Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 66040
Kirjoituksia 178694

pp.inet.fi osoitteen säilyminen

Uusi jäsen
Viestejä 2 kpl

1/18
Moro, meillä on nyt Soneran 8/1 ADSL mutta olemme muuttamassa ja uudessa asunnossa on eri firman tarjoama netti, kysymys kuuluukin onko Soneran valikoimassa mitään halvempaa muotoa netistä niin että pp.inet.fi sähköposti säilyisi, vaimo ei haluaisi tästä luopua koska käyttää sitä aktiivisesti.

pystynkö esim ottamaan langattoman @450 laajakaistan niin että sähköposti osoite säilyy ja vaimo voi jatkossa käyttää haluamaansa soneran sähköpostia?
Vastaa
0 tykkäystä
17 vastausta

Vanhan Palstan telialainen
Viestejä 1 473 kpl

2/18
Hei! Ikävä kyllä @pp.inet.fi -loppuiset sähköpostiosoitteet katkeavat samalla, kun laajakaistaliittymä irtisanotaan. Sonera Laajakaista Langaton ei myöskään ikävä kyllä tule kyseeseen, sillä sen uusmyynti on lopetettu kokonaan. Oliko kyseessä tilanne, ettei meidän laajakaistaa pystytä siirtämään uuteen osoitteeseenne? Monesti voi olla, että vaikka kilpailijalta taloyhtiöön on saatavilla taloyhtiölaajakaista, voi halutessaan kuitenkin ottaa minkä tahansa operaattorin laajakaistan.
Vastaa
0 tykkäystä

Uusi jäsen
Viestejä 2 kpl

3/18
tietääkseni tämän nykyisen ADSL liittymän pystyy siirtämään uuteen osoitteeseen, tosin en löydä tätä saatavuus hausta ilmeisesti koska asunto on vasta valmistumassa elokuun puolella, pystytkö tämän tarkastamaan osoitteeseen Piilipuuntie 1 02200 Espoo että pystynhän varmasti siirtämään liittymäni tänne kun muutto on käsillä.

Kilpailevalta firmalta olisin vain saanut nopeamman netin samaan hintaan kuin nykyiseni mutta ilmeisesti joudun kuitenkin siirtämään nykyisen liittymäni uuteen osoitteeseen ja jatkamaan sillä. Harmillista ettei talooni tullut soneran valokuitua niin olisin saanut nopeamman netin ja vielä säilyttämään @pp.inet.fi osoitteen.
Vastaa
0 tykkäystä

Viestejä 1 473 kpl

4/18
jensar: Alustavan saatavuuskyselyn mukaan saatavilla olisi 8M ADSL yhteys. Tämä toki edellyttää, että asunnossa on lankapuhelinpistoke. Harmillinen tilanne tosiaan. Ilman muuta halukkuutta ja tahtotila on tarjota asiakkaille aina parasta ja nopeinta yhteyttä. Kun muutto tulee ajankohtaiseksi, otathan liittymämuutoksia varten yhteyttä Asiakaspalveluumme.
Vastaa
0 tykkäystä

Vakiokalustoa ☆
Viestejä 226 kpl

5/18
Tähän kohtaan sopii hyvin seuraava kehitysidea/ehdotus. Koska sähköpostiosoite on henkilökohtainen ja verrattavissa puhelinnumeroon , ehdottaisin että pp.inet.fi osoite pysyy asiakkaalla vaikka kiinteä laajakaista irtisanotaan. Ehtona olisi että asiakassuhde jatkuu , ja sekä mobiili että nettipalvelut ovat käytössä. Teknisesti mahdollista?

Soneran sähköpostiosoite vaati myös uudistusta. Miksi sonera edelleen "lokeroi" asiakkaat? "pp" eli private person tarkoittaa minun mielestä, "vähemmän tärkeä asiakas" Vertaan siis yksityishenkilö vastaan yritys. Ent. yrittäjänä tiedän että kaikki asiakkaat ovat tärkeitä. Ruotsissa on käytössä etunimi.sukunimi@telia.com. Muitakin on , esim. swipnet.se, mutta "pp" ei tietääkseni ole käytössä siellä. Korjatkaa jos olen väärässä. Minun ehdotus on että osoite olisi @inet.fi tai @sonera.fi. Samalla pp.sonera.net tulisi muotoon @sonera.net. Lyhyt osoite ja vähemmän pisteitä = vähemmän virheitä. Pitää muistaa että operaattoreiden omat osoitteet heijastavat luotettavuutta ja varmuutta ulospäin kun kommunikoi mailin kautta.Jos vertaa esim. hotmail tai live tai vastaaviin osoitteisiin. Luulen että myös sonera haluaa näkyä tällä tavalla. Minun mielestä soneran viimeiset uudistukset ovat onnistuneet minun kannalta hyvin. Toivottavasti tämä on seuraava uudistus.
Huom. kaikki 2 luokan eli pp asiakkaat! Ottakaa kantaa ja tehkää ehdotuksia.
Vastaa
0 tykkäystä

Vakiokalustoa ☆
Viestejä 255 kpl

6/18
wheeler kirjoitti:
Tähän kohtaan sopii hyvin seuraava kehitysidea/ehdotus. Koska sähköpostiosoite on henkilökohtainen ja verrattavissa puhelinnumeroon , ehdottaisin että pp.inet.fi osoite pysyy asiakkaalla vaikka kiinteä laajakaista irtisanotaan. Ehtona olisi että asiakassuhde jatkuu , ja sekä mobiili että nettipalvelut ovat käytössä. Teknisesti mahdollista?

Soneran sähköpostiosoite vaati myös uudistusta. Miksi sonera edelleen "lokeroi" asiakkaat? "pp" eli private person tarkoittaa minun mielestä, "vähemmän tärkeä asiakas" Vertaan siis yksityishenkilö vastaan yritys. Ent. yrittäjänä tiedän että kaikki asiakkaat ovat tärkeitä. Ruotsissa on käytössä etunimi.sukunimi@telia.com. Muitakin on , esim. swipnet.se, mutta "pp" ei tietääkseni ole käytössä siellä. Korjatkaa jos olen väärässä. Minun ehdotus on että osoite olisi @inet.fi tai @sonera.fi. Samalla pp.sonera.net tulisi muotoon @sonera.net. Lyhyt osoite ja vähemmän pisteitä = vähemmän virheitä. Pitää muistaa että operaattoreiden omat osoitteet heijastavat luotettavuutta ja varmuutta ulospäin kun kommunikoi mailin kautta.Jos vertaa esim. hotmail tai live tai vastaaviin osoitteisiin. Luulen että myös sonera haluaa näkyä tällä tavalla. Minun mielestä soneran viimeiset uudistukset ovat onnistuneet minun kannalta hyvin. Toivottavasti tämä on seuraava uudistus.
Huom. kaikki 2 luokan eli pp asiakkaat! Ottakaa kantaa ja tehkää ehdotuksia.

Olen samaa mieltä ja kannatan ehdotusta, minustakin tuota sähköposti hommaa voisi uusia ihan liikaa PISTEITÄ, hyvät esimerkit kuvattu edel.viestissä.
Vastaa
0 tykkäystä

Vakiokalustoa ☆
Viestejä 226 kpl

7/18
Kiitos "maveric" kannanotosta. Kieltämättä odotin kyllä vilkkaampaa keskustelua aiheesta. Soneralta ainakin odotin vastausta / kommenttia. Luultavasti s-postin uudistaminen ei ole ajankohtaista tai mahdollista vielä.
Meille tämä pp.inet.fi osoitteen säilyminen tulee ajankohtaiseksi 2013. Kiinteän laajakaistan nopeus ( adsl ) on jo maksimissa joten ainoat vaihtoehdot nostaa nopeutta ovat liikkuva laajakaista tai operattorin vaihto. Soneran liikkuva laajakaista olisi paras vaihtoehto , mutta TARVITSEN myös pp.inet.fi osoitteen! Toivottavasti muutoksia tulee ennenkun kiinteän laajakaistan sopimusaika päättyy.
Vastaa
0 tykkäystä

Vakiokalustoa ☆
Viestejä 255 kpl

8/18
Olet "wheeler" oikeassa, ja saisi kyllä Sonerakin ottaa jotain kantaa tähän asiaan.
Vastaa
0 tykkäystä

Viestejä 1 133 kpl

9/18
Moi wheeler ja maveric,
Tuossa Niinamari jo aiemmin kertoikin, että pp.inet.fi loppuinen osoite on "kiinni" liittymässä eikä vielä ainakaan ole mahdollista siirtää sitä toisen operaattorin liittymän alle. Palautteestanne on otettu koppi ja asia viety eteenpäin, mutta en uskalla luvata että tilanne lähiaikoina tulisi muuttumaan.
Tuo että "pp" lokeroi ihmisiä tai asettaisi jotenkin 2.luokkaan oli itselleni aivan uusi ajatus, en ole koskaan ajatellut asiaa tältä kannalta vaikka itsellänikin tuo pp.inet.fi osoite on henkilökohtaisessa käytössä. Todella harmi, jos tämmöinen tunne tulee että tarkoitus olisi tehdä "luokkaeroa" sähköpostiosoitteen perusteella. Tämä ei missään nimessä ole tarkoitus!
Vastaa
0 tykkäystä

Vakiokalustoa ☆
Viestejä 255 kpl

10/18
Mia kirjoitti:
Moi wheeler ja maveric,
Tuossa Niinamari jo aiemmin kertoikin, että pp.inet.fi loppuinen osoite on "kiinni" liittymässä eikä vielä ainakaan ole mahdollista siirtää sitä toisen operaattorin liittymän alle. Palautteestanne on otettu koppi ja asia viety eteenpäin, mutta en uskalla luvata että tilanne lähiaikoina tulisi muuttumaan.
Tuo että "pp" lokeroi ihmisiä tai asettaisi jotenkin 2.luokkaan oli itselleni aivan uusi ajatus, en ole koskaan ajatellut asiaa tältä kannalta vaikka itsellänikin tuo pp.inet.fi osoite on henkilökohtaisessa käytössä. Todella harmi, jos tämmöinen tunne tulee että tarkoitus olisi tehdä "luokkaeroa" sähköpostiosoitteen perusteella. Tämä ei missään nimessä ole tarkoitus!

Moro, Ei tuo minua haittaa enkä ole tuolta kantilta asiaa edes ajatellut, mutta tuo osoitteen pituus on vähän hölmösti tehty. esim omanimi.sukunimi@pp.inet.fi ja saahan tuosta tietysti omanimi@pp.inet.fi mut on jotenkin vieläkin turhaan noita pisteitä noin paljon. Mikkisoftalla esim on nimi@outlook.com sama gmail.com mut menemme näillä.
Vastaa
0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.