Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Routtu
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

e-laskun tilaaminen ei onnistu

Olen yrittänyt about 20 kertaa tilata verkkopankissa e-laskun Telialta, mutta ei onnistu. Vaikka syötän vaaditut laskun yksilöimistiedot ym. niin ei onnistu. Olen chatissa kysynyt neuvoa, mutta siellä ei osata auttaa, sanottiin vaan että ota yhteys pankkiin. Kysyin sitten pankista, mutta sieltä vastattiin, että ota yhteys laksuttajaan. Mitä siis tehdä kun kumpikaan ei kykene ratkaisemaan ongelmaa?

20 vastausta
kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2408 custom-general.kudos
  • 3716 custom-general.replies
  • 333 custom-general.solutions

Hei @Routtu!

Näillä ohjeilla pitäisi kyllä e-laskun tilaus onnistua, kun toimii täsmällisesti kyseisen laskun suhteen. Eri laskuissa vaaditaan hieman erilaisia tietoja ja voi hieman kestää jos tilaus sattuu lähelle uuden laskun muodostusta. https://www.telia.fi/asiakastuki/laskutus-ja-asiakkuus/laskutus/e-lasku

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
KEURUUNPALLO
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Sama täällä, joka kuukausi tulee yritettyä uudelleen, mutta aina lasku kilahtaa sähköpostiin. Kaikki muut mahdolliset laskut on e-laskuna, joten rasittavaa tämän yhden takia aina kikkailla ja yrittää muistaa onko se maksettu vai ei. 

 

Asiakaspalvelu laittaa joka kerta tuota samaa linkkiä, mistä ei ole mitään apua. Vika on jossain muualla, jos kymmenen kertaa koettaa toimia tuon ohjeen mukaan, mutta lasku ei silti lähte toimimaan. Satun olemaan töissä eräässä pankissa ja sinne on tullut kasapäin asiakkaita Telia laskujen kanssa kertomaan kuinka ne eivät toimi suoramaksuna, eivät myöskään sen jälkeen kun ne pankissa tehdään uudelleen. 

 

Itselläni tässä taitaa olla vihdoin sopiva hetki vaihtaa tämä ylihintainen liittymä Elisalle/DNA:lle..

kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2408 custom-general.kudos
  • 3716 custom-general.replies
  • 333 custom-general.solutions


@KEURUUNPALLO kirjoitti:

Sama täällä, joka kuukausi tulee yritettyä uudelleen, mutta aina lasku kilahtaa sähköpostiin. Kaikki muut mahdolliset laskut on e-laskuna, joten rasittavaa tämän yhden takia aina kikkailla ja yrittää muistaa onko se maksettu vai ei. 

 

Asiakaspalvelu laittaa joka kerta tuota samaa linkkiä, mistä ei ole mitään apua. Vika on jossain muualla, jos kymmenen kertaa koettaa toimia tuon ohjeen mukaan, mutta lasku ei silti lähte toimimaan. Satun olemaan töissä eräässä pankissa ja sinne on tullut kasapäin asiakkaita Telia laskujen kanssa kertomaan kuinka ne eivät toimi suoramaksuna, eivät myöskään sen jälkeen kun ne pankissa tehdään uudelleen. 

 

Itselläni tässä taitaa olla vihdoin sopiva hetki vaihtaa tämä ylihintainen liittymä Elisalle/DNA:lle..


Osuuspankkiin on kyllä onnistunut e-laskun tilaus noiden ohjeiden mukaan ja kaikkein helpointa on ollut siirtää joku lasku e-laskuksi kun sen on pankin sivuilla maksanut ja siihen tulee ehdotus siirrä e-laskuksi.

Jos e-laskun tilaus osuu lähelle laskutuskauden vaihtumista, niin silloin on ollut vähän viivettä. Eri pankkien sivuillakin pitäisi olla ohjeita e-laskun tilaamiseen, mutta olisiko aiemmin ollut vaikeuksia Danske Bankin kanssa muistelisin 🤔 

Elisalla aikoinaan sai laskun vain sähköpostiin (tai eivät muuta edes ehdottaneet), miten lienee nykyään?

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1745 custom-general.kudos
  • 2225 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions


@kiisseli67 kirjoitti:

@KEURUUNPALLO kirjoitti:

Sama täällä, joka kuukausi tulee yritettyä uudelleen, mutta aina lasku kilahtaa sähköpostiin. Kaikki muut mahdolliset laskut on e-laskuna, joten rasittavaa tämän yhden takia aina kikkailla ja yrittää muistaa onko se maksettu vai ei. 

 

Asiakaspalvelu laittaa joka kerta tuota samaa linkkiä, mistä ei ole mitään apua. Vika on jossain muualla, jos kymmenen kertaa koettaa toimia tuon ohjeen mukaan, mutta lasku ei silti lähte toimimaan. Satun olemaan töissä eräässä pankissa ja sinne on tullut kasapäin asiakkaita Telia laskujen kanssa kertomaan kuinka ne eivät toimi suoramaksuna, eivät myöskään sen jälkeen kun ne pankissa tehdään uudelleen. 

 

Itselläni tässä taitaa olla vihdoin sopiva hetki vaihtaa tämä ylihintainen liittymä Elisalle/DNA:lle..


Osuuspankkiin on kyllä onnistunut e-laskun tilaus noiden ohjeiden mukaan ja kaikkein helpointa on ollut siirtää joku lasku e-laskuksi kun sen on pankin sivuilla maksanut ja siihen tulee ehdotus siirrä e-laskuksi.

Jos e-laskun tilaus osuu lähelle laskutuskauden vaihtumista, niin silloin on ollut vähän viivettä. Eri pankkien sivuillakin pitäisi olla ohjeita e-laskun tilaamiseen, mutta olisiko aiemmin ollut vaikeuksia Danske Bankin kanssa muistelisin 🤔 

Elisalla aikoinaan sai laskun vain sähköpostiin (tai eivät muuta edes ehdottaneet), miten lienee nykyään?


Totta! Ainakin Osuuspankin kanssa ei ole ollut koskaan ongelmia e-laskutuksen kytkennässä tai poistamisessa Hymiö Onnellinen

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
tilasto
Kunniajäsen
  • 1083 custom-general.kudos
  • 1363 custom-general.replies
  • 101 custom-general.solutions


@Sekunti kirjoitti:

Totta! Ainakin Osuuspankin kanssa ei ole ollut koskaan ongelmia e-laskutuksen kytkennässä tai poistamisessa Hymiö Onnellinen

Myöskään Nordean asiakkaana en ole koskaan törmännyt ongelmiin e-laskun tilauksen suhteen.. 🙂

eth1.fi

Kaikki oikeudet pidätetään
All rights reserved

Routtu
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Mulla on kyllä ihan eri kokemus. Olen juurikin Osuuspankin verkkopankissa tätä yrittänyt lukuisia lukuisia kertoja ja NIMENOMAAN niin, että vasta laskun maksamisen jälkeen olen painanut linkkiä "muuta e-laskuksi", mutta koskaan se ei ole onnistunut. Olen yrittänyt eri yksilöimistietoja eikä mikään toimi. Alkaa vähitellen kyllästyttää kun kaikkialla muualla tämä toimii ja Telialta ei saa toimivia ohjeita.

RaMaria
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 483 custom-general.kudos
  • 1346 custom-general.replies
  • 100 custom-general.solutions

@Routtu kyllä kytkennän pitäisi onnistua ohjeiden mukaan ihan näppärästi. 
Tarkistatko vielä, että sulla ei roiku siellä E-laskuissa jotain vanhaa epäonnistunutta kytkentää meidän laskuille, joka mahdollisesti voisi haitata tuota? 
Kun pyrit laskua kytkemään E-laskuksi, onnistuuko se näennäisesti pankissasi vai saatko esimerkiksi jonkinlaisen virheilmoituksen? 

Paina peukkua jos tykkäsit vastauksesta!

mistofeles
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 15 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ei kannata valittaa, ettei laskua saa siirrettyä e-laskuksi.

Minä olisin tyytyväinen, jos lasku tulisi jossain normaalimuodossa, eikä karhukirjeenä.

Viime kuun alussa tuli karhu laskusta, jota en ole nähnytkään. Kun soitin ASPA:an, sieltä luvattiin lähettää seuraavakin lasku saman tien sähköpostilla. Eipä ole näkynyt. Ilmeisesti sieltä tulee seuraavaksi taas karhu.

 

Sanoisin muuten sopimukset irti, mutta talon kuitu on Telian. Jos siihen haluaisi jonkun muun ISP:n, nopeus putoaisi kymmenesosaan. Toista sopparia en voi muista syistä katkaista.

 

Merja_J
Moderaattori
Moderaattori
  • 808 custom-general.kudos
  • 1080 custom-general.replies
  • 73 custom-general.solutions

@mistofeles Onko sulla sähköpostilasku tilattuna vai pitäisikö laskut tulla normi postin mukana? Jos laskut pääsääntöisesti pitäisi tulla sähköpostiin, kannattaa vilasta roskapostikansio ettei laskut ole siellä. Varsinkin gmaililla on ollut tapana heittää meidän posteja roskapostiksi. Eli sitä suosittelen kurkkaamaan nyt ihan ensiksi. Myös Minun Telia -sovellus kannattaa ladata puhelimeen. Sieltä on näppärä tarkistaa onko laskuja avoimena vai ei. Sovelluksesta löydät lisätietoja täältä.

| Telia Yhteisön moderaattori | Apple iPhone 12 | Apple Watch SE | C More