Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 62320
Kirjoituksia 170283

Internet-yhteys ei toimi



Highlighted
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎01-04-2020
Kirjoituksia: 1
1/2

Internet-yhteys ei toimi

Muuton yhteydessä (tammikuussa) tilattu laajakaista ei ole toiminut kertaakaan. Reitittimen (malli technicolor TG799vac) status-valo palaa punaisena ja broadband-valo vilkkuu vihreänä. Eli reititin ei saa ilmeisesti yhteyttä verkkoon. Läppäri ja puhelin kyllä yhdistävät siihen wifin ja ethernet-kaapelin kautta, mutta ilmoittavat että internet-yhteyttä ei ole. Kodissani on Laajakaista Valokuitu / VDSL2 -liittymä, jota ymmärtääkseni kyseisen reitittimen pitäisi tukea. Olen kokeillu kaikki telian sivuilla mainitut korjausohjeet, ostanut uuden puhelinpistokkeen ja kaapelin, kokeillut kaikkia pistorasioita, resetoinut ja käynnistänyt reitittimen uudelleen useita kertoja. Silti sama virsi. Mikäköhän neuvoksi? Ei viitsisi turhaan lähteä moddemikaupoille, kun tuo nykyinen toimi vielä edellisessä asunnossa ilman ongelmia.

0 tykkäystä
1 vastaus
Highlighted
Telialainen
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 653
2/2

Vs: Internet-yhteys ei toimi


@janppa_krisu  kirjoitti:

Muuton yhteydessä (tammikuussa) tilattu laajakaista ei ole toiminut kertaakaan. Reitittimen (malli technicolor TG799vac) status-valo palaa punaisena ja broadband-valo vilkkuu vihreänä. Eli reititin ei saa ilmeisesti yhteyttä verkkoon. Läppäri ja puhelin kyllä yhdistävät siihen wifin ja ethernet-kaapelin kautta, mutta ilmoittavat että internet-yhteyttä ei ole. Kodissani on Laajakaista Valokuitu / VDSL2 -liittymä, jota ymmärtääkseni kyseisen reitittimen pitäisi tukea. Olen kokeillu kaikki telian sivuilla mainitut korjausohjeet, ostanut uuden puhelinpistokkeen ja kaapelin, kokeillut kaikkia pistorasioita, resetoinut ja käynnistänyt reitittimen uudelleen useita kertoja. Silti sama virsi. Mikäköhän neuvoksi? Ei viitsisi turhaan lähteä moddemikaupoille, kun tuo nykyinen toimi vielä edellisessä asunnossa ilman ongelmia.


Kaikki mahdollinen on tosiaan kokeiltu kohdallasi laitepuolelta, ja oletko kytkenyt kaapelin dsl-porttiin modeemissa (kyseessä VDSL2-kohde, mikäli oikein ymmärsin). Jos kytkentä on oikein, niin suosittelen soittamaan meille Häiriöilmoitusten puolelle (puh. 020 690 400 mpm/pvm), kun vaikuttaisi sille ettei kytkentä ole asennettu vielä seinäpistokkeeseen asti. 

0 tykkäystä