Mistä löytyy Telia TV digiboksin aktivointitunnus?

  • 10 September 2020
  • 6 kommenttia
  • 790 katselukertaa

Lähetetty mukamas mailitse, mutta ei sitä vain löydy. Olen tässä vaihtanyt salasanoja jne, mutta millään ei mitään vaikutusta.


 


Edit HannaMarikaL: Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi


6 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Moikka @Kontturi1 ja tervetuloa Yhteisöön!


 


Telia TV:n digiboksin aktivointitunnus lähetetään sähköpostiin ja se tulee erillisenä viestinä. Oletko tarkistanut, ettei ole mennyt esimerkiksi roskapostiin? Pääset katsomaan aktivointitunnuksen myös kirjautumalla Minun Teliaan. Kun olet kirjautunut, klikkaa nimikirjaimia > Kirjautuneena Minun Teliaan > Minun Telia TV -tilini > Hallinnoi > Sen jälkeen avautuu sivu, missä näkyy nykyinen liittymäsi ja sieltä otsikon "Arkistointitilin numero" alta löytyy tuo aktivointitunnus. 


@HannaMarikaL@  kirjoitti:

Moikka @Kontturi1 ja tervetuloa Yhteisöön!

 

Telia TV:n digiboksin aktivointitunnus lähetetään sähköpostiin ja se tulee erillisenä viestinä. Oletko tarkistanut, ettei ole mennyt esimerkiksi roskapostiin? Pääset katsomaan aktivointitunnuksen myös kirjautumalla Minun Teliaan. Kun olet kirjautunut, klikkaa nimikirjaimia > Kirjautuneena Minun Teliaan > Minun Telia TV -tilini > Hallinnoi > Sen jälkeen avautuu sivu, missä näkyy nykyinen liittymäsi ja sieltä otsikon "Arkistointitilin numero" alta löytyy tuo aktivointitunnus. 


Moikka! Ei mulla ainakaan Hallinnoi-valikossa tai muuallakaan Minun Telia TV:n valikoissa näy tuollaista kohtaa kuin "Arkistointitilin numero". Täälläkin siis aktivointitunnus hukassa. Olen säilyttänyt myös kaikki Telian meilit, mutta ei ainakaan haulla "aktivointitunnus" löydy yhtään tulosta. Katsoin myös meilit, joissa oli tunnuksia, mutta ei niistä löytynyt juuri aktivointitunnusta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@Teemu830@  kirjoitti:




Moikka! Ei mulla ainakaan Hallinnoi-valikossa tai muuallakaan Minun Telia TV:n valikoissa näy tuollaista kohtaa kuin "Arkistointitilin numero". Täälläkin siis aktivointitunnus hukassa. Olen säilyttänyt myös kaikki Telian meilit, mutta ei ainakaan haulla "aktivointitunnus" löydy yhtään tulosta. Katsoin myös meilit, joissa oli tunnuksia, mutta ei niistä löytynyt juuri aktivointitunnusta.




Luulenpa että tuossa aiemmassa viestissä on käynyt kirjoitusvirhe ja siinä pitäisi lukea Aktivointitunnus tai Käyttäjätunnus. Eli jos sinulla on Telia TV digiboksi niin silloin tarvitset käyttäjätunnuksen. Jos taas Telia TV digiboksi laajakaistalla niin se on aktivointitunnus -nimellä.

Ja se löytyy kun kirjaudut telia.fi -> Minun Telia -> Liittymäni ja palveluni -> Telia TV kohdasta Minun TV-Tilini ja hallinnoi -> valitse tili -> Hallinnoi -> Sitten kohdasta Nykyinen liittymäsi (vasemmalla) -> aktivointitunnus tai käyttäjätunnus. 

Tässä vielä kuva missä kohtaa tuo aktivointitunnus tai käyttäjätunnus pitäisi lukea. Minulla siinä lukee nyt "asiakastilin numero" koska on eri palvelu käytössä. 


 



 


Löytyykö tuollaista kohtaa?


@Merja_J@  kirjoitti:

@Teemu830@  kirjoitti:


Moikka! Ei mulla ainakaan Hallinnoi-valikossa tai muuallakaan Minun Telia TV:n valikoissa näy tuollaista kohtaa kuin "Arkistointitilin numero". Täälläkin siis aktivointitunnus hukassa. Olen säilyttänyt myös kaikki Telian meilit, mutta ei ainakaan haulla "aktivointitunnus" löydy yhtään tulosta. Katsoin myös meilit, joissa oli tunnuksia, mutta ei niistä löytynyt juuri aktivointitunnusta.


Luulenpa että tuossa aiemmassa viestissä on käynyt kirjoitusvirhe ja siinä pitäisi lukea Aktivointitunnus tai Käyttäjätunnus. Eli jos sinulla on Telia TV digiboksi niin silloin tarvitset käyttäjätunnuksen. Jos taas Telia TV digiboksi laajakaistalla niin se on aktivointitunnus -nimellä.

Ja se löytyy kun kirjaudut telia.fi -> Minun Telia -> Liittymäni ja palveluni -> Telia TV kohdasta Minun TV-Tilini ja hallinnoi -> valitse tili -> Hallinnoi -> Sitten kohdasta Nykyinen liittymäsi (vasemmalla) -> aktivointitunnus tai käyttäjätunnus. 

Tässä vielä kuva missä kohtaa tuo aktivointitunnus tai käyttäjätunnus pitäisi lukea. Minulla siinä lukee nyt "asiakastilin numero" koska on eri palvelu käytössä. 

 

 

Löytyykö tuollaista kohtaa?


Vastaus on täyttä soopaa, ei löydy tuollaista kohtaa. Sen sijaan yritetään harhauttaa tilaamaan lisää palveluita.

 

Miksi tuon aktivointitunnuksen antaminen on noin vaikeaa? Olen samassa tilanteessa, jossa tunnusta ei ole lähetetty (varmuudella), eikä sitä saa mistään esitetystä paikoista.

 

Telia järjestelmien sekavuus ja vaikeakäyttöisyys on jokseenkin käsittämätöntä.

Laitoin viestin ongelmasta chattiin, josta antoivat tunnukset parissa minuutissa. Palvelu oli hyvää ja asiallista.


 


Viestiketjun alussa neuvoja antaneen @HannaMarikaL kannattaa ensin tutustua järjestelmään, ja sitten vasta jatkossa antaa PAIKKANSA PITÄVIÄ OHJEITA. 


 


Edit MinnaLN: lisätty tägitys.


 


 



@EkArMa@  kirjoitti:

Laitoin viestin ongelmasta chattiin, josta antoivat tunnukset parissa minuutissa. Palvelu oli hyvää ja asiallista.


 


Viestiketjun alussa neuvoja antaneen @HannaMarikaL kannattaa ensin tutustua järjestelmään, ja sitten vasta jatkossa antaa PAIKKANSA PITÄVIÄ OHJEITA. 


 




Tuota reittiä pitkin minkä kollega laittoi, täytyisi päästä sinne Telia TV:n tietoihin josta löytyisi se aktivointitunnus tai käyttäjätunnus, paitsi jos palvelu ei ole kytkeytynyt. Kävikö ilmi olisiko siitä ollut kysymys?

Mutta hieno homma, että sait homman maaliin asiakaspalvelumme kautta. 👍>

Vastaa