29-09-2020 10:43
Telialla oli äskettäin webmail-ongelmia, jotka pitäisi olla nyt korjattu. Outlook-sähköpostini ei enää lähetä eikä vastaanota viestejä Telialta korjauksen jälkeen, vaikka en ole muuttanut Outlook-tilin IMAP-asetuksia. Missä vika (Telia vs Outlook) ja miten se korjataan?
Läppärinä on aika vanha Macbook pro ja MS:n Office paketti 2011. Outlook toimi vuosia hienosti. Viime aikoina Outlook on kysynyt Telian salasanaani aina kun aukaisen sen. Se on riittänyt ja Outlook on toiminut. Osaako joku auttaa asiassa, olisin kiitollinen.
29-09-2020 11:32
@KRuser@ kirjoitti:
Telialla oli äskettäin webmail-ongelmia, jotka pitäisi olla nyt korjattu. Outlook-sähköpostini ei enää lähetä eikä vastaanota viestejä Telialta korjauksen jälkeen, vaikka en ole muuttanut Outlook-tilin IMAP-asetuksia. Missä vika (Telia vs Outlook) ja miten se korjataan?
Läppärinä on aika vanha Macbook pro ja MS:n Office paketti 2011. Outlook toimi vuosia hienosti. Viime aikoina Outlook on kysynyt Telian salasanaani aina kun aukaisen sen. Se on riittänyt ja Outlook on toiminut. Osaako joku auttaa asiassa, olisin kiitollinen.
Hei @KRuser ja tervetuloa Telia yhteisön joukkoon!
Oletko kerennyt jo tarkistaa että, toimiiko tunnuksilla kirjautuminen ja viestin vastaanotto ja lähetys nyt webmailista normaalisti?
29-09-2020 11:53
@KaPetri@ kirjoitti:
@KRuser@ kirjoitti:Telialla oli äskettäin webmail-ongelmia, jotka pitäisi olla nyt korjattu. Outlook-sähköpostini ei enää lähetä eikä vastaanota viestejä Telialta korjauksen jälkeen, vaikka en ole muuttanut Outlook-tilin IMAP-asetuksia. Missä vika (Telia vs Outlook) ja miten se korjataan?
Läppärinä on aika vanha Macbook pro ja MS:n Office paketti 2011. Outlook toimi vuosia hienosti. Viime aikoina Outlook on kysynyt Telian salasanaani aina kun aukaisen sen. Se on riittänyt ja Outlook on toiminut. Osaako joku auttaa asiassa, olisin kiitollinen.
Hei @KRuser ja tervetuloa Telia yhteisön joukkoon!
Oletko kerennyt jo tarkistaa että, toimiiko tunnuksilla kirjautuminen ja viestin vastaanotto ja lähetys nyt webmailista normaalisti?
webmailistä pääsen suoraan tunnuksillani, samoin kun kirjaudun Teliaan ja sieltä sähköpostiin. Outlook on pimeä, viimeiset meilit 26.9.
29-09-2020 12:13
@KRuser@ kirjoitti:
@KaPetri@ kirjoitti:
@KRuser@ kirjoitti:
Telialla oli äskettäin webmail-ongelmia, jotka pitäisi olla nyt korjattu. Outlook-sähköpostini ei enää lähetä eikä vastaanota viestejä Telialta korjauksen jälkeen, vaikka en ole muuttanut Outlook-tilin IMAP-asetuksia. Missä vika (Telia vs Outlook) ja miten se korjataan?
Läppärinä on aika vanha Macbook pro ja MS:n Office paketti 2011. Outlook toimi vuosia hienosti. Viime aikoina Outlook on kysynyt Telian salasanaani aina kun aukaisen sen. Se on riittänyt ja Outlook on toiminut. Osaako joku auttaa asiassa, olisin kiitollinen.
Hei @KRuser ja tervetuloa Telia yhteisön joukkoon!
Oletko kerennyt jo tarkistaa että, toimiiko tunnuksilla kirjautuminen ja viestin vastaanotto ja lähetys nyt webmailista normaalisti?
webmailistä pääsen suoraan tunnuksillani, samoin kun kirjaudun Teliaan ja sieltä sähköpostiin. Outlook on pimeä, viimeiset meilit 26.9.
Hyvä kuulla että tunnukset toimivat. Seuraavaksi kannattaa varmuuden vuoksi tarkistaa asetukset outlookista ja tarvittaessa kirjautua ulos tililtä ja uudelleen sisään.
29-09-2020 12:26
@KaPetri@ kirjoitti:
@KRuser@ kirjoitti:
@KaPetri@ kirjoitti:
@KRuser@ kirjoitti:Telialla oli äskettäin webmail-ongelmia, jotka pitäisi olla nyt korjattu. Outlook-sähköpostini ei enää lähetä eikä vastaanota viestejä Telialta korjauksen jälkeen, vaikka en ole muuttanut Outlook-tilin IMAP-asetuksia. Missä vika (Telia vs Outlook) ja miten se korjataan?
Läppärinä on aika vanha Macbook pro ja MS:n Office paketti 2011. Outlook toimi vuosia hienosti. Viime aikoina Outlook on kysynyt Telian salasanaani aina kun aukaisen sen. Se on riittänyt ja Outlook on toiminut. Osaako joku auttaa asiassa, olisin kiitollinen.
Hei @KRuser ja tervetuloa Telia yhteisön joukkoon!
Oletko kerennyt jo tarkistaa että, toimiiko tunnuksilla kirjautuminen ja viestin vastaanotto ja lähetys nyt webmailista normaalisti?
webmailistä pääsen suoraan tunnuksillani, samoin kun kirjaudun Teliaan ja sieltä sähköpostiin. Outlook on pimeä, viimeiset meilit 26.9.
Hyvä kuulla että tunnukset toimivat. Seuraavaksi kannattaa varmuuden vuoksi tarkistaa asetukset outlookista ja tarvittaessa kirjautua ulos tililtä ja uudelleen sisään.
Outlookissa seuraavat asetukset:
lähtevä ja saapuva: mail.inet.fi
saapuva: portti 993, SSL päällä
lähtevä: portti 465, SSL päällä, ohita oletusportti päällä
käyttäjänimi: webmailin nimi
Mitä vielä pitäisi tsekata?
Olen sulkenut outlookin monta kertaa, aina sama tilanne.
Olen myös tehnyt resetin koko macille.
29-09-2020 12:40
@KRuser@ kirjoitti:
@KaPetri@ kirjoitti:
@KRuser@ kirjoitti:
@KaPetri@ kirjoitti:
@KRuser@ kirjoitti:
Telialla oli äskettäin webmail-ongelmia, jotka pitäisi olla nyt korjattu. Outlook-sähköpostini ei enää lähetä eikä vastaanota viestejä Telialta korjauksen jälkeen, vaikka en ole muuttanut Outlook-tilin IMAP-asetuksia. Missä vika (Telia vs Outlook) ja miten se korjataan?
Läppärinä on aika vanha Macbook pro ja MS:n Office paketti 2011. Outlook toimi vuosia hienosti. Viime aikoina Outlook on kysynyt Telian salasanaani aina kun aukaisen sen. Se on riittänyt ja Outlook on toiminut. Osaako joku auttaa asiassa, olisin kiitollinen.
Hei @KRuser ja tervetuloa Telia yhteisön joukkoon!
Oletko kerennyt jo tarkistaa että, toimiiko tunnuksilla kirjautuminen ja viestin vastaanotto ja lähetys nyt webmailista normaalisti?
webmailistä pääsen suoraan tunnuksillani, samoin kun kirjaudun Teliaan ja sieltä sähköpostiin. Outlook on pimeä, viimeiset meilit 26.9.
Hyvä kuulla että tunnukset toimivat. Seuraavaksi kannattaa varmuuden vuoksi tarkistaa asetukset outlookista ja tarvittaessa kirjautua ulos tililtä ja uudelleen sisään.
Outlookissa seuraavat asetukset:
lähtevä ja saapuva: mail.inet.fi
saapuva: portti 993, SSL päällä
lähtevä: portti 465, SSL päällä, ohita oletusportti päällä
käyttäjänimi: webmailin nimi
Mitä vielä pitäisi tsekata?
Olen sulkenut outlookin monta kertaa, aina sama tilanne.
Olen myös tehnyt resetin koko macille.
@KRuser@ kirjoitti:
@KaPetri@ kirjoitti:
@KRuser@ kirjoitti:
@KaPetri@ kirjoitti:
@KRuser@ kirjoitti:
Telialla oli äskettäin webmail-ongelmia, jotka pitäisi olla nyt korjattu. Outlook-sähköpostini ei enää lähetä eikä vastaanota viestejä Telialta korjauksen jälkeen, vaikka en ole muuttanut Outlook-tilin IMAP-asetuksia. Missä vika (Telia vs Outlook) ja miten se korjataan?
Läppärinä on aika vanha Macbook pro ja MS:n Office paketti 2011. Outlook toimi vuosia hienosti. Viime aikoina Outlook on kysynyt Telian salasanaani aina kun aukaisen sen. Se on riittänyt ja Outlook on toiminut. Osaako joku auttaa asiassa, olisin kiitollinen.
Hei @KRuser ja tervetuloa Telia yhteisön joukkoon!
Oletko kerennyt jo tarkistaa että, toimiiko tunnuksilla kirjautuminen ja viestin vastaanotto ja lähetys nyt webmailista normaalisti?
webmailistä pääsen suoraan tunnuksillani, samoin kun kirjaudun Teliaan ja sieltä sähköpostiin. Outlook on pimeä, viimeiset meilit 26.9.
Hyvä kuulla että tunnukset toimivat. Seuraavaksi kannattaa varmuuden vuoksi tarkistaa asetukset outlookista ja tarvittaessa kirjautua ulos tililtä ja uudelleen sisään.
Outlookissa seuraavat asetukset:
lähtevä ja saapuva: mail.inet.fi
saapuva: portti 993, SSL päällä
lähtevä: portti 465, SSL päällä, ohita oletusportti päällä
käyttäjänimi: webmailin nimi
Mitä vielä pitäisi tsekata?
Olen sulkenut outlookin monta kertaa, aina sama tilanne.
Olen myös tehnyt resetin koko macille.
Asetukset kuulostavan olevan kunnossa. Seuraavaksi itse lähtisin poistamaan ohjelman asennuksen kokonaisuudessaan koneelta ja asentaisin sen uudelleen tai vaihtaisin käytössä olevaa sähköposti ohjelmaa toiseen /uudempaan versioon.
29-09-2020 12:46
@KaPetri@ kirjoitti:
@KRuser@ kirjoitti:
@KaPetri@ kirjoitti:
@KRuser@ kirjoitti:
@KaPetri@ kirjoitti:
@KRuser@ kirjoitti:Telialla oli äskettäin webmail-ongelmia, jotka pitäisi olla nyt korjattu. Outlook-sähköpostini ei enää lähetä eikä vastaanota viestejä Telialta korjauksen jälkeen, vaikka en ole muuttanut Outlook-tilin IMAP-asetuksia. Missä vika (Telia vs Outlook) ja miten se korjataan?
Läppärinä on aika vanha Macbook pro ja MS:n Office paketti 2011. Outlook toimi vuosia hienosti. Viime aikoina Outlook on kysynyt Telian salasanaani aina kun aukaisen sen. Se on riittänyt ja Outlook on toiminut. Osaako joku auttaa asiassa, olisin kiitollinen.
Hei @KRuser ja tervetuloa Telia yhteisön joukkoon!
Oletko kerennyt jo tarkistaa että, toimiiko tunnuksilla kirjautuminen ja viestin vastaanotto ja lähetys nyt webmailista normaalisti?
webmailistä pääsen suoraan tunnuksillani, samoin kun kirjaudun Teliaan ja sieltä sähköpostiin. Outlook on pimeä, viimeiset meilit 26.9.
Hyvä kuulla että tunnukset toimivat. Seuraavaksi kannattaa varmuuden vuoksi tarkistaa asetukset outlookista ja tarvittaessa kirjautua ulos tililtä ja uudelleen sisään.
Outlookissa seuraavat asetukset:
lähtevä ja saapuva: mail.inet.fi
saapuva: portti 993, SSL päällä
lähtevä: portti 465, SSL päällä, ohita oletusportti päällä
käyttäjänimi: webmailin nimi
Mitä vielä pitäisi tsekata?
Olen sulkenut outlookin monta kertaa, aina sama tilanne.
Olen myös tehnyt resetin koko macille.
@KRuser@ kirjoitti:
@KaPetri@ kirjoitti:
@KRuser@ kirjoitti:
@KaPetri@ kirjoitti:
@KRuser@ kirjoitti:Telialla oli äskettäin webmail-ongelmia, jotka pitäisi olla nyt korjattu. Outlook-sähköpostini ei enää lähetä eikä vastaanota viestejä Telialta korjauksen jälkeen, vaikka en ole muuttanut Outlook-tilin IMAP-asetuksia. Missä vika (Telia vs Outlook) ja miten se korjataan?
Läppärinä on aika vanha Macbook pro ja MS:n Office paketti 2011. Outlook toimi vuosia hienosti. Viime aikoina Outlook on kysynyt Telian salasanaani aina kun aukaisen sen. Se on riittänyt ja Outlook on toiminut. Osaako joku auttaa asiassa, olisin kiitollinen.
Hei @KRuser ja tervetuloa Telia yhteisön joukkoon!
Oletko kerennyt jo tarkistaa että, toimiiko tunnuksilla kirjautuminen ja viestin vastaanotto ja lähetys nyt webmailista normaalisti?
webmailistä pääsen suoraan tunnuksillani, samoin kun kirjaudun Teliaan ja sieltä sähköpostiin. Outlook on pimeä, viimeiset meilit 26.9.
Hyvä kuulla että tunnukset toimivat. Seuraavaksi kannattaa varmuuden vuoksi tarkistaa asetukset outlookista ja tarvittaessa kirjautua ulos tililtä ja uudelleen sisään.
Outlookissa seuraavat asetukset:
lähtevä ja saapuva: mail.inet.fi
saapuva: portti 993, SSL päällä
lähtevä: portti 465, SSL päällä, ohita oletusportti päällä
käyttäjänimi: webmailin nimi
Mitä vielä pitäisi tsekata?
Olen sulkenut outlookin monta kertaa, aina sama tilanne.
Olen myös tehnyt resetin koko macille.
Asetukset kuulostavan olevan kunnossa. Seuraavaksi itse lähtisin poistamaan ohjelman asennuksen kokonaisuudessaan koneelta ja asentaisin sen uudelleen tai vaihtaisin käytössä olevaa sähköposti ohjelmaa toiseen /uudempaan versioon.
Niin kai, ehkä yritän ensimmäistä ensin, olisi ainakin halvempaa jos toimisi.
Tarkoitatko kakkosvaihtoehdolla uudempaa MS office-pakettia?
Vai olisiko muita hyviä vaihtoehtoja?
29-09-2020 12:54
@KaPetri@ kirjoitti:
@KRuser@ kirjoitti:
@KaPetri@ kirjoitti:
@KRuser@ kirjoitti:
@KaPetri@ kirjoitti:
@KRuser@ kirjoitti:Telialla oli äskettäin webmail-ongelmia, jotka pitäisi olla nyt korjattu. Outlook-sähköpostini ei enää lähetä eikä vastaanota viestejä Telialta korjauksen jälkeen, vaikka en ole muuttanut Outlook-tilin IMAP-asetuksia. Missä vika (Telia vs Outlook) ja miten se korjataan?
Läppärinä on aika vanha Macbook pro ja MS:n Office paketti 2011. Outlook toimi vuosia hienosti. Viime aikoina Outlook on kysynyt Telian salasanaani aina kun aukaisen sen. Se on riittänyt ja Outlook on toiminut. Osaako joku auttaa asiassa, olisin kiitollinen.
Hei @KRuser ja tervetuloa Telia yhteisön joukkoon!
Oletko kerennyt jo tarkistaa että, toimiiko tunnuksilla kirjautuminen ja viestin vastaanotto ja lähetys nyt webmailista normaalisti?
webmailistä pääsen suoraan tunnuksillani, samoin kun kirjaudun Teliaan ja sieltä sähköpostiin. Outlook on pimeä, viimeiset meilit 26.9.
Hyvä kuulla että tunnukset toimivat. Seuraavaksi kannattaa varmuuden vuoksi tarkistaa asetukset outlookista ja tarvittaessa kirjautua ulos tililtä ja uudelleen sisään.
Outlookissa seuraavat asetukset:
lähtevä ja saapuva: mail.inet.fi
saapuva: portti 993, SSL päällä
lähtevä: portti 465, SSL päällä, ohita oletusportti päällä
käyttäjänimi: webmailin nimi
Mitä vielä pitäisi tsekata?
Olen sulkenut outlookin monta kertaa, aina sama tilanne.
Olen myös tehnyt resetin koko macille.
@KRuser@ kirjoitti:
@KaPetri@ kirjoitti:
@KRuser@ kirjoitti:
@KaPetri@ kirjoitti:
@KRuser@ kirjoitti:Telialla oli äskettäin webmail-ongelmia, jotka pitäisi olla nyt korjattu. Outlook-sähköpostini ei enää lähetä eikä vastaanota viestejä Telialta korjauksen jälkeen, vaikka en ole muuttanut Outlook-tilin IMAP-asetuksia. Missä vika (Telia vs Outlook) ja miten se korjataan?
Läppärinä on aika vanha Macbook pro ja MS:n Office paketti 2011. Outlook toimi vuosia hienosti. Viime aikoina Outlook on kysynyt Telian salasanaani aina kun aukaisen sen. Se on riittänyt ja Outlook on toiminut. Osaako joku auttaa asiassa, olisin kiitollinen.
Hei @KRuser ja tervetuloa Telia yhteisön joukkoon!
Oletko kerennyt jo tarkistaa että, toimiiko tunnuksilla kirjautuminen ja viestin vastaanotto ja lähetys nyt webmailista normaalisti?
webmailistä pääsen suoraan tunnuksillani, samoin kun kirjaudun Teliaan ja sieltä sähköpostiin. Outlook on pimeä, viimeiset meilit 26.9.
Hyvä kuulla että tunnukset toimivat. Seuraavaksi kannattaa varmuuden vuoksi tarkistaa asetukset outlookista ja tarvittaessa kirjautua ulos tililtä ja uudelleen sisään.
Outlookissa seuraavat asetukset:
lähtevä ja saapuva: mail.inet.fi
saapuva: portti 993, SSL päällä
lähtevä: portti 465, SSL päällä, ohita oletusportti päällä
käyttäjänimi: webmailin nimi
Mitä vielä pitäisi tsekata?
Olen sulkenut outlookin monta kertaa, aina sama tilanne.
Olen myös tehnyt resetin koko macille.
Asetukset kuulostavan olevan kunnossa. Seuraavaksi itse lähtisin poistamaan ohjelman asennuksen kokonaisuudessaan koneelta ja asentaisin sen uudelleen tai vaihtaisin käytössä olevaa sähköposti ohjelmaa toiseen /uudempaan versioon.
Itse lähtisin poistamaan Outlookista profiilin ja luomaan uuden. Ihan turhaan koko Outlookia poistaa.
29-09-2020 13:10
@mikkooks@ kirjoitti:
@KaPetri@ kirjoitti:
@KRuser@ kirjoitti:
@KaPetri@ kirjoitti:
@KRuser@ kirjoitti:
@KaPetri@ kirjoitti:
@KRuser@ kirjoitti:Telialla oli äskettäin webmail-ongelmia, jotka pitäisi olla nyt korjattu. Outlook-sähköpostini ei enää lähetä eikä vastaanota viestejä Telialta korjauksen jälkeen, vaikka en ole muuttanut Outlook-tilin IMAP-asetuksia. Missä vika (Telia vs Outlook) ja miten se korjataan?
Läppärinä on aika vanha Macbook pro ja MS:n Office paketti 2011. Outlook toimi vuosia hienosti. Viime aikoina Outlook on kysynyt Telian salasanaani aina kun aukaisen sen. Se on riittänyt ja Outlook on toiminut. Osaako joku auttaa asiassa, olisin kiitollinen.
Hei @KRuser ja tervetuloa Telia yhteisön joukkoon!
Oletko kerennyt jo tarkistaa että, toimiiko tunnuksilla kirjautuminen ja viestin vastaanotto ja lähetys nyt webmailista normaalisti?
webmailistä pääsen suoraan tunnuksillani, samoin kun kirjaudun Teliaan ja sieltä sähköpostiin. Outlook on pimeä, viimeiset meilit 26.9.
Hyvä kuulla että tunnukset toimivat. Seuraavaksi kannattaa varmuuden vuoksi tarkistaa asetukset outlookista ja tarvittaessa kirjautua ulos tililtä ja uudelleen sisään.
Outlookissa seuraavat asetukset:
lähtevä ja saapuva: mail.inet.fi
saapuva: portti 993, SSL päällä
lähtevä: portti 465, SSL päällä, ohita oletusportti päällä
käyttäjänimi: webmailin nimi
Mitä vielä pitäisi tsekata?
Olen sulkenut outlookin monta kertaa, aina sama tilanne.
Olen myös tehnyt resetin koko macille.
@KRuser@ kirjoitti:
@KaPetri@ kirjoitti:
@KRuser@ kirjoitti:
@KaPetri@ kirjoitti:
@KRuser@ kirjoitti:Telialla oli äskettäin webmail-ongelmia, jotka pitäisi olla nyt korjattu. Outlook-sähköpostini ei enää lähetä eikä vastaanota viestejä Telialta korjauksen jälkeen, vaikka en ole muuttanut Outlook-tilin IMAP-asetuksia. Missä vika (Telia vs Outlook) ja miten se korjataan?
Läppärinä on aika vanha Macbook pro ja MS:n Office paketti 2011. Outlook toimi vuosia hienosti. Viime aikoina Outlook on kysynyt Telian salasanaani aina kun aukaisen sen. Se on riittänyt ja Outlook on toiminut. Osaako joku auttaa asiassa, olisin kiitollinen.
Hei @KRuser ja tervetuloa Telia yhteisön joukkoon!
Oletko kerennyt jo tarkistaa että, toimiiko tunnuksilla kirjautuminen ja viestin vastaanotto ja lähetys nyt webmailista normaalisti?
webmailistä pääsen suoraan tunnuksillani, samoin kun kirjaudun Teliaan ja sieltä sähköpostiin. Outlook on pimeä, viimeiset meilit 26.9.
Hyvä kuulla että tunnukset toimivat. Seuraavaksi kannattaa varmuuden vuoksi tarkistaa asetukset outlookista ja tarvittaessa kirjautua ulos tililtä ja uudelleen sisään.
Outlookissa seuraavat asetukset:
lähtevä ja saapuva: mail.inet.fi
saapuva: portti 993, SSL päällä
lähtevä: portti 465, SSL päällä, ohita oletusportti päällä
käyttäjänimi: webmailin nimi
Mitä vielä pitäisi tsekata?
Olen sulkenut outlookin monta kertaa, aina sama tilanne.
Olen myös tehnyt resetin koko macille.
Asetukset kuulostavan olevan kunnossa. Seuraavaksi itse lähtisin poistamaan ohjelman asennuksen kokonaisuudessaan koneelta ja asentaisin sen uudelleen tai vaihtaisin käytössä olevaa sähköposti ohjelmaa toiseen /uudempaan versioon.
Itse lähtisin poistamaan Outlookista profiilin ja luomaan uuden. Ihan turhaan koko Outlookia poistaa.
Tarkoitatko profiilin poistamisella tilin poistoa vai mitä? Ko termiä en tunne outlookin suhteen. Ellei tilin poisto ja uuden luominen, voisitko selittää tarkemmin miten toimia.
29-09-2020 15:44
@KRuser@ kirjoitti:
@mikkooks@ kirjoitti:
@KaPetri@ kirjoitti:
@KRuser@ kirjoitti:
@KaPetri@ kirjoitti:
@KRuser@ kirjoitti:
@KaPetri@ kirjoitti:
@KRuser@ kirjoitti:Telialla oli äskettäin webmail-ongelmia, jotka pitäisi olla nyt korjattu. Outlook-sähköpostini ei enää lähetä eikä vastaanota viestejä Telialta korjauksen jälkeen, vaikka en ole muuttanut Outlook-tilin IMAP-asetuksia. Missä vika (Telia vs Outlook) ja miten se korjataan?
Läppärinä on aika vanha Macbook pro ja MS:n Office paketti 2011. Outlook toimi vuosia hienosti. Viime aikoina Outlook on kysynyt Telian salasanaani aina kun aukaisen sen. Se on riittänyt ja Outlook on toiminut. Osaako joku auttaa asiassa, olisin kiitollinen.
Hei @KRuser ja tervetuloa Telia yhteisön joukkoon!
Oletko kerennyt jo tarkistaa että, toimiiko tunnuksilla kirjautuminen ja viestin vastaanotto ja lähetys nyt webmailista normaalisti?
webmailistä pääsen suoraan tunnuksillani, samoin kun kirjaudun Teliaan ja sieltä sähköpostiin. Outlook on pimeä, viimeiset meilit 26.9.
Hyvä kuulla että tunnukset toimivat. Seuraavaksi kannattaa varmuuden vuoksi tarkistaa asetukset outlookista ja tarvittaessa kirjautua ulos tililtä ja uudelleen sisään.
Outlookissa seuraavat asetukset:
lähtevä ja saapuva: mail.inet.fi
saapuva: portti 993, SSL päällä
lähtevä: portti 465, SSL päällä, ohita oletusportti päällä
käyttäjänimi: webmailin nimi
Mitä vielä pitäisi tsekata?
Olen sulkenut outlookin monta kertaa, aina sama tilanne.
Olen myös tehnyt resetin koko macille.
@KRuser@ kirjoitti:
@KaPetri@ kirjoitti:
@KRuser@ kirjoitti:
@KaPetri@ kirjoitti:
@KRuser@ kirjoitti:Telialla oli äskettäin webmail-ongelmia, jotka pitäisi olla nyt korjattu. Outlook-sähköpostini ei enää lähetä eikä vastaanota viestejä Telialta korjauksen jälkeen, vaikka en ole muuttanut Outlook-tilin IMAP-asetuksia. Missä vika (Telia vs Outlook) ja miten se korjataan?
Läppärinä on aika vanha Macbook pro ja MS:n Office paketti 2011. Outlook toimi vuosia hienosti. Viime aikoina Outlook on kysynyt Telian salasanaani aina kun aukaisen sen. Se on riittänyt ja Outlook on toiminut. Osaako joku auttaa asiassa, olisin kiitollinen.
Hei @KRuser ja tervetuloa Telia yhteisön joukkoon!
Oletko kerennyt jo tarkistaa että, toimiiko tunnuksilla kirjautuminen ja viestin vastaanotto ja lähetys nyt webmailista normaalisti?
webmailistä pääsen suoraan tunnuksillani, samoin kun kirjaudun Teliaan ja sieltä sähköpostiin. Outlook on pimeä, viimeiset meilit 26.9.
Hyvä kuulla että tunnukset toimivat. Seuraavaksi kannattaa varmuuden vuoksi tarkistaa asetukset outlookista ja tarvittaessa kirjautua ulos tililtä ja uudelleen sisään.
Outlookissa seuraavat asetukset:
lähtevä ja saapuva: mail.inet.fi
saapuva: portti 993, SSL päällä
lähtevä: portti 465, SSL päällä, ohita oletusportti päällä
käyttäjänimi: webmailin nimi
Mitä vielä pitäisi tsekata?
Olen sulkenut outlookin monta kertaa, aina sama tilanne.
Olen myös tehnyt resetin koko macille.
Asetukset kuulostavan olevan kunnossa. Seuraavaksi itse lähtisin poistamaan ohjelman asennuksen kokonaisuudessaan koneelta ja asentaisin sen uudelleen tai vaihtaisin käytössä olevaa sähköposti ohjelmaa toiseen /uudempaan versioon.
Itse lähtisin poistamaan Outlookista profiilin ja luomaan uuden. Ihan turhaan koko Outlookia poistaa.
Tarkoitatko profiilin poistamisella tilin poistoa vai mitä? Ko termiä en tunne outlookin suhteen. Ellei tilin poisto ja uuden luominen, voisitko selittää tarkemmin miten toimia.
Kyllä, tilin poistoa tarkoitan. Ei ole nyt Applen laitetta käsillä, jotta saisin tarkemmat ohjeet annettua.