Skip to main content

Sähköpostiin kirjautuminen

• 11. joulukuuta 2014
  • 1 kommentti
  • 54 katselukertaa

Hei ! Käytössämme on Sonera laajakaistaliittymä. Minulla pääpostilaatikko ja vaimollani lisäpostilaatikko.
Ongelmana on että vaimo ei pääse kirjautumaan sähköpostiin, kun tulee teksti "tarkistetaan oikeuksia".
Käyttäjätunnus ja salasana ovat varmasti oikein. Virheilmoitus tulee "palvelin virhe, annettu väärä salasana tai käyttäjätunnus" erinäisiä virhekoodeja. Mutta web mailin kautta toimii ihan normaalisti (siis nettisivun kautta ) Itse pääsen aivan normaalisti sp ohjelman kautta. Sähköpostiohjelma on Windows Live Mail 2011. Joskus satunnaisesti on tätä samaa tehnyt minullekkin (tarkistetaan oikeuksia.....!) kuitenkin minäkin sitten olen päässyt sähköpostiini webin kautta.
Tätä samaa olen kysynyt Helpsonilta saamatta mitään vastausta.
Pakko lienee avata vaimolle joku muu sähköposti, kun ei tätä jatkuvaa kinaa ja kiistelyä viitsi enää kuunnella.
terv Osmo Turpeinen

1 kommentti

• 0 kommenttia
  • 25. heinäkuuta 2012
Hei Turpos-6,

Onko sähköposti käytössä useammalla eri laitteella? Esim. Kännykällä ja tietokoneella? Tässä tapauksessa olisi hyvä tarkistaa että kaikissa laitteissa sähköposti on käytössä IMAP asetuksilla.

Ongelma voisi johtua juurikin siitä, että esim. kännykkä tai toinen sähköpostiohjelma on yhteydessä postilaatikkoon IMAP:lla ja tämän jälkeen yritetään lukea sähköpostia toisella laitteella jossa sähköposti on POP3 laatikkona. Ongelma korjaantuu kun vaihtaa POP3 asetukset IMAP asetuksiin.

Ohjeet ja vinkit sivuiltamme löydät lisää tietoa asetuksista.

Mikäli ongelma ei asetuksia muuttamalla poistunut niin kannattaa olla yhteydessä vikapalveluumme niin voidaan tarkastella ongelmaa tarkemmin. Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

Vastaa