Skip to main content

Liiga-passin irtisanominen

  • 7. lokakuuta 2019
  • 7 kommenttia
  • 385 katselukertaa

yarskiss

Mistä ihmeestä voi tuon irtisanoa.... ? Omilla sivuilla lukee komeasti, että Muokkaa, ei sieltä mitään voi muokata saati lopettaa palvelu.

7 kommenttia

Purnipsi
Somettaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Somettaja
  • 6531 kommenttia
  • 7. lokakuuta 2019

@yarskiss@  kirjoitti:

Mistä ihmeestä voi tuon irtisanoa.... ? Omilla sivuilla lukee komeasti, että Muokkaa, ei sieltä mitään voi muokata saati lopettaa palvelu.


Hei!

 

Telian liigasivuilla lukee seuraavasti:

Miten voin irtisanoa Liiga-paketin?

1) Kirjaudu telia.fi:hin
2) Valitse Telia TV palvelu, johon olet tilannut Liiga-tuotteen
3) Valitse kyseinen kanavapaketti
4) Klikkaa "Poista palvelu"

Huom! Mikäli sinulla on käytössäsi Telia TV digiboksi tai kaapelikortti, irtisanominen onnistuu vain Telian asiakaspalvelun kautta. Asiakaspalveluun voi olla yhteydessä puhelimitse 020 690 400, chätin kautta tai vierailemalla Telia kaupassa. Voit jättää meille myös soittopyynnön


Jos nuo erityisehdot täyttyivät, niin tosiaan tuon tiedon valossa vaatii aspan kontaktointia. Toki tuo ei poissulje mahdollisen häiriön/ongelman olemassaoloa, joten muussakin tapauksessa kannattaa kontaktoida asiakaspalvelua.


yarskiss
  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 19 kommenttia
  • 7. lokakuuta 2019

Miksi ihmeessä palvelua ei voi irtisanoa Omilla sivuilla? Eletään sentää 2000-lukua... Telian palvelu näyttä olevan ainoa jossa on "hieman" vanhentuneet käytänteet. Ja tietysti vielä palvelu pitää irtisanoa monta päivää ennen kun uusia alkaa, vai?


Purnipsi
Somettaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Somettaja
  • 6531 kommenttia
  • 7. lokakuuta 2019

@yarskiss@  kirjoitti:

Miksi ihmeessä palvelua ei voi irtisanoa Omilla sivuilla? Eletään sentää 2000-lukua... Telian palvelu näyttä olevan ainoa jossa on "hieman" vanhentuneet käytänteet. Ja tietysti vielä palvelu pitää irtisanoa monta päivää ennen kun uusia alkaa, vai?


Telian puolesta en osaa kommentoida, kun kanssa-asiakas olen. Olen kyllä samaa mieltä tuosta, että olisihan se nykypäivää ja kätevää hallinnoida kanavapaketteja kokonaan itsepalveluna. Irtisanomisajasta en nyt osaa enkä arvaa mennä sanomaan, mutta eiköhän tänne huomenna Telian edustajat kommentoi.


Sekunti
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • 3035 kommenttia
  • 8. lokakuuta 2019

Hyvää huomenta! Ilmeisesti kyseessä on kehitysehdotus Telialle kirjoituksen perusteella? Onko palvelu milloin otettu käyttöön @yarskiss ja milloin olet palvelua yrittänyt irtisanoa Omilla Sivuilla sekä minkälaisella sopimuksella? Muistaakseni Liiga-passissa on 30 päivän minimitilausjakso, jonka aikana irtisanomista ei voi tehdä. Toinen seikka on tilausjärjestelmä, jolla menee yhden irtisanomisen/tilauksen käsittelyyn tyypillisesti 10-20 min. Uutta irtisanomista tai tilausta ei pysty tekemään, kun tilausjärjestelmä käsittelee edellistä. Kolmas seikka on, että tilaus on määräaikaisella sopimuksella. Tästä en osaa sanoa sen tarkemmin vähäisten tietojen puitteissa, mutta nuo asiat ovat ainakin yleinen syy miksi irtisanomista ei voi tehdä itsepalveluna. Harvinaisin tapaus on järjestelmässä oleva tilapäinen häiriö, joka vaatii Telian asiakaspalvelua asian ratkaisemiseksi. Irtisanomisilmoituksen voit jättää Telian asiakaspalveluun kirjallisena esim. palvelupyyntölomakkeella, puhelimitse tai vierailemalla Telia kaupassa kaikesta huolimatta niin ei jää asia ratkaisematta. Tämä käytäntö ei ole muuttunut aikojen saatossa. Toivottavasti tässä oli hyödyllistä tietoa :) 


Merja_J
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • 1773 kommenttia
  • 8. lokakuuta 2019

Kaapeli TV:stä sen verran, että se on teknisesti eri järjestelmässä ja sen vuoksi kanavapakettien irtisanominen ei ainakaan toistaiseksi onnistu Omien Sivujen kautta. 

Hyvä huomio @Sekunti tuosta minimitilausjaksosta. Se kannattaa ottaa myös huomioon jos irtisanominen ei onnistu ja kyse ei ole noista "rajotteista" josta tässä aiemmin mainittiin. 


Sekunti
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • 3035 kommenttia
  • 8. lokakuuta 2019

@Merja_J@  kirjoitti:

Kaapeli TV:stä sen verran, että se on teknisesti eri järjestelmässä ja sen vuoksi kanavapakettien irtisanominen ei ainakaan toistaiseksi onnistu Omien Sivujen kautta.


Onko mahdollista toteuttaa kaapeli-TV-palveluiden osalta niin, että niitä voi muokata Omilla Sivuilla itsepalveluna tulevaisuudessa? :)

 


Merja_J
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • 1773 kommenttia
  • 8. lokakuuta 2019

@Sekunti@  kirjoitti:

@Merja_J@  kirjoitti:

Kaapeli TV:stä sen verran, että se on teknisesti eri järjestelmässä ja sen vuoksi kanavapakettien irtisanominen ei ainakaan toistaiseksi onnistu Omien Sivujen kautta.


Onko mahdollista toteuttaa kaapeli-TV-palveluiden osalta niin, että niitä voi muokata Omilla Sivuilla itsepalveluna tulevaisuudessa? :)

 


Ei se varmaan täysin mahdotontakaan ole, mutta vaatii todella paljon teknisiä viilauksia. Kaapeli-TV -asiakkaathan voivat kyllä muokata MIX-kanavan paketteja telia.fi -sivun kautta, eli sellainen onnistuu tällä hetkellä.