Skip to main content

Arris VIP 5305, error 4

  • 12. lokakuuta 2018
  • 7 kommenttia
  • 342 katselukertaa

Hyvin toimi viikon päivät Hybrid-laajakaista+Telia TV digiboksilla kunnes eilen jostain syystä digiboksi antoi käynnistyessään herjan error 4. Laajakaista toimi normaalisti. Etsin apua netistä ja tein kaikki temput löytämieni ohjeiden mukaan, boottasin modeemin, langattomat lähettimet, poistin digiboksin softwaren, palautin tehdasasetukset jne. Laite ei suostunut lataamaan uutta ohjelmistoa eikä sammunutkaan ilman virtajohdon irroitusta. Eilen jäi Telia TV:n katselut vähiin. (peli-ilta :mansad:) Tänään laitettuani virtajohdon paikolleen uusi software alkoikin latautumaan/asentumaan. Oliko tämä laitteesta johtuva vai palvelusta johtuva vika? En ainakaan ole nähnyt mitään tiedotetta asiasta.

7 kommenttia

  • Telialainen
  • 76 kommenttia
  • 12. lokakuuta 2018

Suosittelen tuosta olemaan häiriöilmoituksiin yhteydessä. Onko tämä vika ollut millä paikkakunnalla?


  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 32 kommenttia
  • 12. lokakuuta 2018

Lappeenrannassa...


  • Telialainen
  • 350 kommenttia
  • 13. lokakuuta 2018

Olitko yhteydessä jo häiriöilmoituksiin? Mitään yleistä vikaa ei tiedoissa ole (lappeenrannassakaan) mutta tuon error 4-koodin perusteella tämmöset ohjeet vielä antaisin.

 

1. Irroita digiboksin virtajohto

2. Resetoi hybrid-reititin tehdastilaan painamalla laitteen takana olevaa reset-nappia pohjassa 10s ajan.

3. Odota että hybrid reititin käynnistyy normaaliin tilaan takaisin.

4. Kytke digiboksin virtajohto takaisin.

 

Jos tuokaan ei tosiaan auta niin häiriöilmoituksen kautta saadaan parhaiten homma tutkintaan.


  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 32 kommenttia
  • 14. lokakuuta 2018

En ole ollut yhteydessä häiriöilmoituksiin, kun homma alkoi kuitenkin toimimaan. Hybrid modeemi on pudottanut muutaman kerran mobiilipuolen pois, mutta boottaus on auttanut siihenkin asiaan.


  • Telialainen
  • 76 kommenttia
  • 15. lokakuuta 2018

Suosittelen tuosta olemaan yhteydessä meidän häiriöilmoituksien puolelle, tai soittamaan heille 020 690 400 ma-pe 8-20, la 9-1630 (mpm/pvm), pääsevät paremmin tutkimaan tuota vikaa sinulle kuntoon. Kuulostaa omituiselta vialta, ja usein boottaus viitttaa laitevikaan tai siihen että yhteys on jumissa. Resetointi on hyvä muistaa, tämä korjaa usein laitejumit kuntoon.


Sekunti
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • 3035 kommenttia
  • 15. lokakuuta 2018
@Jopela66@  kirjoitti:

En ole ollut yhteydessä häiriöilmoituksiin, kun homma alkoi kuitenkin toimimaan. Hybrid modeemi on pudottanut muutaman kerran mobiilipuolen pois, mutta boottaus on auttanut siihenkin asiaan.


Aloitin hybridin käytön vähän aikaan sitten ja loppukuusta tulee käyttöön vielä kiinteä yhteys rinnalle. Olen huomannut saman asian, että reititin pudottaa LTE-yhteydet mobiilipuolelta mutta nousevat takaisin linjoille jonkin ajan kuluttua. Pitää katsoa, jos auttaisi tehdasasetuksiin palauttaminen. En ole törmännyt tähän ilmiöön Huawei B525 -mobiilireitittimessä :smileyhappy:


  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 32 kommenttia
  • 16. lokakuuta 2018

Ok! Näin tehdään, kunhan seuraavan kerran kun ongelma on päällä. Mobiilipuoli tuntuu tippuvat linjalta säännöllisen epäsäännöllisesti. :manfrustrated: Muuten olen kyllä tyytyväinen pakettiin.


Vastaa