Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Hoitsu16
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Telia tv ei toimi

Hei olisin kysellyt mikä ihme tätä Telia tv:tä vaivaa kun pätkii koko ajan eikä tänäänkään ole pystynyt katsomaan muuta kuin tallennuksia kyllä kai nämä pitäisi toimia jos näistä maksaa kohta vaihtuu palvelut muualle kun ei jaksa tuskastella tämän kanssa enää aina on joku häikkä

10 vastausta
Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1726 custom-general.kudos
  • 2205 custom-general.replies
  • 177 custom-general.solutions

Hyvää sunnuntaipäivää @Hoitsu16!

 

Onko tämä jatkunut usein? Oletko ottanut hetkeksi digiboksin virtajohdon pois muutamaksi minuutiksi? Toisinaan tämä yksinkertainen toimenpide auttaa ja toinen tapa on buutata modeemi myös kertaalleen. Jos yhteytesi kulkee pelkästään 4G mobiiliverkon kautta niin saattaa netti hidastua iltaisin kun tukiaseman käyttäjiä on enemmän paikalla.

 

Tässä vinkkejä ongelmatilanteissa Telian tukisivustolla listattuna:

https://www.telia.fi/asiakastuki/tv-ja-viihde/digiboksi-ongelmatilanteet

 

Jos ongelma jatkuu vielä, niin itse kääntyisin Telian asiakaspalveluun puoleen esim. Omien Sivujen chätissä vian tarkempaa selvitystä varten. Toivottavasti tästä olisi jotain apua! 🙂

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
Sepkup
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 10 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Jos kännykällä pätkii, koetas peittää sormella etukamera. Pätkiminen loppuu Telialla ainakin. Mulle kun vaihtui 10 android, niin alkoi pätkii, mutta sormella peittää etukameran niin ei pätki. Onkohan telialla kamera vakoilu päällä etukameralle.

 

Sepkup
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 10 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kännykällä auttaa mulla näihin nykimis juttuihin, kun peittää sormella etukameran.

 

DigiHate
Vakiokalustoa ☆
  • 83 custom-general.kudos
  • 189 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions


@Hoitsu16  kirjoitti:

Hei olisin kysellyt mikä ihme tätä Telia tv:tä vaivaa kun pätkii koko ajan eikä tänäänkään ole pystynyt katsomaan muuta kuin tallennuksia kyllä kai nämä pitäisi toimia jos näistä maksaa kohta vaihtuu palvelut muualle kun ei jaksa tuskastella tämän kanssa enää aina on joku häikkä


Saman otsikon alle ihmettely, että mitähän tapahtui siinä tammikuun lopun päivityksessä, kun siitä lähtien yhteys omiin tallenteisiin ja ajastuksiin siirtymiseen on pätkinyt joka päivä enemmän tai vähemmän pahasti?  Hyvin usein vain "lataa...." -teksti ilmaantuu ruutuun, eikä mitään tapahdu.

 

Ennen tuota päivitystä mitään tuollaista ongelmaa ei ollut luokkaa vuosiin.

 

Joku tallenteiden käpistelyyn liittyvä serverivaihdos & siihen liittyvät yhteyssäädöt tms. tulisi äkkiseltään mieleen.

 

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 118 custom-general.kudos
  • 621 custom-general.replies
  • 61 custom-general.solutions


@Sepkup  kirjoitti:

Jos kännykällä pätkii, koetas peittää sormella etukamera. Pätkiminen loppuu Telialla ainakin. Mulle kun vaihtui 10 android, niin alkoi pätkii, mutta sormella peittää etukameran niin ei pätki. Onkohan telialla kamera vakoilu päällä etukameralle.

 


Ei ole vakoilua päällä, Telia TV -sovellukselle ei anneta käyttöoikeutta kameralle, joten sovelluksen käyttö ei vaikuta kameran toimintaan.

Tuo sormella kameran peittäminen voisi ehkä vaikuttaa puhelimen automattisiin sensoreihin, esim. valomäärän mittaukseen? Jos valoa on paljon, voi puhelimen näytön kirkkaus nousta automaattisesti ja voisiko tämä aiheuttaa sovelluksen toimintahäiriötä? Tätä tulisi selvittää puhelimen omista asetusksista ottamalla tälläisen automatiikan pois päältä testiksi.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 118 custom-general.kudos
  • 621 custom-general.replies
  • 61 custom-general.solutions


@DigiHate  kirjoitti:


Saman otsikon alle ihmettely, että mitähän tapahtui siinä tammikuun lopun päivityksessä, kun siitä lähtien yhteys omiin tallenteisiin ja ajastuksiin siirtymiseen on pätkinyt joka päivä enemmän tai vähemmän pahasti?  Hyvin usein vain "lataa...." -teksti ilmaantuu ruutuun, eikä mitään tapahdu.

 

Ennen tuota päivitystä mitään tuollaista ongelmaa ei ollut luokkaa vuosiin.

 

Joku tallenteiden käpistelyyn liittyvä serverivaihdos & siihen liittyvät yhteyssäädöt tms. tulisi äkkiseltään mieleen.

 


Tämän kaltaista häiriötä ei ole laajemmin havaittu palvelussa. Joitain yksittäisiä alueellisia häiriöitä on voinut olla, jolloin palvelun käyttö on ollut hidasta.

Ihan ensimmäisenä hidastelun korjaamiseksi suosittelen käyttämään digiboksista virtajohtoa irti 30 sekunttia ja tarkistaa, auttaako se edes hetkeksi? Onko käyttämäsi digiboksi minkä ikäinen ja mitä mallia? (Merkki ja malli ilmoitetaan pohjassa olevassa tarralapussa)

Suosittelen ottamaan meidän asiakaspalveluun yhteyttä, jos ongelmat jatkuu myös virtajohdon irrtoituksen jälkeen.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
DigiHate
Vakiokalustoa ☆
  • 83 custom-general.kudos
  • 189 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Arris VIP4302 - ikää toki jo on ja joku softapäivitys tietysti voi vanhuksen sekoittaakin.

 

Oon vähä ihmetellytkin, että tällaista ongelmaa täällä ei valitella.

Ongelma kuitenkin ilmenee suunnilleen joka päivä ja useampaankin kertaan, mutta ei joka kerta, kun "Tallletukset"-valikkoon menee.  Tuon tiimoilta en vikaa boxin softan piikkiin ekana laittaisi...

 

Kokeillaan nyt taas tuota piuhatemppuakin ja kommentoidaan sit lisää jonkin ajan kuluttua.

 

Jaskariiitti
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 14 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Täällä on samaa vikaa ”lataa” ja ”tallennuksia ei löydy” tekstit tulee ja ainakin 3-4 kertaa viikossa.Tänään latasi

uusimman päivityksen ja pian sen jälkeen taas ei hyväksynyt uusia tallennuksia  Ei jaksa....

MikaelMu
Telialainen
Telialainen
  • 110 custom-general.kudos
  • 500 custom-general.replies
  • 41 custom-general.solutions

Tuota ilmenee melko usein. Oletko testannut tuota virratta käyttämistä sekä ottanut tästä yhteyttä meille? Päästäisiin tutkimaan tilannetta tarkemmin.

@DigiHate Kokeilitko jo piuhatemppua ja tapahtuiko sillä mitään muutosta?