarkempia koordinaatteja, esimerkiksi asuinaluetta, postinumeroa tai muuta vastaavaa? Tai oletko vielä kurkannut kuuluvuuskartastamme osoitteellasi millaista kuuluuvutta se sinne suunnalle näyttää kartan perusteella? 


Alue:  Loukolammintie, Montolantie, Pieksämäentie ja Naarajärventie. Oman osoitteeni läheisyyteen kuuluvuus kartan mukaan hyvä.

Edit: Ongelmat alkoi kun lähimasto Loukolampi (Mikkolantie) ajettiin alas.


Kuvailemasi alueen kuuluvuus on tosiaan yleisesti ottaen hyvällä tasolla. Lähin tukiasema sijaitsee tällä hetkellä Montolasta noin 4km linnuntietä etelään päin. Havaitsetko yhteyksien pätkimistä kaikkina vuorokauden aikoina vai rajautuuko hidastelu ja pätkiminen esimerkiksi ilta-aikaan? 


Hidastelua enemmän ruuhka- aikoina mutta myös keskellä päivää. Pätkimistä puheluissa, äänen katoamista ja puuroutumista milloin vain. Signaalitasot ulkona, laajalla alueella -110- -120 dBm luokkaa, sisällä paikasta riippuen vähän heikommat. Ei sellaisia rakenteita, betonia tai selektiivilaseja joilla asiaan suurta merkitystä.


Signaalin voimakkuus kertoisi, että kuuluvuudessa on ongelmia. Toistuuko ongelma usealla eri laitteella, vai oletko havainnut ongelmaa vain omalla puhelimella, kun totesit, että ongelmaa muuallakin kuin omalla tontilla?

Minun Telia -itsepalvelusta voit kirjautuneena tehdä kuuluvuuspalautteen, joka menee suoraan verkonsuunniteluun. Palautteet ohjaavat verkon parannuksia, joten on tärkeää, että niitä meille kirjataan. Jos tuttavilla on myös meidän liittymien kanssa kuuluvuuden ongelmaa, kannattaa heitäkin suositella kirjaamana kuuluvuuspalaute.
Huom. Suosittelen Firefox -selainta lomakkeen täyttöön, muilla selaimilla on havaittu ongelmia toimivuudessa.


Useilla laitteilla, puhelimilla ja reitittimillä, jopa laajemmalla alueella kun mainitsin ja koskee useita satoja käyttäjiä.

Hieno tapa saada kuuluvuuspalautteet minimiin, suurin osa käyttäjistä ei ole kuullutkaan Firefoxista saatikka osaisivat asentaa sellaisen. Ei tunnu toimivan muiden valmistajien selaimilla. Enkä viitsi lähteä asennuskierrokselle kyselemään voinko asentaa Firefoxin koneeseesi/puhelimeesi.

Käytännöstä sen verran, yksi ajaa autolla parisataa metriä mäen päälle että puhelut onnistuu, toinen maksaa laskut kun kelit sallii tai käy viime hädässä pankissa hoitamassa maksamisen. Kolmas lukee vain uutiset ja tekee veikkauksen, nettiyhteys siihen kuulema riittää vaikka kuvien lataaminen kestää. Tämän tyyppiset ihmiset ei valita muutaman päivän sähkökatkoistakaan saatikka puhelinongelmista koska eivät tiedä mitä teille kertoa ja sanoa. Kynnys liian korkea. Tieto perustuu naapureiden kommentteihin ja pyyntöihin josko minä olen yhteydessä kun asioista jotain tiedän.



@Talvensa  kirjoitti:






Useilla laitteilla, puhelimilla ja reitittimillä, jopa laajemmalla alueella kun mainitsin ja koskee useita satoja käyttäjiä.



Hieno tapa saada kuuluvuuspalautteet minimiin, suurin osa käyttäjistä ei ole kuullutkaan Firefoxista saatikka osaisivat asentaa sellaisen. Ei tunnu toimivan muiden valmistajien selaimilla. Enkä viitsi lähteä asennuskierrokselle kyselemään voinko asentaa Firefoxin koneeseesi/puhelimeesi.



Käytännöstä sen verran, yksi ajaa autolla parisataa metriä mäen päälle että puhelut onnistuu, toinen maksaa laskut kun kelit sallii tai käy viime hädässä pankissa hoitamassa maksamisen. Kolmas lukee vain uutiset ja tekee veikkauksen, nettiyhteys siihen kuulema riittää vaikka kuvien lataaminen kestää. Tämän tyyppiset ihmiset ei valita muutaman päivän sähkökatkoistakaan saatikka puhelinongelmista koska eivät tiedä mitä teille kertoa ja sanoa. Kynnys liian korkea. Tieto perustuu naapureiden kommentteihin ja pyyntöihin josko minä olen yhteydessä kun asioista jotain tiedän.






Meillä ei ole tapaa saada kuuluvuuspalautteita minimiin, mutta tekniset haasteet kyllä rajoittaa kirjaamista. Onneksi itsepalvelun lomake ei ole ainoa keino ilmoittaa ongelmista, vaan meihin saa myös yhteyden chatissa ja puhelimitse. Soittajan ei tarvitse olla teknisesti asiasta täysin perillä, riittää kun vastailee asiakaspalvelun esittämiin rajaaviin kysymyksiin. Kuuluvuuspalautteen kirjauksessa tärkeimmät tiedot on häiriön alkamishetki, sijainti, häiriön kuvaus ja sitten lisätietoina laitetiedot, rakennuksen tai maaston muodoista tarkennuksia, jos osaa kertoa.

Yksityisten henkilöiden liittymistä toinen henkilö ei voi ilman valtuutuksia tehdä samaa kuuluvuuspalautetta, siksi jokaisen liittymän omistajan tulisi itse ilmoittaa ongelmista. Mitä enemmän ilmoituksia alueelta saadaan, sitä paremmin verkonsuunnitelumme pystyy kartoittamaan parannusta kaipaavia alueita.



@HenriLie  kirjoitti:

@Talvensa  kirjoitti:


Useilla laitteilla, puhelimilla ja reitittimillä, jopa laajemmalla alueella kun mainitsin ja koskee useita satoja käyttäjiä.

Hieno tapa saada kuuluvuuspalautteet minimiin, suurin osa käyttäjistä ei ole kuullutkaan Firefoxista saatikka osaisivat asentaa sellaisen. Ei tunnu toimivan muiden valmistajien selaimilla. Enkä viitsi lähteä asennuskierrokselle kyselemään voinko asentaa Firefoxin koneeseesi/puhelimeesi.

Käytännöstä sen verran, yksi ajaa autolla parisataa metriä mäen päälle että puhelut onnistuu, toinen maksaa laskut kun kelit sallii tai käy viime hädässä pankissa hoitamassa maksamisen. Kolmas lukee vain uutiset ja tekee veikkauksen, nettiyhteys siihen kuulema riittää vaikka kuvien lataaminen kestää. Tämän tyyppiset ihmiset ei valita muutaman päivän sähkökatkoistakaan saatikka puhelinongelmista koska eivät tiedä mitä teille kertoa ja sanoa. Kynnys liian korkea. Tieto perustuu naapureiden kommentteihin ja pyyntöihin josko minä olen yhteydessä kun asioista jotain tiedän.


Meillä ei ole tapaa saada kuuluvuuspalautteita minimiin, mutta tekniset haasteet kyllä rajoittaa kirjaamista. Onneksi itsepalvelun lomake ei ole ainoa keino ilmoittaa ongelmista, vaan meihin saa myös yhteyden chatissa ja puhelimitse. Soittajan ei tarvitse olla teknisesti asiasta täysin perillä, riittää kun vastailee asiakaspalvelun esittämiin rajaaviin kysymyksiin. Kuuluvuuspalautteen kirjauksessa tärkeimmät tiedot on häiriön alkamishetki, sijainti, häiriön kuvaus ja sitten lisätietoina laitetiedot, rakennuksen tai maaston muodoista tarkennuksia, jos osaa kertoa.

Yksityisten henkilöiden liittymistä toinen henkilö ei voi ilman valtuutuksia tehdä samaa kuuluvuuspalautetta, siksi jokaisen liittymän omistajan tulisi itse ilmoittaa ongelmista. Mitä enemmän ilmoituksia alueelta saadaan, sitä paremmin verkonsuunnitelumme pystyy kartoittamaan parannusta kaipaavia alueita.


Minkälaisen valtuutuksen vaaditte ja miten se toimitetaan?






@Talvensa  kirjoitti:



@HenriLie  kirjoitti:



@Talvensa  kirjoitti:






Useilla laitteilla, puhelimilla ja reitittimillä, jopa laajemmalla alueella kun mainitsin ja koskee useita satoja käyttäjiä.



Hieno tapa saada kuuluvuuspalautteet minimiin, suurin osa käyttäjistä ei ole kuullutkaan Firefoxista saatikka osaisivat asentaa sellaisen. Ei tunnu toimivan muiden valmistajien selaimilla. Enkä viitsi lähteä asennuskierrokselle kyselemään voinko asentaa Firefoxin koneeseesi/puhelimeesi.



Käytännöstä sen verran, yksi ajaa autolla parisataa metriä mäen päälle että puhelut onnistuu, toinen maksaa laskut kun kelit sallii tai käy viime hädässä pankissa hoitamassa maksamisen. Kolmas lukee vain uutiset ja tekee veikkauksen, nettiyhteys siihen kuulema riittää vaikka kuvien lataaminen kestää. Tämän tyyppiset ihmiset ei valita muutaman päivän sähkökatkoistakaan saatikka puhelinongelmista koska eivät tiedä mitä teille kertoa ja sanoa. Kynnys liian korkea. Tieto perustuu naapureiden kommentteihin ja pyyntöihin josko minä olen yhteydessä kun asioista jotain tiedän.






Meillä ei ole tapaa saada kuuluvuuspalautteita minimiin, mutta tekniset haasteet kyllä rajoittaa kirjaamista. Onneksi itsepalvelun lomake ei ole ainoa keino ilmoittaa ongelmista, vaan meihin saa myös yhteyden chatissa ja puhelimitse. Soittajan ei tarvitse olla teknisesti asiasta täysin perillä, riittää kun vastailee asiakaspalvelun esittämiin rajaaviin kysymyksiin. Kuuluvuuspalautteen kirjauksessa tärkeimmät tiedot on häiriön alkamishetki, sijainti, häiriön kuvaus ja sitten lisätietoina laitetiedot, rakennuksen tai maaston muodoista tarkennuksia, jos osaa kertoa.

Yksityisten henkilöiden liittymistä toinen henkilö ei voi ilman valtuutuksia tehdä samaa kuuluvuuspalautetta, siksi jokaisen liittymän omistajan tulisi itse ilmoittaa ongelmista. Mitä enemmän ilmoituksia alueelta saadaan, sitä paremmin verkonsuunnitelumme pystyy kartoittamaan parannusta kaipaavia alueita.






Minkälaisen valtuutuksen vaaditte ja miten se toimitetaan?










Kun kyseessä on valtuutus, niin se voidaan toteuttaa esimerkiksi valtakirjalla. Lisäksi liittymän omistaja voi antaa valtuudet tietylle henkilölle myös asiakaspalvelun kautta. Liittymän omistaja on tällöin yhteydessä asiakaspalveluun ja kertoo kenelle valtuudet tulee antaa, jotta valtuutettu henkilö voi jatkossa hoitaa eri asioita hänen puolestaan. Valtuutettu pääsee hoitamaan asioita ennalta määrätyn tunnistetiedon antamalla.


Vastaa