Tiedän mistä ohjeet löytyvät. Nyt tarvitsenkin tarkennusta.
Digiboksin resetoiminen
VIP1003, VIP1903 ja VIP1963 -mallit
1. Ota palvelun mukana toimitetusta digiboksista sähköjohto irti.
2. Ota kaukosäädin valmiiksi ulottuvillesi.
3. Kytke virta takaisin digiboksiin samalla suunnaten kaukosäädin digiboksia kohti ja painaen kaukosäätimen INFO-nappia toistuvasti. VIP1003 -mallin kaukosäätimessä tulee painaa MENU-nappia.
Minulla on VIP1003
Pidän siis kaukosäädintä kohdistettuna digiboksin etupaneelia kohti, samalla painaen MENU-nappia "toistuvasti" eli ilmeisesti pidetään pohjassa? Sitten jotenkin ängen virtajohdon paikalleen. Boksin paneelissa alkaa vilkkua vihreä valo, kuten silloinkin kun boksi on päällä ja sitä osoitetaan nappi pohjassa kaukosäätimellä. Vihreä valo vilkkuu kunnes "starting software" ilmestyy ja boksi alkaa käynnistää soneran palvelua. Ei mitään sinistä ruutua. Kaukosäädin on ollut noin 10 sentin päässä boksista ja olen kokeillut myös painaa MENU-nappia "toistuvasti" eli rämpyttää, mutta sama homma.
4. Nyt digiboksi käynnistyy. Paina INFO-nappia / MENU-nappia (VIP1003 -malli) edelleen toistuvasti ja pidä kaukosäädin suunnattuna digiboksia kohti, kunnes TV:n ruudulle tulee sininen valikkoruutu.
Digiboksi todellakin käynnistyy. Ja minä painan edelleen toistuvasti ja suuntaan sitä kohti boksia mutta valikkoruutua ei tule.
Yritin tätä yhteensä viisi kertaa. Sitten meni hermo. Boksin käynnistyminen kun kestää jumalattoman kauan. Eli kertokaahan miten digiboksi resetoidaan, yksinkertaisesti, askel askeleelta niin, ettei mitään kohtaa tai toimintavaihetta voi ymmärtää väärin.
Samalla voitte kertoa miten saa resetoitua digiboksin äänisäädön? Joskus kun sen sammuttaa kun volyymi on keskivertoa kovemmalla, niin seuraavan kerran sen käynnistyttyä äänentaso on normaali mutta volyymimittari edelleen "kovemmalla". Tämä johtaa siihen, että jossain vaiheessa digiboksista ei saa enää ääntä kovemmalle ja eikä mitään kuulu. Enkä ala tv:n kaukosäätimellä tätä joka kerta kompensoimaan, siihen on useitakin syitä.
Tämä on aiemmin siis korjaantunut digiboksin resetoinnilla, mutta viimeisen päivityksen jälkeen en pääse enää huoltovalikkoon (vai mikä tämä "sininen ruutu" josta digiboksi resetoidaan).
Auttakaa nyt herran nimessä.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.