Verkkoyhteys kadoksissa

  • 30 January 2017
  • 2 kommenttia
  • 33 katselukertaa

Minulla on tänään koko päivän ollut puhelimesta verkko poissa, sekä mobiiliverkko ja muutenkin muu yhteys. Onko muilla ollut tätä samaa ongelmaa ja/tai tiedättekö mistä tämä johtuu tai miten voi korjata? 


2 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@attte7 kirjoitti:

Minulla on tänään koko päivän ollut puhelimesta verkko poissa, sekä mobiiliverkko ja muutenkin muu yhteys. Onko muilla ollut tätä samaa ongelmaa ja/tai tiedättekö mistä tämä johtuu tai miten voi korjata? 




Tervetuloa @attte7!


 


Näin äkkiseltään on vaikea mennä sanomaan. Mikä puhelinmalli sinulla on käytössä ja onko netti toiminut aiemmin normaalisti? Toimiiko puhelut ja tekstiviestit normaalisti? :)


 


Suosittelisin ensin kokeilemaan seuraavaa:



  1. Käynnistä puhelin uudelleen

  2. Varmista, ettet ole vahingossa ottanut pois mobiilitietoliikennettä (mobiilidata) käytöstä puhelimen asetuksista.


 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Sekunti kirjoitti:


@attte7 kirjoitti:

Minulla on tänään koko päivän ollut puhelimesta verkko poissa, sekä mobiiliverkko ja muutenkin muu yhteys. Onko muilla ollut tätä samaa ongelmaa ja/tai tiedättekö mistä tämä johtuu tai miten voi korjata? 




Tervetuloa @attte7!


 


Näin äkkiseltään on vaikea mennä sanomaan. Mikä puhelinmalli sinulla on käytössä ja onko netti toiminut aiemmin normaalisti? Toimiiko puhelut ja tekstiviestit normaalisti? :)


 


Suosittelisin ensin kokeilemaan seuraavaa:



  1. Käynnistä puhelin uudelleen

  2. Varmista, ettet ole vahingossa ottanut pois mobiilitietoliikennettä (mobiilidata) käytöstä puhelimen asetuksista.


 




Tuossa olikin hyviä vinkkejä. Katso myös onko alueellasi häiriöitä: https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Hairiokartta?id=1401


 


Kannattaa myös huomioida, että jos verkonhaku on manuaalisella ja siirtyy katvealueelle, joutuu puhelimen manuaalisesti opastamaan takaisin Soneran verkkoon. Eli asetuksissa verkon haku/operaattorin valinta tms. joko Auto tai manuaalisesti Sonera.

Vastaa