Skip to main content

Telia TV digiboksin uusin päivitys hukkasi HD-kanavat


Hei,

 

Telia TV digiboksiin oli tullut nyt viikonlopun aikana uusia päivityksiä. Kun nämä päivitykset asensi, niin samalla boksilta katosi maksuttomien kanavien HD-versiot. Onko tosiaan niin, ettei normaaleja YLEn, MTVn ja Nelosen kanavia saa boksille HD-versiona??? 

Melkoista touhua taas kerran.

13 kommenttia

  • Telialainen
  • 550 kommenttia
  • 22. lokakuuta 2018

Moikka, @Southernsun76 ja tervetuloa Telia Yhteisöön!

TeliaTV digiboksi laajakaistalla palvelussa HD-kanavat ovat käytettävissä. Tähän palveluun kirjaudutaan käyttäjätunnuksella ja salasanalla, jotka ovat pelkkiä numeroita. Palvelu on käytettävissä

Telia TV digiboksi palveluun kirjaudutaan rekisteröinti vaiheessa itse keksityllä käyttäjätunnuksella ja salasanalla, jotka sisältävät myös muitakin merkkejä. Tässä palvelussa eivät HD-kanavat ole käytössä.

 

Hybridilaajakaistassa laitteita uudelleen käynnistäessä tulee ensin palvelureitittimen/modeemin antaa käynnistyä rauhassa. Digiboksiin kannattaa kytkeä sähköt vasta sen jälkeen, kun palvelureitittimessä palavat kaikki valot tasaisesti, jotta digiboksi hakee oikean ohjelmiston.


  • Savumerkittäjä
  • 2 kommenttia
  • 22. lokakuuta 2018

Kyllä olisi syytä saada nuo hd-kanavat myös operaattorivapaisiin boxeihin ja nopeasti.


NikoNo
Telialainen
  • Telialainen
  • 1455 kommenttia
  • 22. lokakuuta 2018

@Jalluwaan@  kirjoitti:

Kyllä olisi syytä saada nuo hd-kanavat myös operaattorivapaisiin boxeihin ja nopeasti.


Tämä olisi jopa hyvä keskustelu omana aiheenaan, mutta vastailen tähän samaan ketjuun nyt kuitenkin. Telia TV -digiboksi ja Telia TV -digiboksi laajakaistalla (IPTV) ovat kaksi teknisesti erilaista palvelua. Molempia tottakai kehitetään eteenpäin ja kuvanlaatuja ja kaikkea muutakin halutaan tottakai parantaa. IPTV mahdollistaa kuitenkin väkevämmän striimin toimittamisen, koska tv-kuva tulee ikäänkuin omaa kaistaa pitkin ja muu netti käyttö menee omaa kaistaa pitkin.

 

IPTV on käytännössä kaapeli TV -tekniikkaa vastaava ratkaisu. Näitä asioita on hyvin avattu tässä Viestintäviraston artikkelissa, jonka suosittelen lukemaan.

 

Tosiaan pyritään kyllä kehittämään jatkuvasti asioita eteenpäin!


markusklaani
  • Uusi jäsen
  • 77 kommenttia
  • 23. lokakuuta 2018

@Southernsun76@  kirjoitti:

Hei,

 

Telia TV digiboksiin oli tullut nyt viikonlopun aikana uusia päivityksiä. Kun nämä päivitykset asensi, niin samalla boksilta katosi maksuttomien kanavien HD-versiot. Onko tosiaan niin, ettei normaaleja YLEn, MTVn ja Nelosen kanavia saa boksille HD-versiona??? 

Melkoista touhua taas kerran.


Tässä lienee kyseessä sama tilanne, joka ilmeni itsellänikin, eli päivityksen asentumisen jälkeen HD-kanavat näkyivät mustina, kunnes suoritti asetukset->järjestelmä->uudelleenkäynnistys-operaation, jonka jälkeen näkyivät taas normaalisti.


  • Morsettaja
  • 47 kommenttia
  • 23. lokakuuta 2018

@AnneAn@  kirjoitti:

Moikka, @Southernsun76 ja tervetuloa Telia Yhteisöön!

TeliaTV digiboksi laajakaistalla palvelussa HD-kanavat ovat käytettävissä. Tähän palveluun kirjaudutaan käyttäjätunnuksella ja salasanalla, jotka ovat pelkkiä numeroita. Palvelu on käytettävissä

Telia TV digiboksi palveluun kirjaudutaan rekisteröinti vaiheessa itse keksityllä käyttäjätunnuksella ja salasanalla, jotka sisältävät myös muitakin merkkejä. Tässä palvelussa eivät HD-kanavat ole käytössä.

 


Hmm.. Kun uusi digiboksi (VIP 5305W) saapui kotiin kirjauduin siihen sisään omalla tunnuksella (ei numeerinen). Kanavat näkyvät kyllä HD laatuisina. Erikseen ei listassa näy HD ja peruskanavia. Ajattelin tämän olleen vain uusi elämänlaatua parantava uudistus. Eli jos nyt jostain saisin kaivettua numeromuotoisen tunnuksen ja salasanan (löytyikin jotkut) ja kirjauduttua sillä niin mikä muuttuisi?


  • Morsettaja
  • 47 kommenttia
  • 23. lokakuuta 2018

Testasin numeerisella tunnuksella ja ei suostu kirjautumaan sillä sisään. Pyysin uuden salasanankin mutta ei vaikutusta


Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 1436 kommenttia
  • 23. lokakuuta 2018

@juhurizPystytkö tulemaan kanssamme keskustelemaan ChatBOTin kautta tunnuksistasi kirjautumalla Telian Omille Sivuille. Yhteisön sivuston kautta emme voi valitettavasti käsitellä asiakastietojasi.


  • Morsettaja
  • 47 kommenttia
  • 23. lokakuuta 2018

Joo. Chatin/tien kautta selvisi. Oli tili asetettu vääriin asetuksiin. Muutettiin ja nyt tuli numeerinen kirjautuminen buutin jälkeen. 

 


  • Uusi jäsen
  • 3 kommenttia
  • 5. marraskuuta 2020

Onko nyt siis tosiaan niin, että vain Telian omalla digiboxilla nämä saa näkymään?


HannaMarikaL
Telialainen
  • Telialainen
  • 587 kommenttia
  • 5. marraskuuta 2020

@Mirvalli@  kirjoitti:

Onko nyt siis tosiaan niin, että vain Telian omalla digiboxilla nämä saa näkymään?


Moi @Mirvalli ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!

 

Kuvanlaatu Telia TV digiboksi -palvelulla vaihtelee automaattisesti käytettävissä olevan nettiyhteyden mukaan. Suuri osa saatavilla olevasta SD-laadun sisällöstä on pakattu HD-laadun kuvasta, jolloin kuvanlaatu näyttää paremmalta verrattuna esimerkiksi antenniverkon SD-lähetykseen. Telia TV digiboksi -palvelu tukee tällä hetkellä Viasatin ja C Moren urheilukanavia ja niiden catch-up kirjastoja HD-laadulla. Täältä pääset lukemaan lisätietoja kuvanlaadusta.


  • Uusi jäsen
  • 3 kommenttia
  • 5. marraskuuta 2020

@HannaMarikaL@  kirjoitti:

@Mirvalli@  kirjoitti:

Onko nyt siis tosiaan niin, että vain Telian omalla digiboxilla nämä saa näkymään?


Moi @Mirvalli ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!

 

Kuvanlaatu Telia TV digiboksi -palvelulla vaihtelee automaattisesti käytettävissä olevan nettiyhteyden mukaan. Suuri osa saatavilla olevasta SD-laadun sisällöstä on pakattu HD-laadun kuvasta, jolloin kuvanlaatu näyttää paremmalta verrattuna esimerkiksi antenniverkon SD-lähetykseen. Telia TV digiboksi -palvelu tukee tällä hetkellä Viasatin ja C Moren urheilukanavia ja niiden catch-up kirjastoja HD-laadulla. Täältä pääset lukemaan lisätietoja kuvanlaadusta.


En ymmärrä tuota vastausta. Eilen toimi hd kanavat, mutta tänään kanavien päivityksen jälkeen eivät toimi. (ei signaalia) Kuvan laatu ei ole mitenkään vaihdellut. Hd-kanavalla se on ollut hyvä, mutta nyt se HD-kanava ei vaan avaudu. Mulla ei ole telian digiboxia vaan muu. TOiminut tähän asti hienosti, mutta tänään lakkasi tomimasta.


  • Uusi jäsen
  • 3 kommenttia
  • 5. marraskuuta 2020

Siis kyse ylen ja muista ilmaisista kanavista, muita en tarvitse.


HannaMarikaL
Telialainen
  • Telialainen
  • 587 kommenttia
  • 5. marraskuuta 2020

@Mirvalli@  kirjoitti:

@HannaMarikaL@  kirjoitti:

@Mirvalli@  kirjoitti:

Onko nyt siis tosiaan niin, että vain Telian omalla digiboxilla nämä saa näkymään?


Moi @Mirvalli ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!

 

Kuvanlaatu Telia TV digiboksi -palvelulla vaihtelee automaattisesti käytettävissä olevan nettiyhteyden mukaan. Suuri osa saatavilla olevasta SD-laadun sisällöstä on pakattu HD-laadun kuvasta, jolloin kuvanlaatu näyttää paremmalta verrattuna esimerkiksi antenniverkon SD-lähetykseen. Telia TV digiboksi -palvelu tukee tällä hetkellä Viasatin ja C Moren urheilukanavia ja niiden catch-up kirjastoja HD-laadulla. Täältä pääset lukemaan lisätietoja kuvanlaadusta.


En ymmärrä tuota vastausta. Eilen toimi hd kanavat, mutta tänään kanavien päivityksen jälkeen eivät toimi. (ei signaalia) Kuvan laatu ei ole mitenkään vaihdellut. Hd-kanavalla se on ollut hyvä, mutta nyt se HD-kanava ei vaan avaudu. Mulla ei ole telian digiboxia vaan muu. TOiminut tähän asti hienosti, mutta tänään lakkasi tomimasta.


Ahaa, mä ymmärsin, että sinulla olisi käytössä meidän digiboksi. Mikä digiboksi sulla on? Oletko käynnistellyt sitä uudestaan?


Vastaa