Skip to main content

Lähtevä posti ei toimi

  • 11. joulukuuta 2014
  • 8 kommenttia
  • 316 katselukertaa

Hei. Olen käynyt läpi sähköpostitilin asetukset ja ne pitäisi olla oikein. Saapuva posti toimii, mutta lähtevästä saan tällaisen virhe ilmoituksen; Palvelinyhteys epäonnistui. Aihe 'Testi', Tili: 'mail.inet.fi', Palvelin: 'mail.inet.fi', Protokolla: SMTP, Portti: 25, SSL-suojattu: Ei, Socket-virhe: 10013, Virhenumero: 0x800CCC0E

Terveisin Päivi

8 kommenttia

  • 0 kommenttia
  • 10. joulukuuta 2009
Jos viestin lähettäminen Outlookin kautta epäonnistuu, kannattaa tarkistaa seuraavat asiat:

1) Käyttäjätunnus ja salasana. Jos jompi kumpi on väärin, ei viestin lähettäminen tule onnistumaan. Käyttäjätunnus on muotoa meikma-1 (Matti Meikäläinen) ja salasana on se salasana, jonka olet Soneralta saanut, ellet ole sitä jossain vaiheessa vaihtanut. Voit testata tunnuksien toimivuuden kirjautumalla webmailiin.

2) Viestistäsi jää epäselväksi, että käyttääkö tietokoneesi Soneran yhteyttä. Jos ei, kannattaa määrittää käyttöön SMTP-autentikointi ja SSL-salaus. Viestin lähettäminen toisen operaattorin verkosta ei onnistu ilman SMTP-autentikointia.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu

  • 0 kommenttia
  • 11. joulukuuta 2009
Hei. Soneran yhteys on käytössä. Salasana ja käyttäjätunnuskin oikein, mutta en vain saa toimimaan.. Olisko vielä jotain "kohtaa" jota voisin kokeilla muuttaa?

Päivi

  • 0 kommenttia
  • 11. joulukuuta 2009
Korjaan sen verran Laurin vastausta, että jos lähtevän postin osalta ssl-suojaus ei ole käytössä, ei tunnuksiakaan tarvita, jos siis käytössä on Soneran yhteys. Sen sijaan palvelin tarkistaa lähettäjän osoitteen. Jos se ei ole oikea, ei posti tällöin lähde. Tästä ohjelmasi ei kuitenkaan näytä herjaavan.

Voisit kokeilla poistaa sähköpostitilin ohjelmasta kokonaan ja luoda sen uudelleen. Ohjeet tilin uudelleenluontiin löydät Ohjeet ja vinkit -sivuiltamme.

Jos tästäkään ei ole apua, varmista että palomuurisi ei estä sähköpostin lähetystä.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu

  • 0 kommenttia
  • 11. joulukuuta 2009
Minullakin on tökkinyt lähtevä sähköposti koko päivän tänään niin kännykässä kuin tietokoneessakin.
Kännykästä ei iltapäivästä lähtien ole suostunut lähettämään kuin satunnaisesti, vastaanottaa kyllä. Tietokoneen säpo taas vaatii salasanaa välillä, välillä ei. Salasanan laittamalla se ei kuitenkaan tee mitään. Asetuksissa ei ole vikaa.

  • 0 kommenttia
  • 14. joulukuuta 2009
Sähköpostin lähettämistä kannattaa testata myös Webmailin kautta, kirjautumalla sähköpostiin osoitteessa https://webmail.inet.fi

Jos Outlook Expressin asetukset ovat oikein, ja sähköpostin vastaanotto toimii mutta sähköpostin lähetys ei toimi, kannattaa vielä varmistaa ettei tietokoneelle asennettu tietoturvaohjelma/palomuuri estä sähköpostin lähetystä.


T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu

  • 0 kommenttia
  • 28. joulukuuta 2009
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
Sähköpostin lähettämistä kannattaa testata myös Webmailin kautta, kirjautumalla sähköpostiin osoitteessa https://webmail.inet.fi

Jos Outlook Expressin asetukset ovat oikein, ja sähköpostin vastaanotto toimii mutta sähköpostin lähetys ei toimi, kannattaa vielä varmistaa ettei tietokoneelle asennettu tietoturvaohjelma/palomuuri estä sähköpostin lähetystä.


T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu


Olen ohjeiden http://www5.sonera.fi/ohjeet/index.php?title=Outlook/Tietoturva-asetukset_%28POP3%29 mukaan tehnyt Outlookin asetukset, mutta virheilmoitukseksi tulee:

Tehtävä Onward - Lähetys raportoi virheen (0x8004210B) : Aikakatkaisu lopetti toiminnon odotettaessa vastausta lähettävästä palvelimesta (SMTP). Jos saat tämän sanoman uudelleen, ota yhteyttä palvelimen järjestelmänvalvojaan tai Internet-palveluntarjoajaan (ISP).


Webmailista lähetys toimii kyllä.

Käytössä on Elisan liikkuva laajakaista ja Sonera posti.

Testasin myös niin, että otin palomuurin pois käytöstä. Ei vaikutusta.

???

Nohniin - ei tarvinnut edes vastausta odottaa. Nyt alkoi toimia - en tiedä miksi, mutta kuitenkin pelitti kahdesti.

  • 0 kommenttia
  • 31. joulukuuta 2009
jussio: Jos käytät Elisan yhteyttä, niin lähtevän postin palvelimena tulee olla joko Elisan SMTP-palvelin tai vaihtoehtoisesti Soneran mail.inet.fi SSL-salatulla yhteydellä.

SSL-salausta ja autentikointia käyttämällä voi SMTP-palvelimena käyttää Soneran mail.inet.fi - palvelinta käytettävän internet-yhteyden operaattorista riippumatta. Lähtevä posti tällöin portin 465 kautta ja SMTP-kirjautumiseen samat tunnukset kuin millä postit noudetaan mail.inet.fi - palvelimelta. Tämä on kätevä ratkaisu erityisesti kannettavissa tietokoneissa joilla käytetään eri paikassa eri operaattoreiden yhteyksiä.

Lisää aiheesta Ohjeet ja vinkit - sivuilla.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

  • 0 kommenttia
  • 31. joulukuuta 2009
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
lähtevän postin palvelimena tulee olla joko Elisan SMTP-palvelin tai vaihtoehtoisesti Soneran mail.inet.fi SSL-salatulla yhteydellä.

SSL-salausta ja autentikointia käyttämällä voi SMTP-palvelimena käyttää Soneran mail.inet.fi - palvelinta käytettävän internet-yhteyden operaattorista riippumatta. Lähtevä posti tällöin portin 465 kautta ja SMTP-kirjautumiseen samat tunnukset kuin millä postit noudetaan mail.inet.fi - palvelimelta. Tämä on kätevä ratkaisu erityisesti kannettavissa tietokoneissa joilla käytetään eri paikassa eri operaattoreiden yhteyksiä.

Lisää aiheesta Ohjeet ja vinkit - sivuilla.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu


Juuri näiden ohjeiden mukaan teinkin (Soneran mail.inet.fi SSL-salatulla yhteydellä) - ja olin tehnyt aiemminkin, mutta ilmeisesti jokin näppivihreä, koska aiemmin ei pelannut. Nyt siis pelittää.
t. Jussio

Vastaa