Laajakaista TV pätkii

  • 11 December 2014
  • 2 kommenttia
  • 1 katselukerta

Moips

Johan tämä jo muutaman kuukauden toimikin ihan siedettävästi.
Mutta nyt sitten, ensin alkoi MTV3:n maksulliset kanavapaketit työntämään teksitityksen reippaasti etuajassa puheeseen verrattuna, joka on erittäin ärsyttävää. Milloinkahan korjataan??
Tämä vika ilmeni muutama päivä sitten Vuosaaren alueella, olisikohan ollut keskiviikko 30.12.2009, ja jatkuu edelleen.

Tänään, 1.1.2010 alkoivat sitten myös ilmaiset peruskanavat pätkimään ja kuva pikselöityy ja ääni katkeilee vähän väliä. Ärsyttävää!!
Milloin korjaus??
Milloin Sonera saa tämän palvelun toimimaan niin ettei tule tällaisia vikoja?
Tietenkin aina jotain sattuu, mutta olisiko mitenkään mahdollista nopeuttaa vian, ensinnäkin toteamista, ja sen jälkeen korjausta. Kyseessä on kuitenkin palvelu, josta maksetaan, jolloin on kaiketi oikeus odottaa, että se myös toimii moitteettomasti enimmän osan ajasta.

Mainittakoon myös, että käytössäni on laajakaista extra 24/2 mb/s . Ja siinä olen mitannut Soneran työkaluilla nopeudet jotka ovat ihan hyvät viive ~ 19-21ms, sisään tuleva ~ 21 mb/s ja ulos ~ 2 mb/s, eli nopeuksista ei ainakaan tämän pätkimisen pitäisi johtua.

2 kommenttia

ninixq kirjoitti:
Moips

Johan tämä jo muutaman kuukauden toimikin ihan siedettävästi.
Mutta nyt sitten, ensin alkoi MTV3:n maksulliset kanavapaketit työntämään teksitityksen reippaasti etuajassa puheeseen verrattuna, joka on erittäin ärsyttävää. Milloinkahan korjataan??
Tämä vika ilmeni muutama päivä sitten Vuosaaren alueella, olisikohan ollut keskiviikko 30.12.2009, ja jatkuu edelleen.


Tämä asia on selvityksessämme. Asiasta löytyy aiempi keskusteluketju täältä.

ninixq kirjoitti:

Tänään, 1.1.2010 alkoivat sitten myös ilmaiset peruskanavat pätkimään ja kuva pikselöityy ja ääni katkeilee vähän väliä. Ärsyttävää!!
Milloin korjaus??
Milloin Sonera saa tämän palvelun toimimaan niin ettei tule tällaisia vikoja?
Tietenkin aina jotain sattuu, mutta olisiko mitenkään mahdollista nopeuttaa vian, ensinnäkin toteamista, ja sen jälkeen korjausta. Kyseessä on kuitenkin palvelu, josta maksetaan, jolloin on kaiketi oikeus odottaa, että se myös toimii moitteettomasti enimmän osan ajasta.

Mainittakoon myös, että käytössäni on laajakaista extra 24/2 mb/s . Ja siinä olen mitannut Soneran työkaluilla nopeudet jotka ovat ihan hyvät viive ~ 19-21ms, sisään tuleva ~ 21 mb/s ja ulos ~ 2 mb/s, eli nopeuksista ei ainakaan tämän pätkimisen pitäisi johtua.


Tiedossamme ei ole tällä hetkellä yleistä häiriötilannetta Laajakaista TV-palvelussa, joka selittäisi tämän häiriön.

Jos häiriö peruskanavien toiminnassa on vielä jatkunut liittymälläsi, testaa ensin digiboksin ja palvelureitittimen sammuttamista hetkeksi aikaa. Jos sama häiriö kuitenkin jatkuu, kannattaa asiasta olla yhteydessä vikapalveluumme, joko puhelimitse tai Omien Sivujen lomakkeella.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
ninixq kirjoitti:

Tänään, 1.1.2010 alkoivat sitten myös ilmaiset peruskanavat pätkimään ja kuva pikselöityy ja ääni katkeilee vähän väliä. Ärsyttävää!!
Milloin korjaus??
Milloin Sonera saa tämän palvelun toimimaan niin ettei tule tällaisia vikoja?
Tietenkin aina jotain sattuu, mutta olisiko mitenkään mahdollista nopeuttaa vian, ensinnäkin toteamista, ja sen jälkeen korjausta. Kyseessä on kuitenkin palvelu, josta maksetaan, jolloin on kaiketi oikeus odottaa, että se myös toimii moitteettomasti enimmän osan ajasta.

Mainittakoon myös, että käytössäni on laajakaista extra 24/2 mb/s . Ja siinä olen mitannut Soneran työkaluilla nopeudet jotka ovat ihan hyvät viive ~ 19-21ms, sisään tuleva ~ 21 mb/s ja ulos ~ 2 mb/s, eli nopeuksista ei ainakaan tämän pätkimisen pitäisi johtua.

Tiedossamme ei ole tällä hetkellä yleistä häiriötilannetta Laajakaista TV-palvelussa, joka selittäisi tämän häiriön.

Jos häiriö peruskanavien toiminnassa on vielä jatkunut liittymälläsi, testaa ensin digiboksin ja palvelureitittimen sammuttamista hetkeksi aikaa. Jos sama häiriö kuitenkin jatkuu, kannattaa asiasta olla yhteydessä vikapalveluumme, joko puhelimitse tai Omien Sivujen lomakkeella.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu


Jeps, tämä vika näyttäisi korjaantuneen.
Nämä sammuttamiset olen jo sisäistänyt niin, että en kirjoita, enkä soittele ennen kun olen testannut laitteet näillä metodeilla.

Vastaa