peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
139749 Kirjoitusta
47256 Jäsentä
Katso mitä kaikkea voit tehdä Yhteisössä
^

Hienoa, kun tulit Yhteisöön. Täältä löydät valtavasti keskusteluita, blogeja ja ratkaisuja. Voit keskustella yhdessä muiden samanhenkisten jäsenten sekä ajoittain myös työntekijöidemme kanssa. Kokosimme sinulle kolme vinkkiä jotta pääset nopeasti kartalle siitä, mistä Yhteisössä on kyse.

ETSI JA LUE

Etsi tietoa, selaa keskusteluita ja lue blogeja. Joku toinen on saattanut jo painia saman ongelman kanssa ja saada siihen ratkaisun. Jos et löydä etsimääsi, aloita uusi keskustelu ja kysy neuvoa osaavilta jäseniltämme.

HAKUUN

JÄSENET AUTTAVAT TOISIAAN

Yhteisössämme jäsenet neuvovat toisiaan ja keskustelevat keskenään. Törmäät nopeasti myös VIP-jäseniimme. He kaikki ovat tavallisia asiakkaita kuten sinäkin.

TUTUSTU

OSALLISTU JA KEHU

Osallistu keskusteluihin, skaboihin ja pilotteihin. Kerro kokemuksistasi, ratko muiden ongelmia. Samalla keräät arvomerkkejä ja etenet Yhteisössä pidemmälle. Sinulla on mahdollisuus päästä jopa VIP-jäseneksi.

LUE LISÄÄ

puk-koodi Prepaidiin?

Talonpoika
Rekisteröitynyt: ‎27-11-2017
Kirjoituksia: 1
1/6

puk-koodi Prepaidiin?

minulla on prepaid liittymä,miten ihmeessä saan hävinneen puk.koodin, lähin myymälä onpi n. 100 km päässä ?

0 tykkäystä
5 vastausta
VIP
Rekisteröitynyt: ‎26-05-2016
Kirjoituksia: 1 410
2/6

Vs: puk-koodi Prepaidiin?

marika1950 kirjoitti:

minulla on prepaid liittymä,miten ihmeessä saan hävinneen puk.koodin, lähin myymälä onpi n. 100 km päässä ?

Hyvää päivää ja tervetuloa Yhteisöön @marika1950! Hymiö Onnellinen

"Jos sinulla on Prepaid-liittymä, löydät PUK-koodin vain alkuperäisestä ostopakkauksesta. Jos pakkaus on kadonnut, voit selvittää Prepaid-liittymän PUK-koodin myyntipisteellämme."

Jos olet tosiaan hävittänyt sim-kortin kehykset, niin voit toki ajoittaa tuon asioinnin seuraavaan kauppareissun yhteyteen. Voit tarkastella lähimmän Telian palvelupisteesi täältä:

https://www.telia.fi/kauppiashaku

Toivottavasti tästä olisi apua ongelmaasi! Hymiö Onnellinen

Lisätiedot: https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/puhelimen-kaytto/puk-koodit

Viat ja häiriöt | ✆ Asiakaspalvelu | ✋ Omat Sivut | ♲ Mobiilivarmenne | ⚽ Telia TV | ♫ Spotify | ❤ Minun Telia
Teliaasiakas jo vuodesta 2015
Talonpoika
Rekisteröitynyt: ‎08-03-2018
Kirjoituksia: 2
3/6

Entä mistä saan PUK-koodin, kun minulla on 15 vuotta sitten hankittu Prepaid-liittymä eikä todellakaan sen pakkausta enää tallella js Telian myymälässä avulias asiakaspalvelijapoika ilmoittaa yks'kantaan, että ei onnistu, ei käy, eikä millään konstilla ole mahdollista? Koska mistä hän voi tietää, onko puhelin minun vai olenko varastanut sen. Mistäs minä sitten sen PUKin saan?

Ytv. Pietro01, jonka parempi puolisko tänään sai ylläolevan vastauksen Teluan myymälässä

0 tykkäystä
VIP
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
Kirjoituksia: 2 260
4/6

Hei @Pietro01 ja tervetuloa Telian yhteisöön!

Telian sivuilla sanotaan seuraavaa :

Jos sinulla on Prepaid-liittymä, löydät PUK-koodin vain alkuperäisestä ostopakkauksesta. Jos pakkaus on kadonnut, voit selvittää Prepaid-liittymän PUK-koodin myyntipisteellämme.

Mikäli SIM-kortti vaihtuu, muuttuvat PIN- ja PUK-kooditkin.

Sen SIM-kortin voi varmaan ottaa pois puhelimesta myyntipisteellä ja tarkastaa siellä sen PUK-koodi, koska siinä SIM-kortissa on kumminkin joitakin numeroita jotka yksilöivät sen tiettyyn PUK-koodiin.

Jos liittymässä on puheaikaa vielä jäljellä niin pitäähän se saada toimimaan. Esim. vanhasta Sonera Easy prepaid liittymä SIM-kortista löytyy 3 nelinumeroista numerosarjaa.

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
0 tykkäystä
Talonpoika
Rekisteröitynyt: ‎08-03-2018
Kirjoituksia: 2
5/6

Hei, 

ja kiitos viestistä. Tuo Telian nettisivujen tieto on kyllä tuttu ja kyseisen liittymän PUK on kyllä saatu myymälässä ennenkin (tosin vuosia sitten) hoidettua. Nyt vain ei kuulemma mitenkään ole mahdollista eikä onnistu. Liekö sitten ollut kysymys aspa-pojan laiskuudesta tai siitä, että kun hän ei itse tiennyt, niin ei kasvot riittäneet siihen, että olisi kysynyt joltakulta. Asiakas ei siinä paljon voi kun asiakaspalvelijajonnen computer says no. 

0 tykkäystä
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 541
6/6

PUK -koodi voidaan antaa jos liittymän asiakas on tunnistettu. Käytännössä tarkoittaa siis sitä, että asiakas on jossain vaiheessa käynyt kauppiaan luona henkilöllisyystodistuksen kanssa ja asiakkaan tiedot on kirjattu järjestelmään. Jos asiakkaan tietoja ei meiltä löydy, emme voi varmistua siitä kenen liittymästä on kyse ja koodikin jää tällöin antamatta.

Tykkäsitkö? Paina peukkua! | Hyväksy viesti ratkaisuksi jos asia ratkesi tällä. | Apua saat myös Telia.fi -sivuilta.