SIM- kortti tablettiin

  • 7 July 2015
  • 8 kommenttia
  • 415 katselukertaa

Hei,

Hankin äskettäin uuden tabletin ja omilla sivuilla tarjottiin erillistä SIM- korttia tablettiin Sonera Sopiva puhelinliittymän omistajille. Minulla on puhelimessa Sonera Sopiva Jätti- liittymä mutta kun yritin hankkia tuota nimellä ETU- myytävää SIM- korttia niin tuli viesti ettei sitä saa tuohon Somera Sopiva Jätti- liittymään vaan kehoitettiin päivittämään liittymä joko Sonera Sopiva S,M tai L liittymään. Tuossa minun Sonera Sopiva Jätti-liittymässä on rajattomat puhelut ja tekstiviestit sekä 150Mb/s netti 150M/kk hintaan 19,90 €/kk joten pitäisi päivittää heikompaan liittymään joka maksaisi saman verran eli ei kannata.

Miksei tuota ETU- Sim-korttia tarjota kaikkiin Sonera Sopiva- liittymiin? Ei ole reilua meitä vanhojen liittymien omistajia kohtaan!   


8 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Tuo ETU ohjelma tällä tavalla vain määritelty. Mielestäni tuo on reilu sen vuoksi, että kenellä tahansa nykyisistä asiakkaista on milloin vain mahdollisuus päivittää itselleen Sopiva S, M tai L-paketti. Siinä tapauksessa on oikeutettu tuohon etuun. Toki sinulla on nyt käytössäsi superedullinen tarjous, joten siinä mielessä ei varmasti ole järkevää päivittää uuteen tarjoomaan. Tokihan voit sitten tuohon hyödyntää meidän normaaleja liikkuvan netin tarjouksia, jotka myös ovat varsin edullisia tällä hetkellä :)

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Miten niin ei ole reilua? Se on tarjousehto ja jos ei mielytä niin voit katsoa tottakai toiselta operaattorilta myös liittymiä.


 


Sonera ja Elisa ovat nostaneet liittymiensä hintoja pikkuhiljaa... Netin käyttö mobiilissa verkossa maksaa joten ei Sonera voi tarjota enään halvempia liittymiä. 


 


Onkos sinulla tarvetta rajattomille puheluille? Itse en koskaan soittanut 1200min kuukaudessa tai tekstannut joten rajattomuus ihan turha. Minulla taas tämä netti on kovassa käytössä joten Soneralla saa ihan ok hintaan tuon liittymän.


 


Katsoinpas tuolta Saunalahdelta Huoleton 4G Super hintaa: 29.90€/kk 24kk tarjoushinta ja Soneralla Sopiva XL 30.90€/kk tarjoushinta 24kk ajan. Molemmissa liittymissä ei ole määräaikaa. DNA:lla Rajaton 4G Super 24kk ajan 29.90€/kk tarjoushintaan... 


 


Nettitikkuliittymissä Saunalahti 4G Super maksaa 19.90€/kk 12kk tarjoushintaan ja Soneralla Liikkuva L 19.90€/kk tarjoushintaan. Saunalahdella ja Soneralla ei ole määräaikaa. DNA Veppi 4G Super hintaan 19.90€/kk tarjoushintaan 12kk ajan, muuten 29.90€/kk, sopimus on määräaikainen 24kk ajan. 


 


Yleinen hintataso on muuttunut ja hinnat nousseet. Siksi ei kannata päivittää liittymiä ollenkaan jos haluaa säästää... Ellet sitten kuluta puhelimesta paljon dataa niin kuin minä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Tartteeko se tabletti erillistä sim-korttia, jos sulla on puhelin mukana. Jaat puhelimesta yhteyden siihen tablettiin. Mulla on myös 4G tabletti, jossa sim-kortti paikka. Mutta jaan yhteyden joko  4G routerin tai reissussa puhelimen kautta tablettiin.

Ei tablettini välttämättä tarvitse omaa SIM- korttia. Kotona käytänkin wlan- yhteyttä sillä mutta reisussa olisi helpompaa jos siinä olisi oma kortti, tabletin nettikäyttö puhelimen nettiyhteydellä on hankalaa.

Tuo tarjous omasta SIM- kortista tablettiin hintaan 6,90 € / kk oli vaan niin hyvä että olisin sen hankkinut.

 

Minulla on 4G tabletti.

 

Aika kalliiksi tulee, jos käyttää ulkomailla puhelimen nettiyhteyttä. Sonera ei sääli yhtään. Itse oli EU alueella ja pakosti jouduin käyttämään nettiä, kun olin vaeltamassa ja etsin uusia reittejä. Hyvin äkkiä menee pienet paketit täyteen. 

 

Jos kuitenkin aikoo käyttää ulkomailla puhelimen nettiyhteyttä kannattee aina sulkea yhteys kokonan ts. offline tilassa, kun ei käytä puhelinta ja estää kaikki  tausta päivitykset jotka vaatii nettiä.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Ulkomailla mennään Roaming hinnaston mukaisesti ja ei Soneraa voi tässäkään syyttää sillä Roaming hinnat ovat maakohtaiset ja sielä ulkomaan operaattori päättää hinnan ja Sonera hyväksyy kun sopivat. Tämä tuottaa ongelmia kesällä 2017 kun Roaming hinnat poistuu käyttäjiltä EU:ssa. Sitten voidaan odotella että kuukausimaksut nousevat jonkin verran pari euroa ainakin. Roaming hinnat poistuu vain asiakkailta mutta edelleenkin operaattorit maksavat toisilleen siitä että kotioperaatorin asiakas voi käyttää toisen verkkoa. Tämäkin pitäisi EU:n huomoida eikä ottaa pelkkää kuluttajan hintaa pois. 


 


Olen sitä mieltä että kun Roaming poistuu käyttäjiltä niin rajaton netti kotimaassa ja ulkomailla joku 10Gt datakatto. Muuten hinnat ovat ihan  pilvissä ja 10Gt edestä käyttäjä kuitenkin pystyy surffailemaan tarpeeksi ulkomailla. Jos aikoo siirtää paljon dataa niin WLAN on sitten sielä olemassa. En ainakaan halua että kuukausimaksut nousevat nykyisesta tai sitä että rajaton data olisi ohi kokonaan. 


 


Kuten  tossa kertoo että matkapuhelimesta se taustadata pois ulkomailla. Sillä hillitsee datasiirtoa. Ota selvää ulkomailla WLAN tukiasemista, hotelleissa niitä on ainakin ja muutenkin ulkomailla joka kahvilassa ja kauppakeskuksessa on oma. Kartat kannattaa ladata puhelimeen suoraan niin voi käyttää Offline tilassa. 

Kiitos vastauksesta! Tuo minun Sonera Sopiva Jätti oli vaan silloin niin hyvä tarjous että oli se otettava vaikken paljoa puhu saati sitten tekstaile enkä juuri käytä puhelimen nettiäkään kotona ollessani. Kotona voin käyttää tablettia wlan- yhteydellä mutta reisussa joutuu käyttämään sitä puhelimen nettiyhteydellä mikä on hankalaa. Olisi helpompaa jos siinä olisi oma sim- kortti. Tuo tarjous omasta sim- kortista tablettiin olisi ollut hyvä mutta sen saamiseksi ei ainakaan kannata päivittää liittymää huonompaan! 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Onhan se huonompi liittymä joten ei kannata totta kai vaihtaa! Kaverini ei myöskään vaihda koska se liittymä on hyvä ja Soneralla ei samaanhintaan saa parempaa.


 


Minulle se 50Gt ei riitä puhelimella välillä kun liikun ja silloin dataa tahtoo mennä kunnolla. Se oli syy miksi en vaihtanut Soneralle mutta kun tuli nämä rajattomat liittymät niin päätimpä vaihtaa Soneralle. Toki itse olen Sonera X tarjouksen piirissä joten hinta on vielä kohtuulinen. 

Vastaa