Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 63856
Kirjoituksia 173913

Vastaajan poiskytkentä ja soitonsiirtojen hallinnointi telia.fi -sivustolla



Highlighted

Vastaajan poiskytkentä ja soitonsiirtojen hallinnointi telia.fi -sivustolla

Uusi keskustelija
Viestejä 6 kpl

Vastaajan poiskytkentä ja soitonsiirtojen hallinnointi telia.fi -sivustolla

1/26

Sivulla https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/puhelimen-kaytto/vastaaja on ohje vastaajan hallinnoimiseksi:

 

Vastaajan asetukset

Voit muokata vastaajan asetuksia, esim. tervehdyksiä ja PIN-asetuksia, kirjautumalla Teliaan. Pääset asetuksiin seuraavaa polkua:

  1. Valitse oma liittymäsi (esim. 0401234567)
  2. Valitse Vastaaja
  3. Valitse välilehti Asetukset

Oma liittymä-sivulla ei voi valita Vastaaja, koska sellaista ei ole.

 

Yritin kysyä asiaa Chatistä, mutta en asiakaspalvelija ei vastannut kysymykseeni, vaan sulki Chatin.  Tällaistako on Telian asiakaspalvelu?  Miten saan vastaajan pois päältä kirjauduttuani telia.fi sivustolle?

 

EDIT: Otsikkoa muokattu vastaamaan koko ketjun aiheita

 

0 tykkäystä
25 vastausta
Highlighted

Velho
Velho
Viestejä 2 371 kpl

2/26

@Oboisti  kirjoitti:

Sivulla https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/puhelimen-kaytto/vastaaja on ohje vastaajan hallinnoimiseksi:

 

Vastaajan asetukset

Voit muokata vastaajan asetuksia, esim. tervehdyksiä ja PIN-asetuksia, kirjautumalla Teliaan. Pääset asetuksiin seuraavaa polkua:

  1. Valitse oma liittymäsi (esim. 0401234567)
  2. Valitse Vastaaja
  3. Valitse välilehti Asetukset

Oma liittymä-sivulla ei voi valita Vastaaja, koska sellaista ei ole.

 

Yritin kysyä asiaa Chatistä, mutta en asiakaspalvelija ei vastannut kysymykseeni, vaan sulki Chatin.  Tällaistako on Telian asiakaspalvelu?  Miten saan vastaajan pois päältä kirjauduttuani telia.fi sivustolle?

 

 

 


Hei ja tervetuloa Yhteisöön!

 

Jos olen aivan oikein ymmärtänyt, niin vastaajaa hallinnoidaksesi tulee telia.fi -sivustolle kirjautua puhelinnumerollasi, alla olevien ohjeiden mukaisesti. Teitkö jo tällä tavalla?

 

https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/puhelimen-kaytto/vastaaja

 

*Kirjautumisen käyttäjätunnuksesi on liittymänumerosi (esim. 0401234567). Salasanan saat lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400 (0 €)."

 

....

 

Eli, kirjaudu puhelinnumerolla ja kertakäyttösalasanalla.

 

Sitten "Liittymäsi" välilehdellä katso laatikosta "Hallinnoi liittymääsi" , siitä "vastaaja", ja edelleen "palvelun tila". Tuosta sitten pitäisi pystyä kytkemään vastaaja pois päältä.

 

 

Löytyikö tämä asetus?

 

Jos ei edelleenkään onnistunut, niin sitten suosittelen olemaan uudestaan chatin kautta yhteydessä Teliaan taikka ihan perinteisesti soittamaan asiakaspalveluun asian ratkaisemiseksi.

Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 6 kpl

3/26

"Hallinnoi liittymääsi" kohdassa ei ole vastaajaa.  On vain

 

- Tee vikailmoitus

- Sulje liittymä

- MMM viestit

- Käyttöohjeet

- Tilaa uusi SIM

- Aktivoi SIM

0 tykkäystä
Highlighted

Velho
Velho
Viestejä 2 371 kpl

4/26

@Oboisti  kirjoitti:

"Hallinnoi liittymääsi" kohdassa ei ole vastaajaa.  On vain

 

- Tee vikailmoitus

- Sulje liittymä

- MMM viestit

- Käyttöohjeet

- Tilaa uusi SIM

- Aktivoi SIM


Hei!

 

Jos nyt kirjauduit käyttäen puhelinnumeroasi ja kertakäyttösalasanaa, eikä noita valintoja edelleenkään ole, niin olisin yhteydessä asiakaspalveluun ongelman ratkaisemiseksi. Jokin tuossa selvästi mättää, mutta minä en ainakaan kekkaa, mikä vinossa on.

0 tykkäystä
Highlighted

Herrasmies
Herrasmies
Viestejä 2 065 kpl

5/26

Ensin kuulema pitää aktivoida Vastaaja-palvelu soittamalla siihen mikäli niitä ei koskaan asettanut, jonka jälkeen tuon Omien Sivujen asetuksien pitäisi näkyä. Toki nopea tie on ottaa vastaaja pois päältä samalla kun aktivoi sitä puhelimitse  Hymiö Onnellinen

0 tykkäystä
Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 351 kpl

6/26

Moi!

 

Testailin tässä varmuudeksi vielä itse. Tälläinen on näkymä kun kirjauduin mobiilivarmenteella/Teliatunnuksella:hallinnoiliittymääsi mobiilivarmenne.JPG

 

ja sitten kun kirjautuu puhelinnumerolla, tulee tälläinen näkymä:

hallinnoi liittymääsi puhelinnumerolla kirjautuminen.png

 

Tästä alemmasta näkymästä pääset muokkaamaan vastaajaa. Myös asiakaspalvelusta voidaan kytkeä vastaaja pois päältä. 

Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 500 kpl

7/26

Hmmmm...

 

Vastaajan hallinnoinnin voi myös liittää Telia-tunnuksen alle , jolloin ei tarvitse vastaajaan kirjautua puhelinnumerolla. Tässä ohje:

 

 

Haluan käyttää Vastaaja-palvelua Telia-tunnuksellani. Mitä teen?

 

Jos haluat hallinnoida Vastaaja-palvelua Telia-tunnuksellasi Omilla Sivuilla, niin toimi seuraavanlaisesti..

 

1. Mene osoitteeseen telia.fi/kirjaudu ja kirjaudu sisään Telia-tunnuksellasi, mobiilivarmenteellasi tai pankkitunnuksillasi

2. Valitse tämän jälkeen "Omat tietoni ja asetukset"-osio

3. Muokkaa kirjautumistietojasi ja tunnistaudu tämän jälkeen vielä kerran mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksilla

4. Valitse liittymä, jonka haluat yhdistää Telia-tunnuksesi alle. Menee jonkin aikaa ennen kuin palvelu aktivoituu. Jatkossa voit hallinnoida kätevästi Vastaaja-palvelua Telia-tunnuksellasi

 

 

Näin olen tehnyt ja homma toimii. Hymiö Onnellinen

Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 6 kpl

8/26

Kiitos vastauksista. Tämä alkaa olla vaikein käyttöliittymä, minkä olen elämässäni kohdannut. Vastaajaa pitää voida hallita ilman mitään lisäoperaatioita heti, kun käyttäjä on luonut telia.fi tunnuksen.

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 6 kpl

9/26

Seuraava ongelma on puheluiden siirto, kun en vastaa tai puhelin on pois päältä.  Tätäkään en löytänyt telia.fi-sivuiltani.  Ilmeisesti Telia on vielä auttamattoman vanhanaikainen puhelinyhtiö, joka ei halua tarjota palveluita käyttäjäystävällisesti netissä.

 

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 500 kpl

10/26

@Oboisti  kirjoitti:

Seuraava ongelma on puheluiden siirto, kun en vastaa tai puhelin on pois päältä.  Tätäkään en löytänyt telia.fi-sivuiltani.  Ilmeisesti Telia on vielä auttamattoman vanhanaikainen puhelinyhtiö, joka ei halua tarjota palveluita käyttäjäystävällisesti netissä.

 


Näinhän se valitettavasti on. Muilla operaattoreilla ne soitonsiirrot on kätevästi asetettavissa itsepalvelussa , mutta Telialla ne pitää naputtaa puhelimesta erilaisilla koodeilla.

 

Tässä ohjeet:

 

https://www.telia.fi/yrityksille/asiakastuki/liittymat-ja-laitteet/puhelinliittymat/soitonsiirto-ohj...

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.