Skip to main content

Miten digiboksi resetoidaan?

  • 11. joulukuuta 2014
  • 3 kommenttia
  • 3424 katselukertaa

Tiedän mistä ohjeet löytyvät. Nyt tarvitsenkin tarkennusta.

Digiboksin resetoiminen

VIP1003, VIP1903 ja VIP1963 -mallit

1. Ota palvelun mukana toimitetusta digiboksista sähköjohto irti.
2. Ota kaukosäädin valmiiksi ulottuvillesi.
3. Kytke virta takaisin digiboksiin samalla suunnaten kaukosäädin digiboksia kohti ja painaen kaukosäätimen INFO-nappia toistuvasti. VIP1003 -mallin kaukosäätimessä tulee painaa MENU-nappia.


Minulla on VIP1003

Pidän siis kaukosäädintä kohdistettuna digiboksin etupaneelia kohti, samalla painaen MENU-nappia "toistuvasti" eli ilmeisesti pidetään pohjassa? Sitten jotenkin ängen virtajohdon paikalleen. Boksin paneelissa alkaa vilkkua vihreä valo, kuten silloinkin kun boksi on päällä ja sitä osoitetaan nappi pohjassa kaukosäätimellä. Vihreä valo vilkkuu kunnes "starting software" ilmestyy ja boksi alkaa käynnistää soneran palvelua. Ei mitään sinistä ruutua. Kaukosäädin on ollut noin 10 sentin päässä boksista ja olen kokeillut myös painaa MENU-nappia "toistuvasti" eli rämpyttää, mutta sama homma.

4. Nyt digiboksi käynnistyy. Paina INFO-nappia / MENU-nappia (VIP1003 -malli) edelleen toistuvasti ja pidä kaukosäädin suunnattuna digiboksia kohti, kunnes TV:n ruudulle tulee sininen valikkoruutu.

Digiboksi todellakin käynnistyy. Ja minä painan edelleen toistuvasti ja suuntaan sitä kohti boksia mutta valikkoruutua ei tule.

Yritin tätä yhteensä viisi kertaa. Sitten meni hermo. Boksin käynnistyminen kun kestää jumalattoman kauan. Eli kertokaahan miten digiboksi resetoidaan, yksinkertaisesti, askel askeleelta niin, ettei mitään kohtaa tai toimintavaihetta voi ymmärtää väärin.

Samalla voitte kertoa miten saa resetoitua digiboksin äänisäädön? Joskus kun sen sammuttaa kun volyymi on keskivertoa kovemmalla, niin seuraavan kerran sen käynnistyttyä äänentaso on normaali mutta volyymimittari edelleen "kovemmalla". Tämä johtaa siihen, että jossain vaiheessa digiboksista ei saa enää ääntä kovemmalle ja eikä mitään kuulu. Enkä ala tv:n kaukosäätimellä tätä joka kerta kompensoimaan, siihen on useitakin syitä.

Tämä on aiemmin siis korjaantunut digiboksin resetoinnilla, mutta viimeisen päivityksen jälkeen en pääse enää huoltovalikkoon (vai mikä tämä "sininen ruutu" josta digiboksi resetoidaan).

Auttakaa nyt herran nimessä.

  • 5. toukokuuta 2012
Koitappa rämpytellä INFO nappia MENU napin sijaan, itsellä vaihtunut noin päin tässä vähän aikaa sitte.

  • 6. toukokuuta 2012
Kiitos, täytyy kokeilla. Sonera :'(

  • 9. toukokuuta 2012
Hei Peppispollo

Motorola digiboxin resetointi tapahtuu seuraavasti.

1. Irroita Motorolan sähköjohto.
2. Kytke sähköjohto takaisin ja samanaikaisesti paina toistuvasti (ei pohjassa, vaan näpytellen) kaukosäätimen MENU tai INFO nappia (Mallissa VIP1003 pitäisi painella MENU nappia).
3. Esiin pitäisi tulla heti sininen ruutu jossa valikko. Valitse sieltä "SYSTEM" ja paina OK.
4. Valitse "REMOVE SOFTWARE" ja paina ok. Valitse sitten seuraavaan kysymykseen "yes".
5. Valitse "FACTORY RESET" ja paina ok. Valitse sitten seuraavaan kysymykseen "yes".
6. Navigoi tämän jälkeen kohtaan "EXIT" ja paina ok.
7. Valitse "EXIT OPTIONS" vaihtoehdoista "REBOOT WITHOUT SAVING" ja paina ok.
Nyt laite käynnistyy uudelleen ja kysyy kotiTV tunnukset.

Mikäli resetointi ei edelleenkään onnistu tai KotiTV palvelun kanssa on ongelmaa, niin olethan yhteydessä vikapalveluumme.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

Vastaa