Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Neuvottava
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Arris 5305W asennusongelma

Moi 

 

Hommasin Telian mobiililaajakaistan kylkeen Telia tv:n ja Arris 5305W boxin. Laajakaistamodeemi on Huawei B525s-65A. Netti sinänsä toimii erinomaisesti ja nopeasti. Kun yritän täysin ohjeen mukaan asentaa boxin sen omalla ethernet-kaapelilla, tulee Error 4 eli väittää, ettei ole kaapeliyhteyttä. No on bootattu molemmat laitteet useampaan kertaan, yritetty kaikista porteista ja varmasti on piuha paikallaan, mutta ei auta. Jos taas yritän langattomasti, löytää kyllä verkon, valittaa hetken tätä samaa, menee askelen eteenpäin, mutta antaa sitten Error 2 eli ei löydä IP-osoitetta.

 

Nyt loppuu maalaispojalta konstit. Pitääkö reitittimessä olla jokin asetus jotenkin, vai onko boxi viallinen?

7 vastausta
Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1786 custom-general.kudos
  • 2743 custom-general.replies
  • 127 custom-general.solutions

Hei,

 

Arriksen toimintaan saattaminen ei sinänsä vaadi mitään toimenpiteitä modeemin hallinnasta. Riittää, että laitteen yhdistää piuhalla tai sitten wifillä.

 

Minulla oli pari vuotta sitten toisen Arriksen käyttöönotossa vähän samanlainen ongelma. Se ratkesi siten, että asiakaspalvelu tarkisti, onko boksin ohjelmistolla valtuutus Telian järjestelmässä ja palvelu aktiivinen. Hieman kuullostaa siltä, että ongelma olisi Telian päässä. Myös jos tuossa modeemissa toimivat kaikki muut laitteet ongelmitta, ei modeemissa kyllä pitäsi silloin vikaa olla...

 

Pääsetkö edes boksin system-valikkoon, eli:

 

  1. Katkaise virta pois digiboksista irroittamalla virtajohto laitteen takaa.
  2. Kytke virtajohto takaisin ja pidä samanaikaisesti digiboksin päällä olevaa nappia pohjassa. Odota, kunnes etupaneelin valo lopettaa vilkkumisen ja muuttuu punaiseksi.
  3. Lopeta napin painaminen ja paina kaukosäätimen INFO-nappia, kun "Tervetuloa Telia TV -palveluun" tulee näkyviin.
  4. Ruudulle aukeaa System-valikko.
  5. Valitse REMOVE SOFTWARE ja paina OK.
  6. Digiboksi varmistaa vielä poiston kysymyksellä, valitse YES ja paina OK.
  7. Navigoi nuolinäppäimillä kohtaan EXIT ja paina OK.
  8. Valitse valikosta SAVE AND REBOOT ja paina OK.
  9. Homma on valmis! Digiboksi käynnistyy nyt uudestaan. Syötä Telia TV -käyttäjätunnus ja -salasana laitteen käynnistyessä uudestaan tarvittaessa.

 

Auttaako tuo?

 

 

PiaJo
Telialainen
Telialainen
  • 206 custom-general.kudos
  • 844 custom-general.replies
  • 67 custom-general.solutions


@Neuvottava  kirjoitti:

Moi 

 

Hommasin Telian mobiililaajakaistan kylkeen Telia tv:n ja Arris 5305W boxin. Laajakaistamodeemi on Huawei B525s-65A. Netti sinänsä toimii erinomaisesti ja nopeasti. Kun yritän täysin ohjeen mukaan asentaa boxin sen omalla ethernet-kaapelilla, tulee Error 4 eli väittää, ettei ole kaapeliyhteyttä. No on bootattu molemmat laitteet useampaan kertaan, yritetty kaikista porteista ja varmasti on piuha paikallaan, mutta ei auta. Jos taas yritän langattomasti, löytää kyllä verkon, valittaa hetken tätä samaa, menee askelen eteenpäin, mutta antaa sitten Error 2 eli ei löydä IP-osoitetta.

 

Nyt loppuu maalaispojalta konstit. Pitääkö reitittimessä olla jokin asetus jotenkin, vai onko boxi viallinen?


Yleisesti Error 2 -koodi viittaa siihen, ettei saa signaalia (nettiyhteyttä) reitittimestä. Oletko testannut sen yhdistää toisella nettikaapelilla? 

Pagelinos
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Sama ongelma täälläkin. Sanoo vaan Error 4 eikä laitteisto pysty ladata ohjelmistoa. Kaikki piuhat otettu irti moneen kertaan sekä modeemi että boksi rebootattu uudestaan. 

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 100 custom-general.kudos
  • 545 custom-general.replies
  • 49 custom-general.solutions

Ensi hätään kannattaa testata boksin toiminta toisella verkkokaapelilla reitittimen toisesta LAN portista (boksi tässä välissä myös virrattomaksi). Ongelman jatkuessa tästä huolimatta tulee ottaa yhteys tekniseen asiakaspalveluun häiriöilmoituksen jättämistä varten. Häiriöilmoituksen voi jättää vaikka chatin kautta.

Neuvottava
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Pääsen system-valikkoon, joka antaa ainoaksi vaihtoehdoksi tehdasasetusten palautuksen. Voiko sen tehdä vai katoaako silloin joitain Telian asetuksia?

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 124 custom-general.kudos
  • 654 custom-general.replies
  • 61 custom-general.solutions

Eli eikö System valikossa ole muita välilehtia? (Syste, TV System, Exit)

 

Palautus on täysin turvallista ohjeiden mukaan, jotka @Purnipsi jo antoikin. Löydät vielä ohjeista asetuksiin viittavan kuvan, sivun alhaalta otsikon "Digiboksin Resetoiminen" alta.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
Neuvottava
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Chattailtiin Telian kanssa ja kokeiltiin kaikkea, mitä keksittiin, langallisena ja langattomana, mutta tuloksetta. Kokeillaan uudella boksilla. Kiitos kommenteista.