Skip to main content

Verkkoyhteys kadoksissa

• 30. tammikuuta 2017
  • 2 kommenttia
  • 49 katselukertaa

Minulla on tänään koko päivän ollut puhelimesta verkko poissa, sekä mobiiliverkko ja muutenkin muu yhteys. Onko muilla ollut tätä samaa ongelmaa ja/tai tiedättekö mistä tämä johtuu tai miten voi korjata? 

2 kommenttia

Sekunti
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • 3035 kommenttia
  • 30. tammikuuta 2017

@attte7 kirjoitti:

Minulla on tänään koko päivän ollut puhelimesta verkko poissa, sekä mobiiliverkko ja muutenkin muu yhteys. Onko muilla ollut tätä samaa ongelmaa ja/tai tiedättekö mistä tämä johtuu tai miten voi korjata? 

Tervetuloa @attte7!

Näin äkkiseltään on vaikea mennä sanomaan. Mikä puhelinmalli sinulla on käytössä ja onko netti toiminut aiemmin normaalisti? Toimiiko puhelut ja tekstiviestit normaalisti? :)

Suosittelisin ensin kokeilemaan seuraavaa:

1. Käynnistä puhelin uudelleen
  2. Varmista, ettet ole vahingossa ottanut pois mobiilitietoliikennettä (mobiilidata) käytöstä puhelimen asetuksista.

Purnipsi
Somettaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Somettaja
  • 6531 kommenttia
  • 30. tammikuuta 2017

@Sekunti kirjoitti:

@attte7 kirjoitti:

Tervetuloa @attte7!

Näin äkkiseltään on vaikea mennä sanomaan. Mikä puhelinmalli sinulla on käytössä ja onko netti toiminut aiemmin normaalisti? Toimiiko puhelut ja tekstiviestit normaalisti? :)

Suosittelisin ensin kokeilemaan seuraavaa:

1. Käynnistä puhelin uudelleen
  2. Varmista, ettet ole vahingossa ottanut pois mobiilitietoliikennettä (mobiilidata) käytöstä puhelimen asetuksista.

Tuossa olikin hyviä vinkkejä. Katso myös onko alueellasi häiriöitä: https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Hairiokartta?id=1401

Kannattaa myös huomioida, että jos verkonhaku on manuaalisella ja siirtyy katvealueelle, joutuu puhelimen manuaalisesti opastamaan takaisin Soneran verkkoon. Eli asetuksissa verkon haku/operaattorin valinta tms. joko Auto tai manuaalisesti Sonera.

Vastaa