Skip to main content

Digiboksin kaukosäädin ei toimi !


Minulla on Soneran koti TV digiboksi Motorola 1003 ja siinä on ilmennyt ongelmia näkyvyydeen katkoilun ja yhteyden katkoilun takia sekä kaukosäädin malli nro 2 ei toimi. Olen saanut kuitenkinkin kanavanvaidot toimimaan puhelimen Kake ohjelman kautta. Olis kutenkin kiva, jos myös kaukosäädin toimisi. Sonera sopimuksen olen solminut alkuvuodesta 2012. Laajakaistaliittymässä on palvelureititin Thomson TG789.

10 kommenttia

  • 0 kommenttia
  • 2. lokakuuta 2013
Hei RisKet,

Lisäisitkö asiakasnumeron tietoihisi. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.

Tarkoititko siis että Viihdepalvelussa lähetykset katkeilevat? Onko nettiyhteys katkeillut myös?

Tarkentaisitko vielä mitä tarkoitat tuolla kaukosäädin malli nro 2 ei toimi? Tarkoititko että digiboxin mukana toimitettu kaukosäädin ei toimi?

  • 0 kommenttia
  • 2. lokakuuta 2013
Käyttäjätunnus / as.numeroni laajakaistassa on 333-xxxxxxx. Tarkoitin laitetoimituksen yhteydessä tullutta kaukosäädintä. Nettiyhteydessä ei ole ilmennyt ongelmia.

Asiakasnumeronio on 100xxxxxxx

  • 0 kommenttia
  • 2. lokakuuta 2013
Hei RisKet,

Laitoin sinulle tulemaan uutta kaukosäädintä.

  • 0 kommenttia
  • 2. lokakuuta 2013
Kiitoksia! Toivottavasti viat korjaantuu?

  • 0 kommenttia
  • 3. lokakuuta 2013
Hei RisKet,

Ymmärsinkö oikein että Viihteen kuva on kuitenkin pätkinyt vaikka netti on toiminut muuten normaalisti?

Jos näin oli niin onko Viihteen kuva esim. tänään vielä katkonut? Tuleeko näkyviin jotain virheilmoituksia?

  • 0 kommenttia
  • 3. lokakuuta 2013
Viihteen kuva edelleen pätkii ja pysähtyy välillä. Tänään 3.10 aamulähetysten aikaan useasti pätki. Lisäksi kun tietokoneen laitan päälle viihteen kuva pätkii. Vika korjaantuu hetkeksi käynnistäessä uudelleen digiboksin.

  • 0 kommenttia
  • 3. lokakuuta 2013
Hei RisKet,

Tein liittymääsi hieman säätöjä klo 9 aikaan. Olitko tuon jälkeen ehtinyt vielä tarkistaa esiintyikö pätkimistä edelleen?

Olihan sinulla yhdistetty tuo digiboxi suoraan Thomsonin keltaiseen porttiin kaapelilla? Välissä ei siis ole muita laitteita?

Thomsonissa oleva punainen WAN portti pitäisi olla tyhjänä.

Jos tuo kuva edelleen pätkii, niin kokeile vielä resetoida Thomson. Eli paina reset painiketta pohjassa 30 sekunnin ajan. Power valo jää palamaan oranssina. Käynnistä Thomson tämän jälkeen uudelleen ja odota että nettiyhteys muodostuu jälleen. Käytä vielä tämän jälkeen digiboxista virtajohtoa irti.

Jos tuo digiboxin kuva tämänkin jälkeen jatkaa pätkimistä, niin suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä, niin selvitellään ongelmaa vielä tarkemmin.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

  • 0 kommenttia
  • 4. lokakuuta 2013
Kiitokset tekemistä toimenpiteistä. Eilen illalla toimi kaikki ok! Nyt aamusta käynnistäesä tietokoneen ja laajakaistan kytkeytyessä viat olivat olemassa. Tein ohjeiden mukaiset toimenpiteet ja viat poistuivat hetkellisesti... seurataan tilanteen etenemistä ja viestitän uudelleen, jos tilanne jatkuu .

  • 0 kommenttia
  • 4. lokakuuta 2013
Digiboksi ei edelleenkään toimi normaalisti, vaan yhteys pätkii ja varsinkin kun on myös laajakaistayhteys tietokoneelle päällä. Lähinnä vika ilmenee pahimmillaan silloin kun laitan laitteen päälle.

  • 0 kommenttia
  • 7. lokakuuta 2013
Hei RisKet

Voisit kokeilla vielä tehdä resetoinnin myös digiboksille näiden ohjeiden mukaan. Mikäli ongelma jatkuu vielä tämänkin jälkeen, suosittelen jättämään asiasta vikailmoituksen.

Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.

Vastaa