Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
ajn85
Kommentaattori
  • 38 custom-general.kudos
  • 88 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

omat sivut ja laskut

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ensinnäkin kiitokset Soneralle erinomaisesta palveluportaalista, Omista Sivuista! Tämä kulkee valovuosia parin muun nimeltämainitsemattoman tahon portaaleja edellä. 

 

Haluan antaa palautetta laskutusosiosta, joka sinänsä on hyvä mutta ainakin omalla kohdallani toimii hieman harhaanjohtavasti. Minulle tulee laskuja kahdesta eri sopimuksesta eri laskutusrytmeillä, molemmat ovat kuitenkin sähköisiä laskuja. 

 

Nyt esimerkiksi minulla on tilanne että palvelun A maksamattoman laskun eräpäivä on aa.7.2015. Palvelun B laskun olen juuri maksanut joten sille ei ole vielä tehty uutta laskua (tuleva eräpäivä on bb.8.2015). Kun kirjaudun Omille Sivuille, niin palvelu kertoo ystävällisesti että "Seuraavan laskusi eräpäivä on bb.8.2015" - eli laskun jota ei vielä edes ole tehty. Tästä voisi äkkiä erehtyä luulemaan että kaikki laskut on maksettu - asia ei kuitenkaan ole näin. Jos huomaa asian tarkistaa laskutussivulta niin sielläpäs onkin näkyvillä tämä maksamaton lasku, jonka eräpäivä on aa.7.2015. Tuolla ei kuitenkaan ole mitään viitettä laskusta, jonka eräpäivä on bb.8.2015.

 

Tutkin asiaa hieman tarkemmin ja todellisuudessa käy seuraavasti: 1) Etusivulla näkyy muutaman millisekunnin ajan tämä aa.7.2015 eräpäivämuistutus ("Sinulla on maksamattomia laskuja"), mutta tämä korvautuukin heti perään päälle liukuvalla harmaalla palkilla joka kertoo bb.8.2015 eräpäivästä. Ei varmaankaan ole tarkoitus toimia näin? Joskus nämä ristiriitaiset ilmoitukset ovat näkyneet myös allekkain, mutta nykyään menevät ilmeisesti sitten päällekkäin ainakin minun koneellani.

 

Käytän Safaria (8.0.7).

 

Lisäksi toisesta laskusta tulee sähköpostiilmoituksia ja toisesta ei, vaikka toimitustapa on sama. Miksi näin? Tämä ilmoitusten epäsatunnaisuus on omiaan lisäämään muutenkin epäselvyyttä laskutusrytmistä.

 

Sinänsä nämä ovat pieniä asioita ja tuntuu hieman turhalta valittaa näistä. Jokainen näistä yksistään on aika mitätön asia, mutta minulla nämä yhdessä luovat sellaisen jatkuvan tarpeen käydä tarkistamassa Omilta Sivuilta että olisikohan siellä jotakin maksettavaa. Sähköisten palveluiden ei liene tarkoitus johtaa tällaiseen toimintatapaan Hymiö Onnellinen

 

Olisikohan muuten näitä erillisiä laskuja mahdollista saada yhdelle lapulle - tilausta tehdessä olen aina näin pyytänyt tehtävän mutta näin ei ole vielä tapahtunut Hymiö Onnellinen

10 vastausta
MiaSL
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 113 custom-general.kudos
  • 734 custom-general.replies
  • 49 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

No johan nyt! Tarkistetaas vielä asiaa, laita tuonne Faceen meille privaviestillä laskun numero, ja taustaa asiasta, tutkitaan mikä siellä oikein mättää.

Pongasitko hyvän viestin --> klikkaa "Tykkää"
Saitko avun probleemaasi --> klikkaa "Hyväksy ratkaisuksi"
Omilla Sivuilla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7