Skip to main content

mistä dns onkelmat yleensä johtuu luulin että pääsin uudella kalliiilla tp-link x80 5g reittimellä eroon dns onkelmista mutta silti elisalla ainakin tulee säänöllisesti sellaista onkelmaa että yhteys katkeaa ja kun koittaa päivittää sivun niin tulee ilmoitus dns palvelin onkelmasta ja reittimen joutuu joko käyttään virtoja pois tai resetoimaan mutta minä resetoin koska yleensä se poistaa onkelman pidemmäksi aikaa mistä tälläiset virheet johtuu ja kun telia kesän ja syksyn aikana parantaa verkkoa ottaen huomioon enerkiatehokkaissa taloissa ja todella pahoissa katvealueissa keminmaassa asuvat niin voivatko dns onkelmat samalla jäähä historiaan ja mistä johtuu jos yhteys katkeaa ja valittaa dns liittyvistä onkelmista ja mistä nämä yhteyten katkaisevat dns onkelmat yleensä johtuu

 

--

Muokkaus katjane: Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi

joku facebook kaveri antoi kerran linkin jonka hukkasin jossa on ohjeet dns onkelmien estämiseen pitää kuulema lisätä windowsiin joitain arvoja ettei yhteys katkea dns onkelmien takia jonka takia joutuu joko käynistään reittimen uudestaan käyttämällä virrat pois tai restoimaan reittimen onneksi uudessa reittimessä resetointi on helppo tehä kuulakärkikynän avulla mutta sen jälkeen joutuu verkon määrittään apple iphone deco sovelluksella uudestaan


DNS -virheilmoitus ei itsessään yleensä kerro suoraan, missä kohtaan internetyhteyttä ongelman juurisyy on. Ongelma voi olla siis oman laitteen asetuksissa, reitittimen asetuksissa/toiminnassa tai näiden välisessä yhteydessä, sekä aina reitittimeltä eteenpäin DNS -palvelimelle asti.

DNS -palvelin itsessään on vähän kuin osoitekirja, eli palvelin kertoo tietokoneelle IP-osoitteen johon käyttäjä haluaa yhdistää, esim. telia.fi. DNS -virheilmoitus voi tulla, kun tietokone ei saa DNS -palvelimeen yhteyttä eli palvelin ei vastaa.

Jos sinulla on jo kerran ollut vastaus ongelmaan, olisi nyt varmasti parasta pyytää kaverilta samaa linkkiä uudelleen, jos hänellä se vielä olisi tallessa? Yksi ratkaisuvaihtoehto (ehkä kaverin linkkikin on tästä aiheesta) vaihtaa tietokoneen verkkosovittimen asetuksia. Siellä voi syöttää käsin jonkin tietyn DNS -palvelimen osoitteen, (esim. 8.8.8.8 osoite on Googlen oman julkisen DNS -palvelimen osoite) jolloin tietokone käyttää sitä eikä oletuksena määriteltyä DNS-palvelinta. Yleensä DNS -palvelimena toimii oman operaattorin tarjoama DNS -palvelin, jonka tiedot tietokone saa yhdistäessään verkkoon. Näissä harvoin on ongelmaa, mutta joskus tämä auttaa. Mutta kuten aiemmin kuvasin, voi DNS -ongelmat olla myös ihan muuta, eikä tämä toimenpide välttämättä auta.

Mikä on käyttämäsi käyttöjärjestelmän versio, onko se Windows 7, -10, -11 tai jokin muu? Voit sen tiedon kanssa etsiä tarkempia ohjeita tuon DNS -palvelimen asetuksien muuttamiseksi, esim “How to change DNS server in windows X” (X tilalle kirjoita se käyttämäsi versio)


Telian asiakaspalvelija innostuneena ehdotti minut päivittämään Telian mobiili laajakaistan (liikkuva) uudempaan ja nopeampaan Yhteys L- laajakaistaan. Kertoi, että minulla alkaa “uusi elämä kun teen vaihdon”. Uusi elämä tosiaan alkoikin. Pettymysten pettymys, ollut ainakin tähän saakka. Asiakaspalvelusta en juuri apua ole saannut. Ainoa mikä tässä toimii on, Telian laskutus. Joka kuussa maksan 10 euroa aiempaa enemmän, vaikka yhteys on aiempaa surkeampi.

Irtisanominen ilman sakkoja ei kuulema onnistu. Liittymä ollut käytössä reilun 2kk (kärsimystä).

Käytössä Windows 11 home. Langaton yhteys katkeilee, jumittuu ja lopulta yhteys katkaa.

Ilmoitukseksi tulee DSN-palvelin ei vastaa, DSN-palvelinta ei löydy. Yhteyden laatu on heikko jne.

Yhteyden käyttö on yhtä tuskaa. DSN-palvelin asetuksissa on käytössä “automaattinen”. Nyt yritän (muokkaa verkon DSN-palvelin asetuksia)  asettaa DSN-palvelinnumeron, mutta mitkä se on ja miten nuo muut asetukset (IP-automaattinen?), IPv4 vai IPv5? (käytössäni on 4g-liittymä). Ja jotain muutakin siinä kysytään. Saisiko täältä apua ja neuvoja?

Aiemmassa Mobiilissa ei ollut mitään tällaisia asetus vaatimuksia. Toimi heti, mutta tämän Yhteys L-liittymän kanssa ei ole muuta kuin ongelmia. Johtuuko näistä asetuksista (automaattinen) vai mistä. Kiitän jo etukäteen, jos saisin vastauksia.


Telian asiakaspalvelija innostuneena ehdotti minut päivittämään Telian mobiili laajakaistan (liikkuva) uudempaan ja nopeampaan Yhteys L- laajakaistaan. Kertoi, että minulla alkaa “uusi elämä kun teen vaihdon”. Uusi elämä tosiaan alkoikin. Pettymysten pettymys, ollut ainakin tähän saakka. Asiakaspalvelusta en juuri apua ole saannut. Ainoa mikä tässä toimii on, Telian laskutus. Joka kuussa maksan 10 euroa aiempaa enemmän, vaikka yhteys on aiempaa surkeampi.

Irtisanominen ilman sakkoja ei kuulema onnistu. Liittymä ollut käytössä reilun 2kk (kärsimystä).

Käytössä Windows 11 home. Langaton yhteys katkeilee, jumittuu ja lopulta yhteys katkaa.

Ilmoitukseksi tulee DSN-palvelin ei vastaa, DSN-palvelinta ei löydy. Yhteyden laatu on heikko jne.

Palvelun päivityksellä ei selvästi ollut toivottu vaikutus. Minkä merkkisen ja mallisen reitittimen sait päivityksen yhteydessä? Sijaitseeko reitittin samalla paikalla asunnossasi missä vanha reititin?

Yhteyden katketessa ilmeisesti wifi-yhteys pysyy reitittimen ja koneen välillä päällä vai katkeaako myös laitteiden välinen yhteys?

 

Yhteyden käyttö on yhtä tuskaa. DSN-palvelin asetuksissa on käytössä “automaattinen”. Nyt yritän (muokkaa verkon DSN-palvelin asetuksia)  asettaa DSN-palvelinnumeron, mutta mitkä se on ja miten nuo muut asetukset (IP-automaattinen?), IPv4 vai IPv5? (käytössäni on 4g-liittymä). Ja jotain muutakin siinä kysytään. Saisiko täältä apua ja neuvoja?

Aiemmassa Mobiilissa ei ollut mitään tällaisia asetus vaatimuksia. Toimi heti, mutta tämän Yhteys L-liittymän kanssa ei ole muuta kuin ongelmia. Johtuuko näistä asetuksista (automaattinen) vai mistä. Kiitän jo etukäteen, jos saisin vastauksia.

DNS-palvelimien asetuksia ei tarvitse muokata, sillä ongelma ei niiden asetuksista johdu. Windows monesti herjaa yhteysongelmissa DNS olevan syy vaikka juurisyy toimimattomuuteen löytyy muualta.


päivittämään Telian mobiili laajakaistan (liikkuva) uudempaan ja nopeampaan Yhteys L- laajakaistaan.

Onko myös uusi yhteys liikkuva laajakaista? Vaihtuiko päivityksen yhteydessä pelkkä liittymätyyppi vai myös laitteita?

Mikäli epäilet uuden reitittimen olevan susisarjaa, siirrä sim-kortti takaisin vanhaan reitittimeen ja seuraa, toimiiko netti sillä hyvin.

Ilmoitukseksi tulee DSN-palvelin ei vastaa, DSN-palvelinta ei löydy.

Minne hyvänsä yhteyden ottaakin, koko prosessi alkaa nimipalvelukyselyllä. Jos yhteys pätkii tai on poikki, ensimmäisenä asiasta herjaavat nimipalvelut.

Nimipalveluongelmat eivät ole ongelman juurisyy, vaan seuraus jostakin muusta ongelmasta.


Telian asiakaspalvelija innostuneena ehdotti minut päivittämään Telian mobiili laajakaistan (liikkuva) uudempaan ja nopeampaan Yhteys L- laajakaistaan. Kertoi, että minulla alkaa “uusi elämä kun teen vaihdon”. Uusi elämä tosiaan alkoikin. Pettymysten pettymys, ollut ainakin tähän saakka. Asiakaspalvelusta en juuri apua ole saannut. Ainoa mikä tässä toimii on, Telian laskutus. Joka kuussa maksan 10 euroa aiempaa enemmän, vaikka yhteys on aiempaa surkeampi.

Irtisanominen ilman sakkoja ei kuulema onnistu. Liittymä ollut käytössä reilun 2kk (kärsimystä).

Käytössä Windows 11 home. Langaton yhteys katkeilee, jumittuu ja lopulta yhteys katkaa.

Ilmoitukseksi tulee DSN-palvelin ei vastaa, DSN-palvelinta ei löydy. Yhteyden laatu on heikko jne.

Palvelun päivityksellä ei selvästi ollut toivottu vaikutus. Minkä merkkisen ja mallisen reitittimen sait päivityksen yhteydessä? Sijaitseeko reitittin samalla paikalla asunnossasi missä vanha reititin?

Yhteyden katketessa ilmeisesti wifi-yhteys pysyy reitittimen ja koneen välillä päällä vai katkeaako myös laitteiden välinen yhteys?

 

Yhteyden käyttö on yhtä tuskaa. DSN-palvelin asetuksissa on käytössä “automaattinen”. Nyt yritän (muokkaa verkon DSN-palvelin asetuksia)  asettaa DSN-palvelinnumeron, mutta mitkä se on ja miten nuo muut asetukset (IP-automaattinen?), IPv4 vai IPv5? (käytössäni on 4g-liittymä). Ja jotain muutakin siinä kysytään. Saisiko täältä apua ja neuvoja?

Aiemmassa Mobiilissa ei ollut mitään tällaisia asetus vaatimuksia. Toimi heti, mutta tämän Yhteys L-liittymän kanssa ei ole muuta kuin ongelmia. Johtuuko näistä asetuksista (automaattinen) vai mistä. Kiitän jo etukäteen, jos saisin vastauksia.

DNS-palvelimien asetuksia ei tarvitse muokata, sillä ongelma ei niiden asetuksista johdu. Windows monesti herjaa yhteysongelmissa DNS olevan syy vaikka juurisyy toimimattomuuteen löytyy muualta.

Kiitos vastauksista ja kysymyksistä. Yritän tässä vastailla kysymyksiin, parhaani kykyni mukaan.

Päivityksen yhteydessä sain uuden sim-kortin (missä uusi numero) ja uuden reitittimen ZTE MF296R (toimii siis johtoseinässä tyyliin). Reitittimen paikkaa olen vaihdellut ikkunasta toiseen ja testaillut sitä muuallakin (esim.matkustellessa). Ongelma on sama. Yhteyttä ei löydy ja välillä löytyy, mutta vain hetkeksi.

Yhden jalkapallo-ottelun katsominen suoratoistopalvelussa saattaa kestää 4 tuntia, kun yhteys katkeilee ja uutta yhteyttä muodostaessa (manuaalisesti, Windows-teknisen tuen kautta). Yhteyden pitäisi muodostua aina automaattisesti, kun kannettava ja reititin löytävät toisensa, mutta näin ei läheskään aina ole. 

Reitittimen käyttö-ohjeissa luki, että kun sim-kortti on reitittimessä ja johtoseinässä, niin yhteys pitäisi toimia automaattisesti. Eipä se nyt ihan niin ole ollut.

Ohjeissa kerrotaan myös, että kirjautumalla Hallintasivuille, missä voi Wifi-yhteyttä yrittää parantaa, mutta siihen se minun osaaminen ja rohkeus sitten loppuukin, kun en tiedä mitä siellä olisi järkevää muuttaa.
 

Verkkokaapelilla en pysty muodostamaan reitittimen ja kannettavan välillä yhteyttä, koska kannettavassa ei ole paikkaa verkkokaapelille. Vain UBS-liitätännät mahdollisia.

Kun Telian asiakaspalvelu ei ongelmaan ratkaisua löydä, niin olen alkanut nyt tutkia voisi ongelma olla kannettavan tietokoneen ja reitittimen välillä. Tiedä sitten kuuluuko asiaan, mutta tuossa reitittimessä nuo merkkivalot palavat vain silloin, kun johto otetaan pois seinästä ja laitetaan johtotakaisin tai resetoinnin ja wps-nappia painamalla. Aikansa myötä (2-3minuuttia)  merkkivalot lakkaavat palamasta. Liekö sitten sähkön kulutuksen säästämistä.

Aiemmassa MOBIILILAAJAKAISTAN mokkulassa yhteysvalo (vihreä) paloi suurin piirtein aina, kun kun yhteys tai lataus oli päällä. Aiempi reititin oli siis mokkula-tyyppinen (akku) ja sitä pystyi käyttämään oikeastaan missä vaan akkuvirran voimalla ja hyvin tuntui pelaavan. 

 

Tuo DSN-palvelin tuntuu Windowsin manuaalisen teknisen tuen (kun haen sieltä vikaan ratkaisua) kautta tulevan esille jatkuvasti. Yhteyden laatu on heikko ja tuota DSN-palvelinta ei tunnu löytyvän.

 

Jottei tule sellaista kuvaa, että yhteys ei toimi lainkaan, niin sen verran korostan, että yhteys saattaa välillä toimia 10-30 minuuttiakin kerrallaankin, mutta yhteyden laatuu tai pysyvyyteen ei voi luottaa yhtään. Telia Chat-palvelussakin yhteyskatkeili jonotuksen (45min)  aikana pari kertaa.  Kun sait taas yhteyden, olit jonossa viimeisenä.

 

Kun laitan kannettavan virran päälle, täytyy lähes aina yhteyttä lähteä muodostamaan itse, vaikka yhteyden muodostaminen pitäisi olla automaattinen.

Eli yhteys pitäisi muodostua heti, kun reititin ja tietokone löytävät toisensa. Vaikka ne olisivat vierekkäin ikkunan vieressä, niin yhteyttä ei tunnu löytyvän.

 

Suoratoistopalvelut (Ruutu, Cmore) olen jo irtisanonut, koska niiden katsominen tällä yhteydellä on yhtä tuskaa. Google chromecast TV:n käytön olen lopettanut samasta syystä.

Telia Yhteyskotiin L (päivitetty)

 

Täytyykö minun tehdä jotain asetus muutoksia kannettavan asetuksiin vai hallintasivuille?

Jos pitää niin, mitä? 

 


@Jape99 Kuulostaa siltä omaan korvaan että uusi reititin ei toimi niin kuin sen pitäisi. En usko että hallintasivujen tai asetuksien muutoksilla olisi vaikutusta tämän tyyppisiin yhteysongelmiin. Kannattaa testata, kuten @irritus aiemmin mainitsi, sim-korttia vanhassa reitittimessä. Ja tarkistaa tällä tavoin toimiiko yhteys toisen reitittimen kanssa moitteetta ja onko kyseessä uuteen reitittimeen liittyvä laiteongelma. 

 

Reitittimen käyttö-ohjeissa luki, että kun sim-kortti on reitittimessä ja johtoseinässä, niin yhteys pitäisi toimia automaattisesti. Eipä se nyt ihan niin ole ollut.

ZTE MF296R -reitittimen pitäisi olla juuri näinkin älykäs vehje. Ei yhteyttä pitäisi joutua hakemaan manuaalisesti joka kerta kun kannettavaa tietokonetta tai muuta laitetta haluaa käyttää verkossa. Laitan vielä tähän linkin reitittimen ongelmatilanteista ja mahdollisista korjaustoiminteista. 

 

Mikäli mitkään kotikonstein tehtävät korjaustoimenpiteet eivät yhteysongelmiin tunnu auttavan, suosittelen olemaan yhteydessä asiakastukeemme häiriöilmoituksen tekemistä varten. Tällä tavoin saamme häiriön juurisyyn selvitetyksi ja uuden reitittimen mahdollisesti vanhan viallisen laitteen tilalle. Kannattaa sisällyttää mahdollisimman tarkat tiedot ongelmasta häiriöilmoitusta tehdessä. Voit myös viitata tässä käytyyn Yhteisö -keskusteluun. 


@Jape99 Kuulostaa siltä omaan korvaan että uusi reititin ei toimi niin kuin sen pitäisi. En usko että hallintasivujen tai asetuksien muutoksilla olisi vaikutusta tämän tyyppisiin yhteysongelmiin. Kannattaa testata, kuten @irritus aiemmin mainitsi, sim-korttia vanhassa reitittimessä. Ja tarkistaa tällä tavoin toimiiko yhteys toisen reitittimen kanssa moitteetta ja onko kyseessä uuteen reitittimeen liittyvä laiteongelma. 

 

Reitittimen käyttö-ohjeissa luki, että kun sim-kortti on reitittimessä ja johtoseinässä, niin yhteys pitäisi toimia automaattisesti. Eipä se nyt ihan niin ole ollut.

ZTE MF296R -reitittimen pitäisi olla juuri näinkin älykäs vehje. Ei yhteyttä pitäisi joutua hakemaan manuaalisesti joka kerta kun kannettavaa tietokonetta tai muuta laitetta haluaa käyttää verkossa. Laitan vielä tähän linkin reitittimen ongelmatilanteista ja mahdollisista korjaustoiminteista. 

 

Mikäli mitkään kotikonstein tehtävät korjaustoimenpiteet eivät yhteysongelmiin tunnu auttavan, suosittelen olemaan yhteydessä asiakastukeemme häiriöilmoituksen tekemistä varten. Tällä tavoin saamme häiriön juurisyyn selvitetyksi ja uuden reitittimen mahdollisesti vanhan viallisen laitteen tilalle. Kannattaa sisällyttää mahdollisimman tarkat tiedot ongelmasta häiriöilmoitusta tehdessä. Voit myös viitata tässä käytyyn Yhteisö -keskusteluun. 

Kiitos vastauksesta. Kokeilen seuraavaksi tuota sim-kortin vaihtoa vanhaan “mokkulaan”. 
Häiriöilmoituksen olen tehnyt kolmesti (miihinkään ne eivät ole johtaneet)  ja nyt odottelen  (jätetty yhteydenottopyyntö viikko sitten) Telialta yhteydenottoa tilanteen ratkaisuksi. 

Mahdollista reitittimen vaihtoa ei ole aiemmin ehdotettu, koska vika tai sellainen tunne on, että se on käyttäjässä. Mutta, kuten mainitsin kokeilen vielä tuota vanhan laitteen käyttöönottoa. Kiitos vielä.


@Jape99 Kuulostaa siltä omaan korvaan että uusi reititin ei toimi niin kuin sen pitäisi. En usko että hallintasivujen tai asetuksien muutoksilla olisi vaikutusta tämän tyyppisiin yhteysongelmiin. Kannattaa testata, kuten @irritus aiemmin mainitsi, sim-korttia vanhassa reitittimessä. Ja tarkistaa tällä tavoin toimiiko yhteys toisen reitittimen kanssa moitteetta ja onko kyseessä uuteen reitittimeen liittyvä laiteongelma. 

 

Reitittimen käyttö-ohjeissa luki, että kun sim-kortti on reitittimessä ja johtoseinässä, niin yhteys pitäisi toimia automaattisesti. Eipä se nyt ihan niin ole ollut.

ZTE MF296R -reitittimen pitäisi olla juuri näinkin älykäs vehje. Ei yhteyttä pitäisi joutua hakemaan manuaalisesti joka kerta kun kannettavaa tietokonetta tai muuta laitetta haluaa käyttää verkossa. Laitan vielä tähän linkin reitittimen ongelmatilanteista ja mahdollisista korjaustoiminteista. 

 

Mikäli mitkään kotikonstein tehtävät korjaustoimenpiteet eivät yhteysongelmiin tunnu auttavan, suosittelen olemaan yhteydessä asiakastukeemme häiriöilmoituksen tekemistä varten. Tällä tavoin saamme häiriön juurisyyn selvitetyksi ja uuden reitittimen mahdollisesti vanhan viallisen laitteen tilalle. Kannattaa sisällyttää mahdollisimman tarkat tiedot ongelmasta häiriöilmoitusta tehdessä. Voit myös viitata tässä käytyyn Yhteisö -keskusteluun. 

Kiitos vastauksesta. Kokeilen seuraavaksi tuota sim-kortin vaihtoa vanhaan “mokkulaan”. 
Häiriöilmoituksen olen tehnyt kolmesti (miihinkään ne eivät ole johtaneet)  ja nyt odottelen  (jätetty yhteydenottopyyntö viikko sitten) Telialta yhteydenottoa tilanteen ratkaisuksi. 

Mahdollista reitittimen vaihtoa ei ole aiemmin ehdotettu, koska vika tai sellainen tunne on, että se on käyttäjässä. Mutta, kuten mainitsin kokeilen vielä tuota vanhan laitteen käyttöönottoa. Kiitos vielä.

Vanhaa mokkulaa (reititintä) on nyt testattu ja yhteys pelaa ihan loitavasti EI MITÄÄN YHTEYS ONGELMIA ole ollut kahteen päivään. Eli ongelmana on ollut kokoajan, mitä ilmeisemmin tuo uuden (päivitetyn) liittymän mukana tullut ZTE MF 296R reititin.

Harmittaa niin vietävästi, ettei Telian asiakaspalvelussa, eikä virheilmoituksen käsittelyissä ole kukaan touko-elokuun aikana maininnut tuota, että yhteyttä kannattaa testata vanhaa reititintä käyttämällä.

Nyt muutama kuukausi mennyt yhteysongelmien kanssa. Kuten, aiemmin mainitsin minusta tuntui, että ongelma oli käyttäjässä ei laitteissa. Nyt ilmeisesti on niin, että tuo uusi reititin on ollut kokoajan viallinen. 

Edelleen odotan reilu viikko sitten jättämään yhteydenottoon vastausta. Yhteydenoton lupasi hoitaa chat-linjalla asiakaspalvelija.

Kiitos näistä vinkeistä!


@Jape99 Kuulostaa siltä omaan korvaan että uusi reititin ei toimi niin kuin sen pitäisi. En usko että hallintasivujen tai asetuksien muutoksilla olisi vaikutusta tämän tyyppisiin yhteysongelmiin. Kannattaa testata, kuten @irritus aiemmin mainitsi, sim-korttia vanhassa reitittimessä. Ja tarkistaa tällä tavoin toimiiko yhteys toisen reitittimen kanssa moitteetta ja onko kyseessä uuteen reitittimeen liittyvä laiteongelma. 

 

Reitittimen käyttö-ohjeissa luki, että kun sim-kortti on reitittimessä ja johtoseinässä, niin yhteys pitäisi toimia automaattisesti. Eipä se nyt ihan niin ole ollut.

ZTE MF296R -reitittimen pitäisi olla juuri näinkin älykäs vehje. Ei yhteyttä pitäisi joutua hakemaan manuaalisesti joka kerta kun kannettavaa tietokonetta tai muuta laitetta haluaa käyttää verkossa. Laitan vielä tähän linkin reitittimen ongelmatilanteista ja mahdollisista korjaustoiminteista. 

 

Mikäli mitkään kotikonstein tehtävät korjaustoimenpiteet eivät yhteysongelmiin tunnu auttavan, suosittelen olemaan yhteydessä asiakastukeemme häiriöilmoituksen tekemistä varten. Tällä tavoin saamme häiriön juurisyyn selvitetyksi ja uuden reitittimen mahdollisesti vanhan viallisen laitteen tilalle. Kannattaa sisällyttää mahdollisimman tarkat tiedot ongelmasta häiriöilmoitusta tehdessä. Voit myös viitata tässä käytyyn Yhteisö -keskusteluun. 

Kiitos vastauksesta. Kokeilen seuraavaksi tuota sim-kortin vaihtoa vanhaan “mokkulaan”. 
Häiriöilmoituksen olen tehnyt kolmesti (miihinkään ne eivät ole johtaneet)  ja nyt odottelen  (jätetty yhteydenottopyyntö viikko sitten) Telialta yhteydenottoa tilanteen ratkaisuksi. 

Mahdollista reitittimen vaihtoa ei ole aiemmin ehdotettu, koska vika tai sellainen tunne on, että se on käyttäjässä. Mutta, kuten mainitsin kokeilen vielä tuota vanhan laitteen käyttöönottoa. Kiitos vielä.

Vanhaa mokkulaa (reititintä) on nyt testattu ja yhteys pelaa ihan loitavasti EI MITÄÄN YHTEYS ONGELMIA ole ollut kahteen päivään. Eli ongelmana on ollut kokoajan, mitä ilmeisemmin tuo uuden (päivitetyn) liittymän mukana tullut ZTE MF 296R reititin.

Harmittaa niin vietävästi, ettei Telian asiakaspalvelussa, eikä virheilmoituksen käsittelyissä ole kukaan touko-elokuun aikana maininnut tuota, että yhteyttä kannattaa testata vanhaa reititintä käyttämällä.

Näköjään joskus sitten näinkin päin. Oma kokemus kun taas on, että yleensä ensimmäiseksi nimenomaan juurikin pyydetään testaamaan toisella laitteella. 🤔


Tuomoisen kun hankkii niin voi kytkeä verkkoon laitteen. Ei ole kallis tuo on Tronic. Toimii silloin kun on tarvinnut todella näppärä eikä tarvi sanoo ei voi kytkee. Suosittelen. Sua vois auttaa myös ulkoiset anteenit itselläni auttoi. 

 


Vastaa