Skip to main content

Määräaikaisen sopimuksen irtisanominen

  • 13. lokakuuta 2020
  • 8 kommenttia
  • 586 katselukertaa

Mistä saa tiedon miten pitää toimia, että pääsee eroon määräaikaisesta sopimuksesta koskien Telian nettiä ja Telia tv:tä. Taloomme ostettiin kuituliittymä ja soitto Telian aspaan, jossa ilmoitettiin että tilaus on määräaikainen, ja sopimus voimasssa vielä vuoden!! Eikä voi irtisanoa. Onhan se kohtuutonta laittaa asiakas maksamaan vuosi netistä ja tv:stä jota ei käytä. Joku kohtuus pitäisi tässäkin olla.

 

Edit JoonasLam: tarkennettu hieman otsikkoa

HannaMarikaL
Telialainen

Moi  ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!

 

Määräaikainen sopimus sitoo meitä sekä asiakasta, ja tästä syystä johtuen irtisanominen ei ole mahdollista kesken sopimuskauden. Toisen palveluntarjoajan nettiyhteys ei estä meidän liittymän toimintaa, eli meidän nettiä ja TV-palveluita voi käyttää aivan normaalisti.

  • 15. lokakuuta 2020

@HannaMarikaL@  kirjoitti:

Moi  ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!

 

Määräaikainen sopimus sitoo meitä sekä asiakasta, ja tästä syystä johtuen irtisanominen ei ole mahdollista kesken sopimuskauden. Toisen palveluntarjoajan nettiyhteys ei estä meidän liittymän toimintaa, eli meidän nettiä ja TV-palveluita voi käyttää aivan normaalisti.

Mutta kuten maalaisjärkikin sanoo, eihän kukaan käytä tavallista nettiä enää jos taloon on asennettu kuituliittymä, jonka nopeus on huima verrattuna vanhaan liittymään. Joten tässä on kysymys enemmän Telian tahdosta palvella asiakkaita hyvin, tai vain aiheuttaa suurta suuttumusta turhalla rahastuksella.


ReOlivia
Telialainen
  • 15. lokakuuta 2020

@  kirjoitti:

@HannaMarikaL@  kirjoitti:

Moi  ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!

 

Määräaikainen sopimus sitoo meitä sekä asiakasta, ja tästä syystä johtuen irtisanominen ei ole mahdollista kesken sopimuskauden. Toisen palveluntarjoajan nettiyhteys ei estä meidän liittymän toimintaa, eli meidän nettiä ja TV-palveluita voi käyttää aivan normaalisti.

Mutta kuten maalaisjärkikin sanoo, eihän kukaan käytä tavallista nettiä enää jos taloon on asennettu kuituliittymä, jonka nopeus on huima verrattuna vanhaan liittymään. Joten tässä on kysymys enemmän Telian tahdosta palvella asiakkaita hyvin, tai vain aiheuttaa suurta suuttumusta turhalla rahastuksella.


Ymmärsin, että kuitusopimus on toisen operaattorin eikä meidän kautta? Sopimus on kuitenkin sitova puolin ja toisin, eli kun yhteys ja palvelut siellä toimii, niin toisen operaattorin toimet eivät valittettavasti vaikuta meidän kautta olevaan sopimukseen.


  • 16. lokakuuta 2020

@ReOlivia@  kirjoitti:

@  kirjoitti:

@HannaMarikaL@  kirjoitti:

Moi  ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!

 

Määräaikainen sopimus sitoo meitä sekä asiakasta, ja tästä syystä johtuen irtisanominen ei ole mahdollista kesken sopimuskauden. Toisen palveluntarjoajan nettiyhteys ei estä meidän liittymän toimintaa, eli meidän nettiä ja TV-palveluita voi käyttää aivan normaalisti.

Mutta kuten maalaisjärkikin sanoo, eihän kukaan käytä tavallista nettiä enää jos taloon on asennettu kuituliittymä, jonka nopeus on huima verrattuna vanhaan liittymään. Joten tässä on kysymys enemmän Telian tahdosta palvella asiakkaita hyvin, tai vain aiheuttaa suurta suuttumusta turhalla rahastuksella.


Ymmärsin, että kuitusopimus on toisen operaattorin eikä meidän kautta? Sopimus on kuitenkin sitova puolin ja toisin, eli kun yhteys ja palvelut siellä toimii, niin toisen operaattorin toimet eivät valittettavasti vaikuta meidän kautta olevaan sopimukseen.


Ennen aina suosittelin Teliaa kaikille tutuilleni, loistava palvelu oli aikanaan. Mutta enää ei voi kenellekään suositella. Palvelu on huonontunut ja maalaisjärkeä ei käytetä vaan halutaan vain rahastaa, muutenkin huonona aikana, jolloin monella rahat muutenkin tiukassa. 


MinnaLN
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • 16. lokakuuta 2020

@  kirjoitti:

Ennen aina suosittelin Teliaa kaikille tutuilleni, loistava palvelu oli aikanaan. Mutta enää ei voi kenellekään suositella. Palvelu on huonontunut ja maalaisjärkeä ei käytetä vaan halutaan vain rahastaa, muutenkin huonona aikana, jolloin monella rahat muutenkin tiukassa. 

Se, että taloyhtiösi on solminut sopimuksen valokuidusta toisen operaattorin kanssa ei oikeuta purkamaan sopimusta. Kun esimerkiksi laajakaistan kohdalla tehdään määräaikainen sopimus, välttyy yleensä avausmaksusta ja kuukausimaksut ovat pienempiä. Ymmärrän harmistuksen, mutta me noudatamme määräaikaisen sopimuksen sanelemia ehtoja, joita myös muut palveluntarjoajat noudattavat.


Baron
Savumerkittäjä
  • Savumerkittäjä
  • 16. lokakuuta 2020

Sopimuksia tekee ihmiset, vaikka välillä tuntuu, että robotit vain noudattaa jotain kaavaa. 

Jos maalaisjärkeä tässä tapauksessa käytetään, niin kaikki tulevat vastaan. Sopimuksesta voi ostaa itsensä vapaaksi, kun ihmiset osoittavat myötätuntoa. Asiakas voisi maksaa osittaisen korvauksen ja irtaantua ainakin Telian laajakaistasta. 


Baron
Savumerkittäjä
  • Savumerkittäjä
  • 4. marraskuuta 2020

@Baron@  kirjoitti:

Sopimuksia tekee ihmiset, vaikka välillä tuntuu, että robotit vain noudattaa jotain kaavaa. 

Jos maalaisjärkeä tässä tapauksessa käytetään, niin kaikki tulevat vastaan. Sopimuksesta voi ostaa itsensä vapaaksi, kun ihmiset osoittavat myötätuntoa. Asiakas voisi maksaa osittaisen korvauksen ja irtaantua ainakin Telian laajakaistasta. 


Jälleen kerran Telia reagoi vaikenemalla. Thumb down. 


HannaMarikaL
Telialainen

@Baron@  kirjoitti:

Sopimuksia tekee ihmiset, vaikka välillä tuntuu, että robotit vain noudattaa jotain kaavaa. 

Jos maalaisjärkeä tässä tapauksessa käytetään, niin kaikki tulevat vastaan. Sopimuksesta voi ostaa itsensä vapaaksi, kun ihmiset osoittavat myötätuntoa. Asiakas voisi maksaa osittaisen korvauksen ja irtaantua ainakin Telian laajakaistasta. 


On totta, että määräaikainen sopimus on mahdollista purkaa kesken sopimuskauden, mutta tällöin maksettavaksi tulee koko sopimuskauden jäljellä olevat kuukaudet. Eli kesken määräajan irtisanotusta sopimuksesta lähtee loppulasku ja loppulaskulla veloitetaan kerralla kaikki jäljellä olevat kuukaudet.


Vastaa