Skip to main content
Ratkaistu

SDMC DV8919 -digiboksin volume hyppii täysille


  • Savumerkittäjä
  • 4 kommenttia

SDMC DV8919 -digiboksin volume hyppää täysille 25:lle ihan itsestään kertalaakista , ilman että ruutuun tulee palkkia. Volumen kun lasken takaisin katseluvoimakkudelle niin silloin palkki näkyy ruudulla. Alkoi tänän tekemään tuota. Tapahtuu kesken tv.n katselun , tai sit jos on esim pausella.

Päivitykset tarkistin , ne ok.

 

 

Ratkaisu jäseneltä PiaJo

petrli kirjoitti:

SDMC DV8919 -digiboksin volume hyppää täysille 25:lle ihan itsestään kertalaakista , ilman että ruutuun tulee palkkia. Volumen kun lasken takaisin katseluvoimakkudelle niin silloin palkki näkyy ruudulla. Alkoi tänän tekemään tuota. Tapahtuu kesken tv.n katselun , tai sit jos on esim pausella.

Päivitykset tarkistin , ne ok.

 

 

Todennäköisesti kaukosäätimen bluetooth -yhteysongelma kyseessä. Kannattaa kokeilla kaukosäätimen resetointi ja uudelleenparitus laitteiden välillä. 

Tämän jälkeen uudelleenkäynnistys valikosta Asetukset > Järjestelmäasetukset > Laitteen asetukset > Käynnistä uudelleen.

Katso alkuperäinen viesti

22 kommenttia

Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 1432 kommenttia
  • Ratkaisu
  • 1. maaliskuuta 2024
petrli kirjoitti:

SDMC DV8919 -digiboksin volume hyppää täysille 25:lle ihan itsestään kertalaakista , ilman että ruutuun tulee palkkia. Volumen kun lasken takaisin katseluvoimakkudelle niin silloin palkki näkyy ruudulla. Alkoi tänän tekemään tuota. Tapahtuu kesken tv.n katselun , tai sit jos on esim pausella.

Päivitykset tarkistin , ne ok.

 

 

Todennäköisesti kaukosäätimen bluetooth -yhteysongelma kyseessä. Kannattaa kokeilla kaukosäätimen resetointi ja uudelleenparitus laitteiden välillä. 

Tämän jälkeen uudelleenkäynnistys valikosta Asetukset > Järjestelmäasetukset > Laitteen asetukset > Käynnistä uudelleen.


SonjaMelina
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderaattori
  • 335 kommenttia
  • 8. maaliskuuta 2024
petrli kirjoitti:

SDMC DV8919 -digiboksin volume hyppää täysille 25:lle ihan itsestään kertalaakista , ilman että ruutuun tulee palkkia. Volumen kun lasken takaisin katseluvoimakkudelle niin silloin palkki näkyy ruudulla. Alkoi tänän tekemään tuota. Tapahtuu kesken tv.n katselun , tai sit jos on esim pausella.

Päivitykset tarkistin , ne ok.

 

 

Testasitko @petrli  jo kollegani antamaa vinkkiä, ja jos testasit niin tepsikö se tähän probleemaan? 😊


Forum|alt.badge.img
  • Morsettaja
  • 52 kommenttia
  • 24. elokuuta 2024

Tuli Telian digiboksiin ohjelmistopäivitys.  

 

Ensin meni televisiosta ääni. Toimi kuitenkin esim kun katsoi tv tä oman antennin kautta. Vika ei siis tvssä. 

Räpläilin asetuksista ääneen liittyviä asetuksia ja sammuttelon tv tä sekä digiboksia. Äänet palasi. 

Nyt ei toimi telian kaken kautta äänen voluumin säätö. CeC control ja äänenvoimakkuuden säätö on päällä. 

 

Onko muut raportoinut  päivityksen jälkeen samaa ongelmaa ja mikä neuvoksi jos jo virrat otettu pois etc. ?

 


mickem
Telialainen
Forum|alt.badge.img
  • Telialainen
  • 92 kommenttia
  • 25. elokuuta 2024
Kyreasser kirjoitti:

Tuli Telian digiboksiin ohjelmistopäivitys.  

Ensin meni televisiosta ääni. Toimi kuitenkin esim kun katsoi tv tä oman antennin kautta. Vika ei siis tvssä. 

Räpläilin asetuksista ääneen liittyviä asetuksia ja sammuttelon tv tä sekä digiboksia. Äänet palasi. 

Nyt ei toimi telian kaken kautta äänen voluumin säätö. CeC control ja äänenvoimakkuuden säätö on päällä. 

Onko muut raportoinut  päivityksen jälkeen samaa ongelmaa ja mikä neuvoksi jos jo virrat otettu pois etc. ?

 

Tiedossamme on, että osalla digiboksin käyttäjistä on ilmennyt äänihäiriöitä ohjelmistopäivityksen jälkeen. Nämä on kuitenkin saatu korjattua alla mainituilla toimenpiteillä.

  1. Tarkasta ensin onko digiboksilla Käytä TV:tä digiboksin kaukosäätimellä -valinta käytössä. Jos valittuna, ota valinta pois käytöstä, Oma tili - Asetukset - Kaukosäädin. Kun valinta on pois päältä, lisää äänenvoimakkuutta normaalisti digiboksin kaukosäätimellä. Ruudun oikeaan alareunaan tulee äänenvoimakkuus-säädin. Aseta se täysille (maksimi on 25). Kytke sitten asetus takaisin käyttöön ja säädä äänenvoimakkuutta normaalisti.
  1. Jos asetuskytkin ei toimi vaan jää lataamaan, käynnistä digiboksi uudelleen menemällä Telia Play-digiboksin asetuksiin, valitsemalla Oma tili - Asetukset - Järjestelmäasetukset - Laitteen asetukset - Käynnistä uudelleen ja yritä sitten toimenpiteitä uudestaan.
  1. Ongelman jatkuessa suosittelemme asetusten kautta kytkemään äänenvoimakkuuden säädön päälle (+ yllä olevat toimintatavat). Oma tili -> Järjestelmän asetukset -> TV-asetukset -> HDMI CEC -> Äänenvoimakkuuden säätö -kytkin päälle.

 

Ilmoittele vaikka tänne, jos toimenpiteet eivät kuitenkaan auta ongelmaan. 👍


Forum|alt.badge.img
  • Morsettaja
  • 33 kommenttia
  • 20. marraskuuta 2024
mickem kirjoitti:

Tiedossamme on, että osalla digiboksin käyttäjistä on ilmennyt äänihäiriöitä ohjelmistopäivityksen jälkeen. Nämä on kuitenkin saatu korjattua alla mainituilla toimenpiteillä.

  1. Tarkasta ensin onko digiboksilla Käytä TV:tä digiboksin kaukosäätimellä -valinta käytössä. Jos valittuna, ota valinta pois käytöstä, Oma tili - Asetukset - Kaukosäädin. Kun valinta on pois päältä, lisää äänenvoimakkuutta normaalisti digiboksin kaukosäätimellä. Ruudun oikeaan alareunaan tulee äänenvoimakkuus-säädin. Aseta se täysille (maksimi on 25). Kytke sitten asetus takaisin käyttöön ja säädä äänenvoimakkuutta normaalisti.
  1. Jos asetuskytkin ei toimi vaan jää lataamaan, käynnistä digiboksi uudelleen menemällä Telia Play-digiboksin asetuksiin, valitsemalla Oma tili - Asetukset - Järjestelmäasetukset - Laitteen asetukset - Käynnistä uudelleen ja yritä sitten toimenpiteitä uudestaan.
  1. Ongelman jatkuessa suosittelemme asetusten kautta kytkemään äänenvoimakkuuden säädön päälle (+ yllä olevat toimintatavat). Oma tili -> Järjestelmän asetukset -> TV-asetukset -> HDMI CEC -> Äänenvoimakkuuden säätö -kytkin päälle.

 

Ilmoittele vaikka tänne, jos toimenpiteet eivät kuitenkaan auta ongelmaan. 👍


Sama ongelma on minullakin. Kokelin alkuun mainittua kaukosäätimen uudelleen paritusta. Ei vaikuttanut. En tv:tä ole käyttänyt digiboksin säätimellä, testasin kuitenkin, tuloksetta. Myöskään HDMI-asetusten päälle laittaminen ei auta.

Mitäs sitten tehdään? Muutenkin tuntuu, että tämä päivitys on jonkin verran hidastanut koko digiboksia. Edellinen versio oli paljonkin sutjakkaampi!


Forum|alt.badge.img+2
  • Meilaaja
  • 485 kommenttia
  • 20. marraskuuta 2024

Jahas.. ..taas laitetaan väelle testaamattomia päivityksiä…

 

Hmm… voiskoos aloittaja / Telian väki kertoa myös, onko kyse TeliaPLAY- vai Android-päivityksen jälkeisistä oireista ja aloittaja ilmaista myös ko. boxinsa päivitysversion PLIIIIIS….. 

Versio yleensäkin tulisi mielestäni aina ilmoittaa, kun joku häikki kyseessä.

 

Pari päivää sitten tuli ainakin mun boxiin Android-päivitys-ehdotus (tuli siis ehdolle ja vahvasti suositeltuna boxin valikkoon, ei siis asennusta vaivihkaa automaattisesti) ja taas kerran sen (siis asennuksen) myötä boxiin tuli runsaasti yleistakkuamista, kun siirtyilee valikoiden ja toiminteiden välillä….

Mun boxissa nyt:

  • Android: 12.2.56
  • TeliaPlay: 8.12.0

 

 

 


Forum|alt.badge.img+2
  • Meilaaja
  • 485 kommenttia
  • 20. marraskuuta 2024

“ Tiedossamme on, että osalla digiboksin käyttäjistä on ilmennyt äänihäiriöitä ohjelmistopäivityksen jälkeen. Nämä on kuitenkin saatu korjattua alla mainituilla toimenpiteillä. “

 

Eikös fixi pitäs tehdä pikaisesti softaan ja julkaista  -  eikä rääkätä asiakasta????????????????


  • Savumerkittäjä
  • 1 kommentti
  • 20. marraskuuta 2024

Samaa volymen hypintää täälläkin havaittavissa, lisäksi meillä boxi on buutannut itsensä kesken katselun tähän mennessä pari kertaa uusimman päivityksen jälkeen.


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 1694 kommenttia
  • 20. marraskuuta 2024
jarmovirtanen kirjoitti:


Sama ongelma on minullakin. Kokelin alkuun mainittua kaukosäätimen uudelleen paritusta. Ei vaikuttanut. En tv:tä ole käyttänyt digiboksin säätimellä, testasin kuitenkin, tuloksetta. Myöskään HDMI-asetusten päälle laittaminen ei auta.

Mitäs sitten tehdään? Muutenkin tuntuu, että tämä päivitys on jonkin verran hidastanut koko digiboksia. Edellinen versio oli paljonkin sutjakkaampi!

 

Kokeilitko ​@jarmovirtanen laitteen uudelleenkäynnistystä asetukset valikon kautta? 

Oletko yhdistänyt erillistä vahvistinta tai sound bar -kaiutinta TV:seen? Jos on niin oletko kytkennän tehnyt optisella kaapelilla vai HDMI -kaapelilla?

Suurin osa äänten häiriöistä on poistunut laitteen uudelleenkäynnistyksellä sekä HDMI-CEC toiminteen kytkemisellä takaisin päälle, kun digiboksin äänet on digiboksin kaukosäätimellä ensin säädetty isommalle. 


Forum|alt.badge.img+2
  • Meilaaja
  • 485 kommenttia
  • 20. marraskuuta 2024

Sellainen uudistus pitäisi saada, että boxissa pysyisi back-uppina edellinen päivitys - sekä TeliaPlayn että Androidin osalta.

Jos ja kun sit joku menee pieleen, valikosta saisi back-up -version asennuksen käyntiin uudemman, korjatun version odotusajaksi...


Forum|alt.badge.img
  • Morsettaja
  • 33 kommenttia
  • 20. marraskuuta 2024
KaPetri kirjoitti:
jarmovirtanen kirjoitti:


Sama ongelma on minullakin. Kokelin alkuun mainittua kaukosäätimen uudelleen paritusta. Ei vaikuttanut. En tv:tä ole käyttänyt digiboksin säätimellä, testasin kuitenkin, tuloksetta. Myöskään HDMI-asetusten päälle laittaminen ei auta.

Mitäs sitten tehdään? Muutenkin tuntuu, että tämä päivitys on jonkin verran hidastanut koko digiboksia. Edellinen versio oli paljonkin sutjakkaampi!

 

Kokeilitko ​@jarmovirtanen laitteen uudelleenkäynnistystä asetukset valikon kautta? 

Oletko yhdistänyt erillistä vahvistinta tai sound bar -kaiutinta TV:seen? Jos on niin oletko kytkennän tehnyt optisella kaapelilla vai HDMI -kaapelilla?

Suurin osa äänten häiriöistä on poistunut laitteen uudelleenkäynnistyksellä sekä HDMI-CEC toiminteen kytkemisellä takaisin päälle, kun digiboksin äänet on digiboksin kaukosäätimellä ensin säädetty isommalle. 

Erillistä vahvistinta tai sound baria ei televisiossa ole. HDMI-CEC päällä, käynnistetty uudelleen, mutta edelleen hetken päästä käynnistymisen jälkeen äänet hyppäävät täysille.


Forum|alt.badge.img+2
  • Meilaaja
  • 485 kommenttia
  • 20. marraskuuta 2024
mickem kirjoitti:
Kyreasser kirjoitti:

Tuli Telian digiboksiin ohjelmistopäivitys.  

Ensin meni televisiosta ääni. Toimi kuitenkin esim kun katsoi tv tä oman antennin kautta. Vika ei siis tvssä. 

Räpläilin asetuksista ääneen liittyviä asetuksia ja sammuttelon tv tä sekä digiboksia. Äänet palasi. 

Nyt ei toimi telian kaken kautta äänen voluumin säätö. CeC control ja äänenvoimakkuuden säätö on päällä. 

Onko muut raportoinut  päivityksen jälkeen samaa ongelmaa ja mikä neuvoksi jos jo virrat otettu pois etc. ?

 

Tiedossamme on, että osalla digiboksin käyttäjistä on ilmennyt äänihäiriöitä ohjelmistopäivityksen jälkeen. Nämä on kuitenkin saatu korjattua alla mainituilla toimenpiteillä.

 

Ilmoittele vaikka tänne, jos toimenpiteet eivät kuitenkaan auta ongelmaan. 👍

TeliaPlay- vai Android-päivityksen aiheuttamaa? 

Androidkin siis päivittyi tässä muutama pv sitten...


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 1694 kommenttia
  • 21. marraskuuta 2024

Raportoin juuri eteenpäin äänitasojen itsestään hyppimisestä. Suosittelen ​@jarmovirtanen ja ​@Porish jättämään meille häiriöilmoituksen tästä niin pääsemme asiantuntijan toimesta tarkemmin selvittämään ongelmaa. Lisäättehän häiriöilmoitukselle Telia play box sovellusversion numero sekä linkin tähän keskusteluun. 


Forum|alt.badge.img
  • Morsettaja
  • 33 kommenttia
  • 22. marraskuuta 2024

Edelleen äänitasot välillä hyppäävät maksimille. Ja mielenkiintoinen uusi ominaisuus ilmaantunut: boksi käynnistää itse itsensä uudelleen.


Forum|alt.badge.img+6
  • Telialainen
  • 1299 kommenttia
  • 22. marraskuuta 2024
jarmovirtanen kirjoitti:

Edelleen äänitasot välillä hyppäävät maksimille. Ja mielenkiintoinen uusi ominaisuus ilmaantunut: boksi käynnistää itse itsensä uudelleen.

Olithan tästä jo kirjannut häiriöilmoituksen, kuten KaPetri aiemmassa viestissä suositteli? Jos olet, digiboksia on voitu käynnistää uudelleen viankorjauksen toimenpiteenä, ei ole siis kyse digiboksin ominaisuudesta.


Forum|alt.badge.img
  • Morsettaja
  • 33 kommenttia
  • 29. marraskuuta 2024

Sen verran on tuo ääniongelma muuntunut: Laitetta käynnistettäessä ääni on aina maksimissaan. Aikaisemmin ääni oli aika hiljainen. Saisikohan tämän vielä jotenkin muutettua aikaisemman kaltaiseksi.


Forum|alt.badge.img+6
  • Telialainen
  • 1299 kommenttia
  • 29. marraskuuta 2024
jarmovirtanen kirjoitti:

Sen verran on tuo ääniongelma muuntunut: Laitetta käynnistettäessä ääni on aina maksimissaan. Aikaisemmin ääni oli aika hiljainen. Saisikohan tämän vielä jotenkin muutettua aikaisemman kaltaiseksi.

Tätä häiriötä olemmekin tutkineet, mutta emme saaneet ongelmaa toistetuksi eikä siten korjausta voitu aloittaa. Jos sinulla tekee boksi tätä jatkuvasti, ota ylös pvm. kellonaika ja kuvaus häiriöstä. Voit ilmoittaa esimerkit meille asiakaspalveluun tai avaamalla aiemman vikailmoituksesi saamasi tekstiviestin ohjeiden mukaan jos sinulla on ollut vikailmoitus jo tästä aiheesta.


Forum|alt.badge.img
  • Morsettaja
  • 33 kommenttia
  • 1. joulukuuta 2024

Kirjoitanpa tähän yhden ajankohdan. Käynnistin digiboksin uudelleen 1.12. klo 15.50 ja ääni ihan hetken hiljaisen äänen jälkeen hyppäsi ihan täysille. Boksi tekee tätä jatkuvasti, se yön yleensä virrattomana, ja aina avatessa sama toistuu.


Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 1432 kommenttia
  • 1. joulukuuta 2024
jarmovirtanen kirjoitti:

Kirjoitanpa tähän yhden ajankohdan. Käynnistin digiboksin uudelleen 1.12. klo 15.50 ja ääni ihan hetken hiljaisen äänen jälkeen hyppäsi ihan täysille. Boksi tekee tätä jatkuvasti, se yön yleensä virrattomana, ja aina avatessa sama toistuu.

Tarvitsemme tutkiaksemme asiaa yksityiskohtaisesti häiriöilmoituksen asiakastiedoilla. Sen takia olisi tärkeää, jos laittaisit meille häiriöilmoituksen tulemaan joko kirjautumalla Minun Telia -sivustolle tai laittamalla meille Häiriöilmoitusten puolelle Yhteydenottolomakkeen kautta. 


  • Morsettaja
  • 15 kommenttia
  • 31. joulukuuta 2024

Hei taas! Tulen tähän ääni-ketjuunkin mukaan, en tosin ilolla! 😩Nimittäin onnistuneen kaukosäädin-korjauksen jälkeen minun telkkaani ei saa kovinkaan kovalle, ääntä siis. Asteikko tms on siirtynyt oikealle, ja 25 on se isoin ääni, mutta se on aika hyss!  En pidä telkkaa siis kovalla, kuuloni on hyvä. Mutta mielelläni kuuntelisin kuitenkin hiukan kovemmalla ääntä kuin nyt. Ja jos tuo “25” on maksimi, jotain häikkää taas on...alkaa EHKÄ hiukan jo kyrsiä! Joskus varsinkin suomenkieliset ohjelmat, tai joidenkin näyttelijöiden ääni, eivät kuulu kunnolla, kun sen musiikin pitää pauhata. Dokumentteja katsoessa olen nyt välillä korva telkassa kiinni.

Eli onko taas alettava “Telian hommiin”, korjaamaan jotain? Saisiko siitä kohta jo palkkaakin…?


Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 1432 kommenttia
  • 31. joulukuuta 2024
Moulin kirjoitti:

Hei taas! Tulen tähän ääni-ketjuunkin mukaan, en tosin ilolla! 😩Nimittäin onnistuneen kaukosäädin-korjauksen jälkeen minun telkkaani ei saa kovinkaan kovalle, ääntä siis. Asteikko tms on siirtynyt oikealle, ja 25 on se isoin ääni, mutta se on aika hyss!  En pidä telkkaa siis kovalla, kuuloni on hyvä. Mutta mielelläni kuuntelisin kuitenkin hiukan kovemmalla ääntä kuin nyt. Ja jos tuo “25” on maksimi, jotain häikkää taas on...alkaa EHKÄ hiukan jo kyrsiä! Joskus varsinkin suomenkieliset ohjelmat, tai joidenkin näyttelijöiden ääni, eivät kuulu kunnolla, kun sen musiikin pitää pauhata. Dokumentteja katsoessa olen nyt välillä korva telkassa kiinni.

Eli onko taas alettava “Telian hommiin”, korjaamaan jotain? Saisiko siitä kohta jo palkkaakin…?

Se isoin ääni on tosiaan tuo 25 boksin puolen tasoista, mutta oletko laittanut televisiosta ääntä isommalle. Sen jälkeen kyllä pitäisi volyymien riittää ja äänen kuulua. Asiakastukemme kaukosäätimen ohjeista kannattaa varmistaa onko asetukset kohdillaan boksin osalta. 


  • Morsettaja
  • 15 kommenttia
  • 31. joulukuuta 2024

Pitääkin etsiä se telkan  kaukosäädin jostain. Tämä muutos tuli kyllä ihan hiljattain, yleensä jouduin alentamaan volyymia aina.

Hyvää uuttavuotta kaikille!🕊


Vastaa