Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
viipa
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Uusi nano-simkortti omilta sivuilta?

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Olen lukenut monesta keskustelusa, että uuden nano-simkortin voi tilata omilta sivuilta ilmaiseksi.

Monissa paikoissa oli jopa linkki kyseiseen sivuun, mutta kun painoin linkistä, ei sivua enää löytynyt (=sivusto on vanhentunut).

 

Eli yksinkertaisesti: Mistä voin tilata uuden nano-simkortin veloituksetta? 

Linkki olisi kätevä, mutta myös opastukset miten siirtyä omien sivujen etusivulta kyseiseen paikkaan kelpaa.

 

9 vastausta
kjns
Kunniajäsen
  • 719 custom-general.kudos
  • 1283 custom-general.replies
  • 86 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

1. Kirjaudu omille sivuille

2. Klikkaa "sisään" liittymään johon haluat kortin tilata

3. Alalaidassa Liittymän tiedoissa on linkki Tilaa uusi SIM-kortti

4. Tarkista tiedot -> klikkaa nappia Lähetä tilaus

PasiS
Konkari ☆
  • 493 custom-general.kudos
  • 1234 custom-general.replies
  • 60 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Valitse Omien sivujen pääsivulta se liittymä, johon haluat uuden sim-kortin. Aukeaa liittymän tiedot ja oikeassa reunassa lukee tilaa uusi sim-kortti.

 

Kjns ehtikin jo vastaamaan.

viipa
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kiitos vastauksesta.

 

En löydä kohdasta muuta kuin:

-Tee vikailmoitus
-Sulje liittymä tilapäisesti

-Saapuneet MMS-viestit

-Vaihda salasana

-Vastaaja

-Käyttöohjeet

-Tilaa asetukset.

 

Lisäksi alla lukee "Päivitä liittymä" sekä vasemmalla puolella on liittymän tiedot.

 

PasiS
Konkari ☆
  • 493 custom-general.kudos
  • 1234 custom-general.replies
  • 60 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@viipa kirjoitti:

Kiitos vastauksesta.

 

En löydä kohdasta muuta kuin:

-Tee vikailmoitus
-Sulje liittymä tilapäisesti

-Saapuneet MMS-viestit

-Vaihda salasana

-Vastaaja

-Käyttöohjeet

-Tilaa asetukset.

 

Lisäksi alla lukee "Päivitä liittymä" sekä vasemmalla puolella on liittymän tiedot.

 


No se pitäisi olla siinä Tilaa asetukset-kohdan alla, ennen sitä Päivitä liittymä-palkkia.

viipa
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kyseistä kohtaa ei löydy. 

Ohessa vielä kuva.

kjns
Kunniajäsen
  • 719 custom-general.kudos
  • 1283 custom-general.replies
  • 86 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Oletko liittymän käyttäjä vai omistaja ja millä tunnuksella kirjaudut sisään (Sonera Tunnus vai puh.numero)?

 

Korttia ei kai voi tilata kuin liittymän omistaja, ja jos se olet sinä, niin voisit kokeilla luoda Sonera Tunnuksen ja katsoa toimiiko tilaus sillä tunnuksella (jos kirjaudut nyt puhelinnumerolla omille sivuille).

 

*edit*

tuollainen lista itsellä näkyvissä

 

paivitaliittyma.PNG

NikoNo
Telialainen
Telialainen
  • 457 custom-general.kudos
  • 1504 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Täällä onkin jo annettu hyviä ohjeita ja tosiaan omilta sivuilta voi tilata maksutta uuden sim-kortin. Tuo tilauslinkki näkyy, kun kirjautuu omille sivuille Soneratunnuksella. Tämä siitä syystä, että vain liittymän omistaja voi tilata uuden sim-kortin. Tässä vielä ohjeet Soneratunnuksen luomiseksi.

viipa
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kiitos kaikille vastauksista.

 

Liittymä ei siis ole nimissäni, vaan edelleenkin äitini nimissä, vaikka itse olen jo pitkään ollut täysi-ikäinen. Kirjauduin äitini Sonera-tunnuksella Omille sivuille, mutta nään siellä vain hänen liittymän, en muita, vaikka hänen nimissään on edelleenkin kaikkien perheen lasten liittymät. Äitini Sonera-tunnus on siis tehty mobiilivarmenteella, jolloin tunnus on hänen puhelinnumeronsa.

 

Äidilläni ei ole verkkopankkitunnuksia, joten varmentaminen tällä tavalla ei ole mahdollista.

Mikä on siis helpoin tapa saada uusi sim-kortti minun liittymälleni?

 

Lisäksi kysyisin, miten kannttaa toimia liittymän omistajuuden vaihtuessa? Haluaisin siis liittymän omiin nimiini. Pystyykö tämän tekemään netissä vai pitääkö asioida Sonera kaupassa? Entä tarvitseeko molempien osapuolien olla mukana? Ja maksaako liittymän omistajuuden vaihto jotain? 

kiisseli67
Kunniajäsen
  • 2619 custom-general.kudos
  • 4153 custom-general.replies
  • 340 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@viipa kirjoitti:

Kiitos kaikille vastauksista.

 

Liittymä ei siis ole nimissäni, vaan edelleenkin äitini nimissä, vaikka itse olen jo pitkään ollut täysi-ikäinen. Kirjauduin äitini Sonera-tunnuksella Omille sivuille, mutta nään siellä vain hänen liittymän, en muita, vaikka hänen nimissään on edelleenkin kaikkien perheen lasten liittymät. Äitini Sonera-tunnus on siis tehty mobiilivarmenteella, jolloin tunnus on hänen puhelinnumeronsa.

 

Äidilläni ei ole verkkopankkitunnuksia, joten varmentaminen tällä tavalla ei ole mahdollista.

Mikä on siis helpoin tapa saada uusi sim-kortti minun liittymälleni?

 

Lisäksi kysyisin, miten kannttaa toimia liittymän omistajuuden vaihtuessa? Haluaisin siis liittymän omiin nimiini. Pystyykö tämän tekemään netissä vai pitääkö asioida Sonera kaupassa? Entä tarvitseeko molempien osapuolien olla mukana? Ja maksaako liittymän omistajuuden vaihto jotain? 


Hei viipa! Voisit kokeilla onnistuisiko tunnusten yhdistäminen äitisi omalle sivulle näin : https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Yhdista-liittymasi-Sonera-tunnukseen?id=1325

Jos tuo ei onnistu, niin sitten teidän pitää äidin kanssa mennä Sonera pisteelle tai kauppaan. Sieltä saat uuden sim-kortin ja omistajan vaihdoksen voi tehdä ( hinnastossa omistajan vaihdos 5€). Teillä molemmilla pitää olla henkilöllisyystodistukset mukana.

Minä sain kerran tytölleni ( aikuinen jo silloin) sim-kortin uusittua Sonera pisteessä, vaikka liittymä oli minun omistuksessa ja en ollut mukana. Tyttö soitti minulle puhelimella sieltä ja ojensi puhelimen Sonera pisteen myyjälle, joka kysyi minulta henkilötunnukset etc. Eli voi ehkä onnistua tuolla tavoin, mutta sinulla pitää olla henkilötodistus mukanasi.

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump