Arris vip 4302 sökö? Taas....

  • 18 November 2019
  • 8 kommenttia
  • 27 katselukertaa

Hybridireititin käynnistetty uudestaan muutaman kerran. Boxi samaten ja tehdasasetuksille palautettu. Löytää kyllä Wi-fin scannatessa ja antaa valita sen 5ghz. Ja netti toimii siis tietokoneella, eli data kulkee sentään. Mutta ei.... Häiriö palvelun käynnistämisessä, 710 virhekoodi. Alkoi reilu pari viikkoa sitten. Näyttää olevan että, silloin on jokin päivitys tullut noihin reitittimiin. Boxi tuumi vielä alussa että tilapäinen häiriö. Nyt ei tuumaa sitäkään


8 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Hei @welimasa hybrid zone - reitittimiin on 29.10 alkaen tehty päivityksiä. Päivityksen koskevat laitteita joissa on vanha (muu kuin 92C päätteinen) softa. Päivityksen yhteydessä yhteydessä tulee uusi wlan verkon SSID eli nimi 2,4GHz taajuudella toimivalle verkolle. Toisen 5GHz wlan verkon nimi ja salasana säilyy ennallaan.

 

Kokeile vielä resetoida hybrid reititin painamalla reset painiketta tasan 10sek ajan. Tämän jälkeen kokeile boksia yhdistää laitteen Telia-(XXXXXX) nimiseen verkkoon.

 

Ongelman jatkuessa olethan yhteydessä meihin vikailmoituksen jätön merkeissä.

 

Minulla kanssa alkoi ongelmat uusimman Hybrid modeemin päivityksen jälkeen. Eli Telia tv alkoi pätkimään ja aiemmin ei mitään ongelmia. Olisiko jotenkin päivitys heikentänyt hybridimodeemin wlan signaalia jollain tapaa...?

 

Ei ole väliä onko 2,4ghz tai 5ghz niin pätkii. Samassa huonessa modeemin kanssa ok, mutta viereisessä puolikkaan seinän takana max 5 metrin päässä jo ongelmia. Ei hyvä! Kiinteästi piuhalla ei valitettavasti järkevästi saa laitettua.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Moikka @Hybridimies 

 

Päivityksellä ei kyllä ole heikennetty langattoman verkon toimivuutta. Oletko kokeillut vaihtaaa langattoman verkona kanavaa tai kaistanleveyttä? Jos olet palauttanut tehdasetukset, on ne hyvä vielä tarkistaa. Suosittelen ehdottomasti 5Ghz käyttämistä, jos se toimisi paremmin pienemmällä kaistanleveydellä. 

Ohjeet kanavan vaihtoon ja kaistanleveyden vaihtoon löydät Hybrid modeemimme ohjesivulta. Kanavan valintaa varten on hyvä ladata puhelimeen avuksi Wifi Analyzer, joka "haistelee" käytössä olevat kanavat.

En ole palauttanut vaan konffannut uudestaan asetukset kuntoon. Tällä hetkellä on käytössä ainoastaan yksi ssid 5ghz ja 20mhz kaistanleveydellä. Tälle taajuus on valittu manuaalisesti. Talossa kaksi wlan verkkoa ja molemmat alueen äärilaidoissa, joten ei pitäisi olla ongelmana.

 

Sehän vaan ihmetyttää, että miksi ongelmat alkoivat viimeisen hybridimodeemin päivityksen myötä?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Hybridimies@  kirjoitti:

En ole palauttanut vaan konffannut uudestaan asetukset kuntoon. Tällä hetkellä on käytössä ainoastaan yksi ssid 5ghz ja 20mhz kaistanleveydellä. Tälle taajuus on valittu manuaalisesti. Talossa kaksi wlan verkkoa ja molemmat alueen äärilaidoissa, joten ei pitäisi olla ongelmana.

 

Sehän vaan ihmetyttää, että miksi ongelmat alkoivat viimeisen hybridimodeemin päivityksen myötä?


Ei ole tullut vastaan, että päivitys olisi heikentänyt langatonta verkkoa, kuten @HenriLie kirjoitti aiemmin. Jos ei ohjeistuksista löydy syytä tähän apuja, niin silloin meille yhteydenottoa Häiriöilmoituksen puolelle. 

En ole huomannut onko modeemin tai Telia-TV-boksin firmis päivittynyt tai ei, mutta myös meillä oli havaittavissa pätkimistä Telia-TV:ssä, joka oli yhdistetty langattomaan verkkoon. En käytä hybridimodeemin omaa wifiä ollenkaan, se on sammutettu, vaan erillistä mesh-verkkoa ja myös sillä Telia-TV pätki. Arriksen uudelleenkäynnistys auttoi aina jonkin aikaa, mutta viimeistään seuraavana päivänä kuva pätki taas. Yleensä pätkiminen oli enemmänkin sitä, että kuvasta tuntui puuttuvan muutama "frame" ja joskus kuva noin hävisi noin sekunniksi, mutta äänet kuuluivat normaalisti. Ongelma ratkesi vain ja ainoastaan liittämällä Arris verkkokaapelilla suoraan modeemiin.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Häiriön selvästi rajautuessa Wi-Fi verkkoon, suosittelen vielä kokeilemaan Wi-Fi verkkoa jakavasta laitteesta (reitittimestä) toista kanavaa ja kaistanleveyttä (channel ja bandwith). Mesh -verkon tuotteiden tulisi vain kopioida sitä Access Point:in (eli alkuperäistä Wi-Fi verkon jakavan reitittimen) jakamaa verkkoa samoilla asetuksilla.

Eli jotain on tapahtunut kotisi langattoman verkon osalta, jonka vuoksi nyt pätkintää ilmenee enemmän. Jos jaat laitteidesi tiedot ja malliversiot, voi joku yhteisöläinen jakaa kokemuksia jos on samaa laitetta käytössä. Suoraa syytä ei voida vielä tietää, muuta kuin se, että ongelma rajautuu Wi-Fi verkkoon. Telia Helppi auttaa myös henkilökohtaisesti omien laitteiden kanssa, jos tarvitsee apua asetuksien säätämisessä/muuttamisessa.


@HenriLie@  kirjoitti:

Häiriön selvästi rajautuessa Wi-Fi verkkoon, suosittelen vielä kokeilemaan Wi-Fi verkkoa jakavasta laitteesta (reitittimestä) toista kanavaa ja kaistanleveyttä (channel ja bandwith). Mesh -verkon tuotteiden tulisi vain kopioida sitä Access Point:in (eli alkuperäistä Wi-Fi verkon jakavan reitittimen) jakamaa verkkoa samoilla asetuksilla.


Oma mesh-laitteistoni luo ihan erillisen wifi-verkon. Hybridimodeemista olen ottanut wifin pois käytöstä. Se voi ehkä olla myös yksi osasyy pätkimiselle, kun modeemin ja TV-boksin välissä on ylimääräinen "välikäsi". En jaksanut pähkäillä ongelmaa sen kummemmin ja nyt kun nykyisellä konfiguraatiolla kaikki toimii oikein, niin en turhaan ryhdy korjaamaan mitään.

Vastaa