Arris VIP 2853 "Downloading software" ongelma

  • 30 November 2017
  • 3 kommenttia
  • 38 katselukertaa

Moi,

olen tässä nyt muutamana iltana tapellut Arris 2853 digiboksin kanssa luovuttamiseen asti.

Digiboksi käynnistyy ja ruudulla näkyy purppuralla taustalla "Tervetuloa Telia TV-Palveluun" -teksti, jonka jälkeen digiboksi ilmoittaa "Downloading software" ja ruudulla näkyy latauspalkki.

 

Latauspalkin täytyttyä ilmestyy ruutuun "Updating software" ja uusi latauspalkki.

 

Tämän palkin täytyttyä telkkari pimenee ja koko ruljanssi alkaa alusta.

 

Olen kokeillut softan resetoimista sekä tehdasasetusten palautusta Telian netistä löytyvien ohjeiden mukaisesti (paina kaukosäätimestä Info, resetoi softa, exit & reboot), mutta sama ongelma toistuu jokaisella uudelleenkäynnistyksellä.

 

Apua?

 

Muistaakseni sama ongelma oli joskus vuosi sitten aiemminkin ja silloin tämä meni läpi resetoinnilla tai sähköjen katkaisulla. Ei vastaavaa onnea tällä kertaa.


3 kommenttia

Resetoi vielä palvelureititin. Mallista riippuen reset-kolosta painetaan pohjaan n. 10-20 sekuntia. Varmista myös että digiboksilta lähtevä verkkojohto ei ole palvelureitittimen puolella punaisessa WAN-portissa kiinni, vaan vaikkapa LAN1-portissa. Jos tämäkään ei auta, jätä häiriöilmoitus niin selvitetään tilannetta tarkemmin.

Hei,

kiitos, tämä auttoi saamaan kirjautumisruudun näkyviin. Laitoin käyttäjätunnuksen ja salasanan, jonka jälkeen tuli joku latauspalkki, joka meni ohi, mutta näytti punaisella tekstillä "Error".

 

Tämän jälkeen ruutuun ilmestyi purppuralla taustalla "Palvelua ei voida käynnistää virheen takia." Tämä ruutu jäi näkyviin myöhemmilläkin uudelleenkäynnistyksillä.

Jotain hämminkiä tuossa nyt on. Tuleppa käymään meidän häiriöilmoitusten chatissa niin katsotaan asiaa liittymäkohtaisesti? Pääset chattiin kirjautumalla itsepalveluun osoitteessa www.telia.fi/kirjaudu

Vastaa