Skip to main content

Liittymän käyttöönotto

  • 21. lokakuuta 2017
  • 1 kommentti
  • 161 katselukertaa

Ostin liittymän netistä ja uusi sim-kortti tuli jo postissa pitääkö minun odottaa vielä jotain viestiä tähän vanhaan liittymään, koska uusi sim kortti ei vielä toimi.?

1 kommentti

kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • 7051 kommenttia
  • 21. lokakuuta 2017

Hei @OttoMielonen ja tervetuloa Telian yhteisöön!

UUDEN SIM-KORTIN KÄYTTÖÖNOTTO (AKTIVOINTI) KIRJAUTUMALLA TELIA.FI -SIVULLE

Kirjautuneena Telia.fi:n Omille Sivuille voit aktivoida SIM-kortin tätä polkua seuraamalla:

  1. Liittymäni ja palveluni
  2. Klikkaa liittymää mihin haluat tilata uuden SIM-kortin
  3. Kohta "liittymäsi" alta löytyy otsikko Hallinoi liittymääsi
  4. Klikkaa aktivoi SIM-kortti ja seuraa ohjeita

Jos olet tilannut SIM-kortin asiakaspalvelusta, voit ottaa uuden SIM-kortin käyttöön tekstiviestillä.

UUDEN SIM-KORTIN KÄYTTÖÖNOTTO (AKTIVOINTI) TEKSTIVIESTILLÄ

Jos olet tilannut uuden SIM-kortin asiakaspalvelusta esim. laitteenvaihdon yhteydessä, voit ottaa uuden SIM-kortin käyttöön (eli aktivoida uuden SIM-korttisi) tekstiviestillä. Tällöin nykyinen liittymänumerosi alkaa toimimaan uudella SIM-kortillasi.

  1. Lähetä ensin vanhalla SIM-kortillasi tekstiviesti AKTIVOI liittymänumerosi numeroon 18100 (0 €). Esim. AKTIVOI 0401234567. Voit myös lähettää viestin toisesta käytössä olevasta (esim. perheenjäsenen) liittymästä, mikäli vanha SIM-korttisi ei enää toimi.
  2. Saat aktivoinnista kuittausviestin puhelimeesi. Liittymänumerosi toimii nyt uudella SIM-kortillasi ja voit asettaa sen laitteeseen.
    • Huom! Kortin aktivointi onnistuu vain kotimaassa.

Mikäli vanha SIM-korttisi on toimintakunnossa, suosittelemme, että kopioit puhelinnumerot ja viestit puhelimellesi (puhelimen muistiin), jolloin sinun ei tarvitse tallentaa numeroita yksitellen uudelle SIM-kortille. Numeroiden tallennus onnistuu myös tietokoneelle Android-puhelimella Googlen kautta ja iPhonella iTunes -ohjelman kautta. Joidenkin kauppiaiden luona on mahdollista kopioida vanhan SIM-kortin tiedot uudelle kortille, tiedustele tätä mahdollisuutta ja hintaa kauppiaalta. Kadonneesta tai rikkoutuneesta SIM-kortista tietoja ei ole mahdollista palauttaa.


Vastaa