Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Jasma
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Telia kaapeli Tv-kortti ja Topfield CRC-2400

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Taloyhtiö vaihtoi kaapeli tv Elisalta Teliaan pe 28.1 ja samana päivänä hain kanavakortin Telian liikkeestä. Alkoi ongelmat. Kortin ja Topfieldin linkitykset ok. Asiakaspalveluun otettu yhteyttä ja tarkistettu että kaikki ok. Kaikki muut kanavat näkyy mutta kanavakortin takana olevat kanavat ei ala näkymään eli Travel Chanel Hd jne mitkä tämän kanavakortin kanssa pitäisi näkyä. Onko nyt tosiaan ongelmana Topfieldin Conax salaus eli pitääkö olla C1+ salaus että Telia kanavakortti alkaa toimimaan. Elisalla ei ollut mitään ongelmia

11 vastausta
HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 158 custom-general.kudos
  • 879 custom-general.replies
  • 76 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moikka @Jasma ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

Kun valtuutukset on tarkistettu olevan kunnossa, voi salauksen purkaminen television tai digiboksin puolelta olla vielä viiveellä. Laitteita voi koittaa pakottaa hakemaan salauksenpurkuavaimia uudelleen esimerkiksi näin:

Sammuta televisio, ota sen virtajohto irti sähköpistokkeesta ja ota kaapelikortti ja/tai lukija irti televisiosta tai digiboksista noin minuutiksi. Kytke sitten kortti ja/tai lukija takaisin ja kytke television virtajohto. Käynnistä televisio ja kytke jokin maksukanava (esim. Eurosport 1, kanavapaikka 270). Televisio hakee valtuutuksia uudelleen, jossa menee vähintään 15–30 min, mutta joskus jopa useampi tunti.

Tarkistin myös tuon sinun digiboksin mallin, niin testatutlaitteet.fi -sivuston mukaan laitevalmistaja ei ole uusinut Cable Ready HD -lisenssiä, eli sen toimivuutta ei voida taata kaapeliverkossa. Tuo ilmoitus näkyy kun painaa mallin vieressä olevaa i -merkkiä. Elisan verkon toiminnasta en pysty ottamaan kantaa, kuinka se on siellä vielä toiminut.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa

osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.

Jasma
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kaikki temput tehty. Pistoke irti, kortti irti, järjestelmän palautus digiboxista, kanavien uudelleen haku boxista, perjantaina tehty linkitys uudelleen asiakaspalvelun kautta, tänään tein linkityksen uudelleen omien Telia sivujen kautta. Kaikki muut kanavat/HD-kanavat näkyvät kirkkaasti mutta ei kortin takana olevat kanavat. Voiko olla viallinen kanavakortti? Voiko syynä olla vanha conax salaus Topfield CRC-2400 boxissa? Jostain luin täällä yhteisössä ettei Telian kanavat tukisi vanhaa conax salausta?

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 153 custom-general.kudos
  • 800 custom-general.replies
  • 65 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Jasma  kirjoitti:

Kaikki temput tehty. Pistoke irti, kortti irti, järjestelmän palautus digiboxista, kanavien uudelleen haku boxista, perjantaina tehty linkitys uudelleen asiakaspalvelun kautta, tänään tein linkityksen uudelleen omien Telia sivujen kautta. Kaikki muut kanavat/HD-kanavat näkyvät kirkkaasti mutta ei kortin takana olevat kanavat. Voiko olla viallinen kanavakortti? Voiko syynä olla vanha conax salaus Topfield CRC-2400 boxissa? Jostain luin täällä yhteisössä ettei Telian kanavat tukisi vanhaa conax salausta?


Digiboksista tulisi löytyä 005-, 006-, tai 007-alkuinen numerosarja, jonka avulla laite linkitetään käytössäsi olevalle TV-kaapelikortille operaattorin järjestelmässä. Löytyykö laitteestasi tätä linkitysnumeroa? Mikäli linkitysnumeroa ei löydy, ei laite voi toimia meidän kaapeliverkossa. 

Jos numerosarja löytyy laitteesta, tulisi laitteella pystyä lähtökohtaisesti katsomaan maksukortin takana olevia kanavia kaikkialla kaapeliverkomme alueella.

 

Jasma
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kaikki linkitykset on tehty ja tarkastettu. 31.1.22 oltu yhteydessä chatin kautta asiakaspalveluun ja samaan aikaan tuli tekstiviesti jossa kehoitettiin irroittamaan virtajohto, palauttamaan tehdasasetukset ja hakemaan kanavat uudestaan. Kaikki nämä tehty, monta kertaa. Chat Asiakaspalvelu kehoitti odottamaan, kuulemma vikailmoitus tehty ja asia jonossa. Kun nyt joku vastaisi kysymykseen onko vika digiboxini conax-salauksessa? Digiboxini ei käsittääkseni ole C1+ salaus-standardia tukeva. Vaatiiko Telia Kaapeli-tv kanavat kortinlukijalta C!+ tuen?

Glasier
Kommentaattori
  • 11 custom-general.kudos
  • 37 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Voi olla signaalin vahvuudesta, mikä pitäis jonkun käydä mittaamassa jostain jakamosta? Tai koikeile toista antennin johtoa. Mulla  toimi kortti telkkarissa hyvin, mutta kokeilin likan huoneessa samaiseen topfieldiin, niin hakeminen kesti 2 joulua ja puuttui kanapaketteja. Enkä jaksanut enempää miettiä asiaa. 

Jasma
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Boxi ainakin näyttää signaalien vahvuudeksi ok. Tosiaan perjantaihin 28.1.22 asti oli Elisa kaapeli-tv kortti ja kaikki toimi ok. Joko tuossa salaus hommassa viilunkia tai onko Telian päässä täpät oikeassa kohdassa että kyseessä vanhan liiton Kaapeli-tv liittymä, ei Telia TV-liittymä. Kaikki skenaariot pyörii päässä

Glasier
Kommentaattori
  • 11 custom-general.kudos
  • 37 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tais mullakin olla kaikki mittarit tapissa, mutta aina aikasemmin olin tehnyt autom.pika.haulla kanavat minuutissa. Ja jostain syystä ei vaan toiminut ja ei mun hermot kestänyt ruveta pähkäilee moista vikaa, ku tietää asiakaspalvelunkin tiedon ja taidon. Aina samaa infoa johdot irti, tehd.aset. palautus, hae kanavat uudestaan ja sitä rataa... 🤣🤭

Mulla muuten oli elisan kortti.

Glasier
Kommentaattori
  • 11 custom-general.kudos
  • 37 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

itsellä kävi silloin mielessä käydä boksin kanssa jollain tutulla, kellä olis ollut sama operaattori.

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 158 custom-general.kudos
  • 879 custom-general.replies
  • 76 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Jasma  kirjoitti:

Kun nyt joku vastaisi kysymykseen onko vika digiboxini conax-salauksessa? Digiboxini ei käsittääkseni ole C1+ salaus-standardia tukeva. Vaatiiko Telia Kaapeli-tv kanavat kortinlukijalta C!+ tuen?


Meidän kaapeli TV:n verkossa vaadimme C1+ -tuen HD -kanavilla. SD -kanavat näkyy ilmankin. Esim. Travel Channel HD -kanava ei näy ilman C1+ -tukea.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa

osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.