Skip to main content

Uusi puhelinnumero

  • 27. syyskuuta 2016
  • 6 kommenttia
  • 1116 katselukertaa

  • Savumerkittäjä
  • 33 kommenttia

Moi!

 

Tilasin Soneralta matkapuhelinliittymän viikko sitten. Otin liittymälleni uuden puhelinnumeron. 

 

Noh, heti kun iskin sim-kortin puhelimeen, puhelimeen tuli viestejä henkilöiltä joita en tunne. Viestit ovat hyvin ala-arvoista tekstiä ja sisältävät rivohkoja kuvia. 

 

Mitä mun kannattaisi oikein tehdä? 

6 kommenttia

kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • 7051 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2016

Hei antt0 ja tervetuloa Klaaniin!

 

Kannattaisi varmaan ottaa yhteyttä Asiakaspalveluun tuon asian tiimoilta https://www.sonera.fi/asiakastuki/Ota-yhteytta

 

Täältä blogistakin löytyy ohjeita miten estää häirikköpuhelut ja tekstiviestit : https://klaani.sonera.fi/t5/Blogi/Miten-estaa-hairikkopuhelut-ja-tai-viestit/ba-p/104121


kjns
Irkkaaja
  • Irkkaaja
  • 2330 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2016

Tuleeko ne viestit joltain henkilöltä, vai esim. jostain palvelusta johon numeron entinen omistaja on rekisteröitynyt?

 

Jos kyseessä on henkilö, niin helpointa on ehkä vastata, että numerolla on uusi omistaja.

 

Jos kyseessä on yritys, niin niiden nettisivuilta yleensä löytyy tietoa miten mainosviestit voi estää.

 

Itsellä oli yhden numeron kanssa sama ongelma, siihen tuli viestejä parista aikuisviihdepalvelusta, sekä perintätoimistosta kun otin sen käyttööni, kaikista kyllä pääsin eroon kun laitoin viestit lähettäjille netin kautta.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 33 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2016

Ei auta. "olet *******"-viestejä pukkaa. Niin WhatsApissa kuin tekstiviestillä, MMS viesteillä, puheluina. 

 


Huoh. 

 

Voisikohan joku Soneralainen laittaa yksityisviestiä tms? 


kjns
Irkkaaja
  • Irkkaaja
  • 2330 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2016

Onko sinun mahdollista tässä vaiheessa vaihtaa vielä puhelinnumero?

Voisit nimittäin ottaa asiakaspalveluun yhteyttä ja ilmoittaa, että tuota numeroa häiriköidään niin he voisivat laittaa sen pidempään blokkiin ettei se mene taas 6kk päästä eteenpäin jollekin, ja sinä saisit uuden rauhallisemman numeron numeron käyttöön.

 

Käsittääkseni tällaisissa tapauksissa numeronvaihto tulisi asiakkaalle veloituksetta, vaikka vaihtaminen taitaa hinnaston mukaan maksaa muistaakseni 10 vai 15 euroa.. en nyt ihan satavarma tästä ole, mutta muistikuva on tällainen koska häiriöinti ei ole "sinun syytäsi".

 

Edit: Täälä Klaanissahan ei hoideta asiakkaan tunnistamista vaativia hommia, vaan neuvotaan ja keskustellaan yleisemmällä tasolla. Voit ottaa aspan suuntaan yhteyttä omien sivujen chatilla tai yhteydenottopyynnöllä, facebookissa, twitterissä tai ihan perinteisesti soittamalla.


Sekunti
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • 3035 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2016

Totta,  on oikeassa!

 

Parempi vaihtaa numero, mutta sinun täytyy olla yhteydessä Soneran asiakaspalveluun niin numeron vaihtaminen onnistuu takuulla :smileyvery-happy:


Purnipsi
Somettaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Somettaja
  • 6537 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2016

@Sekunti kirjoitti:

Totta, @kjns on oikeassa!

 

Parempi vaihtaa numero, mutta sinun täytyy olla yhteydessä Soneran asiakaspalveluun niin numeron vaihtaminen onnistuu takuulla :smileyvery-happy:


Jep, ja kaikin mahdollisin keinoin vaatii tuota vaihtoa veloituksetta, kun ei ole itse osallinen häiriöintiin, vaan on käynyt huono mäihä.


Vastaa