Saksan puolella moitteetta toiminut Mokkula (Huawei) löysi Sveitsin rajan jälkeen vain Sunrisen verkon, johon laite kirjautui, mutta joka ei antanut dataroamingia koko 28 tunnin vierailun aikana. Käynnistin uudelleen ainakin 10 kerta, eri verkkovaihtoehdoilla ja auto-toiminnoilla. Mutta tuloksetta.. Telian matkapuhelin kyllä kirjautui Swisscomin verkkoon, myös datakäyttöön, samoin Eilsan liittymäni. Otin chat-yhteyden Telian asiakaspalveluun. Siellä kuitenkin aluksi yritettiin muuttaa asiakasprofiiliani niin, että ottaisin vastaan tarjouksia. Kieltäydyin, ja sanoin, että osallistuminen 500 e:n palkintoarvontaan ei sekään kiinnosta. Sitten asiakaspalvelija halusi tietää, milloin mokkula on hankittu. Sanoin, että mokkula on toiminut Saksassa moitteetta, olen siellä ainakin kerran kuukaudessa, eikä siis ole kyse laitteen ongelmasta.. Mutta asiakaspalvelija siis halusi myydä uuden mokkulan. Itse kysymykseeni hän ei pystynyt vastaamaan, mutta viittasi hettisivujen help-asiioon ja help-palveluun. Mielestäni asiakkaan tulisi olla mahdollista saada lisämaksutta esim lista roaming-kumppaneista ja selvitystä Telian asemasta Sveitsin itäosan roaming-markkinoilla. Epäilen olisiko rahankäyttö Helppi-palveluun antanut ao tietoja. Heti rajan jälkeen mokkula liittyi Itävallan AT3-verkkoon, joka tarjosi dataroamingin. Telian nettisivuilla ei näytä olevan maakohtaisi roaming-mahdollisuuksien tietoja. Tuhlasin niukkaa aikaani St Gallenissa yhteydenottoon Telian asiakaspalveluun. Sen ensisijainen rooli näyttää olevan lisäpalvelujen myynti asiakkaille. Tapahtumasta jäi pännimään erityisesti chat-palvelun läpensä kaupallinen asenne.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.