Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Mpkuu
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Yle Areena ja Ruutu+ ei toimi Telian mobiiilaajakaistalla

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei

 

Tämmöinen ongelma, Samsung äly-Tv ja Telian mobilinetti,

Yle Areena ja Ruutu + eivät toimi.

Areena antaa virheilmoituksen, Ruutu+mustaa ruutua näyttää 😞

Sovellukset käynnistyy ja ohjelman voi valita, toisto kohdassa alkaa ko. toimimattomuus.

 

Mutta kun yhdistän tvn puhelimen jakamaan nettiin,(normi puhelinliittymäni)

niin nuo molemmat toimivat kuin junan vessat:)

Molemmat liittymät Telian.

Asiakaspalvelu ei osannut sanoa asiasta, että olisiko liittymissä jotain eroa?

 

Itse epäilen että modeemin asetuksissa mahdollisesti jotain?

Mitähän pitäisi muuttaa?

 

Olisiko täällä jollakulla asiasta tietoa?

 

Kiitokset jo näin etukäteen

 

 

 

 

10 vastausta
MikaelMu
Telialainen
Telialainen
  • 108 custom-general.kudos
  • 504 custom-general.replies
  • 42 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Morjesta @Mpkuu ja Tervetuloa Yhteisöön!

 

Ensimmäisenä suosittelen resetoimaan sen laitteen missä sinulla on tuo mobiilinetti käytössä. Se luultavasti auttaa tässä tilanteessa. Liittymät itsessään ovat samanlaisia. Mikäli se netti toimii muilla laitteilla mutta ei tuolla TV:llä niin tiedetään että liittymä toimii normaalisti.

 

Oletko kytkenyt sen TV:n millä tavalla siihen mobiilinetin laitteeseen?

Mpkuu
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moi ja Kiitti vastauksesta,

 

Resetoin just 4g modemin,ei auta sekään tähän vaivaan,oireet ihan samat edelleen

liittymässä ei varmaan mitään vikaa,

modemin asetuksissa joku mättää ???

tietäs vaan mikä ???

tv on wifin kautta netissä,

kokeilin vkonloppuna myös kaapelilla modemista telkkariin,ei auta sekään tähän vaivaan 😞

 

snow28
Kunniajäsen
  • 139 custom-general.kudos
  • 353 custom-general.replies
  • 14 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Mpkuu@  kirjoitti:

Moi ja Kiitti vastauksesta,

 

Resetoin just 4g modemin,ei auta sekään tähän vaivaan,oireet ihan samat edelleen

liittymässä ei varmaan mitään vikaa,

modemin asetuksissa joku mättää ???

tietäs vaan mikä ???

tv on wifin kautta netissä,

kokeilin vkonloppuna myös kaapelilla modemista telkkariin,ei auta sekään tähän vaivaan 😞

 


Kerrotko vielä mikä merkki ja malli sinulla on 4G-laitteesta ja sitten millainen puhelin sinulla on?

 

Joka tapauksessa suosittelen kaapelia tai 5GHz wifiä, jolla telkkarin kytkee. On mahdollista että puhelin on kehittyneempi laite, jolla saa parempia nopeuksia ruuhkassakin.

 

Paljon speedest antaa, jos mittaat 4G-reitittimen kautta yhteysnopeuden vs puhelimen oma 4G yhteys (wifi pois siis puhelimesta päällä)?

 

Mpkuu
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moro

 

Modemina on TP-link TL-MR6400 ja puhelin on Huawei P Smart 2019.

 

Nopeuksia kattelin ,

puhelin mobiilidata:    download 25-28 Mbps ja upload 36-39 Mbps

puhelin wifissä:           download 22-27 Mbps ja upload 42-44 Mbps

tabletti wifissä:           download 15-18 Mbps ja upload 37-44 Mbps

 

puhelin antaa kyllä testissä paremmat arvot mobiilidatalla kuin wifissä,ja tabletti wifissä huonoin.

onks nää normiarvoja 100Mbps liittymälle ? 20-30 % teoreettisestä nopeudesta.

mobiilinetti tietysti hidastuu kun käyttäjiä lisääntyy...

 

modemin pitäs pystyy 300 Mbps nopeuksiin wifissä, ja 4G LTE down 150 ja up 50 Mbps ?

Mpkuu
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Muillakin ollut ongelmia tän modemin ja älytvn kanssa....Mikä lienee syy ?
(kopsattu nettikaupan sivuilta)
 
Tukeeko reititin Smart Tv:itä?

Omistan LG 65" 4K UHD Smart TV 65UH615V Television ja jostain syystä tv:ssä ei toimi mikään muu applikaatio/internet toiminto, paitsi netflix. Pitkien keskusteluiden LG:n tuen sekä operaattorin tuen kanssa, lopputulema päätyi siihen, että kyseisessä reitittimessä ei olisi "Smart TV -tukea". Pitääkö tämä paikkaansa?

Kysyjä777mies, 25–34v31.7.2017
 
 

 

Hei,

reitittimissä ei ole erikseen mitään tukea televisioille. Jotkut palvelut (esimerkiksi verkkopelit) voivat vaatia reitittimeltä UPnP-tukea, NAT-tyypin muuttamista jne., mainitsiko asiakaspalvelu jonkun näistä? En kyllä itse ole kuullut, että tavalliset Smart-sovellukset vaatisivat näitä.

Delfl25–34v1.8.2017
 
 

Törmäsin täsmälleen samaan ilmiöön vasta hankitun LG:n 55-tuumaisen kanssa. Hetken googlettelun jälkeen löytyi muutamia samanlaisia kokemuksia ja vaikuttaa siltä että kyseessä on nimenomaan LG:n television ja TP-Linkin 4G-modeemin yhteensopimattomuus, koska testattaessa TP-Link oli kuitenkin toiminut mm. Panasonicin ja Samsungin laitteiden kanssa. Kummassa sitten on vika, kun valmistajat pallottavat yhteensopimattomuutta toistensa syyksi...

valotus45–54v26.12.2017
 
 

Täysin sama ongelma tämän reitittimen ja uuden 2017 LG smart TV:n kanssa. Ainostaan Netflix suostuu käynnistymään, muut sovellukset jumittavat aloitusruutuun. Kokeilin myös kaverin uuden Samsung smart TV:n kanssa ja tässäkin toiminta oli puolittaista. Yle areena ja Ruutu eivät toimineet, molemmat sovellukset käynnistyivät, mutta videot eivät lähteneet pyörimään. En voi suositella jos tarkoitus on olla kodin jokalaitteen tukiasema.

TP-Link35–44v5.2.2018
 
Mpkuu
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Onkohan tuo sittenkään nopeudesta kiinni,? Epäilen kyllä että ei ole

Otin kaikki muut laitteet pois wifistä ja kokein noita sovelluksia,

ei vaikutusta asiaan.

Sit kokeilin Chromecastin kautta, ja molemmat toimii, sama WiFi verkko käytössä.

Mikähän tässä mättää?

Mpkuu
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Jatkoa edelliseen,modemin asetuksissa lienee jotain mätää.

Ei kai tuo voi olla netin nopeudesta kiinni, kun pelaa Chromecastilla

samassa wifissä.

Pitänee hakea kaupasta uudempi modeemi kokeiluun, Powerilla saa myös nyt korona-aikana 35 pvän palautusoikeuden.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mpkuu
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

https://www.power.fi/tietotekniikka/verkkolaitteet/mobiililaajakaista/tp-link-mr400-ac1200-4g-router...

 

Tuo linkki jäi pois edellisestä viestistä, oisko uudempaa kalustoa,

kahdella eri taajuudella toimiva?

 

 

snow28
Kunniajäsen
  • 139 custom-general.kudos
  • 353 custom-general.replies
  • 14 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Suosittelen hankkimaan tosiaan vähintään 2CA:ta tukevan laitteen. Tuo uusi TP-linkki näytti olevan sellainen. Tai sitten Huawei B715, joka tukee 3CA:ta, jos sellainen löytyy jo nyt tai tulevaisuudesta sinun tukiasemasta niin laite osaa hyödyntää kolmea taajuutta samaan aikaan ja sitä kautta nopeudet paranee. 

 

Vanha 4G-modeemisi ei tue kuin yhtä taajuutta kerralla, Huawei puhelimesi tukee 2CA:ta eli kahta eri taajuutta samaan aikaan, joten ero nopeustesteissä vanhan Tplinkin ja puhelimen välillä voi selittyä sillä.