pp.inet.fi sähköpostin ongelmat

  • 11 December 2014
  • 8 kommenttia
  • 52 katselukertaa

  • Anonymous
  • 0 kommenttia
Siis sähköposti toimii puhelimessa, mutta ei kotikoneessa. Asetukset ovat Soneran ohjeiden mukaiset. Sonera avustajaakin käytin, mutta se ei hyväksy Soneran antamaa salasanaa siinä tarkastusvaiheessa. Nyt on soittopyyntö vetämässä tekniseen tukeen. Katsotaan saanko ennen juhannusta sähköpostin toimimaan. Onko muilla ollut samaa ongelmaa?

8 kommenttia

Moikka Ippe!

Toimiiko posti kuiten normaalisti http://bit.ly/1rIgsCw tätä kautta? Oliko sulla mikä sähköpostiohjelma käytössä? Tuleeko siinä jonkinlainen virheilmoitus?
Toimii tuota kautta ja toimii puhelimessa. Kotikoneeltakin olen saanut muutaman viestin lähtemään ja saanut vastaanotettuakin muutaman, mutta sitten tulee taas virheilmoitus, että salasana tai käyttäjätunnus on väärä.
Moi Ippe,

Onko puhelimen ja tietokoneen sähköpostiohjelmissa asetuksiin valittu POP3 vai IMAP4? Laitteiden POP3 kirjautumiset voivat aiheuttaa sen, että kaikki laitteet eivät samaan aikaan pääse käyttämään postilaatikkoa. Tästä syystä olisi hyvä varmistaa, että kaikissa laitteissa olisi käytössä IMAP4.
Pari kertaa sain illalla viestit lähtemään kotikoneelta POP asetuksilla, mutta sitten tuli taas ilmoitus, että käyttis tai salasana on väärin. Yritän nyt aamulla uusilla voimilla IMAPilla...
No nyt toimii sähköposti...omin voimin tosin sain toimimaan...nyt siirryn auttamaan seuraavaa samasta ongelmasta kärsivää...ja loppua ongelmaisista ei tunnu tulevan. Kannattaiskohan Soneran päivittää ohjeensa?
Moi Ippe,

Hyvä homma, että sait toimimaan! Kerro vain tänne, miltä osin ohjeet kaipaisivat mielestäsi päivittämistä, niin laitetaan viestiä eteenpäin!
Tämä on niin laaja kysymys, etten viitsi alkaa tähän kirjoittamaan: mitä on asiakaspalvelu yleensäkin, erilaiset käyttöympäristöt, asiakkaiden tiedot ja taidot, käytettävien laitteiden tekniset ominaisuudet ja asetukset jne. Noista aiheista vois kirjoittaa kirjan. Yhteenvetona totean tästä case "pp.inet.fi sähköpostin käyttöönotto", että olipa vaikeata...tuurilla ne laivatkin seilaa. Kuinkahan sellaiset ihmiset selviävät näistä ongelmista (Soneran ohjeilla), jotka eivät osaa perusasioita tai jaksa käyttää tunteja asioiden selvittämiseen? Luulin osaavani, mutta 10 päivää meni...
Moi Ippe,

Kukaanhan ei ole toki seppä syntyessään ja oppiminen tapahtuu monesti näissä asioissa kokeilun&erehdyksen kautta. Ohjesivuilla on välttämätön tieto millä useimmat sähköpostiohjelmat saa toimimaan. Toki ohjelmakohtaiset täsmäohjeet kuvineen olisivat nyt olleet ilmeisesti se asia mitä kaipasit. Monesti ohjelmien tuottajat tarjoavat tukea käyttöön omilla tukisivuillaan eri tavoin.

Usein tälläisten asioiden selvitykseen peruskäyttäjä kysyykin juuri apua asiantuntijalta joka auttaa asian ratkomisessa jos itsellä ei ihan asiantuntemus riitä. Samalla voi itse opiskella asian ammattilaisen kanssa läpi jotta osaa itse jatkossa. Tällä kertaa olet itse hatunnoston arvoisesti selvittänyt mysteerin ja vielä hienosti asiantuntijan roolissa vienyt ratkaisun myös ystävällesi eteenpäin 🙂

Vastaa