Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
tokel
Vakiokalustoa
  • 26 custom-general.kudos
  • 168 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Uusi digiboksin tallennuspalvelu?

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

1.

Aikaisemmin teliakotitv:n perusmaksuun (10€/kk) kuului mahdollisuus ajastaa ohjelmia etänä, ilman erillistä lisämaksua. Poistuuko tämä nyt kuun vaihteessa, jos ei osta uutta tallennuspalvelua?

 

2.

Aikaisemmin teliamobiilitv:llä pystyi tallentamaan verkkoon hintaan 2,48€/kk.

Miten Telia perustelee vienoista 162%:n hinnannousua?

 

3.

Teliakotitv:n hinta verkkotallennuksella on ollut 10€/kk. "Uuden" tallennuspalvelun jälkeen hinta nousee 65%. Miten TeliaTV:n käyttöarvo nousee uudella tallennuspalvelulla näin paljon? Onko hintansa väärtti?

4.
Teliakotitv:ssä mainostetaan olevan Netflix "valmiiksi asennettuna". Ilmestyykö Netflix myös Arris VIP2853:een? Ja voiko sitä käyttää vanhalla tunnarilla, jota ei ole ostettu Telian kautta?
(Mulla on Arris VIP2853:een ostettuna kovalevy, ja loota toimii mainiosti, ei ole mitään syytä tuhlata rahaa vaihtamalla lootaa ja ostamalla sama kovalevy uudestaan ja kaupanpäälle vielä menettämällä kaikki tallenteet kovolta.)

9 vastausta
Zednut
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Olen itsekin ihmetellyt ettei tästä ole suurempaa äläkkää noussut. Tuo hinnannousu on kuitenkin aivan uskomaton. Itsekin olen palvelun tilannut määrä-aikaisena silloin kun tallennus vielä kuului hintaan, joten kyllä tässä olisi nyt perusteet purkaa vielä vuoden voimassa oleva sopimus, koska palvelu, eikä hinta ole missään mielessä enää sama kuin sopimuksentekoaikana.

Vähintäänkin määrä-aikaisissa sopimuksissa pitäisi tuo vanha hinta säilyä sopimuskauden loppuun asti. Se olisi edes jotenkin asiakasta kunnioittavaa.

tokel
Vakiokalustoa
  • 26 custom-general.kudos
  • 168 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kuuluiko verkkotallennus tuohon 10€/kk-hintaan?

NikoNo
Moderaattori
Moderaattori
  • 665 custom-general.kudos
  • 1503 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Vastailinkin näihin @tokel kysymyksiin jo tuolla toisessa ketjussa, mutta laitetaan nyt vielä tännekin niin jää muillekin näkyville. Tästä verkkotallennuksesta siis hyvää keskustelua jo Uusia ominaisuuksia Telia TV:een -ketjussa.

 

Telia TV digiboksilla toimiva tallennuspalvelu on siis tähän saakka maksanut 2,48e/kk ja tähän tulee automaattisesti muutos 1.7. jolloin tilalle tulee uusi tallennuspalvelu 6,50e/kk ja uudet ominaisuudet. Vanhat tallenteet siis säilyy ennallaan. Mikäli uutta tallennuspalvelua ei ehdottomasti halua käyttöön, niin sen voi halutessaan lopettaa kirjautumalla telia.fi sivulle ja muokkaamalla Telia TV palvelua. Tästä muutoksesta on lähetetty myös kaikille asiakkaille kirjeellä tiedote, jossa muutoksesta kerrotaan.

 

Netflix palvelu toimii vain uudessa boksissa joka on malliltaan Arris VIP 4302 tai 4302W. Sovellusta ei ole saatavilla vanhemmille bokseille lainkaan. Tätä Netflix sovellusta voi käyttää ihan niillä normaaleilla tunnareilla, mitkä on hankittu Netflixin kautta. Mikäli tunnuksia ei vielä ole olemassa, niin ne voi helposti luoda tämän meidän boksin kautta.

 

Onko hintansa väärtti?

Ehdottomasti on. Tässä on kuitenkin nyt tehty huomattavia parannuksia palveluun ja jatkossa tulee vielä lisää uusia ominaisuuksia.

 

Mikä siis muuttuu:

Aiemmin 13 kanavaa tallennettavana, jatkossa 17 kanavaa

Aiemmin tallenteet piti tehdä telia.fi sivuilla tai boksilla, mutta jatkossa helposti Telia TV -sovelluksella

Jatkossa tallenteet katsottavissa saumattomasti kaikilla laitteilla (digiboksi, älypuhelin, tabletti, tietokone)

Tallennuksen voi käynnistää aivan ohjelman viimeisellä minuutilla ja talteen jää koko ohjelma

 


@tokel@  kirjoitti:

Kuuluiko verkkotallennus tuohon 10€/kk-hintaan?


Verkkotallennus on maksanut tähän saakka 2,48e/kk. Tämä maksu on välitetty suoraan tekijänoikeusjärjestöille, jotta tallennuspalvelua on voitu tarjota asiakkaille.

tokel
Vakiokalustoa
  • 26 custom-general.kudos
  • 168 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tarkennus: tällä hetkellä ei voi:

a) tallentaa hd-ohjelmia verkkoon kotitv-palvelussa

b) tallentaa hd-ohjelmia verkkoon mobiilitv-palvelussa

c) katsoa verkkotallenteita hd-tasoisena kotitv-palvelussa

d) katsoa verkkotallenteita hd-tasoisena mobiilitv-palvelussa

 

Onko nämä kaikki "uudessa" palvelussa 1.7.?
Tai tulevatko "myöhemmin"?

tokel
Vakiokalustoa
  • 26 custom-general.kudos
  • 168 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Lienee turhaa odottaa tähän vastausta?

NikoNo
Moderaattori
Moderaattori
  • 665 custom-general.kudos
  • 1503 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@tokel@  kirjoitti:

Tarkennus: tällä hetkellä ei voi:

a) tallentaa hd-ohjelmia verkkoon kotitv-palvelussa

b) tallentaa hd-ohjelmia verkkoon mobiilitv-palvelussa

c) katsoa verkkotallenteita hd-tasoisena kotitv-palvelussa

d) katsoa verkkotallenteita hd-tasoisena mobiilitv-palvelussa

 

Onko nämä kaikki "uudessa" palvelussa 1.7.?
Tai tulevatko "myöhemmin"?


HD-kanavien verkkotallennus ei ole mahdollista vielä 1.7. vaan on tulossa tulevaisuudessa. Tästä toki kerrotaan sitten tarkemmin, kun se on ajankohtaista ja aikataulut täsmentyy. Siihen saakka HD-kanavien tallennus onnistuu tosiaan digiboksin kovalevylle.

Vilpoinen
Uusi jäsen
  • 2 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Itsellä oli sama tilanne, eli oli vanha Arris 2853-digiboksi johon olin ostanut kovalevyn HD-tallennuksia varten. Nyt otin käyttöön uuden 4302W-mallin, vanha kovalevyhän ei sovi laitteeseen koska uudessa on USB-liitäntä kun taas vanhassa kovalevy meni suoraan laitteen sata-liitäntään kiinni.

Mutta, huomasin että liittämällä vanhan kovalevyn uuteen digiboksiiin Sata->USB adapterilla että sehän toimii! Toki vanhat tallenukset ei näkyneet enää mutta kovalevylle pystyi tallentamaan normaalisti/formatointi toimii. Eli olisiko tuossa vaan siitä kiinni, että tiedostojärjestelmä on sama..

Eli tässä vinkki niille joilla on kovalevy vanhaan malliin.

AnneAn
Telialainen
Telialainen
  • 118 custom-general.kudos
  • 409 custom-general.replies
  • 42 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kuulostaa erikoiselta, että laite toimisi oikein, koska Telia TV käyttäjätunnus tarvitsee asetuksen, joka sallii kovalevyn käytön. Kun digiboksi vaihdetaan kovalevyttömään versioon, poistuu käyttäjätunnukselta tuo asetus. Pystytkö edelleen tekemään ja katsomaan tallennuksia kovalevyn kautta? Mikäli käytössä on verkkotallennuspalvelu voi kovalevyttömällä boksilla tehdä tallennuksia verkkoon. Telialla ei ole tukea adapterilla kytkettyihin kovalevyihin.

Vilpoinen
Uusi jäsen
  • 2 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Juu, tallennukset kovalevylle ja sieltä katsominen toimii yhtälailla kuin vanhalla boksilla. Ainakin siis nuo testipätkät mitä kokeilin. Kokonaista ohjelmaa en ehtinyt vielä kokeilla tallentaa.

Juu aivan, mutta tämä on itsellä tarpeellinen juuri siksi että haluan noita HD-kanavia tallentaa ja sehän ei edelleenkään onnistu verkkoon?

Muistaakseni kytkettyäni tuohon uuteen boksiin kovalevyn, ja kun käynnistin, tuli jokin asennus uudelleen ruudulle, jonka jälkeen käynnistyi vasta normaalisti. Olisiko siis tässä kohtaa kovalevy tunnistunut uudestaan..

Juu ymmärrän kyllä ettei tukea ole tietenkään tällä tavoin kytkettynä.