Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 63966
Kirjoituksia 174236

sim kortin aktivointi



Highlighted

sim kortin aktivointi

Uusi jäsen
Viestejä 1 kpl

sim kortin aktivointi

1/8

tuota noin, koitan aktivoida mun uutta korttia, mutta saan ilmoituksen häiriöstä. Onko kenelläkään muulla ollu nyt lähi hetkinä samallaista? kannattaisko mun käyä tyyliin liikkeessä aktivoimassa se?

0 tykkäystä
7 vastausta
Highlighted

Lady
Lady
Viestejä 3 425 kpl

2/8

Hei Raitatapetti ja tervetuloa Klaaniin!

 

Uuden SIM-kortin käyttöönotto (aktivointi) tekstiviestillä

Jos olet tilannut uuden SIM-kortin asiakaspalvelusta esim. laitteenvaihdon yhteydessä, voit ottaa uuden SIM-kortin käyttöön (eli aktivoida uuden SIM-korttisi) tekstiviestillä. Tällöin nykyinen liittymänumerosi alkaa toimimaan uudella SIM-kortillasi.

  1. Lähetä ensin vanhalla SIM-kortillasi tekstiviesti AKTIVOI liittymänumerosi numeroon 18100 (0 €). Esim. AKTIVOI 0401234567. Voit myös lähettää viestin toisesta käytössä olevasta (esim. perheenjäsenen) liittymästä, mikäli vanha SIM-korttisi ei enää toimi.
  2. Saat aktivoinnista kuittausviestin puhelimeesi. Liittymänumerosi toimii nyt uudella SIM-kortillasi ja voit asettaa sen laitteeseen.
  3. Huom! Kortin aktivointi onnistuu vain kotimaassa.

Jos olet siirtänyt numerosi toiselta operaattorilta, niin silloin joutuu tuota aktivointia odottamaan 5-10 arkipäivää ja tapahtuu muistaakseni automaattisesti eli ei vaadi itseltä toimenpiteitä.

Jos olet hakenut sim-kortin liikkeestä, pitäisi sen myös aktivoitua automaattisesti.

Voit kysyä liikkeestäkin aktivointia, joissain tapauksissa aktivointi voi maksaa 5€ Asiakaspalvelussa.

 

Voit yrittää myös aktivoida sim-kortin Omilla Sivuilla Sonera Tunnuksilla ja siellä toimii myös Chat, jonka kautta voi tuota aktivointia kysellä : www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Yleista-tietoa-Sonera-Omista-Sivuista?id=1323

Highlighted

Herrasmies
Herrasmies
Viestejä 2 065 kpl

3/8

@kiisseli67 kirjoitti:

Hei Raitatapetti ja tervetuloa Klaaniin!

 

Uuden SIM-kortin käyttöönotto (aktivointi) tekstiviestillä

Jos olet tilannut uuden SIM-kortin asiakaspalvelusta esim. laitteenvaihdon yhteydessä, voit ottaa uuden SIM-kortin käyttöön (eli aktivoida uuden SIM-korttisi) tekstiviestillä. Tällöin nykyinen liittymänumerosi alkaa toimimaan uudella SIM-kortillasi.

  1. Lähetä ensin vanhalla SIM-kortillasi tekstiviesti AKTIVOI liittymänumerosi numeroon 18100 (0 €). Esim. AKTIVOI 0401234567. Voit myös lähettää viestin toisesta käytössä olevasta (esim. perheenjäsenen) liittymästä, mikäli vanha SIM-korttisi ei enää toimi.
  2. Saat aktivoinnista kuittausviestin puhelimeesi. Liittymänumerosi toimii nyt uudella SIM-kortillasi ja voit asettaa sen laitteeseen.
  3. Huom! Kortin aktivointi onnistuu vain kotimaassa.

Jos olet siirtänyt numerosi toiselta operaattorilta, niin silloin joutuu tuota aktivointia odottamaan 5-10 arkipäivää ja tapahtuu muistaakseni automaattisesti eli ei vaadi itseltä toimenpiteitä.

Jos olet hakenut sim-kortin liikkeestä, pitäisi sen myös aktivoitua automaattisesti.

Voit kysyä liikkeestäkin aktivointia, joissain tapauksissa aktivointi voi maksaa 5€ Asiakaspalvelussa.

 

Voit yrittää myös aktivoida sim-kortin Omilla Sivuilla Sonera Tunnuksilla ja siellä toimii myös Chat, jonka kautta voi tuota aktivointia kysellä : www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Yleista-tietoa-Sonera-Omista-Sivuista?id=1323


Juuri niin! 🙂

 

Omilla Sivuilla onnistuu myös liittymän aktivointi Sonera Tunnuksilla kyseisen liittymän sivulta "Aktivoi SIM-kortti"-linkistä, johon pitää syöttää SIM-kortissasi oleva sarjanumero (numerosarja, jossa 12 numeroa). Aktivointi on maksuton.

 

 

Omat Sivut: liittymän osa palveluistaOmat Sivut: liittymän osa palveluista

 

Omat Sivut: liittymän SIM-kortin aktivointiOmat Sivut: liittymän SIM-kortin aktivointi

Highlighted

Velho
Velho
Viestejä 2 376 kpl

4/8

Ja jos nuo itsepalvelukanat eivät toimi, niin aspan aktivoinnin kuuluisi saada ilman maksua, kunhan vain mainitsee, ettei aktivointi toimi.

Highlighted

Konkari
Viestejä 671 kpl

5/8

Olen tämän tainnut joskus aiemminkin jossain yhteydessä mainita, ettei ainakaan minun kohdallani asiakaspalvelusta hankittu sim kortti aktivoitunut omatoimisesti. Se piti aktivoida joko puhelimen tai chatin kautta. Tilaamalla sim kortti kotiin, sekin on tullut kokeiltua, aktivointi itse onnistui.

0 tykkäystä
Highlighted

Herrasmies
Herrasmies
Viestejä 2 065 kpl

6/8

@Purnipsi kirjoitti:

Ja jos nuo itsepalvelukanat eivät toimi, niin aspan aktivoinnin kuuluisi saada ilman maksua, kunhan vain mainitsee, ettei aktivointi toimi.


Joka tapauksessa tuohon löytyy ratkaisuna monta eri vaihtoehtoa. Asiakaspalvelussa ne ainakin sen homman taitaa Hymiö Erittäin onnellinen

0 tykkäystä
Highlighted

Herrasmies
Herrasmies
Viestejä 2 065 kpl

7/8

@kefiiri kirjoitti:

Olen tämän tainnut joskus aiemminkin jossain yhteydessä mainita, ettei ainakaan minun kohdallani asiakaspalvelusta hankittu sim kortti aktivoitunut omatoimisesti. Se piti aktivoida joko puhelimen tai chatin kautta. Tilaamalla sim kortti kotiin, sekin on tullut kokeiltua, aktivointi itse onnistui.


Täällä taas ei ole juuri koskaan tarvinnut aktivoida SIM-kortteja, koska ne ovat olleet automaattisesti tai asiakaspalvelun kautta kytkettynä valmiiksi 🙂

0 tykkäystä
Highlighted

Konkari
Viestejä 671 kpl

8/8

Nyt täytyy korjata tuota aiempaa viestiäni, kun tuli kirjoitusvirhe.

Tarkoitin tietenkin asiakaspalvelulla Sonera kaupasta hankittua sim-korttia.

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.