Skip to main content
Kysymys

4G puhepaketin hinta

  • 4. maaliskuuta 2025
  • 19 kommenttia
  • 290 katselukertaa

Goyahkla
Morsettaja

Hei onko kenelläkään seuraavanlaista ongelmaa puhelinliittymästä maksan 4g liittymästä rajaton netti ja rajaton puheaika yli 60e kk? Näen laskullani 2 puhelinlaskua mutta en ole tehnyt kuin yhden sopimuksen. Huomautin asiasta telian asiakaspalvelijalle ei itse nähnyt siinä mitään ongelmaa? Hän sanoi minulle että tänne ei saisi soitella jos ei ole mitään tärkeää asiaa koska 60e lasku on normaali? Aion huomenna kysyä kuluttajaneuvonnasta koska minunhan kannataisi vaihtaa liittymä tähän Rajaton Premium 5g 59,99 se olisi vielä halvempi mitä nyt maksan kuussa.

 

19 kommenttia

lasselusse
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+3
  • Meilaaja
  • 374 kommenttia
  • 4. maaliskuuta 2025

tämä on varmaan kummallisin mitä olen kuullut näissä operaattori asioissa.

en nyt pyydä tänne foorumille julkaisemaan laskuja yksityisyystietojen takia, mutta onko laskulla tosiaan palvelut kahdesta liittymästä? jos on niin missä on toinen sim kortti? onko kaksi puhelinnumeroa?

ehkä yksi konsti on katsoa minun teliasta mitä siellä on.

kyllä joku vääryys tuossa on mutta miten tuota lähteä selvittämään ja miten se on tapahtunut.

tai sitten olet jättänyt jotakin kertomatta tai kertonut huonosti.

 


Goyahkla
Morsettaja
  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 34 kommenttia
  • 4. maaliskuuta 2025

Moi en ole jättänyt mitään olennaista kertomatta kaverini kävi katsomassa telian laskua jossa oli 2 puhelimen laskua ja netti+telian play palvelu. Ensimmäinen lasku oli 21e ja toinen 41e. Hän sanoi soita asiakaspalveluun mutta kuten edellä kerroin asiakaspalvelu ei nähnyt mitään ongelmia. Tämä sattui joskus kun telia uhkasi nostaa liittymän hintaa otin yhteyttä asiakaspalveluun ja kerroin vaihtavani liittymäni Elisalle 1vko ei kuulut mitään mutta kun numero oli siirtymässä Elisalle tuli heiltä heti tarjous 4g liittymästä tarjous 18.20e + lidlin ostokortti. Menen tänään telian kauppaan neuvottelemaan että voiko olla näin? Jos ei auta otan yhteyttä kuluttajaneuvontaan.


Katjane
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 829 kommenttia
  • 5. maaliskuuta 2025
Goyahkla kirjoitti:

Hei onko kenelläkään seuraavanlaista ongelmaa puhelinliittymästä maksan 4g liittymästä rajaton netti ja rajaton puheaika yli 60e kk? Näen laskullani 2 puhelinlaskua mutta en ole tehnyt kuin yhden sopimuksen. Huomautin asiasta telian asiakaspalvelijalle ei itse nähnyt siinä mitään ongelmaa? Hän sanoi minulle että tänne ei saisi soitella jos ei ole mitään tärkeää asiaa koska 60e lasku on normaali? Aion huomenna kysyä kuluttajaneuvonnasta koska minunhan kannataisi vaihtaa liittymä tähän Rajaton Premium 5g 59,99 se olisi vielä halvempi mitä nyt maksan kuussa.

 

Minun Telian Laskut ja viestit -osiosta löydät kaikki laskusi, tilausvahvistuksesi sekä asiakaspalveluviestisi. Tuotteet ja palvelut -osiosta löydät kaikki tilaus- ja toimitusvahvistukset, eli sieltä pääset tarkistamaan millaisia sopimuksia on kanssasi tehty. 

Puhelinliittymän laskusta muutama vinkki, jos nämä auttaisi laskun tulkinnassa. Kiinnitä laskua tarkistaessasi huomiota erityisesti näihin:

  • Mitä ajanjaksoa lasku koskee? Näet sen Laskutusjakso-kohdasta.
  • Onko tuotteella ollut etuhinta vai normaalihinta? Jos esimerkiksi määräaikainen etuhintajakso on päättynyt ja vaihtunut normaaliksi, on laskuerittelyssä yksi rivi etuhinnalle ja toinen normaalihinnalle.
  • Summa – laskuerittelystä näet tarkemmin, mistä laskun loppusumma on muodostunut.
  • Jos sinulla on Yhteislasku, siinä laskutetaan samalla kertaa esimerkiksi kaikki puhelinliittymäsi, mobiililiitymät ja laakaistat, tietoturvapalvelut ja Telia Play -palveluun sisältyvät tuotteet. 

lasselusse
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+3
  • Meilaaja
  • 374 kommenttia
  • 5. maaliskuuta 2025

onkohan nyt termistö ongelma.

aluksi oli sana “puhelinliittymästä”, joka viittaa liittymiin. sitten oli sana “puhelimen laskua”, joka viittaa laitteisiin. onko nyt niin että toinen on liittymä ja toinen on osamaksukauppa laitteesta?

liittymät voi vaihtaa, jos ei ole määräaikainen. osamaksu kauppoja ei voi perua.

 


Goyahkla
Morsettaja
  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 34 kommenttia
  • 5. maaliskuuta 2025

Hei ei ole laitteita vaan 2 puhelin liittymä laskua josta tulee yhteensä vähän yli 60e. Minä olen telian asiakas jo Soneran ajalta. En ymmärrä tätä telian lasku politiikka? Avatkaa jos teillä on samanlaista ongelmaa koska Telia veloittaa nyt myös ruotsin puheluista vaikka he vakuuttaa että Pohjoismaihin ja Viroon olisivat normaali hintaiset? Harmi kun en voi soittaa suoraan johto tasolle koska henkilö jo eläkkeellä.


Goyahkla
Morsettaja
  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 34 kommenttia
  • 5. maaliskuuta 2025

Ensimmäinen lasku on 40,35 ja toinen on 21.30e vaikka olen tehnyt Telian kanssa uuden sopimuksen joka on rajaton puheaikaa ja 200meganen netti ja tämän hinta 18,20e. Sain vielä Lidlin lahjakortin 30e piti tulla sopimuksen jälkeen mutta 4 kertaa kävin tiedustele massa missä lahjakortti viipyy sain joka kerta saman vastauksen odota rauhassa no telialta tuli viestiä laitteista ja muuta joulua varten nämä viestit tuli telialta.lahjakortin viesti tuli 17.12 2024 18100 numerosta?


Goyahkla
Morsettaja
  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 34 kommenttia
  • 6. maaliskuuta 2025

Hei laitan vielä kuvan josta pitäisi näkyä 2 puhelimen laskua. Jos jollain on tietoa miten saan vain yhden laskun joka ei ole yli 60e

 


SannaMKoo
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 1018 kommenttia
  • 7. maaliskuuta 2025
Goyahkla kirjoitti:

Hei laitan vielä kuvan josta pitäisi näkyä 2 puhelimen laskua. Jos jollain on tietoa miten saan vain yhden laskun joka ei ole yli 60e

Tämän perusteella on yhä todella vaikea ottaa kantaa onko sinulla meiltä joitakin ylimääräisiä palveluita vai ei. Se mikä vielä tulee mieleeni on, että onko sinulla yhteislasku käytössä? Kerroit ylempänä että sinulla olisi myös netti + Telia Play -palvelu, eli onko sinulla siis yhdellä ja samalla laskulla puhelinliittymä sekä nettiliittymä ja Telia Play? Jos nettiliittymä on mobiiliyhteys, niin siinähän on myös puhelinnumeron näköinen liittymänumero, mikä näkyy laskulla. 

Jos tämä ei selitä asiaa, niin suosittelen sinua olemaan meihin yhteydessä esimerkiksi sieltä Minun Teliasta löytyvän chatin kautta. Olemme paikalla vuorokauden ympäri, ja sieltä käsin näemme tarkemmin nimissäsi olevat palvelut ja myös koko laskun sisällön. 


Goyahkla
Morsettaja
  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 34 kommenttia
  • 7. maaliskuuta 2025

Hei ei minulla ole toista liittymää netti ja Telia play sovellus on tuo 51,26 mutta puhelin laskua näkyy kaksi kertaa 21,30+40,35e eli maksan kk 61,65e jos asiat ei selviä kyllä jossain on sellainen puhelin liittymä jossa on 1 liittymä laskulla eikä laskun loppusumma ole 61,65e. 


SannaMKoo
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 1018 kommenttia
  • 7. maaliskuuta 2025
Goyahkla kirjoitti:

Hei ei minulla ole toista liittymää netti ja Telia play sovellus on tuo 51,26 mutta puhelin laskua näkyy kaksi kertaa 21,30+40,35e eli maksan kk 61,65e jos asiat ei selviä kyllä jossain on sellainen puhelin liittymä jossa on 1 liittymä laskulla eikä laskun loppusumma ole 61,65e. 

Tuossa sinun kuvassasi näkyvät tosiaan nuo matkapuhelinlaskut summilla 40,35 euroa sekä 21,30 euroa. Mutta tuo 21,30 euroa on eräpäivältään ollut 3.2.2025 ja tuo reilu 40 euroa on ollut eräpäivältään 3.3.2025. Eli vaikuttaisi siltä, että nämä laskut ovat laskuja samasta palvelusta, mutta peräkkäisiltä laskutuskausilta.

Summat ovat tietysti kummassakin laskussa eri kuin mitä kerroit aiemmin kuukausimaksuksesi, mutta näissä tosiaan voi olla erillismaksullisia palvelupuheluita tai palvelutilauksia. Ne näkyvät aina esimerkiksi Minun Teliassa kun avaat laskun, ja klikkaat puheluerittelyn auki. 

Selventikö tämä yhtään asiaa?


Goyahkla
Morsettaja
  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 34 kommenttia
  • 7. maaliskuuta 2025

Hei ja kiitos vastauksesta tuossa on eräpäivä eri koska minä tein sopimuksen jossa puhelin liittymä on hinnaltaan 18,20 hienoa ajattelin kun sain sopimuksen eipähän tarvitse maksaa puhelin laskua paljon. Mutta se päivä on 13.3 mutta maksan kaikki laskut kerralla. Totta sekin että olen soittanut Pohjoismaihin mutta ei sen pitäisi näkyä hinnassa koska Telia mainostaa olevansa halvin soitat normaali hintaiset puhelut Pohjoismaihin kun sinulla on Telian liittymä. Mutta ei se poista tuota 40,35 summaa koska lapset ovat jo omillaan niin kenen laskua minä maksan? Koska olin jo vaihtamassa liittymää kun Telia ilmoitti ottavansa käyttöön uuden hinnoittelu mallin joka oli muistaakseni pikkasen alle 30e tein diilin Elisan kanssa mutta kun numeroni siirtymäaika oli telialta tuli tarjous 18.20+ Lidlin lahjakortti jota sitten odoteltiin ja kyseltiin mutta nämä olen jo toisessa viestiketjussa kertonut. Mutta miksi minulla on 2 laskua sitä en tiedä? Siksi ilmoitin kuluttaja asiamiehelle jonne laitoin pankin otteet. Aika hauska episodi sattui pankissa koska virkailija ilmoitti että sinulla on 2 puhelin liittymää miksi 2? En tiedä miksi mutta sen takia otan nämä tiliotteet jotta asia selviäisi jos sittenkään?


Merja_J
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • 1757 kommenttia
  • 7. maaliskuuta 2025

Kerrotko vielä että millainen tuo nettiliittymä on, toimiiko se sim-kortilla? Jos nettiliittymässä on oma sim-kortti niin siinä tapauksessa tuo toinen liittymä on sen nettiliittymän numero. Ja lasku koostuu tästä nettiliittymästä + Telia Play -palvelusta. Voisiko se olla näin? 

Mitä tulee puhelinlaskuun ja ulkomaanpuheluihin niin soitatko pohjoismaisiin numeroihin aina + merkkiä käyttäen? Eli esim. +46 XXX XXXX. Ettet käytä + merkin tilatta jotain muuta etuliitettä? Jos soitat + merkkiä käyttäen ja kyse on ihan tavallisista puhelinnumeroista (ei palvelunumeroita) ja niistä on silti veloitettu, kannattaa ehdottomasti olla yhteydessä asiakaspalveluumme uudelleen. Esimerkiksi chat palvelumme palvelee telia.fi -osoitteessa vuorokauden ympäri. Kirjaudut vain sivustolle ensin mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksella. Kollegat auttavat kyllä laskun tulkinnassa ja kertovat mistä sinua oikein veloitetaan. Ja jos laskussa on jotain korjattavaa niin siitä voi aina tehdä myös reklamaation. 


Goyahkla
Morsettaja
  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 34 kommenttia
  • 7. maaliskuuta 2025

Hei minulla on puhelimessa 1 SIM kortti ja siihen kuuluu rajaton puheaika ja rajaton netti 200m jonka hinta on 18,20 e kk. Nyt luen ensimmäistä kertaa että SIM korttiin pitää ottaa netti erikseen? Hei tottakai minulla on +merkki edessä ja luulen tietäväni mistä hinta koostuu. Joo tilasin telialta tuon numero listan mihin olen soittanut kuluttaja asiamiehelle joka hoitaa tätä keissiä nyt. Voisitko ​@Merja_J neuvoa mistä/miksi pitäisi ottaa semmoinen SIM kortti jossa on pelkkä netti? Minä maksan netti liittymästä erikseen ja siihen kuuluu tuo Telia play palvelu ja Telian turvapaketit joka on minulla pöytä koneessa, läppärissä ja tabletissa.


--
Muokkaus katjane: pingattu käyttäjänimi


Katjane
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 829 kommenttia
  • 8. maaliskuuta 2025
Goyahkla kirjoitti:

Hei minulla on puhelimessa 1 SIM kortti ja siihen kuuluu rajaton puheaika ja rajaton netti 200m jonka hinta on 18,20 e kk. Nyt luen ensimmäistä kertaa että SIM korttiin pitää ottaa netti erikseen? Hei tottakai minulla on +merkki edessä ja luulen tietäväni mistä hinta koostuu. Joo tilasin telialta tuon numero listan mihin olen soittanut kuluttaja asiamiehelle joka hoitaa tätä keissiä nyt. Voisitko ​@Merja_J neuvoa mistä/miksi pitäisi ottaa semmoinen SIM kortti jossa on pelkkä netti? Minä maksan netti liittymästä erikseen ja siihen kuuluu tuo Telia play palvelu ja Telian turvapaketit joka on minulla pöytä koneessa, läppärissä ja tabletissa.
 

Nyt tässä tuli väärinkäsitys, eli sinulla on jo puhelinliittymässä rajaton puheaika sekä myös netti ja mitään muuta nettiä et siihen tarvitse. 
Millainen nettiliittymä sinulla on, johon kuuluu Telia Play -palvelu? Onko se siis mobiiliyhteys (modeemissa tai reitittimessä on sisällä sim-kortti) tai kiinteä nettiliittymä? Liittymän kuvaus näkyy myös laskulta. 

Täällä on hieman haasteellista antaa enää tämän enempää neuvoja tässä laskuasiassa kun emme pääse katsomaaan asiakastietojasi. Jos katsot nämä kaksi viimeisintä laskua jotka ovat summaltaan 51,26 € ja 40,35 € ja käyt laskut läpi aiemmin vinkkaamani ohjeiden mukaan, niin ehkä se selventäisi mitä laskuilla veloitetaan. Tässä vielä ohjeet matkapuhelinlaskun ja Yhteislaskun tulkintaan. 

​​


Goyahkla
Morsettaja
  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 34 kommenttia
  • 8. maaliskuuta 2025

Hei ja kiitos vastauksesta koska tätä asiaa ei osattu selvittää teidän chat palvelussa eikä Telian kaupassa. Niin otin yhteyttä kuluttaja asiamiehelle se osaa selvittää asiat oikein. Koska minulla on yksi telian numero ja yksi puhelin liittymä jonka hinta on 18,20e ei 40,35e. Ja minulla on valokuitu yhteys ja onneton Telian wifi reititin jos muistan oikein oisko 2018 mallia niitäkin Telia saisi antaa parempia ilmaiseksi kuten Ruotsissa.

Hyvää naistenpäivää!

 


Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 1418 kommenttia
  • 9. maaliskuuta 2025
Goyahkla kirjoitti:

Hei ja kiitos vastauksesta koska tätä asiaa ei osattu selvittää teidän chat palvelussa eikä Telian kaupassa. Niin otin yhteyttä kuluttaja asiamiehelle se osaa selvittää asiat oikein. Koska minulla on yksi telian numero ja yksi puhelin liittymä jonka hinta on 18,20e ei 40,35e. Ja minulla on valokuitu yhteys ja onneton Telian wifi reititin jos muistan oikein oisko 2018 mallia niitäkin Telia saisi antaa parempia ilmaiseksi kuten Ruotsissa.

Hyvää naistenpäivää!

 

Hyvä että otit yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, niin saat sieltä vastauksen laskutukseesi. Olen mykistynyt saamastasi kohtelusta asiakaspalvelun osalta, kuten kirjoitit aiemmin. Ymmärrän sinun ongelmaasi täysin, koska aina haluaa selvittää, mistä mikäkin lasku koostuu. On kyseessä sitten matkapuhelin- tai vaikka vakuutuslasku, niin sinulla on oikeus sen perään tiedustella. 

Meidän puolella kiinnittäisin huomiota asiakaspalvelun puoleen ja toivoisinkin, että tästä tekisit meille reklamaation. Näin saisimme asioista kiinni paremmin ja lisäkoulutusta niin laskujen tulkintaan kuten myös asiakaspalveluun.  

Täällä Yhteisön puolella hankaluuden tekee selvitysasioissa se, kun emme näe asiakastietojasi. 
Kiitos naistenpäivän muistamisesta! Mukavaa alkavaa kevättä sinulle! 


Goyahkla
Morsettaja
  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 34 kommenttia
  • 9. maaliskuuta 2025

Ei ole ensimmäinen kerta kun otan yhteyttä kuluttaja asiamiehelle katsoin vanhoja toimia Telian asiakaspalvelun kanssa 2022 ihmettelin miksi maksoin netti liittymästä joka oli ihan perus ja siihen kuului Telian TV ei muuta 107e? Ja tosiaan asiat selvisivät ja Telia maksoi minulle takaisin mutta asiakaspalvelu oli kohtaani hyvin nyrpeä koska vika ei ollut minun vaan näitten Telian myyntitykkien.


Goyahkla
Morsettaja
  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 34 kommenttia
  • 12. maaliskuuta 2025

Tämä keissiä on vielä kesken ilmoitan kun tämä Telian rahastus loppuu. Kyllä yli 60e kk maksavan 4g liittymän kohdalla saa tapella. Onko kenelläkään Telian asiakkaalla tämmöistä laskua?


Goyahkla
Morsettaja
  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 34 kommenttia
  • 13. maaliskuuta 2025

Hei kaikille sain Elisalta sähköpostia nyt 19.99kk ja se veloitetaan yhden kerran kk eikä tule mitään mielikuvitus laskuja päälle ja siihen päälle 100e lahjakortti K-Kauppaan.Telian asiakaspalvelussa chat Pontus kertoo että kyllä on normaalia maksaa 61,35e vaikka puhelimen laskua on minulla nyt 18.20


Vastaa