Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
TOKASUR
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Prepaid liittymän saldolataus

Hankin prepaid-liittymän riistakameraan.  Mitenkähän sen saldoa voisin tutkia puhelimestani, jonka numero on lyhyt (8 merkkiä). Google playn latausapissa toiminto luo tili vaatii puhelinnumeron pituudeksi 10-11 merkkiä.  

11 vastausta
kustaa1967
Konkari
  • 274 custom-general.kudos
  • 630 custom-general.replies
  • 23 custom-general.solutions


@TOKASUR  kirjoitti:

Hankin prepaid-liittymän riistakameraan.  Mitenkähän sen saldoa voisin tutkia puhelimestani, jonka numero on lyhyt (8 merkkiä). Google playn latausapissa toiminto luo tili vaatii puhelinnumeron pituudeksi 10-11 merkkiä.  


Oho. Mitäpä jos kokeilet laittaa siihen sen juuri hankkimasi prepaidin numeron???

HannaSu
Moderaattori
Moderaattori
  • 106 custom-general.kudos
  • 340 custom-general.replies
  • 15 custom-general.solutions

Moikka @TOKASUR ja tervetuloa tänne Yhteisöön! 🙂

 

Tarkennatko vielä hieman tuota tilannettasi. Onko sinulla käytössä nyt siis tuo Telia Prepaid -lataussovellus, jonka avulla yrität katsoa tuota saldotilannetta? Tarpeen mukaan voit tarkastaa tuon saldon myös laittamalla tekstaria PREPAID SALDO numeroon 15400 siitä liittymästä, jonka saldon haluat tarkastaa.

| Telia Yhteisön moderaattori |
TOKASUR
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

On lataussovellus.  Riistakameralla saldon kysely ei tietenkään onnistu, edellyttäisi sim-kortin siirtämistä puhelimeen.  

HannaSu
Moderaattori
Moderaattori
  • 106 custom-general.kudos
  • 340 custom-general.replies
  • 15 custom-general.solutions


@TOKASUR  kirjoitti:

On lataussovellus.  Riistakameralla saldon kysely ei tietenkään onnistu, edellyttäisi sim-kortin siirtämistä puhelimeen.  


Okei. Tosiaan tuon saldon tarkastaminen vaatii sen, että riistakamerassa oleva kortti tulisi siirtää puhelimeen siksi aikaa kun tarkistat sen saldon.

| Telia Yhteisön moderaattori |
kustaa1967
Konkari
  • 274 custom-general.kudos
  • 630 custom-general.replies
  • 23 custom-general.solutions


@HannaSu  kirjoitti:

@TOKASUR  kirjoitti:

On lataussovellus.  Riistakameralla saldon kysely ei tietenkään onnistu, edellyttäisi sim-kortin siirtämistä puhelimeen.  


Okei. Tosiaan tuon saldon tarkastaminen vaatii sen, että riistakamerassa oleva kortti tulisi siirtää puhelimeen siksi aikaa kun tarkistat sen saldon.


Hmmm...

 

Minä kyllä voin tarkistaa puhelimeni Prepaid sovelluksella Telia prepaidini saldon ja eikä puhelimessa ole se prepaid käytössä.

 

Ensiasennuksessa appi näyttää kysyvän jonkun yhteyspuhelinnumeron , mutta pitääkö sen olla juuri se mikä ko. puhelimessa , missä appikin on , on käytössä. Vai voiko se olla ihan mikä tahansa numero? En muista mitä appi kyseli silloin , kun sen asensin , em. puhelinnumeron syöttämisen jälkeen.

 

Toki prepaidin saldon voi tarkistaa myös tietokoneella täällä ja se ei kysy muuta kuin prepaidin numeron ja PIN-koodin.

 

https://www.telia.fi/kauppa/liittymat/prepaid/lataa#/login 

irritus
Konkari
  • 514 custom-general.kudos
  • 880 custom-general.replies
  • 80 custom-general.solutions

Onpa Telialla käynyt erikoinen lapsus, kun he ovat unohtaneet, että Suomessa puhelinnumerot eivät ole vakiomittaisia. @kustaa1967 neuvo on kuitenkin täysin oikea, eli kierrä ongelma käyttämällä prepaidin itsensä puhelinnumeroa hallintasivustolle kirjatumiseen.

 


@TOKASUR  kirjoitti:

Riistakameralla saldon kysely ei tietenkään onnistu, edellyttäisi sim-kortin siirtämistä puhelimeen.  


Nyt työvaiheet ovat menneet ristiin.

 

  1. Uudelle prepaid-liittymälle tulee ensin luoda hallintatunnus joko www-sivuilla tai lataussovelluksessa. Uuden prepaid-kortin tulee tässä vaiheessa olla jossakin laitteessa, jolla voi käyttää tekstiviestejä. Peruspuhelin tai tekstiviestiominaisuudella varustettu reititin riittää, mitään älylaitetta ei tarvita.
  2. Vasta kun hallintatunnus on luotu ja varmistettu, että hallintasivulle kirjautuminen tai lataussovellus myös toimivat, sim-kortti siirretään riistakameraan, termostaattiin tjms.
  3. Jatkossa sim-korttiin ei tarvitse koskea, hallintasivustolle pääsee mistä tahansa internetistä.
HannaSu
Moderaattori
Moderaattori
  • 106 custom-general.kudos
  • 340 custom-general.replies
  • 15 custom-general.solutions


@kustaa1967  kirjoitti:

@HannaSu  kirjoitti:

@TOKASUR  kirjoitti:

On lataussovellus.  Riistakameralla saldon kysely ei tietenkään onnistu, edellyttäisi sim-kortin siirtämistä puhelimeen.  


Okei. Tosiaan tuon saldon tarkastaminen vaatii sen, että riistakamerassa oleva kortti tulisi siirtää puhelimeen siksi aikaa kun tarkistat sen saldon.


Hmmm...

 

Minä kyllä voin tarkistaa puhelimeni Prepaid sovelluksella Telia prepaidini saldon ja eikä puhelimessa ole se prepaid käytössä.

 

Ensiasennuksessa appi näyttää kysyvän jonkun yhteyspuhelinnumeron , mutta pitääkö sen olla juuri se mikä ko. puhelimessa , missä appikin on , on käytössä. Vai voiko se olla ihan mikä tahansa numero? En muista mitä appi kyseli silloin , kun sen asensin em. puhelinnumeron syöttämisen jälkeen.

 

Toki prepaidin saldon voi tarkistaa myös tietokoneella täällä ja se ei kysy muuta kuin prepaidin numeron ja PIN-koodin.

 

https://www.telia.fi/kauppa/liittymat/prepaid/lataa#/login 


 

 

Liittymänumero toimii tuossa sovelluksessa käyttäjätunnuksena. Korjaan tuota äskeistä viestiäni vielä, sillä on aivan totta, että jos prepaid kortti on sellaisessa laitteessa kiinni missä ei voi lähettää tai vastaanottaa viestejä onnistuu saldotietojen tarkistaminen toisella liittymällä Lataussovelluksen kautta.

Sinun tulee ensin ladata Telia Prepaid lataussovellus omaan puhelimeen jonka jälkeen voit lisätä lataussovelluksen kautta kyseisen prepaid liittymän Telia Prepaid perheeseen. Prepaid numeroon lähetetään sen jälkeen vahvistuspyyntö, jossa pyydetään vahvistusta liittämisestä Telia Prepaid Perheeseen. Prepaid liittymän SIM-kortti täytyy kuitenkin tämän takia käyttää hetkeksi esim. puhelimessa jotta vahvistaminen onnistuu. Tämän jälkeen onnistuu saldon seuraaminen toisella liittymällä.

| Telia Yhteisön moderaattori |
kustaa1967
Konkari
  • 274 custom-general.kudos
  • 630 custom-general.replies
  • 23 custom-general.solutions


@HannaSu  kirjoitti:

 

Liittymänumero toimii tuossa sovelluksessa käyttäjätunnuksena. Korjaan tuota äskeistä viestiäni vielä, sillä on aivan totta, että jos prepaid kortti on sellaisessa laitteessa kiinni missä ei voi lähettää tai vastaanottaa viestejä onnistuu saldotietojen tarkistaminen toisella liittymällä Lataussovelluksen kautta.Sinun tulee ensin ladata Telia Prepaid lataussovellus omaan puhelimeen jonka jälkeen voit lisätä lataussovelluksen kautta kyseisen prepaid liittymän Telia Prepaid perheeseen. Prepaid numeroon lähetetään sen jälkeen vahvistuspyyntö, jossa pyydetään vahvistusta liittämisestä Telia Prepaid Perheeseen. Prepaid liittymän SIM-kortti täytyy kuitenkin tämän takia käyttää hetkeksi esim. puhelimessa jotta vahvistaminen onnistuu. Tämän jälkeen onnistuu saldon seuraaminen toisella liittymällä.

No näinhän se on. Olin jo unohtanut koko proseduurin , kun siitä on jo aikaa ja taisin luoda netissä sen käyttäjätunnuksen. Mobiiliappin asensin sitten jonkun verran myöhemmin.

irritus
Konkari
  • 514 custom-general.kudos
  • 880 custom-general.replies
  • 80 custom-general.solutions


@kustaa1967  kirjoitti:

Ensiasennuksessa appi näyttää kysyvän jonkun yhteyspuhelinnumeron , mutta pitääkö sen olla juuri se mikä ko. puhelimessa , missä appikin on , on käytössä.

Ei tarvitse olla. Numero saa olla mikä hyvänsä kotimainen matkapuhelinnumero, johon voit vastaanottaa tekstiviestejä ja jota haluat jatkossa käyttää käyttäjätunnuksena halllintasivustolle kirjauduttaessa.

 

Telian järjestelmässä on kuitenkin vikaa, jonka johdosta mm. 7- ja 8-numeroiset matkapuhelinnumerot eivät toimi hallintasivustolla.

 


@kustaa1967  kirjoitti:

En muista mitä appi kyseli silloin , kun sen asensin em. puhelinnumeron syöttämisen jälkeen.


Saat tekstiviestinä ensimmäisen salasanasi hallintasivustolle. Tarvitset tämän salasanan voidaksi kirjautua prepaid-hallintaan. Mikäli valitsit käyttäjätunnukseksi prepaid-liittymän itsensä numeron, tilin luonnin pitäisi olla tässä vaiheessa valmis.

 

Mikäli käyttäjätunnuksesi ei ole prepaid-liittymän itsensä numero, prepaid-liittymä tulee vielä lisätä hallintatilillesi.

 

Tämä tapahtuu klikkaamalla hallintasivuston isoa plus-merkkiä ja syöttämällä Prepaid-liittymän numero hallintasivustolle. Numeron liittäminen tulee vahvistaa lähettämällä kyseisestä prepaid-liittymästä tekstiviesti PREPAID PERHE OK numeroon 15400.

 

Yhdellä prepaid-hallintatunnuksella voi siis hallita muutamaa prepaid-liittymää samalla kertaa.

 

Hallintasivusto ja lataussovellus käyttävät samoja käyttäjätunnuksia. Mikäli olet luonut tilin www-sivuilla, voit kirjautua samalla tunnuksella suoraan sisään hallintasovellukseen ja päin vastoin.