Skip to main content

Chatti avun ongelmat kun ulkomailla.

  • 10. lokakuuta 2024
  • 3 kommenttia
  • 70 katselukertaa

Satapuu
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+3

Tulipa eilen taas konkreettisesti todistettua ongelma kun tekninen tuki on chatissa ja ulkomailla. Taistelin eilen helposta asiasta eräässä sovelluksen tärkeästä tiedosta. Keskustelin chatissa toista tuntia tämän avustajan kanssa. Asia ei edennyt mihinkään aina päättyi ettei kaveri ymmärtänyt pointtia. Tässä vaiheessa otettiin tehokkaampi apu käyttöön ohjattiin  suomalaiseen tukeen. Kerroin heille ongelman ja he lukivat tekstin mitä olin kirjoittanut. Niin ei mennyt kuin 2 minuuttia ja ongelma ratkesi. Tässä kohtaa tuli mieleen miten tämä ois hoidettu tekoälyllä, nythän yksi firma ilmoitti isoista irti irtisanomisista kun siirtyvät tekoälyn käyttöön. Siinäpä on uudet ongelmat. 

TeroRe
Yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+4
  • Yhteisömanageri
  • 10. lokakuuta 2024

Oliko niin, ettei siellä tuessa osattu kunnolla suomea? Kielitaito on yksi tärkeä kriteeri kyllä, jonka puute voi vaikeuttaa tilanteen ymmärtämistä.

Tekoäly osaa kyllä hyvin suomea ja se on Teliassa otettu käyttöön mm. meidän chatissa. Se opastaa lukuisia asiakkaita päivittäin ja mitä olemme seuranneet palautteita niin sen kanssa keskustelleet ovat tyytyväisiä saamaansa palveluun. Meiltä kuitenkin löytyy edelleen myös ihminen sieltä, jos tarve vaatii 🙂


Satapuu
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+3
  • Meilaaja
  • 10. lokakuuta 2024

Oli ulkomaalainen joka osasi omasta mielestä Suomea. Loukkaantui kun kysyin että onko siellä suomalaista työntekijää. Ulkomaalaisella ei ole sellaista ajattelu tapaa kuin suomalaisilla. Olen sen useamman kerran todennut ei millään pahalla ketään loukateksani. Elikkä siellä ei ollut suomalaisia ollenkaan. Kun kysyin onko siellä ylempää väkeä paikalla niin meni tovi ennen kuin vastasi ettei heitä ylempiä ole. Jostain syystä sen noin puolentoista tunnin keskustelun jälkeen löytyikin jostain erikoistuki missä tämä suolainen selvitti 1.5 minuutissa. 


Merja_J
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • 10. lokakuuta 2024

Itse jouduin asioimaan chatin kautta erään matkatoimiston kanssa, joilla ei sitten loppujen lopuksi ollutkaan suomenkielistä asiakaspalvelua, vaikka sivusto niin antoi ymmärtää. Tai sitten sitä oli rajallisesti saatavilla. Aloitin siis keskustelun suomeksi, jolloin chattiin tuli maininta että he käyttävät kääntäjää keskustelun apuna. Ja se oli omasta mielestäni hyvä info. Näin osasin itsekin asettaa kysymykseni oikeaan muotoon - “selkosuomeksi” 😄 ja homma hoitui kyllä hienosti. 


Vastaa