Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64839
Kirjoituksia 176345

e-laskun tilaaminen ei onnistu



Highlighted

e-laskun tilaaminen ei onnistu

Uusi keskustelija
Viestejä 8 kpl

e-laskun tilaaminen ei onnistu

1/21

Olen yrittänyt about 20 kertaa tilata verkkopankissa e-laskun Telialta, mutta ei onnistu. Vaikka syötän vaaditut laskun yksilöimistiedot ym. niin ei onnistu. Olen chatissa kysynyt neuvoa, mutta siellä ei osata auttaa, sanottiin vaan että ota yhteys pankkiin. Kysyin sitten pankista, mutta sieltä vastattiin, että ota yhteys laksuttajaan. Mitä siis tehdä kun kumpikaan ei kykene ratkaisemaan ongelmaa?

Vastaa
0 tykkäystä
20 vastausta
Highlighted

Lady
Lady
Viestejä 3 444 kpl

2/21

Hei @Routtu!

Näillä ohjeilla pitäisi kyllä e-laskun tilaus onnistua, kun toimii täsmällisesti kyseisen laskun suhteen. Eri laskuissa vaaditaan hieman erilaisia tietoja ja voi hieman kestää jos tilaus sattuu lähelle uuden laskun muodostusta. https://www.telia.fi/asiakastuki/laskutus-ja-asiakkuus/laskutus/e-lasku

Vastaa
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 1 kpl

3/21

Sama täällä, joka kuukausi tulee yritettyä uudelleen, mutta aina lasku kilahtaa sähköpostiin. Kaikki muut mahdolliset laskut on e-laskuna, joten rasittavaa tämän yhden takia aina kikkailla ja yrittää muistaa onko se maksettu vai ei. 

 

Asiakaspalvelu laittaa joka kerta tuota samaa linkkiä, mistä ei ole mitään apua. Vika on jossain muualla, jos kymmenen kertaa koettaa toimia tuon ohjeen mukaan, mutta lasku ei silti lähte toimimaan. Satun olemaan töissä eräässä pankissa ja sinne on tullut kasapäin asiakkaita Telia laskujen kanssa kertomaan kuinka ne eivät toimi suoramaksuna, eivät myöskään sen jälkeen kun ne pankissa tehdään uudelleen. 

 

Itselläni tässä taitaa olla vihdoin sopiva hetki vaihtaa tämä ylihintainen liittymä Elisalle/DNA:lle..

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Lady
Lady
Viestejä 3 444 kpl

4/21

@KEURUUNPALLO kirjoitti:

Sama täällä, joka kuukausi tulee yritettyä uudelleen, mutta aina lasku kilahtaa sähköpostiin. Kaikki muut mahdolliset laskut on e-laskuna, joten rasittavaa tämän yhden takia aina kikkailla ja yrittää muistaa onko se maksettu vai ei. 

 

Asiakaspalvelu laittaa joka kerta tuota samaa linkkiä, mistä ei ole mitään apua. Vika on jossain muualla, jos kymmenen kertaa koettaa toimia tuon ohjeen mukaan, mutta lasku ei silti lähte toimimaan. Satun olemaan töissä eräässä pankissa ja sinne on tullut kasapäin asiakkaita Telia laskujen kanssa kertomaan kuinka ne eivät toimi suoramaksuna, eivät myöskään sen jälkeen kun ne pankissa tehdään uudelleen. 

 

Itselläni tässä taitaa olla vihdoin sopiva hetki vaihtaa tämä ylihintainen liittymä Elisalle/DNA:lle..


Osuuspankkiin on kyllä onnistunut e-laskun tilaus noiden ohjeiden mukaan ja kaikkein helpointa on ollut siirtää joku lasku e-laskuksi kun sen on pankin sivuilla maksanut ja siihen tulee ehdotus siirrä e-laskuksi.

Jos e-laskun tilaus osuu lähelle laskutuskauden vaihtumista, niin silloin on ollut vähän viivettä. Eri pankkien sivuillakin pitäisi olla ohjeita e-laskun tilaamiseen, mutta olisiko aiemmin ollut vaikeuksia Danske Bankin kanssa muistelisin 🤔 

Elisalla aikoinaan sai laskun vain sähköpostiin (tai eivät muuta edes ehdottaneet), miten lienee nykyään?

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Herrasmies
Herrasmies
Viestejä 2 068 kpl

5/21

@kiisseli67 kirjoitti:

@KEURUUNPALLO kirjoitti:

Sama täällä, joka kuukausi tulee yritettyä uudelleen, mutta aina lasku kilahtaa sähköpostiin. Kaikki muut mahdolliset laskut on e-laskuna, joten rasittavaa tämän yhden takia aina kikkailla ja yrittää muistaa onko se maksettu vai ei. 

 

Asiakaspalvelu laittaa joka kerta tuota samaa linkkiä, mistä ei ole mitään apua. Vika on jossain muualla, jos kymmenen kertaa koettaa toimia tuon ohjeen mukaan, mutta lasku ei silti lähte toimimaan. Satun olemaan töissä eräässä pankissa ja sinne on tullut kasapäin asiakkaita Telia laskujen kanssa kertomaan kuinka ne eivät toimi suoramaksuna, eivät myöskään sen jälkeen kun ne pankissa tehdään uudelleen. 

 

Itselläni tässä taitaa olla vihdoin sopiva hetki vaihtaa tämä ylihintainen liittymä Elisalle/DNA:lle..


Osuuspankkiin on kyllä onnistunut e-laskun tilaus noiden ohjeiden mukaan ja kaikkein helpointa on ollut siirtää joku lasku e-laskuksi kun sen on pankin sivuilla maksanut ja siihen tulee ehdotus siirrä e-laskuksi.

Jos e-laskun tilaus osuu lähelle laskutuskauden vaihtumista, niin silloin on ollut vähän viivettä. Eri pankkien sivuillakin pitäisi olla ohjeita e-laskun tilaamiseen, mutta olisiko aiemmin ollut vaikeuksia Danske Bankin kanssa muistelisin 🤔 

Elisalla aikoinaan sai laskun vain sähköpostiin (tai eivät muuta edes ehdottaneet), miten lienee nykyään?


Totta! Ainakin Osuuspankin kanssa ei ole ollut koskaan ongelmia e-laskutuksen kytkennässä tai poistamisessa Hymiö Onnellinen

Vastaa
Highlighted

Kunniajäsen
Viestejä 1 363 kpl

6/21

@Sekunti kirjoitti:

Totta! Ainakin Osuuspankin kanssa ei ole ollut koskaan ongelmia e-laskutuksen kytkennässä tai poistamisessa Hymiö Onnellinen

Myöskään Nordean asiakkaana en ole koskaan törmännyt ongelmiin e-laskun tilauksen suhteen.. 🙂

Vastaa
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 8 kpl

7/21

Mulla on kyllä ihan eri kokemus. Olen juurikin Osuuspankin verkkopankissa tätä yrittänyt lukuisia lukuisia kertoja ja NIMENOMAAN niin, että vasta laskun maksamisen jälkeen olen painanut linkkiä "muuta e-laskuksi", mutta koskaan se ei ole onnistunut. Olen yrittänyt eri yksilöimistietoja eikä mikään toimi. Alkaa vähitellen kyllästyttää kun kaikkialla muualla tämä toimii ja Telialta ei saa toimivia ohjeita.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Ex-telialainen
Viestejä 1 346 kpl

8/21

@Routtu kyllä kytkennän pitäisi onnistua ohjeiden mukaan ihan näppärästi. 
Tarkistatko vielä, että sulla ei roiku siellä E-laskuissa jotain vanhaa epäonnistunutta kytkentää meidän laskuille, joka mahdollisesti voisi haitata tuota? 
Kun pyrit laskua kytkemään E-laskuksi, onnistuuko se näennäisesti pankissasi vai saatko esimerkiksi jonkinlaisen virheilmoituksen? 

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 15 kpl

9/21

Ei kannata valittaa, ettei laskua saa siirrettyä e-laskuksi.

Minä olisin tyytyväinen, jos lasku tulisi jossain normaalimuodossa, eikä karhukirjeenä.

Viime kuun alussa tuli karhu laskusta, jota en ole nähnytkään. Kun soitin ASPA:an, sieltä luvattiin lähettää seuraavakin lasku saman tien sähköpostilla. Eipä ole näkynyt. Ilmeisesti sieltä tulee seuraavaksi taas karhu.

 

Sanoisin muuten sopimukset irti, mutta talon kuitu on Telian. Jos siihen haluaisi jonkun muun ISP:n, nopeus putoaisi kymmenesosaan. Toista sopparia en voi muista syistä katkaista.

 

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 943 kpl

10/21

@mistofeles Onko sulla sähköpostilasku tilattuna vai pitäisikö laskut tulla normi postin mukana? Jos laskut pääsääntöisesti pitäisi tulla sähköpostiin, kannattaa vilasta roskapostikansio ettei laskut ole siellä. Varsinkin gmaililla on ollut tapana heittää meidän posteja roskapostiksi. Eli sitä suosittelen kurkkaamaan nyt ihan ensiksi. Myös Minun Telia -sovellus kannattaa ladata puhelimeen. Sieltä on näppärä tarkistaa onko laskuja avoimena vai ei. Sovelluksesta löydät lisätietoja täältä.

Vastaa
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.