Skip to main content
Ratkaistu

SIM-kortin aktivointi

  • 8. syyskuuta 2015
  • 6 kommenttia
  • 121 katselukertaa

Hei

 

Kuinka saan sim kortin aktivoitua kun asiakaspalvelu on kiinni

 

Ratkaisu jäseneltä olkitu

Hei, aktivointi ohje löytyy alla olevan linkin ohjeen loppuosasta

https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/sim-aktivointi

 

Uuden SIM-kortin käyttöönotto (aktivointi)

Jos olet tilannut SIM-kortin asiakaspalvelusta, voit ottaa uuden SIM-kortin käyttöön tekstiviestillä. Lähetä ensin vanhalla SIM-kortillasi tekstiviesti AKTIVOI liittymänumerosi numeroon 18100 (0 e). Esim. AKTIVOI 0401234567. Aktivointiviestin voi lähettää millä tahansa jo käytössä olevalla liittymällä. Viestiä ei voi lähettää uudella kortillasi. Saat aktivoinnista kuittausviestin puhelimeesi. Huom! Kortin aktivointi onnistuu vain kotimaassa

 

Toivottavasti sinulla on aktiivinen liittymä saatavilla jolla voit aktivoida liittymän. Toki autan jos sinulla ei ole aktiivista liittymää, ota yksityisviestillä yhteyttä.

 

--

Muokkaus TeroRe 20.1.2025: Päivitin linkin ajan tasalle

Katso alkuperäinen viesti

6 kommenttia

olkitu
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • 6960 kommenttia
  • Ratkaisu
  • 8. syyskuuta 2015

Hei, aktivointi ohje löytyy alla olevan linkin ohjeen loppuosasta

https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/sim-aktivointi

 

Uuden SIM-kortin käyttöönotto (aktivointi)

Jos olet tilannut SIM-kortin asiakaspalvelusta, voit ottaa uuden SIM-kortin käyttöön tekstiviestillä. Lähetä ensin vanhalla SIM-kortillasi tekstiviesti AKTIVOI liittymänumerosi numeroon 18100 (0 e). Esim. AKTIVOI 0401234567. Aktivointiviestin voi lähettää millä tahansa jo käytössä olevalla liittymällä. Viestiä ei voi lähettää uudella kortillasi. Saat aktivoinnista kuittausviestin puhelimeesi. Huom! Kortin aktivointi onnistuu vain kotimaassa

 

Toivottavasti sinulla on aktiivinen liittymä saatavilla jolla voit aktivoida liittymän. Toki autan jos sinulla ei ole aktiivista liittymää, ota yksityisviestillä yhteyttä.

 

--

Muokkaus TeroRe 20.1.2025: Päivitin linkin ajan tasalle


Purnipsi
Somettaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Somettaja
  • 6541 kommenttia
  • 8. syyskuuta 2015

@RikhardRiku kirjoitti:

Hei

 

Kuinka saan sim kortin aktivoitua kun asiakaspalvelu on kiinni

 


 

Ongelman ratkaisua helpottaisi, jos kertoisit millainen liittymä ja tuote on käytössäsi. Olkitun linkistä löytyykin ohjeet aktivointiin.

 

Jos kyseessä on operaattorin vaihto (numeronsiirto), on tuohon operaatioon annettu liittymää hankkiessa arvioitu aika, jolloin numero siirtyy uudelle operaattorille. Lähempänä ajankohtaa tästä ilmoitetaan esim. tekstiviestein tarkemmin. Numeronsiirron ajankohtaa ei voine muuttaa edes aspa.

 

Soneran Omilla Sivuilla tavoittaa aspan chatin välityksellä 24/7, jos tekstariaktivointi ei onnistu. Tunnuksen luomiseen tarvitaan vahva tunnistautuminen, eli tunnistautumien esim. verkkopankkitunnuksilla.


  • Uusi jäsen
  • 3 kommenttia
  • 10. joulukuuta 2015
Terve. Ostin uuden puhelimen ja sain mukaan uuden tyhjän nano sim kortin. Miten aktivoin kortin? Mielestäni myyjä ei rekisteröinyt sitä mihinkään vaan antoi nipusta uuden ja sanoi että rekisteröit sen kotona netissä.

olkitu
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • 6960 kommenttia
  • 10. joulukuuta 2015

Jos siihen ei ole mitään määritettyä niin kyllä sitten varmaan pitää soittaa aspaan...

https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/sim-aktivointi

Mutta tossahan ohjetta on... Kokeileppa :)

 

--

Muokkaus TeroRe 20.1.2025: Päivitin linkin ajan tasalle


  • Uusi jäsen
  • 3 kommenttia
  • 10. joulukuuta 2015

Pitää soitella, kiitoksia :).


TeroRe
Yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+4
  • Yhteisömanageri
  • 10389 kommenttia
  • 20. tammikuuta 2025

Saatiin Yhteisön palautekyselyyn palaute tähän ko. aiheeseen liittyen.

Muokkasin kahteen kommenttiin linkit ajan tasalle. Vaikka aihe on vanha niin tiedot ovat edelleen ihan oikein.

Muokkasin tämän vanhan aiheen kysymykseksi ja merkkasin sinne ratkaisun.


Vastaa