Miksi liittymäni ei toimi

  • 13 April 2017
  • 4 kommenttia
  • 100 katselukertaa

Otin toisen luurin käyttöön.  Miksi liittymäni ei toimi siinä? 


4 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

@Maumah kirjoitti:

Otin toisen luurin käyttöön.  Miksi liittymäni ei toimi siinä? 


enemmän tietoa tarvittaisiin jotta tuota voitaisiin tarkemmin purkaa. mm. uuden puhelimen malli, valmistaja ja käyttis. myös sim kortin ikä ja koko. ja jotain vielä liittymä tyyppistä. niin mikä ei toimi, puhe, viestit mobiilidata vai ohjelmat.

 

vikojahan voi olla esim:

puhelin ei toimi kyseisellä sim kortilla.

sim kortti ei toimi.

sim kortti on epäyhteensopiva, sekä koko että toiminnallinen.

puhelin ei toimi.

ja voi olla jotain muutakin.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Maumah kirjoitti:

Otin toisen luurin käyttöön.  Miksi liittymäni ei toimi siinä? 




Hyvää pääsiäisperjantaita @Maumah ja tervetuloa Telia Yhteisöön minunkin puolestani!


 


Suosittelen sinun lukemaan tämän artikkelin, josta selviää SIM-kortin mahdolliset ongelmatilanteet:


https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/puhelimen-kaytto/liittymat-kaytto-ja-tilanteet


 


Laitan varmuuden vuoksi tänne hivenen muokatun version, joten napsauta "Paljastus"-kohtaa niin saat näkyville vastauksen.


 


Hide content


Puhelin käynnistyy, mutta SIM-kortti ei toimi


Puhelimen ilmoittamat virheilmoitukset auttavat vian paikallistamisessa.



  • ASETA SIM: puhelimesi ei tunnista SIM-korttia tai sitä ei ole asennettu puhelimeen. Lue puhelimen käyttöohjeista tarkemmat toimintaohjeet. Mikäli SIM-kortti on asennettu oikein, kyseessä voi olla joko puhelimen tai SIM-kortin vikatilanne. Mikäli mahdollista, kokeile SIM-korttisi toimintaa toisessa matkapuhelimessa ja/tai kokeile puhelimessasi toista SIM-korttia.


  • KORTTI LUKITTU, ANNA PUK KOODI: Matkapuhelinliittymäsi on lukkiutunut tilapäisesti, virheellisen tunnusluvun vuoksi (PIN-koodi). Matkapuhelinliittymän lukkiutumisella estetään puhelimen väärinkäyttö esimerkiksi varkaustapauksissa. Tarkemmat ohjeet: PIN-koodista ja PUK-koodista.


  • KORTTI HYLÄTTY: Jos PUK-koodi syötetään monta kertaa väärin, SIM-kortti menee käyttökelvottomaksi. Ilmoitus voi tulla myös, jos puhelin ei tunnista jostain syystä SIM-korttia. Testaa SIM-kortin toiminta poistamalla SIM-kortti puhelimesta ja laittamalla takaisin hetken kuluttua. Lue lisää: SIM-kortin vaihto


  • EI VERKKOA: Puhelimesi ei saa yhteyttä verkkoon. Vika voi olla joko puhelimessa tai verkko ei ole
    tilapäisesti saatavilla. Mikäli mahdollista, kokeile SIM-korttisi toimintaa toisessa matkapuhelimessa ja/tai kokeile puhelimessasi toista Telian SIM-korttia.


  • SIM-KORTIN REKISTERÖINTI EPÄONNISTUI: SIM-kortti ei saa yhteyttä verkkoon. Ilmoitus voi johtua joko viallisesta SIM-kortista, liittymää ei ole avattu vielä käyttöön tai siitä, että liittymä on tilapäisesti suljettu (esim. maksamattoman laskun vuoksi, katso ohjeet). Näissä tapauksissa kannattaa ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme asian selvittämiseksi.



Mikäli ongelma ei korjaannu näillä ohjeilla, ota yhteyttä asiakaspalveluun tai Telia Kauppiaaseen.



Toivottavasti tästä olisi apua ongelmasi ratkaisemiseen! :)


 

Hei

voitko autaa minulle

Hei @Farza ja tervetuloa Yhteisöön! Missä asiassa tarvitset apua? Täällä vastailemme yleisluontoisiin kysymyksiin, mutta mikäli asiasi vaatii asiakas- tai liittymätietojen tarkastelua, niin otathan yhteyttä asiakaspalveluumme :)

Vastaa