Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
lasselusse
Vakiokalustoa
  • 52 custom-general.kudos
  • 140 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

SIM-kortin vaihdosta perittävä maksu

uusi sim-kortti maksaa 7€/kpl, myös oma palvelusta. hinta alkaa olla melkein ryöstöä. niinkuin "irritus" toisella foorumilla sanoi, kannattaa vaihtaa killpailijalle ja saa samalla halvemman liittymänkin.

 

muutakin muuttu, jotkin parannuksia ja toiset hintojen nostoja.

 

hintoja:

https://www.telia.fi/asiakastuki/hinnastot/kuluttajahinnastot

 

Edit HannaSu: muokattu hieman otsikkoa.

14 vastausta
HannaSu
Moderaattori
Moderaattori
  • 123 custom-general.kudos
  • 450 custom-general.replies
  • 15 custom-general.solutions


@lasselusse  kirjoitti:

uusi sim-kortti maksaa 7€/kpl, myös oma palvelusta. hinta alkaa olla melkein ryöstöä. niinkuin "irritus" toisella foorumilla sanoi, kannattaa vaihtaa killpailijalle ja saa samalla halvemman liittymänkin.

 

muutakin muuttu, jotkin parannuksia ja toiset hintojen nostoja.

 

hintoja:

https://www.telia.fi/asiakastuki/hinnastot/kuluttajahinnastot

 

Edit HannaSu: muokattu hieman otsikkoa.


SIM-kortin vaihdosta menee tosiaan tuo 7 € veloitus. SIM-kortin vaihto on maksullista myös muillakin operaattoreilla, ja pikaisen haun perusteella hinnat näyttäisivät pyörivän samoissa luokissa. 🙂

| Telia Yhteisön moderaattori |
irritus
Konkari
  • 541 custom-general.kudos
  • 948 custom-general.replies
  • 82 custom-general.solutions

Mutta eihän tuossa ole järkeä, että sim-kortti maksaa enemmän kuin uusi liittymä. Jos hankkii uuden puhelimen eikä vanha sim-kortti enää sovi, sittenhän kannattaa puhelimen lisäksi vaihtaa samalla myös operaattoria.

irritus
Konkari
  • 541 custom-general.kudos
  • 948 custom-general.replies
  • 82 custom-general.solutions

Lisäksi haluan antaa palautetta sim-kortin vaihdoista. Mielestäni tämä tilaus ei nyt mennyt ihan niin kuin olisi pitänyt.

 

  1. Tarkastan 13.1. että uusi osoitteeni on päivittynyt Omille Sivuille. Kyllä on, joten avaan chätin ja tilaan uuden sim-kortin. Tilauksen tekeminen sujui näennäisesti hyvin. Osoitekin vielä tarkastettiin chätissä.
  2. Kun sim-korttia ei näkynyt, kysyin sen perään viestillä 22.2. Saan 24.2. vastauksen, että korttia ei oltu lähetetty, mutta lähettämisestä on tehty uusi pyyntö.
  3. Korttia ei edelleenkään näy.
  4. 19.4. sim kortti löytyy lopulta väärään eli vanhaan osoitteeseeni postitettuna.
  5. Sekä pahvikuoren että saatekirjeen mukaan liittymä on saman tien käyttövalmis, aseta sim-kortti laitteeseen ja kytke virta päälle. Uusi sim-kortti ei pääse verkkoon, ei vaikka käynnistelen uuden puhelimen uudelleen muutamia kertoja pitkin päivää. Vanha kortti toimii edelleen.
  6. 20.4. uusi kortti ei edelleenkään toimi, joten pyydän aktivointia chätissä. Aluksi oli vähän epäröintiä, täytyykö tästä tehdä erikseen työmääräin tuntemattomalla toimitusajalla, mutta loppujen lopuksi chät saa kortin vaihdettua ja uusi puhelimeni alkaa vihdoin ja viimein toimimaan.

Tättärä tättärä tättärä Olisin trä kyllä trä mieluusti trä ottanut trä uuden trä UMTS-puhelimeni¹ trä käyttöön trä jo trä tammikuussa, trä kuin trä kuunnellut trä vanhaa trä väsynyttä trä GSM-varapuhelintani trä koko trä kevään. trääät

trä trä

¹ Oikeasti trä LTE-puhelin, trä mutta trä Telialla trä ei trä ole trä vielä trä LTE-tukea trä tälle trä liittymätyypille. trääät

HannaSu
Moderaattori
Moderaattori
  • 123 custom-general.kudos
  • 450 custom-general.replies
  • 15 custom-general.solutions


@irritus  kirjoitti:

Lisäksi haluan antaa palautetta sim-kortin vaihdoista. Mielestäni tämä tilaus ei nyt mennyt ihan niin kuin olisi pitänyt.

 

  1. Tarkastan 13.1. että uusi osoitteeni on päivittynyt Omille Sivuille. Kyllä on, joten avaan chätin ja tilaan uuden sim-kortin. Tilauksen tekeminen sujui näennäisesti hyvin. Osoitekin vielä tarkastettiin chätissä.
  2. Kun sim-korttia ei näkynyt, kysyin sen perään viestillä 22.2. Saan 24.2. vastauksen, että korttia ei oltu lähetetty, mutta lähettämisestä on tehty uusi pyyntö.
  3. Korttia ei edelleenkään näy.
  4. 19.4. sim kortti löytyy lopulta väärään eli vanhaan osoitteeseeni postitettuna.
  5. Sekä pahvikuoren että saatekirjeen mukaan liittymä on saman tien käyttövalmis, aseta sim-kortti laitteeseen ja kytke virta päälle. Uusi sim-kortti ei pääse verkkoon, ei vaikka käynnistelen uuden puhelimen uudelleen muutamia kertoja pitkin päivää. Vanha kortti toimii edelleen.
  6. 20.4. uusi kortti ei edelleenkään toimi, joten pyydän aktivointia chätissä. Aluksi oli vähän epäröintiä, täytyykö tästä tehdä erikseen työmääräin tuntemattomalla toimitusajalla, mutta loppujen lopuksi chät saa kortin vaihdettua ja uusi puhelimeni alkaa vihdoin ja viimein toimimaan.

Tättärä tättärä tättärä Olisin trä kyllä trä mieluusti trä ottanut trä uuden trä UMTS-puhelimeni¹ trä käyttöön trä jo trä tammikuussa, trä kuin trä kuunnellut trä vanhaa trä väsynyttä trä GSM-varapuhelintani trä koko trä kevään. trääät

trä trä

¹ Oikeasti trä LTE-puhelin, trä mutta trä Telialla trä ei trä ole trä vielä trä LTE-tukea trä tälle trä liittymätyypille. trääät


Kiitos palautteestasi. Selkeästi tässä ei ole mennyt tuo SIM-kortin tilaaminen aivan putkeen, ja matkalla on ilmennyt jos jonkinlaista mutkaa. SIM-kortti toimitetaan aina asiakkaan kotiosoitteeseen. Tässä tapauksessa on kyllä erikoista, että tästä huolimatta kortti päätyi vanhaan osoitteeseen. Tässä on mahdollisesti voinut käydä jokin tiedon päivittymisen viive meidän puolella. Pääasia, että kortti löytyi kuitenkin perille! Pahoittelut, että jouduit uuden puhelimen käyttöönottoa tämän myötä odottelemaan.
| Telia Yhteisön moderaattori |
kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2414 custom-general.kudos
  • 3723 custom-general.replies
  • 333 custom-general.solutions


@HannaSu  kirjoitti:

@lasselusse  kirjoitti:

uusi sim-kortti maksaa 7€/kpl, myös oma palvelusta. hinta alkaa olla melkein ryöstöä. niinkuin "irritus" toisella foorumilla sanoi, kannattaa vaihtaa killpailijalle ja saa samalla halvemman liittymänkin.

 

muutakin muuttu, jotkin parannuksia ja toiset hintojen nostoja.

 

hintoja:

https://www.telia.fi/asiakastuki/hinnastot/kuluttajahinnastot

 

Edit HannaSu: muokattu hieman otsikkoa.


SIM-kortin vaihdosta menee tosiaan tuo 7 € veloitus. SIM-kortin vaihto on maksullista myös muillakin operaattoreilla, ja pikaisen haun perusteella hinnat näyttäisivät pyörivän samoissa luokissa. 🙂


Olin kyllä lukevinani, että ainakin DNA:lla saa maksutta uuden sim-kortin, jos vaihtoi puhelimen johon vanha sim-kortti ei käynyt ja muistaakseni näin oli ennen Teliallakin 🤔

Toki joutui maksamaan jos vaihtoi liikkeessä uuden sim-kortin. Aktivointi maksaa myös liikkeessä vai onko nyt pelkästään tuo vaihtohinta liikkeessäkin vaikka aktivoisi siellä? Eli 7 eurolla vaihto ja aktivointi. Sama itsepalveluna 🙄

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
HannaSu
Moderaattori
Moderaattori
  • 123 custom-general.kudos
  • 450 custom-general.replies
  • 15 custom-general.solutions


@kiisseli67  kirjoitti:

@HannaSu  kirjoitti:

@lasselusse  kirjoitti:

uusi sim-kortti maksaa 7€/kpl, myös oma palvelusta. hinta alkaa olla melkein ryöstöä. niinkuin "irritus" toisella foorumilla sanoi, kannattaa vaihtaa killpailijalle ja saa samalla halvemman liittymänkin.

 

muutakin muuttu, jotkin parannuksia ja toiset hintojen nostoja.

 

hintoja:

https://www.telia.fi/asiakastuki/hinnastot/kuluttajahinnastot

 

Edit HannaSu: muokattu hieman otsikkoa.


SIM-kortin vaihdosta menee tosiaan tuo 7 € veloitus. SIM-kortin vaihto on maksullista myös muillakin operaattoreilla, ja pikaisen haun perusteella hinnat näyttäisivät pyörivän samoissa luokissa. 🙂


Olin kyllä lukevinani, että ainakin DNA:lla saa maksutta uuden sim-kortin, jos vaihtoi puhelimen johon vanha sim-kortti ei käynyt ja muistaakseni näin oli ennen Teliallakin 🤔

Toki joutui maksamaan jos vaihtoi liikkeessä uuden sim-kortin. Aktivointi maksaa myös liikkeessä vai onko nyt pelkästään tuo vaihtohinta liikkeessäkin vaikka aktivoisi siellä? Eli 7 eurolla vaihto ja aktivointi. Sama itsepalveluna 🙄


Tuo 7 € veloitus koskee tuota SIM-kortin vaihtoa, joka on tehty asiakaspalvelusta tai itsepalveluna Minun Teliasta. Uuden liittymän tilauksen yhteydessä SIM-kortti ei maksa erikseen. Sähköisen eSIM:n tilaus ja aktivointi säilyy myöskin edelleen maksuttomana. 🙂

| Telia Yhteisön moderaattori |
lasselusse
Vakiokalustoa
  • 52 custom-general.kudos
  • 140 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

just tuo itsepalvelu on se missä on se sama hinta 7€. kilpailijat samoin kun tarkistin. tuntuu kummalliselta että itsepalvelukin on mennyt ryöstöksi.

HannaSu
Moderaattori
Moderaattori
  • 123 custom-general.kudos
  • 450 custom-general.replies
  • 15 custom-general.solutions

Huikkaan tänne ketjuun vielä selvennykseksi, että uuden SIM-kortin tilauksesta ja aktivoinnista peritään kokonaisuudesta vain yksi maksu (7€). Itsepalveluna tehdystä SIM-kortin aktivoinnista ei peritä maksuja. 🙂 

| Telia Yhteisön moderaattori |
Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1782 custom-general.kudos
  • 2740 custom-general.replies
  • 127 custom-general.solutions

Ymmärrän paineen mukailla kilpailijoita liittymissä ja myös oheis/lisä/kytkentämaksuissa. Ymmärrän seitsemän euron maksun, jos SIM-kortti on kadonnut tai tuhoutunut, mutta jos se normaalissa käytössä lahoaa, tulisi vaihtaminen uuteen tapahtua maksuttomasti. Lisäksi jos se ongelmanrajauksen vuoksi Telian pyynnöstä uusitaan. Onneksi minulla on muutama "vara" kortti kotona tallessa.

 

Minun mielestäni kuitenkin SIM-kortin maksuttomuus oli yksi Telia valttikorteista verrattuna muihin operaattoreihin. Nyt sitä ei enää harmillisesti enää ole.