Minulla on käytössä Telian kautta tilattu Zyxel-reititin, joka on tähän mennessä toiminut hyvin, mutta tietokoneessa netti lakkasi yhtäkkiä toimimasta pari päivää sitten. Netti toimii reitittimen kautta kuitenkin esim. puhelimessa, ja onnistuin eilen vielä jakamaan puhelimesta netin tietokoneeseen, mutta nyt sekään ei toimi. Olen tarkistanut tietokoneen ip-asetukset ja verkkosovittimen, eikä niissä näyttäisi olevan vikaa. Olen myös käynnistänyt uudelleen tietokoneen ja reitittimen useita kertoja, sekä myös resetoinut reitittimen.
Ethernet-kaapelilla yhteys toimii siis.
Vika näyttäisi siis olevan tietokoneessa, mutta en keksi mitään, mitä voisin enää kokeilla. Windowsin vianmääritys ei ole tuottanut tulosta myöskään.
Tietokone siis yhdistää reitittimeen, mutta yhteyttä ei ole.